Publikováno Duben 28, 201312 r Vkladam pro info zaznam dlouhodobe spotreby motoru 1.6 TDi CR z realneho kazdodenniho provozu. Celkove jezdim v rovinate oblasti, 85% dalnice (130-150 km/h tacho), 10% okresky (90-100 km/h tacho) a zbytek mesto (55km/h tacho).
Duben 28, 201312 r Tak se musím s chválou také přesunout. A musím opět dodat, že je to opravdu pěkná spotřeba. Sedí ten průměr i podle tankování?
Květen 8, 201312 r Autor A protoze je to vlakno o spotrebe, dam sem na jedno misto me v prubehu doby dosazene hodnoty. Dosazene prumerne spotreby je potreba hodnotit v kontextu s dosazenou prumernou rychlosti. EDIT: Na prani doplnuji strucne info o profilu trate - start i cil jsou cca ve stejne nadmorske vysce (rozdil je nejakych 10 m.n.m.), trat je vicemene rovinata. Kdyz jedu stejnou cestu zpet, mivam spotrebu o 0,1 - 0,2l/100km vyssi. 03/2013 04/2013 04/2013 04/2013 05/2013
Květen 8, 201312 r Nikde není uvedeno, kdy jsou hodnoty dosažené. Sice průměrná rychlost je pěkný údaj k posouzení, ale chybí mi nějaká informace, na jaké trase (profil) jsou hodnoty dosahované. Jestli to není třeba na nějaké cestě jen jedním směrem, přičemž spotřeba cestou zpět může být z důvodu nepříznivějšího profilu trasy o něco vyšší. Jako to mám já do práce. Jedním směrem kolem 3 a půl litru a směrem zpátky se pod 4,2 nedostanu. A jak vychází spotřeba vypočítaná "ručně" podle natankování a ujetých km na jednu nádrž?
Květen 8, 201312 r Autor Tak jeste jednou a naposled - spotrebu merim na porad stejne trase (cili jednim smerem), abych mohl porovnavat mezi ruznymi modely (OII, Rapid) a motorizacemi. Kolecko (cestu tam a zpet) behem jednoho dne nedelam, cili nemohu takto merit. Nicmene start i cil jsou cca ve stejne nadmorske vysce (rozdil je nejakych 10 m.n.m.), trat je vicemene rovinata. Kdyz jedu zpet, mivam spotrebu o 0,1 - 0,2l/100km vyssi. (doplneno pro uplnost i do puvodniho prispevku) Pocitana spotreba +/- odpovida PP, byva vzdycky o neco malo vyssi, maximalni rozdil, pokud si dobre vzpominam, byl 0,15l/100km v neprospech realne spotreby. Dokladuje to i dlouhodoba spotreba, viz. prvni prispevek - dle PP 4,8l/100km, vypocitana na 4300km vychazi 4,84 l/100km. EDIT: Dlouhoba spotreba k dnesnimu dni je na 5681km podle PP 4,7l/100km, podle hrubeho propoctu (zohledneni zbyvajiciho dojezdu na nadrz) vychazi na 4,76l/100km.
Květen 11, 201312 r Autor Protoze se mi uz brzy snuluje dlouhodoba pamet PP (dosahnu 100 hodin provozu), pridavam aktualni data o spotrebe. Jak je videt ze srovnani se stavem v drive postunutem stavu ve 4300km, dlouhodoba spotreba se ustalila na 4,8l/100km. (Vypocet dle vzdalenosti a natankovanoho paliva vychazi na 4,86l/100km.) Spokojenost.
Květen 13, 201312 r Tak jsem vyjezdil svoji první nádrž. Dnes jsem tankoval opět do vypnutí pistole. Fota pořízena při příjezdu ráno do práce, tankováno bylo následně při cestě z práce po 4 km jízdy. Při prvním tankování při cestě z autosalonu jsem tankoval při 37 km. Jízdní profil jsou vesměs silnice I.třídy. 11 km do Klatov směrem od Domažlic a pak do Plzně, kde zajíždím do centra (k autobusovému nádraží). Průměrná rychlost je tedy dosti zkreslena jízdou po městě. Před Plzní bývá kolem 64 km/h. K cestě I. třídy to mám cca 5 km po okresce. Jízda směrem do práce je profilem výhodnější než cesta zpět (více do kopce a většinou menší či větší protivítr). Dvě "místní" jízdy v délce celkem cca 60 km, z toho 10 km s prázdnou károu. Průměrná spotřeba výpočtem vychází za první nádrž 4,175 l/100km (samozřejmě při zjednodušujícím předpokladu, že tankovací pistole vypla při přibližně stejném naplnění nádrže od okraje jako při prvním tankování).
Květen 13, 201312 r Autor dandu: Dneska jsem projel na zkoušku úsek po R10 z MB (260 m.n.m) do Phy CM (335 m.n.m). Na tempomatu jsem nastavil 145km/h, ze celou cestu byla průměrná rychlost 141km/h. Cely úsek měřil 43km. Průměrná spotřeba dosáhla 5.9 l/100km.
Květen 13, 201312 r To je moc pěkné já bych tam měl 6,5 tipuji. Srovnavám 2.0 tdi cr 81kw a tu 1.6 CR. A vede asi ve všech režimech.
Červen 17, 201312 r Autor Drive nekdo po mně chtel videt realnou spotrebu Rapida v pripade, ze se nejede zadne eko rally, ale naopak, hodne svizne. Dneska jsem pospichal, jel jsem po R10 a D8 + průjezd krajem Prahy po okruhu. Na dalnici jsem mel po celou dobu tempomat na 150 km/h (tacho) a na okruhu 85 km/h (tacho). (z celkových 99km bylo 8km na prazskem okruhu) Jen dodavam, ze Climatronic jsem mel nastavenej na 19°C, venku bylo od 29,5 do 31,5°C. Vysledek vidíte na fotkách a stejný příspěvek jsem postnul do vlákna o mem Rapidu.
Červen 26, 201312 r Dovolil bych se s odstupem času "pochlubit" s dosaženou spotřebou za další tankování. Podmínky přibližně stejné jako zde http://forum.skodahome.cz/topic/123639-vaše-spotřeba/?p=1767198, možná trošku ideálnější (třeba vítr a jízda bez přívěsu). Vypočtená průměrná spotřeba byla 4.009 l/100km a pak pár dní nato zatím nejnižší spotřeba na jednu jízdu směrem do práce A ještě poznámka: kvůli dojetí letních pneu, které mi zbyly z Fabie (kola Antares), jsem přezul z 15", 185/60 Dunlop Sport SP01 na 15", 195/55 Bridgestone Turanza. Připadá mi to, že změna pneu nemá na spotřebu nějaký znatelný vliv. Upraveno Červen 26, 201312 r od Joscer
Červenec 26, 201312 r Autor Tak dneska jsem udelal asi posledni sondu do problematiky spotreby meho Rapida - vymena auta za OIII se blizi, jsem zvedav na jeji schopnosti tykajici se spotreby. Jeji normovana spotreba je skoro i 1 litr/100km nizsi, uvidime v praxi. Ale zpet k Rapidu - tento tyden je na dalnici, kterou bezne vyuzivam, uzavirka, proto jsem cely tyden pro sve cesty volil okresky s prujezdy mestem a nekolika obcemi. Protoze je cela cesta sice kratsi, ale casove narocnejsi, jezdil jsem pomerne svizne - na okreskach +/- 105km/h tacho. Trasu jsem za cely tyden absolvoval 5x jednim a 5x druhym smerem, je tedy eliminovan vliv priznivejsiho vyskoveho profilu v jednom smeru, jen nekolik malo desitek km jsem ujel mimo tuto trasu. A protoze cely tyden bylo relativne horko, podotykam, ze climatronic mam permanentne nastaveny na 19°C, AUTO. Tentokrat bych nez na nominalne nizkou spotrebu chtel poukazat predevsim na realny dojezd na nadrz s motorem 1.6 TDi. Na tripu je videt najezd od posledniho tankovani, na palivomeru zbyvajici mnozstvi nafty v nadrzi a na PP pak zbyvajici dojezd. Z pohledu mych potreb se jedna o podstatne pozitivum techto motoru, ktere me stale drzi u TDi. Celkovy naprosto realny dojezd 1300km na nadrz je dle meho nazoru vynikajici. (Tento prispevek jsem vlozil i do sekce Váš Rapid --> Maverickův Rapid)
Červenec 30, 201312 r ty kráso, to teda čumím. Já se mám sice Yetiho, ale tohle nedokážu ani na neutrál:)) Dálnice jezdím většinou tempomat 120 a spotřeba cca 7L. Jezdím dost město a okresky a na nich se dostanu maximálně na 5,5L, níž to nejde, protože i tak je to eko rally:) V únoru budu měnit povoz a přemýšlím taky pořád, zda Rapid či O3 a zda 1.6 tdi a nebo 1.4tsi. Ale asi to bude O3
Červenec 31, 201312 r Mave a kolik následně vyšla spotřeba vypočítaná podle dotankování? Nebo v tomto směru to nekontroluješ?
Srpen 17, 201312 r Autor Moje posledni mereni spotreby s Rapidem. Protoze jsem byl vcera donucen vynechat cestu po dalnici a jet jen na okreskach a projet nekolik mest a obci v hustem provozu, pridavam posledni zdokumentovani realne spotreby Rapida s 1.6 TDi 77kW. (dojezd v souctu s tripem tentokrat neodpovida plne nadrzi, nechal jsem platebni kartu doma a natankoval jsem jen za penize, ktere jsem mel v hotovosti u sebe).
Srpen 17, 201312 r Autor Joscer: spotrebu pocitam jen celkovou, ta se za necelych 20tkm ustalila na 4,8l/100km.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.