tomson1 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Dá se tahle věc nabíjet přímo na vozidle? Nechci ho odpojovat kvůli řídící jednotce. Také si nejsem jistý,jestli zátky vyšrouibovat,nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Dá se tahle věc nabíjet přímo na vozidle? Nechci ho odpojovat kvůli řídící jednotce. Také si nejsem jistý,jestli zátky vyšrouibovat,nebo ne. Záleží na typu nabíječky kterou použiješ. U některých elektronických nabíječek nemusíš odpojovat konktakty ani demontovat zátky, protože nabíjejí nahranici plynovatění. Všeobecně je ale jistější kontakty odpojit a zátky, pokud je jimi baterie vybavena demontovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Dá stačí odpojit mínus svorku a nic se nemůže stát.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Ale odpojením minus svorky odpojis elektroniku od napeti, coz autor nechce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Myslím si, že než něco zničit při nabíjení je nejlépe ji odpojit. Stejně se všechno nastaví samo... Pokud je všechno v pořádku mělo by se to samo všechno načíst během chvíle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Ja osobne dobijim acu jen pred zimou a to spis jen preventivne, acu neodpojuju ale nepouzivam standartni nabijecku ale stabilizovany zdroj, nastavim 14.4 V rozumne omezim proud a nabijim, neni to sice optimalni zpusob nabijeni, ale v zime bez problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 ja uz mam za sebou dve zimy a jeste nikdy jsem nenabijel, baterie je naprosto v poradku a podle me je nejake preventivni dobijeni baterky zbytecny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Slovy technika, pokud je dobíjení v pořádku a denně ujedeš nebo když vyjedeš aspoň 20 km musí být baterie OK - jinak je špatná.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 14. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 No jo,jenže všichni asi denně 20km nejezdíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 No jo,jenže všichni asi denně 20km nejezdíme. Aha, a proč si tedy kupuji takové auto ? Chci tím říci, že mě připadá samoúčelné kupovat káru za 3/4 mega (např. v mém příp.) pro víkendové cesty k babičce pro vajíčka (to je samozřejmě ad absurdum). Nějak (možná ne správně) předpokládám, že takové auto si někdo kupuje pro ježdění s ním, takřka denním či obden, a kdyby to mělo být jen někam do práce či zaměstnání, tak těch 20 km musím přeci ujet. Jinak stačí velocipéd či MHD NIKDY jsem nemusel baterku v autě dobíjet, vždy prodáno po cca 3-4 letém proběhu s takřka 160 kkm. Baterky jsou dnes zcela bezúdržbové, a pokud v autě nechybí základní instrumenty proti jejímu nechtěnému vybití (např. světla), není potřeba se o nic starat... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Na to nelze nic říct - souhlas.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 14. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 (editace) Tak já jsem asi vyjímka,protože celý den používám výhradně služební. Editováno: 14. Říjen 2006, autor: tomson1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Tak pak máš určitě garáž a nemusí tě vůbec baterka zajímat.... Taky chci firemní a nedaj a nedaj.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 s tema 20km denne teda nevim, rocne najedu skoro 40tis km, ale ze bych kazdej den ujel aspon 20km rict nemuzu. jinak souhlas s Omicronem, tohle uz nejsou 120ky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 Ak sa akumulátor dobíja nejakým adaptérom, tak sa nemusí odpájať. Ale pri nabíjaní nabíjačkou by som odporúčal baterku odpojiť. Ak autor nechce odpájať akumulátor, aby sa mu nevymazali dáta z PP a nemusel všetko nastavovať a mazať chyby, tak riešením je použiť iný zdroj 12V. V mojom prípade som použil druhé auto, z ktorého som natiahol 2 drôtiky a napojil na svorky a akumulátor som odniesol nabiť. Ale rovnako by šlo použiť aj 12V akumulátor z motorky alebo dokonca aj 3 ploché baterky. Len sa nesmie za takéhoto stavi auto otvárať, používať centrál či dokonca zapínať zapaľovanie. Myslím, že ak sa pravidelne jazdí do práce na krátku trasu, tak sa pokojne môže stať, že sa akumulátor časom vybije. U Felicie sa mi to v zime stávalo. Ale tam alternátor pri pohybe v meste a častom státí na križopvatke nestíhal ani pokryť spotrebu zapnutých spotrebičov a nie ešte akumulátor dobíjať. A načo také auto len do práce? Myslím, že existujú aj ľudia, čo raz za čas (povedzme 2x do mesiaca) potrebujú cestovať aj na dlhšie vzdialenosti prípadne potrebujú prepraviť viac členov rodiny aj s vecami. Tak si predsa nekúpia Matiz a potom sa v ňom budú aj s tými vecami tlačiť 5-ti 2x 400 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 14. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 ja si dovedu predstavit mit velky auto a najet treba jenom 5tis km rocne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 14. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2006 To Diamant:je to tak jak píšeš,dokonce jsem někde četl že výrobce doporučuje 1-2x ročně dobít do plna nabíječkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 baterie, která je v pořádku, by sis nemusel správně vůbec všímat. Takže se spíš zeptám, co se s ní děje, že máš potřebu jí nabíjet. Znám lidi, kteří jezdí denně jen pár km (tak do 3 km) do práce a taky nikdy nic nedobíjí. Není chyba někde jinde ? Něco jí asi vysává i v garáži, ne ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Chci se zeptat jaké chyby řešíte.... Já to odpojoval a pak na Vagu byly chyby k zapalovací cívce, ale nic víc.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Baterku bylo treba dobijet vetsinou na starych autech, kde byl mech. regler, vsichni asi zname pripady kdy jsme na 120kach prihybali kontakty, ale pokud uz ma auto elektronicky regler, ma v poradku alternator, acu a kontakty na techto vecech, tak pri beznem provozu by se mela baterka stacit dobijet. nepocitam extremy jako hodne caste startovani pri popojizdeni po meste nebo nejaka 1kW audioaparatura. A pokud je auto garazovane, satci nejaky adapterek 14 V, 100 mA a ním baterku udrzovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 To Diamant:je to tak jak píšeš,dokonce jsem někde četl že výrobce doporučuje 1-2x ročně dobít do plna nabíječkou. o tom jsem nikdy neslysel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Kdysi se tradovalo, ze pokud dobijis baterku na aute tak plus dat na baterku a minus na kostru, ale na na minus pol baterie, ale na karoserii. Jinak klasika, nabiji se desetinovym proudem po dobu cca 10 hodin, to plati uz xxx let stale. Da se pouzit i amperovy zdroj na walkmana, ktery nektere firmy prodavaji jako dobijecku/ozivovacku akumulatoru a tam je to bez problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Presne tak, ten ampér by mohol byť fajn. Na tom dobití nabíjačkou by niečo mohlo byť, lebo tá dobíja predsa len pomalšie a hlavne sústavne. Je teda možné, že sa elektrolyt inak premieša, prípadne sa inak rozloží náboj na doskách alebo čosi podobné. Alternátor sa volí podľa elektrovýbavy auta. Čím viac výbavy, tým silnejší alternátor. A samozrejme podľa výbavy sa volí aj akumulátor. A výhoda silnejšieho alternátora je aj v tom, že v nižších otáčkach generuje silnejší alternátor väčší prúd. Napr. u benzínovej Fabie Classic a Elegance s dodatočnou výbavou je alternátor značne odlišný. Classic má 70A a Elegance 90A. Je to síce len 20A ale presne to rozhoduje o tom, že u Classicu nestíha na voľnobehu alternátor pokryť ani spotrebu bežných v zime používaných spotrebičov (tlmené a brzdové svetlá, zapaľovanie, rádio, ventilácia, vyhrievanie zadného skla). Potrebuje na to cca 1800 otáčok. A ten 90A alternátor u Elegance zvládna na voľnobehu všetko uvedené a ešte aj vyhrievanie predných sedadiel, predné a zadné hmlovky. A ešte stíha aj dobíjať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrenka Vloženo 13. Březen 2007 Sdílet Vloženo 13. Březen 2007 Stalo se už někomu,že by odešla baterie během jednoho roku ? Já mám problémze když mi auto stojí 2-3 dny, tak pak nenastartuju - odběr z baterie v klidu je 0,09A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 13. Březen 2007 Sdílet Vloženo 13. Březen 2007 A jaké máš rádio? Jestli Stream, tak to může být klidně tím, stačí přehrát nejnovější FW a budeš mít po vybité baterce a navíc se ti zlepší přijem rádia. Pokud už novej FW máš a pořad se vybiji, tak pak může být chyba v tom, že auto by se mělo po zamknutí přepnout do "úsporného režimu" ale je možná že řídící jednotka to neprovede a auto je stále v tzv. pohotovostním režimu, kde je odběr větší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.