Přejít na obsah

19jmsr56

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli 19jmsr56

  • Narozeniny 2.6.1956

Oznámení 19jmsr56

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Veľmi pekný návod na výmenu oleja - chválim Váš bratský počin voči ostaným HTP-čkárom. Ja som prešiel na fabku 1.2 HTP/40 kW motor MBD zo Š Favorit. Tam výmena oleja bez problémov. Tu si chcem tiež vzhľadom na ceny a "odborný prístup" servisov (auto má 10 r.) pomôcť sám. Akurát mi chýba info, aký kľúč imbus na matku olejovej vane. Lebo o favoritoch bolo kopec kníh, ale nemec ku fabii I. sa rozhodol byť nejak nedostupný a veľmi skúpy na podrobnejšie info. Takže aký imbus na maticu olej. vane motora BMD, prosím. Vopred ďakujem.
  2. 19jmsr56

    Sytič

    Zdravím, mám Š Favorit 135 LX s motorom Š 781/136L karburátor/benzín. Po oprave mám zánovný karburátor, voľnobeh drží perfektne a je nastavený tak, že na EK neveril mechanik, keď pozeral na výsledky ako u skoro nového vozu . Problémy začali teraz s poklesom teploty -na sytič štartuje perfektne, avšak po druhom zošliapnutí pedálu pri pohýnaní otáčky voľnobehu spadnú na 1500 a pri zastavovaní na križovtke vybehnú opäť na 2100 a dajú sa znížiť asi na 1100 po prudkom zošliapnutí plynu a na ďalšej križovatke sa to opakuje (akceleračná pumpička má z toho radosť, ja nie). Sytič sa vypne asi po 5 min. jazdy po otvorení termostatu (podľa ručičky teplomera chl. kvapaliny) -vtedy už sú otáčky 850 a teplota v norme. Stúpla mi spotreba o +3l . Prosím niekoho o radu, čo je zlé, a ako to môžem svojpomocne odstrániť . Ďakujem.
  3. S kolísajúcimi otáčkami som sa trápil viac ako rok, najčastejšou príčinou je sanie (nepočuteľné!) falošného vzduchu cez opotrebované/zostarnuté spodné tesnenie karburátora na sacom potrubí. Ale nekupovať zaliate v gume -to sú zmätky síce lacné, ale na 3 mesiace! Kúpiť 3dielnu sadu (asi 12 eur). Ten sytič má pravdepodobne prasknutý bimetál, dosť drahá vec, ale dá sa to vyriešiť karburátorom nejakým z vrakoviska.
  4. Zvyšovanie otáčok za studena a ich pokles pri zohriatí motora znamená, že poloaut. sytič pracuje a vypol sa. Núdzove sa dá zohriať motor na prevádz. teplotu jazdou, pokiaľ sa nezapne ventilátor chladenia a potom za chodu motora na voľnobehu nastaviť otáčky na 800-850/min. Robí sa to skrutkou na karburátore zo strany batérie -pri bovdene plynu je v držiaku veľké oko, pod ktorým tá skrutka je pod uhlom asi 30°. Dosť zlý prístup, ale dá sa. Ale je to núdzové riešenie, faktorou náhleho poklesu otáčok je veľa - najviac falošný vzduch v karburátore.
×
×
  • Vytvořit nový...