Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dá se tahle věc nabíjet přímo na vozidle? Nechci ho odpojovat kvůli řídící jednotce. Také si nejsem jistý,jestli zátky vyšrouibovat,nebo ne.

Dá se tahle věc nabíjet přímo na vozidle? Nechci ho odpojovat kvůli řídící jednotce. Také si nejsem jistý,jestli zátky vyšrouibovat,nebo ne.

Záleží na typu nabíječky kterou použiješ. U některých elektronických nabíječek nemusíš odpojovat konktakty ani demontovat zátky, protože nabíjejí nahranici plynovatění. Všeobecně je ale jistější kontakty odpojit a zátky, pokud je jimi baterie vybavena demontovat.

Dá stačí odpojit mínus svorku a nic se nemůže stát....

Ale odpojením minus svorky odpojis elektroniku od napeti, coz autor nechce.

Myslím si, že než něco zničit při nabíjení je nejlépe ji odpojit. Stejně se všechno nastaví samo... Pokud je všechno v pořádku mělo by se to samo všechno načíst během chvíle.

Ja osobne dobijim acu jen pred zimou a to spis jen preventivne, acu neodpojuju ale nepouzivam standartni nabijecku ale stabilizovany zdroj, nastavim 14.4 V rozumne omezim proud a nabijim, neni to sice optimalni zpusob nabijeni, ale v zime bez problemu.

ja uz mam za sebou dve zimy a jeste nikdy jsem nenabijel, baterie je naprosto v poradku a podle me je nejake preventivni dobijeni baterky zbytecny...

Slovy technika, pokud je dobíjení v pořádku a denně ujedeš nebo když vyjedeš aspoň 20 km musí být baterie OK - jinak je špatná....

  • Autor

No jo,jenže všichni asi denně 20km nejezdíme. :t

No jo,jenže všichni asi denně 20km nejezdíme. :t

Aha, a proč si tedy kupuji takové auto ?

Chci tím říci, že mě připadá samoúčelné kupovat káru za 3/4 mega (např. v mém příp.) pro víkendové cesty k babičce pro vajíčka (to je samozřejmě ad absurdum). Nějak (možná ne správně) předpokládám, že takové auto si někdo kupuje pro ježdění s ním, takřka denním či obden, a kdyby to mělo být jen někam do práce či zaměstnání, tak těch 20 km musím přeci ujet. Jinak stačí velocipéd či MHD :D

NIKDY jsem nemusel baterku v autě dobíjet, vždy prodáno po cca 3-4 letém proběhu s takřka 160 kkm. Baterky jsou dnes zcela bezúdržbové, a pokud v autě nechybí základní instrumenty proti jejímu nechtěnému vybití (např. světla), není potřeba se o nic starat...

Na to nelze nic říct - souhlas....

  • Autor

Tak já jsem asi vyjímka,protože celý den používám výhradně služební.

Upraveno od tomson1

Tak pak máš určitě garáž a nemusí tě vůbec baterka zajímat.... Taky chci firemní a nedaj a nedaj.... :D

s tema 20km denne teda nevim, rocne najedu skoro 40tis km, ale ze bych kazdej den ujel aspon 20km rict nemuzu. jinak souhlas s Omicronem, tohle uz nejsou 120ky

Ak sa akumulátor dobíja nejakým adaptérom, tak sa nemusí odpájať. Ale pri nabíjaní nabíjačkou by som odporúčal baterku odpojiť.

Ak autor nechce odpájať akumulátor, aby sa mu nevymazali dáta z PP a nemusel všetko nastavovať a mazať chyby, tak riešením je použiť iný zdroj 12V. V mojom prípade som použil druhé auto, z ktorého som natiahol 2 drôtiky a napojil na svorky a akumulátor som odniesol nabiť. Ale rovnako by šlo použiť aj 12V akumulátor z motorky alebo dokonca aj 3 ploché baterky. Len sa nesmie za takéhoto stavi auto otvárať, používať centrál či dokonca zapínať zapaľovanie.

Myslím, že ak sa pravidelne jazdí do práce na krátku trasu, tak sa pokojne môže stať, že sa akumulátor časom vybije. U Felicie sa mi to v zime stávalo. Ale tam alternátor pri pohybe v meste a častom státí na križopvatke nestíhal ani pokryť spotrebu zapnutých spotrebičov a nie ešte akumulátor dobíjať.

A načo také auto len do práce? Myslím, že existujú aj ľudia, čo raz za čas (povedzme 2x do mesiaca) potrebujú cestovať aj na dlhšie vzdialenosti prípadne potrebujú prepraviť viac členov rodiny aj s vecami. Tak si predsa nekúpia Matiz a potom sa v ňom budú aj s tými vecami tlačiť 5-ti 2x 400 km.

ja si dovedu predstavit mit velky auto a najet treba jenom 5tis km rocne...

  • Autor

To Diamant:je to tak jak píšeš,dokonce jsem někde četl že výrobce doporučuje 1-2x ročně dobít do plna nabíječkou.

baterie, která je v pořádku, by sis nemusel správně vůbec všímat. Takže se spíš zeptám, co se s ní děje, že máš potřebu jí nabíjet. Znám lidi, kteří jezdí denně jen pár km (tak do 3 km) do práce a taky nikdy nic nedobíjí. Není chyba někde jinde ? Něco jí asi vysává i v garáži, ne ?

Chci se zeptat jaké chyby řešíte.... Já to odpojoval a pak na Vagu byly chyby k zapalovací cívce, ale nic víc....

Baterku bylo treba dobijet vetsinou na starych autech, kde byl mech. regler, vsichni asi zname pripady kdy jsme na 120kach prihybali kontakty, ale pokud uz ma auto elektronicky regler, ma v poradku alternator, acu a kontakty na techto vecech, tak pri beznem provozu by se mela baterka stacit dobijet. nepocitam extremy jako hodne caste startovani pri popojizdeni po meste nebo nejaka 1kW audioaparatura.

A pokud je auto garazovane, satci nejaky adapterek 14 V, 100 mA a ním baterku udrzovat.

To Diamant:je to tak jak píšeš,dokonce jsem někde četl že výrobce doporučuje 1-2x ročně dobít do plna nabíječkou.

o tom jsem nikdy neslysel

Kdysi se tradovalo, ze pokud dobijis baterku na aute tak plus dat na baterku a minus na kostru, ale na na minus pol baterie, ale na karoserii.

Jinak klasika, nabiji se desetinovym proudem po dobu cca 10 hodin, to plati uz xxx let stale.

Da se pouzit i amperovy zdroj na walkmana, ktery nektere firmy prodavaji jako dobijecku/ozivovacku akumulatoru a tam je to bez problemu.

Presne tak, ten ampér by mohol byť fajn.

Na tom dobití nabíjačkou by niečo mohlo byť, lebo tá dobíja predsa len pomalšie a hlavne sústavne. Je teda možné, že sa elektrolyt inak premieša, prípadne sa inak rozloží náboj na doskách alebo čosi podobné.

Alternátor sa volí podľa elektrovýbavy auta. Čím viac výbavy, tým silnejší alternátor. A samozrejme podľa výbavy sa volí aj akumulátor. A výhoda silnejšieho alternátora je aj v tom, že v nižších otáčkach generuje silnejší alternátor väčší prúd. Napr. u benzínovej Fabie Classic a Elegance s dodatočnou výbavou je alternátor značne odlišný. Classic má 70A a Elegance 90A. Je to síce len 20A ale presne to rozhoduje o tom, že u Classicu nestíha na voľnobehu alternátor pokryť ani spotrebu bežných v zime používaných spotrebičov (tlmené a brzdové svetlá, zapaľovanie, rádio, ventilácia, vyhrievanie zadného skla). Potrebuje na to cca 1800 otáčok. A ten 90A alternátor u Elegance zvládna na voľnobehu všetko uvedené a ešte aj vyhrievanie predných sedadiel, predné a zadné hmlovky. A ešte stíha aj dobíjať.

  • 4 měsíce později...

Stalo se už někomu,že by odešla baterie během jednoho roku ?

Já mám problémze když mi auto stojí 2-3 dny, tak pak nenastartuju - odběr z baterie v klidu je 0,09A

A jaké máš rádio? Jestli Stream, tak to může být klidně tím, stačí přehrát nejnovější FW a budeš mít po vybité baterce a navíc se ti zlepší přijem rádia. Pokud už novej FW máš a pořad se vybiji, tak pak může být chyba v tom, že auto by se mělo po zamknutí přepnout do "úsporného režimu" ale je možná že řídící jednotka to neprovede a auto je stále v tzv. pohotovostním režimu, kde je odběr větší...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.