Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Z akeho auta ste presli na Rapid a preco + vsetko pre a proti

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte tak tuto temu som zalozil z dovodu neustaleho flame ohladom Rapida.

 

Tu by som sa rad docital (dufam aj ostatni) , kto z akeho auta presiel na Rapid a co ho k tomu viedlo a ci je spokojny so svojou volbou.


A tiez vzhladom na to ze sa  mnohim nepaci  ostrejsia diskusia a netolerancia k nazorom inych na temu Rapid .. tak tu si to kludne preberme …


:kol-25:

Upraveno od LUKY-007

Ja presel z OII 1.6 TDi CR Elegance (cela historie je videt v mem podpisu).

 

Proc?

Rapid je/v te dobe byl novinka a zajimalo me, co nabizi, jaky je rozdil oproti OII, co stoji za konstruktivni kritiku, co je jen zbytecne nafouknuta bublina. To cele videno z pohledu kazdodenniho praktickeho pouziti.

Komentare jsou k nalezeni v mem vlakne.

 

Pri objednavani Rapida jsem si byl samozrejme vedom toho, ze prechazim z dospele OII do budgetoveho modelu (v mem pripade o 100 tKč levnější nez mé predchozi OII) a podle toho je take potreba se na to koukat.

 

Z tohoto duvodu hodnotim Rapida jako povedene a velmi prijemne auto, byť s nekterými nedostatky, které jsou pro někoho více, pro někoho méně a pro někoho vůbec důležité.

 

Nakonec dodám, ze konfigurace meho Rapida není zrovna bezna, typicky zakaznik tohoto modelu volí jinou motorizaci i výbavu a tím pádem i cenu.

Já mám těch srovnání trochu více, byť bezprostřední přesednutí bylo z krátké Felicie. Předtím jsem rovněž často používal rodinný Superb II 1,8 TSI, ale Felicia bylo mé hlavní auto.

 

Srovnání s Felicí asi není moc potřeba rozebírat...vezmu to opačně...po 14-ti dnech s Rapidem a po zpětném přesednutí do Felicie se mi chtělo brečet...měl jsem to auto rád a najednou přišel pocit, že za těch 14 dní Felicia zestárla tak o 20 let. Nebrzdila, nesvítila, volant pálil a neotáčel se, pedály tvrdé...

Často jezdím ve více lidech s velkou bagáží a kufr v krátké Felicii na to prostě není stavěný, čili tady jsem si pomohl výrazně. Původně jsem zamýšlel starší Octavii II combi, ale poté přišlo zjištění, že za stejné peníze může být nové auto a zvlášť v té mé konfiguraci nebylo co řešit. Dále jsem chtěl zvýšit pocit bezpečí. Spotřeba je zatím lepší sice jen málo (0,5 - 1 litr), ale s tím, že mohu jezdit rychleji a stále bezpečně.

 

Srovnávám-li se Superbem (taky světlý interiér, už tam mě okouzlil), tak Rapid 63kw je samozřejmě slabší, ale zábava a úspornost TSI zůstává (spotřeba samozřejmě úplně jinde v Rapidu). No a světe div se...mě prostě v budgetovém Rapidu oproti tomu Superbu (v plné výbavě) nic nechybí, naopak se tam cítím "jako doma". Jedině kufr je ještě větší jáma a xenony jsou xenony, to není třeba rozebírat. Pokud by měl někdo nápad, co by mi mohlo chybět (měkké plasty ani pojezdy to opravdu nejsou :D ), tak ať dá návrh, je možné, že jsem na něco zapomněl. Čekám komentáře, že jsem blázen, když si tato 2 auta dovolím vůbec srovnávat.

  • 2 měsíce později...

v roku 2003 som kupil novu Fabiu 1,2 HTP,47 kW ,jazdili sme na nej az doteraz.Mala najazdenych 291 000 km a okrem 2dvoch zapalovacich modulov  som na motore  nemenil nic.Po skonceni zaruky som vymeny kvapalin robil sam.Auto sa odvdacilo poctom km a 10r v prevadzke.

 

Teraz cakam uz 2 mesiace na Rapida.

Upraveno od Maverick
Z posledni vety odstranena otazka na cekaci dobu ostatnich - navadi na OT v tomto uzce specifikovanem vlakne.

  • 2 měsíce později...

tak já jsem přešel z Fabie 1 RS chip :) hodně (potahnuté) jelikož se mi rozspadla převodovka ve cca 130 Kmh a vzala sebou motor :(((((((  přakticky jsem zustal stát na místě :)

 

a proč jsem šel do rapida , zaprvé fabie 2 má v zadu bubny :( tedy krom RS , ale ta je drahá , za druhé finance . dale pak větši prostor v zadu , větší kufr ,

 

výhody : nové auto , větší prostor jak přo řidiče i pro zbytek lidí v autě , ralativně nižší naklady na udržbu pneu atd ,

 

nevýhody : spotřeba když tomu daváte "kotel" , malý obsach (ja mám 1.2 tsi 77kw , pro mně malý výkon :((( hodně malý :) , životnost motoru !! , poruchovost motoru !!!! , ruzné pazvuky , vibrace

 

co se týká jizdních vlastnosti : podle mně hodně pod hranici prumněru !!  u takového typu vozu , další věci je neustalé zasahovaní ESC/ESP do řizení , a to při mormální jizdě  ,nejvíce se to projeví v tahlejších zatáčkách  , další věci nemožnsot uplného vypnutí ESC/ESP :( , čím méně nahustíte pneu tím je auto sice tižší a mněkčí , ale o to více zasahuje ESC/ESP , čili da se to kompenozovat huštěním pneu nad 2.5 atm 

 

to je asi tak vše , možná jsem mněl smulu na špatný kus , nebo nepodarek :(

Upraveno od vikyviky

Se divím, žes to kupoval, když ti z hlediska výkonu a jízdních vlastností skoro nic nevyhovuje... Anebo je chyba v řidiči.

No, kdyz kolega pise, ze mu pri normalni jizde (a pozor!) hlavne v zatackach (cili zrejme nekdy i na rovine :D) zasahuje neustale ESC do rizeni, pak neni neco v poradku.

 

Prestoze neznam detail, podle textu jeho predchoziho prispevku mam silny pocit, ze chyba bude v ridici... lol

Uz jen podle toho, ze tento neprijemny jev kompenzuje zvysenim tlaku v pneu nad 2,5 atm... :doh:rolleyes:

 

Sorry, jsem se po dlouhem a narocnem dni zase jednou pri veceru pobavil. ;)

Tak chyba v řidiči nebude , ono stím autem jelo více lidí, a pěkně nadavaly co to jako je :) , prostě jede te do zatačky, je fuk jestli v levo nebo v pravo , a je citít že se dicky jedna nebo druha zadní brzda přibrzdí , připadně když jede ostřeji , ale ne tak by kola byla v prokluzu , tak občas při brzduje i předek ! , připadně se při zatočeni v zatačce ubere mírně plyn , zavada ? nebo je vlastnost esc/esp ?

 

ja osobně ma raději tvrde pneu tedy huštěné na viši tlak :) zaleží na typu pneu , ale "fukam" od 2.2 do 2.8 Atm na nizké guma pod 45 i klidně 3.0 Atm

Upraveno od vikyviky

Tak "chiba v řidiči" určitě ne, ale "chyba v řidiči" možná ano. Nikdo z nás s tvým autem nejel, ale to co popisuješ, je nějaká divočina. Co jsi tedy udělal pro její případné odstranění? Reklamace? Nikde nic takového tady nečtu.

mno jo porát mněké / tvrdé no :))) reklamaci zatím odkladám , čekám až se toho nazbírá více , zatím to co jsem psal + občas "kopnuti" do pedalu spojky nic hrozného  (za jizdy to jako by zarachoti do pedalu spojky )+ mírné vibrace do volantu + občas při zařazení 4 a puštění spojky se po tom ozve dost hnusný zvuk , takové zadrnčení něco mezi plechem a plastem + občas zapach spaleného oleje + najké mouchy

Upraveno od vikyviky

Tak mně to stačí, každej soudnej člověk si o vikyviky a jeho postřezích udělá obrázek sám...

 

Ale bavím se dál :palec2:

co máš za problem ? jinak no coment !

Upraveno od vikyviky

V pondeli si precti presne to co pises. Treba pochopis co tim Maverick myslel. Nebo mislel? :)

Upraveno od M_ike

  • 4 měsíce později...

Kluci, přecházím z Fiatu Grande Punto 1,2 65 HP na Rapida, protože už má 8 let, Rapid 105 HP se mi líbí, má silnější motor, 6 rychlostí, na délku prostornější interiér a dvojnásobný kufr.

No a kdysi jsem měl 14 let 105-ku, pak Punto I, Grande Punto a teď čekám na Rapídka.

Dobrý den,


chtěla bych poprosit všechny majitele vozu Škoda Rapid, aby mi vyplnili dotazník k diplomové práci s názvem: Postavení produktu na konkurenčním trhu. Dotazník je anonymní a údaje budou použity pouze k řešení cíle v diplomové práci. Budu vděčná za každý vyplněný dotazník. Předem děkuji za každé vyplnění.


 


https://docs.google.com/forms/d/1Iwnohf670JlQAvpcqtuYmYZEQmPuhJMDDKgMYuNXBiI/viewform


Já přešel z Alfy 156, 2.4 CR 103kw pětiválec....

 

Ohledně rapidu zaostávala alfa pouze v kultivovanosti motoru, jednoduchosti, prostoru vzadu a v kufru a stáří + s tím spojené spolehlivosti. A prostě už vypadala jako starý auto.

U rapida mi chybí: Výkon v kopcích a v naloženém autě, a poté komfort na nerovnostech (když měla alfa podvozek ok bylo to úplně jiný kafe). Občas se mi stýská :(

 

post-31118-0-68585800-1395147972_thumb.j post-31118-0-32323900-1395148175_thumb.j

Upraveno od rogerer

Já jak vidím ty dřevěné dekory, tak dostávám exém : )

  • Autor

ja ked vidim tie kocky zavesene na zrkadle ... dostavam exem ....inak tato alfa sa mi vzdy velmi pacila ;))

dřevěny dekor, hlavně volant největší vintage...kostky se k tomu taky právě hodily, jen jsem nesehnal hnědý, jooo to byly časy :)

Mně se 156 moc nelíbila zepředu ale potom facelift ten už byl nádhernej ze všech stran :) A nejhezčí je 159, v ulici jedna krásná stojí a pořád na ni musím koukat:(

Upraveno od rogerer

156 je auto, který nestárne. Pořád je to krasavec, dycky jsem ju chtel, stejně jako BMW 320i E36

bohužel zepředu je 156 hodně stará, ta předfaceliftová....

156-ka je už pryč.. Tak 159 by se dala - 2,4 jtdm 154kW kombajn černý.. Ale to je sebevražda. Stejně jako staré bavoráky zmiňované výše, tyto doby jsou prostě pryč.. A škodovky nejsou špatné, ale nejsou to srdcovky pro mě. Jsou jich haldy všude. Jsem rád že jezdím a nevrážim do toho peníze, ale nějaké emoce necítím, chtěl bych jiné kdybych měl víc peněz. Jsem ještě mladý nedospělý blbec jako vikyviky. Přesedl jsem ze silnějších aut a tohle mně moc nesedí, dělal jsem to hlavně kvůli rodině. Mít tři auta a podobně, na to nemám prachy, protože kromě aut mám ještě jiné koníčky a běžné věci jako starší barák - to je taky pěkná kasička na peníze..

159 je sebevražda...tu jedině novou protože od 100tis km bys zahučel na servise, nová zase stála majlant. Já měl zálusk na sportwagon 2.4 jtdm 4x4 :) Kdyby do ní dávali starý 2.4 JTD ze 156tek tak by to bylo v pohodě..to byly ještě motory , kde si to mohl po částech případně spravovat ale jtdm to je už fakt na drahej servis :(

Taky jsem přešel ze silnějšího taky mi to chybí a taky jsem rád že do toho nic nevrážím., aspon sem se trochu zklidnil ..:)

  • 6 měsíců později...

Tak já přešel z FII  1,2 HTP. Pro mě samozřejmě úžasný postup výše,...ale po čase zklamání. Rapid SB se mi vzhledově moooc líbil a stále líbí, ale ty vady/nedodělky a šetření mě zklamaly. Vím do čeho jsem šel a myslel jsem, že to zkousnu....no budu muset. Tapecírunk dveří,..bylo mnohokrát popsáno....opravdu škoda protože v FII samozřejmě textilní....plasty levné tvrdé,...ale i to by šlo. Podstatně méně odkládacích prostorů u řidiče. Voda ve dveřích, vrzání těsnění. Se vším jsem se už nějak popasoval. Na druhou stranu motor 1,2 TSI 77 kw nádhera, šestikvalt..moooc příjemné. Kufr zase o krapet větší (kombík je pro mě zbytečně velkej).  No když si dám vše pro a proti tak nakonec spokojenost,....letos v létě Chorvatsko a Rapídek mě jednoznačně kladně překvapil.  :kol-47:

Mno .. Přecházím z šest let staré Octy II (1.9 Elegance), kterou si někdo odvezl, aniž by se zeptal. A proč rapid? No .... líbilo se mi :), a protože DSG. Zadání bylo do půl mega s DSG, a Rapid to splnil - byť jsem nakonec zvolil naftu, a nikoli TSI.

Když jsem si do něj měl poprvé sednout (ne moje, to se bude teprve o vánocích vyrábět), ale do stejné výbavy (Elegance s Dynamic paketem), tak jsem byl docela překvapen - podle recenzí na internetu měl člověk sednout do plasťáku, který je otřesný, ale mě se subjektivně provedení interiéru (přistrojovka, přístroje, volant) líbilo asi víc, než v Octě....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.