Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

Z vlastní zkušenosti vím, že v autě, který je používáno k cestám do práce (je každý den v provozu) není potřeba dobíjet baterku, má-li dobíjení v pořádku. Pokud jsem potřeboval dobít baterku, vždycky byla do týdne v pánu. Na Š 120 jsem na osmileté baterce nechal svítit světla asi 4 hodiny (prostě jsem zapoměl je zhasnout) a baterka se poroučela. Na Felicii mi taky po sedmi letech přestala startovat a nabitím nabiječkou se už nevzpamatovala. Neznám tedy, co je to dobíjet baterku. Jestliže auto používáš častěji, ptal bych se raději, proč musím dobíjet. Ne na to jak dobíjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Saša: předpokládám, že když si koupím auto, tak ho mám na ježdění ne na odstavování přes zimu do stodoly. Jestliže ho odstavím musím opravdu nabíjet, protože za měsíc baterka ztratí asi třetinu ze své kapacity, ale opravdu si nekupuji auto na to, aby někde stálo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou zimou je to ošemetný, když tady u nás napadne sníh, tak než vstávat o dvě hoďky dřív, abych shrabal cestu než se vůbec dostanu na silnici, tak to radši jdu na bus a počkám, až sleze..

Jinak na Favorita jsem si před časem sehnal oživovačku od Akumy, ta se připojuje do elektriky auta přes zásuvku, ale je otázka, co by to udělalo na O II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Jirik,když tady u nás napadne sních tak máš o práci postaráno,například minulou zimu tady napadlo tolik sněhu že jsem se týden nedostal na garáž.Tak že auto radši přes zimu odstavím na garáži a používáme druhé auto které stojí před panelákem.Jinak Jiriku máš přesně tu samou barvu na autě co mám já na Octavii II 1.9 TDI PD Ambiente kterou jsem si přivezl 28.2.2007.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Jirik,když tady u nás napadne sních tak máš o práci postaráno,například minulou zimu tady napadlo tolik sněhu že jsem se týden nedostal na garáž.Tak že auto radši přes zimu odstavím na garáži a používáme druhé auto které stojí před panelákem.Jinak Jiriku máš přesně tu samou barvu na autě co mám já na Octavii II 1.9 TDI PD Ambiente kterou jsem si přivezl 28.2.2007.

Přesně tak..jinak ta barva je dobrá volba, máš vkus :palec2::palec2:

I když třeba 14 dní nikam nejedu, tak pořád vše OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rádio mám Pioneer a auto je v garáži nezamknuté.

Auto mám skoro rok,nebo teď už vlastně jo,ale nikdy se mi to nestalo a teď ty dva dna a kaput.

No pokud máš auto nezamknuté, tak se ti nepřepne ŘJ do tzv usporného režimu a furt to cucá šťávu a má mnohem větší odběr, než když auto zamkneš.

Apropo proč auto v garaži nezamykáš? Já taky parkuju v garáži, ale ještě mé nikdy nenapadlo, nechat auto odemknuté...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tou baterkou v nezamčeným stavu mi nenapadlo, ale nejen, že ho zamykám, ale taky i defend lock. Má to ale ještě jeden důvod a tím je rčení, že "zvyk je železná košile". Když to někdy zamknu a někdy ne, tak se mi to nejspíš někde povede nechat omylem odemčený a bude průser. Takhle jsem už automaticky nacvičenej, že bych na to těžko někdy zapomněl. Ale jinak to, o ukradených autech z garáží, přece není nic mimořádnýho. Děje se to myslím běžně. Já mám ještě tu výhodu, že ve vjezdu ke garáži parkuju každou noc další dvě auta. Když chci ráno vyjíždět jako první s Octou, hrozně mě to přesouvání ničí, ale svoje výhody to má. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezamykám jej proto,že je to v RD. Ale nicméně jsem měřil odběr při zamknutém autě(alarm) a odemknutém - po cca hodině a byl téměř stejný - auo mám už rok,tak by se to projevilo už dřív,ne ? Jo a to jsem už tu baterii jednou nabíjel a dobrý stav vydržel shruba dva týdny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u nás je to i tim, že kdokoliv potřebuje, auto si poodtlačí a nemusí lítat po baráku a shánět klíče od auta, odemykat, zamykat...proste pakárna. to že to v nezamčeným stavu žere víc proud mě nějak netrápí, nepocituju to. a s tim construktem to je fakt, občas ve městě zapomenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja taktiež v garáži auto zamykám. Jednak ako Jirka napísal, zvyk je železná košeľa a jednak preto, lebo to žerie menej. Ja mám v aute nejakú sprostú konštaláciu čidiel + alarmu a v kľudovom stave mi to berie asi 50 mA, ale zase 3 týždne to v pohode zvládlo. Iba raz som nenaštartoval, ale to som v garáži čosi robil a počúval som celé dni rádio. Štartovacie káble neboli, tak som od susedného auta natiahol káble 4mm a o 5 minút to už chytilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klokaran - nie je to úplne tak, že ak je potrebné baterku dobýjať, tak onedlho skončí. Veľmi totiž záleží aj na odbere spotrebičov a alternátore. Kedysi som mal Feliciu so 70A alternátorm PAL. A v zime som sa potýkal s problémom, že ak som 2 týždne jazdil len do práce a po meste (teda krátke trasy), tak na konci druhého týždňa už točila len sťažka a pri štarte klesalo napätie pod 9V. Bežne to bolo okolo 10V.

Tak som začal problematiku skúmať a došiel som k záveru, že ak sú zapnuté bežné spotrebiče ako zapaľovanie, svetlá, ventilácia, smerovky a rádio, tak alternátor do cca 1700 otáčok ani nestíhal pokryť spotrebu týchto spotrebičov. Nehovorím o tom, že na križovatke sa neraz stojí na brzde. A zistil som, že cestou do práce som asi polovicu času strávil na križovatke, teda len voľnobeh. Takže polovicu jazdy sa akumulátor ešte vybíjal. Tú druhpú polovicu sa síce nabíjal, ale ako je známo, premrznutý akumulátor len veľmi neochotne prijíma el. náboj a taký premrznutý sa nikdy ani nevie nabiť na 100%. Tu by nepomohol ani silnejší akumulátor, lebo by sa akurát vybil po troch týždňoch.

Takže veľmi záleží aj na alternátore (závislosti jeho výkonu na otáčkach) a aj sprevodovaní alternátora.

Napr. na Fabii som mal kvoli klime 90A alternátor Bosch a ten stíhal pokryť na voľnobehu spotrebu všetkých hore uvedených spotrebičov spolu s vyhrievaním predných sedadiel na 2st a hmlovkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že dobíjanie stále nie je previazané s RJ motora. To pridanie je spôsobené len tým, že alternátor kladie pri väčšom odbere väčší odpor, otáčky klesnú a RJ motora ich zase dorovná. Ešte som nepočul, že by niekomu v zime Fabia točila 1800 ot, len aby sa akumulátor dobíjal. V podstate tam ten akumulátor páve preto je, aby stíhal kryť odber pokiaľ práve nestíha alternátor. A práve preto majú autá s viacerými elektrospotrebičmi väčší akumulátor (ale aj alternátor), aby sa dali kryť tie zvýšené odbery.

Inteligntnú elektroinštaláciu má napríklad až Audi A8, ktoré už zobrazuje na PP stav nabitia akumulátora a pokiaľ by bol veľmi vybitý, tak začne postupne odpájať nedôležité spotrebiče. Doslova sa to píše v návode. Pritom by stačilo len dvihnúť otáčky. Ale nerobia to tak. Zrejme ekológia nepustí a navyše ani automatická prevodovka by to nemusela dobre znášať pri zastavení na križovatke. Takže zrejme platí zásada, že sa voľnobežné otáčky nesmú príliš dvíhať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...