Přejít na obsah

Nestabilní (nedrží) volnoběh - motor s karburátorem


Budka

Doporučené příspěvky

Dobrý podvečer. Pevne verím, že sa tu nájde dobrá duša, ktorá mi poradí...Mám Favo 136L, r.v.1990 naj.30 000 km. Doteraz šľapal ako hodinky. Po emisnej kontrole(asi) sa začali diať čudné veci: otáčky kolíšu, motor zhasína, max.rýchlosť 115. Vymenil som sviečky NGK, nové káble, nové tesnenie medzi sacím potrubím a karburátorom, niekedy to blbne, chvíľu zas takmer OK. Maximálka predtým lahúčko 150, teraz horko ťažko 115-120, motor ide hrozne ťažko...

ĎAKUJEM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel se ti pravdepodobne prihodila ta sama neprijemnost, jako me.

Pani technici na EM nedokazali zmerit zplodiny; asi nechapali, ze i 17let stare auto muze byt OK; a tak se zacali vrtat v karburatoru.

Takze sice neco namerili, ale auto zralo jako silene a chovalo se divne.

Nyni jiz vim, ze pro mne je levnejsi a pohodlnejsi, dat technikovi "kilo" a nemuset hledat po mereni nekoho, kdo mi opet seridi karburator :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdrávím všechny zkušené škodovkáře a obracím se na vás s žádostí o radu. Musel jsem na svém fáčku z r. 1990 vyměnit výfukové svody(parohy) a tím pádem i odmontovat nejnutnější části motoru pro nutnou výměnu. Po opětovném skompletování a nastartování motoru volnoběh nedržel otáčky a motor okamžitě chcípnul. Veškeré další ladění a dolaďování je neúspěšné a motor má při volnoběhu nepravidelný chod. Má někdo prosím zkušenosti nebo radu s tímhle problémem? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdrávím všechny zkušené škodovkáře a obracím se na vás s žádostí o radu. Musel jsem na svém fáčku z r. 1990 vyměnit výfukové svody(parohy) a tím pádem i odmontovat nejnutnější části motoru pro nutnou výměnu. Po opětovném skompletování a nastartování motoru volnoběh nedržel otáčky a motor okamžitě chcípnul. Veškeré další ladění a dolaďování je neúspěšné a motor má při volnoběhu nepravidelný chod. Má někdo prosím zkušenosti nebo radu s tímhle problémem? díky

Aké najnutnejšie časti motoru si odmontoval ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro lepší přístup filtr a karburátor,pak sem odpojil jen plynové lanko a hadice...nic jiného se nerozebíralo...

Tak to môže byť tesnenie pod karburátor,alebo slabo dotiahnuté skrutky.Skús ešte vyčistiť karburátor,keď si ho dával dole,či si nerozvíril nejaký sajrajt a upchalo to nejakú dýzu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, mám F135L/1990 s ručním sytičem. Za studena startuje dobře, ale jakmile se po sešlápnutí plynu odpojí sytič a otáčky klesnou pod cca 1200, motor zhasne. I zahřátý dobře nastartuje, ale plynovým pedálem je nutno otáčky udržovat nad 1200ot. Na volnoběh nejde. Mám hledat závadu i jinde než v ucpané volnob. trysce? Odpojovač běhu naprázdno by při závadě asi zůstal otevřený. Předpokládám, že voln. tryska je na konci emulzní trubice a lze ji snadno vyšroubovat a pročistit. Rozebíral a opravoval jsem už různé části, ale karburátor jsem zatím nezkoumal. Díky za názory a doporučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravim vsetkych citatelov potreboval by som poradit mam skodu favorit 135L rocnik 91 a mam problem z volnobehom auto za studena pomalicky zvisuje otacky motora samo po zohriati sa vsetko zmeni pridam jemne plyn a autu otacky padnu Auto mi sice este nikdy nezdochlo ale otacky su strasne nizke svieti mi aj baterka a nenabija mi ju az ked pridam naozaj troska plynu tak uz baterka nesvieti a nabija ! potrebujem poradit co stym a ako tomu zabranit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvyšovanie otáčok za studena a ich pokles pri zohriatí motora znamená, že poloaut. sytič pracuje a vypol sa. Núdzove sa dá zohriať motor na prevádz. teplotu jazdou, pokiaľ sa nezapne ventilátor chladenia a potom za chodu motora na voľnobehu nastaviť otáčky na 800-850/min. Robí sa to skrutkou na karburátore zo strany batérie -pri bovdene plynu je v držiaku veľké oko, pod ktorým tá skrutka je pod uhlom asi 30°. Dosť zlý prístup, ale dá sa. Ale je to núdzové riešenie, faktorou náhleho poklesu otáčok je veľa - najviac falošný vzduch v karburátore.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste bych mrknul i na remen pro alternator, jestli je dostatecne natahnuty. Kdysi znamemu taky motor kolisal a bylo to jen tim, ze baterka byla slaba a spatne to dobijelo. Ale u tebe to dela jen pri nizkych otackach, takze to mozna nebude s tim souviset. Jinak bych trosku dosteloval lanko plynu, aby byly otacky malinko vetsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Při studeném motoru sundej víko vzduchového filtru a klapka vzduchu musí být otevřená. (klapka nahoře v karburátoru ,kterou první uvidíš) Potom jednou sešlápnout plynový pedál až k podlaze a klapka se musí sama uzavřít. Pokud je vše vpořádku proveď start. Pokud otáčky nenaběhnou k 2000 - 2500 ot/min je dobré zkontrolovat předstih. Pak je možné,jako u mě, že je již častečně unavená pružinka v tělese sytiče.Po levé straně z pohledu zpředu je zajišťrovací šroubek hřídelky a po jeho uvolnění je možné klíčkem 5,5 (nebo kleštěmi) hřídelkou pootočit až se otáčky zvednou.Neotočit moc, pak múže být vyšší volnoběh při ohřátém motoru a i spotřeba jde nahoru.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám problém s fáčkem, 136 karbec. Nedrží to volnoběh, na sytič ano, jak mile se ohřeje, pustím plyn, chvíli se to drží okolo 850, trochu to poletuje, potom zdechne. Zkoušel jsem nastavit karbec, vyměnit celej karbec a furt stejnej problém. Od včerejška to začalo střílet do vejfuku, ale to má možná na svědomí netěsnost svaru. V čem by mohl bejt problém? Jedu třeba pomalu na dvojku, pustím plyn,chvíli to jede, pak se to trochu přidusí, jakoby tam nešla šťáva, tak tomu musím zase trochu pomoct pedálem. Nenapadá někoho, v čem by mohl bejt problém? :/ Karburátorem to teda nejspíš nebude. Ručička otáčkoměru při chcípnutí vystřelí až někam k 5-ti tisícům a teprve potom spadne na 0, motor však otáčky nezvýší. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde přisává falešnej vzduch, tohle vypadá že má málo šťávy a hodně vzduchu, takže se udusí. Zkus vyndat IHNED po takovým zdechnutí ještě na studeným motoru svíčky - pokud jsou suchý a nebudou smrdět benzínem, je to skoro na tutovku ten falešnej vzduch. Buď je prasklina v tělese karbce, tos ale vyloučil výměnou za jinej kus, nebo je netěsnost na sacím potrubí. Může bejt prasklý, nebo netěsní mezi přírubama - jsou dvě možnosti, buď nahoře mezi sáním a karbcem, nebo mezi sáním a hlavou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se ohřeje, nejde skoro natočit, musím točit strašně dlouho a skleničku (palivovej filtr) mám skoro prázdnou.

Podložku pod karburátorem jem měnil přes měsícem, těsnění mezi hlavou a sáním se zdá být v pořádku :/ Automatický sytič se nechce vypnout, ručička na teploměru je skoro v polovině stupnice teploměru a sytič je stále aktivní, nelze ho vypnout ani vytočením nad 4t otáček.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se ohřeje, nejde skoro natočit, musím točit strašně dlouho a skleničku (palivovej filtr) mám skoro prázdnou.

Podložku pod karburátorem jem měnil přes měsícem, těsnění mezi hlavou a sáním se zdá být v pořádku :/ Automatický sytič se nechce vypnout, ručička na teploměru je skoro v polovině stupnice teploměru a sytič je stále aktivní, nelze ho vypnout ani vytočením nad 4t otáček.

No jo, ale tohle jsi prve nenapsal!!! To totiž úplně obrací situaci!

1) překontroluj hadici / vedení od nádrže k čerpadlu, protože může bejt ucpaný nebo netěsný, pak by pumpa nestíhala nasávat benzín.

2) udělej kompletní nový nastavení Pierburga - manuál jak to udělat je tady na fóru, akorát je z příručky k exportní karbcový verzi feliny - to není na překážku, ta série měla stejnej karbec jako starší fáčko.

Pak by se to mělo dát do kupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to pod autem prolezl, nikde jsem nic nápadnýho neviděl. Seřídil jsem ventily, karburátor, vyměnil jsem rozdělovač, svíčky, udělal předstih, auto stejně po ohřátí střílí do výfuku, i když je auto ohřátý, jednou tam vlítne 850, tak třeba 1200 atd, prostě jak chce. Když pustím plyn a znovu na něj šlápnu, chvíli trvá, než se vstříkne benzin (přišlápnu pedál, nic to nedělá a najednou to cukne a jede to). Kde by teda mohl být problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to obhlídl ještě jednou, i když jsem podložku pod karbcem měnil minulý měsíc, už byla trošku rozcupovaná v vnitřní strany, tak jsem pro jistotu na dosedací plochy karbce dal červenej silikon. Zůstává stále ale problém že nedrží volnoběh. Na sytič tam mám zhruba ty dva tisíce, ale sytič se třeba po ujetí 200 metrů vypne a jakmile vyšlápnu spojku, auto chcípne. už si fakt nevím rady. Neseřízeným karburátorem to není, protože jsem tam opět dal ten, který tam byl původně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak nepravidelny cod ako keby to islo na 3 valce uz som si vtedy vypocul katastroficke scenare. Yapecene kruzky, motor uz je hotovy-generalku treba,a zrazu som chytil to kolienko a mäke cele bolo take rozleptane. Pozri drzim palce aby to bolo len to:

Editováno: , autor: žralok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...