incik Vloženo 20. Květen 2013 Sdílet Vloženo 20. Květen 2013 (editace) Zdravím pánové, moje Fábinka (1.2 HTP 47 kW, r.v. 2003) má najeto 190 000 km a dost nehezky žere olej (cca litr na 500 km). Jednak to trochu prosakuje dole kolem vany a druhak když jedu z kopce se zařazeným kvaltem, tak mi to po chvíli začne dost nehezky kouřit - a když pak přidám plyn, tak to je vůbec jak když vodník Kebule vařil mlhu. Tudíž by to asi chtělo minimálně nové pístní kroužky, což se ovšem u HTP rovná rozebrání celého motoru. Krom toho, že mě štve to věčné dolívání oleje, tak se bojím, že bych s tím už nemusel projít emisema, takže ... vzhledem k tomu, že případná generálka by vyšla tak na 10 tyček, tak zvažuji kompletní výměnu motoru. Našel několik nabídek na motory v celkem slušném stavu (do 120 000 km) za obdobné peníze jako by vyšla ta generálka, takže se říkám, že by to mohla být cesta. O co mi ale jde: Mezi těmi nabídkami se mi objevil i jeden velice výhodný motor, který je nicméně z roku 2006. Vzhledem k tomu, že typ AZQ se přestal do Fabie montovat v listopadu 2004, tak to asi bude BMEčko. To tedy kromě toho, že nemá ERG ventil, má jiné rozteče ventilů atd., ale to vzal čert. Chci se zeptat: Je taková výměna legální? Tzn.: když přijdu na technickou a potažmo na dopravní inspektorát, přepíšou mi ten typ motoru v techničáku? Být to AZQ, tak to nikdo řešit nebude, číslo motoru v techničáku není, takže si toho nikdo ani nevšimne. Ale tohle by mohl být problém ... i kdyby to teda prolezlo technickou přes nějakého známého, tak pak by mohl být problém pokud by to někde bouralo nebo při prodeji. Co myslíte? Editováno: 20. Květen 2013, autor: incik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 http://forum.skodahome.cz/topic/58086-rozdil-motoru-azq-a-bme/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 aby jsi se neztratil v tom množství informací zejména o EGR, tak ikdyby jsi sehnal BME ještě s EGR, tak to NENÍ LEGÁLNÍ, tedy pokud se na STK jen trochu dívají na kód motoru, jakože se dívají, tak tě hned vyhodí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 Je rozdíl v projevu motoru mezi AZQ a BME (bez EGR) co se týče výkonu (pocitově)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 Osobne som nič nepocítil.. jediný prínos je v pocite, že v motore je o jedno drahé kurvítko menej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 to nepoznáš, páč je tam mnoho HW zásahů, v jednotce, možná i ve zpřevodování, takže příliš mnoho faktorů, ketré to budou ovlivňovat výrazněji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 Ten kód motoru stačí nějak znečitelnit ne? Je to celkem běžný, že to schnije a neni to čitelný. Bylo to snad natřený nějakou barvou a loupalo se to. Oni to většinou nijak nehrotí to čtení kódu, když tam neni na první pohled nějakej nesmyslnej motor. S bráchou jsme měnili AJM za ASZ. Nějak jsme tam přemlátili číslo a zapatlali šmírem a pohoda. Jinak ty pístní kroužky u HTP...neznám auto, u kterýho by se daly vyměnit bez rozebrání motoru Ale je to teda síla, že stačí 190 tkm a už je takhle vyhoněnej. Jestli to někdo nehonil studený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
incik Vloženo 21. Květen 2013 Autor Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 SpeederBB: U většiny normálních motorů kvůli tomu nemusíš půlit blok motoru ;-) Jinak jo, ten motor se chová, jako by měl nalítáno 250 tisíc a víc. Jsem podle techničáku už třetí majitel, takže čert ví, co s tim kdo dělal. Malta: Díky za info, myslel jsem si to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 21. Květen 2013 Sdílet Vloženo 21. Květen 2013 Ten kód motoru stačí nějak znečitelnit ne? Je to celkem běžný, že to schnije a neni to čitelný. .... na to bych nespoléhal, na "mém" STK si berou i hadru na důkladné otření, jen aby to přečetli a pokud budou jen trochu znalci, může je do stavu ostražitosti uvést už jen chybějící kryt motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
savecp Vloženo 25. Září 2015 Sdílet Vloženo 25. Září 2015 (editace) Já tohle mám zasebou. V Araveru jsem se dozvěděl že se mění celí polomotor. 70000 - 80000kč. Proto jsem to řešil doma sám. --------- Takže pozorně čtěte ------------ Pístní kroužky pasují z motoru 1.4 16V vrtání je 76,5mm cena kolem 1400kč. Další problém je že se nedá dostat ze spodu na 3 píst. Musí se prý půlit blok motoru. Samozřejmě motor musí ven!!!!! ------- KECI------ Po malé úpravě se dá dostat i na 3 píst. Je to složitější, ale jde to. Moje auto 1.2 HTP 12W rok 2003. GO při 210000km. 5000km má po výměně a šlape a nežere olej. Přikládám pár odkazů. Fšiměte si že na jednom videu mám 3píst venku a motor je stále uložen v autě. Hlavně zdravím všechny odborné opravny, které umí jenom vyměnit vadný díl. Začal bych vám říkat vyměnitelé, ne opravna. https://www.youtube.com/watch?v=J4BL5sP-ArY https://www.youtube.com/watch?v=AMDI5MsQ3N4 Editováno: 25. Září 2015, autor: savecp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.