Přejít na obsah

Nettle_M

Uživatel
  • Počet příspěvků

    165
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 053 zobrazení profilu

Oznámení Nettle_M

Nováček

Nováček (1/14)

12

Popularita

  1. Fotku nemám, ale taky jsem už použil Rapida jako stěhováka. Vešla mi do něj akorát (se sklopenými sedadly) celá jedna polička z IKEA, pod ní jsem dal dvě desky, ze kterých se skládá stůl a do těch přihrádek v poličce jsem pěkně nastrkal ostatní věci plus ještě někam kolem. A vůbec jsem loni v létě Rapida dost využíval naplno. Když jsme jeli na chatu ve třech a vezli jídlo na první tři dny pro 20 lidí + hifi věž + naši bagáž a ještě nějaké další věci, tak si auto pěkně sedlo vzadu Chudák ten třetí vzadu musel mít věci i na sobě To tenkrát bylo opravdu plné využití Zajímavé ale je, že o rok dřív jsme takhle jeli v krátké Feldě a taky jsme se vešli...jen bez toho jídla.
  2. Ten asistent je fajn, když se ti někdo nalepí na prdel na křižovatce. Nebo když couváš v kopci a jsi hodně blízko auta před tebou. Taky jsem rozjetí s ručkou používal jen do velkého krpálu (a ještě s něčím za sebou), ale teď s tím asistentem už vůbec. Prostě funguje to jak má, jen to musí kluci natrénovat. Taky jsem to neuměl použít hned.
  3. Máš pravdu. Rozdíl tam je asi 25 výškových metrů mezi Prahou (místem odkud jsem vyjížděl) a Brnem, kde jsem končil. Ale myslím, že i tak to naložení auta nehraje až tak velkou roli jako to pořekadlo říká. Loni jsem jel v pěti lidech a napráskaným kufrem Ostrava - Brno a zpět a bylo to za 6.0 l/100 km. Takže rozdíl spíš tak 2 deci na 100 kg. Jinak Adame z Prahy jenom na Vysočinu je velký rozdíl oproti tomu, když to protáhneš až do Brna. Na Vysočinu jedeš totiž na kopec a do Brna přes kopec, tedy nahoru i dolů a to ti zas ubere. Ale jinak hodně závisí na rychlosti. Tu cestu zpět bys mohl jet za dost méně, než píšeš, ale je to právě o rychlosti. Taky bych měl jiný výsledek kdybych jel třeba 140 nebo 160. To není kritika, každý jezdí rychle jak mu to vyhovuje (taky občas jedu rychleji a pak je ta spotřeba klidně 8 i víc )
  4. Nevím no...mě připadá, že se motor usadil jen co se dynamiky týče (ale možná jsem si jenom zvykl a už mi to přijde víc normální než po přesednutí z Feldy) a spotřeba pořád stejná. Spíš než usazení motoru ty krásné výsledky připisuju sám sobě Naučil jsem se s tím jezdit tak, aby to nežralo, nepouštím klimu ve městě buď vůbec nebo aspoň ne na plné kule zbytečně, abych pak dostal facku od vedra až vystoupím, dál už si s tím tolik nehraju a neužívám si 105 km/h na dvojku tolikrát týdně jako ze začátku atd. Loni v létě jsem měl nejnižší dlouhodobou 6,1 l/100km, ale to bylo jeden měsíc, ve kterém jsem nejezdil moc město a dálky, ale největší částí okresky cca 30km. Standard v létě je těch 6,3 no. Zjistil jsem, že má celkem vliv i tlak v pneumatikách. Chce to vychytat a udržovat. Jinak už jsem se vrátil z výletu a Praha - Brno ve čtyřech lidech s bagáží zas 5,8 l/100km. Styl jízdy stejný jako cestou tam. Připomínám, že do Prahy bylo naložení poloviční, takže staré pořekadlo 100 kg nálože = 1 litr navíc se jaksi vůbec nekoná
  5. Já měl spíš opačný problém...myslel jsem si kdysi, že se to musí někde zapnout, protože jsem vždycky popojel dozadu. Jsem totiž asi zvyklý vždycky dřív dupnout na plyn (a ne opravdu to není dupnutí, že se protočí kola), než dostatečně pustit spojku. Ten asistent se totiž skutečně deaktivuje sešlápnutím plynového pedálu. Takže pokud tady někdo píše, že ho to dvě vteřiny (nebo i víc) drží a nepustí, tak to má buď rozbité nebo málo mačká plyn. Nicméně teď už jsem se to naučil používat, když je to potřeba a podrží to krásně a jen tak dlouho jak potřebuji. Když potřeba není, rád si trochu pocouvnu dozadu. Tímto děkuji instruktorům z autoškoly, že mě nenutili používat v kopci ruční brzdu na rozjezd.
  6. Rapid z papíru není, torzní tuhost tady už někdo myslím srovnával, nebo jsem to viděl jinde, ale myslím, že byla o chlup lepší než Octavia II. Mimochodem ten s Rapidem 1.2 TSI 63 kW a kotoučema vzadu jsem já. Taky jsem řešil proč tam jsou a ničeho jsme se nedopátrali. Jediná teorie byla, že začali vyrábět Toledo a skončili u Rapida Teď se nabízí varianta, že ty kotouče, které měl dostat tady kolega s bubnama v TDI jsem dostal já Ale asi ti je nevrátím
  7. Za rok, co ho mám jsem najel 16 000 km. Resp. je teprve pátého května a do desátého najedu ještě kousek, takže možná 17 000 km to bude (celkem necelých 21 000 km za 1,5 roku stáří auta). Takže mě by se motor z traktoru nevyplatil. V zimě dlouhodobá spotřeba stoupla někam k 6.7 - 6.9 l/100km, ale byla dost mírná zima. Teď až se vynuluje počítač, očekávám návrat někam k 6.2 - 6.3 l/100km jako loni v létě.
  8. Psal jsem to do Maverickova vlákna spíš tak mimochodem ještě k jiné informaci, ale dám to i sem, kde to patří. Po delší době jsem vytáhl Rapida na delší projížďku. Konkrétně z Ostravy přes Brno (průjezd městem kolem AN Grand) a Kuřim (poté zpět k dálnici zadem po okreskách přes vesnice) do Prahy. Až na výlet přes Brno všechno dálnice 125 km/h tacho na tempomat s výjimkou pomalých omezení při rekonstrukci, která ale vyrovnají občasná zrychlení při předjíždění. Naložen tak středně (2 dospělí a nějaká ta bagáž). Ještě v Brně (po sjezdu toho kopce na ulici Ostravská) svítilo 5.5 l/100km (možná 5.6, už si nepamatuju přesně, ale víc ne). Průjezd Brnem zvednul spotřebu na 5.8, Vysočina na 5.9 a sjezd do Prahy to vrátil k 5.8 l/100 km, což byla výsledná spotřeba na této dálniční trati zpestřené zajížďkou do Kuřimi. Průměrnou rychlost jsem nefotil, ale koukal jsem a bylo tam okolo 85 km/h. Musím říct, že jsem byl spokojen, možná až příjemně překvapen, že jsem se vlezl pod 6.0 l/100km, které jsem očekával.
  9. Já bych vzal rozhodně jedno z tohoto: http://www.skodaplus.cz/Car/750722/skoda-rapid-tsi-1-2-77-kw-elegance?query=%26priceFrom%3D0%26inOperationTo%3D2012%26speedometerFrom%3D10000%26mark%5B%5D%3D32%26model%5B%5D%3D573%26fuel%5B1%5D%3D1%26fulltext%3D http://www.skodaplus.cz/Car/759729/skoda-rapid-tsi-1-2-77-kw-elegance?query=%26priceFrom%3D0%26inOperationTo%3D2012%26speedometerFrom%3D10000%26mark%5B%5D%3D32%26model%5B%5D%3D573%26fuel%5B1%5D%3D1%26fulltext%3D Mimochodem ještě mě napadlo, že je vtipné to cenové srovnání s minulým rokem. Můj Rapid měl přesně před rokem cenovku 339 000 jako jeden z těchto (po ŠkoFIN slevě 319 000), vybaven byl asi stejně, najeto však necelé 4000 km (dnes mám 20 000 km, tj. nějakých 16 000 km jsem najel za ten rok). Jen motor je 63 kW. Takže si myslím, že jsem loni nakoupil hodně dobře (a taky podobný Rapid za podobné peníze se na ŠkodaPlus po mém nákupu neobjevil, vzal jsem ten poslední výhodný co byl).
  10. Brno je smrt...tam jsem slavil, když jsem se dostal pod osm
  11. vlakras: Tak já nevím jak to mám popsat. Přece to není tak, že maže pořád stejně a najednou bum a nemaže. Nazvi si to třeba, že maže s poloviční kvalitou...každopádně pořád platí, co jsem napsal. hrnek: To jo, bude ti mazat horší kvalita...ale pokud budeš jezdit pro olej ideálněji, tak ta horší kvalita bude stačit na víc km, než kdybys to pořád honil. Zbývající kvalita prostě bude stačit pro více km, když změníš styl. V tomto případě je úplně jedno, jestli spotřebováváš benzín nebo kvalitu. Ale určitě je na každém z nás, kdy olej vymění. Šlo mi o ten výpočet km pro výměnu, ne o to, kdy je to opravdu ideální.
  12. V OB píšou, že stačí nadzvednout ty zrcátka. Takže to není tak úplně pravda jo? Každopádně tak, jak jsi to nalepil ty to vypadá, že by to mohlo vydržet na věky Asi do toho půjdu taky...až se vzpamatuju z výdaje za zimní výbavu
  13. Začal jsem teď používat manuální start/stop na křižovatkách, kde mě před nosem zastaví červená a vím, že budu dlouho čekat. Snad to není až tak často, abych jednou nenastartoval Na krátkých trasách to spotřebě pomůže solidně.
  14. Vrátím se k vaší diskusi přepočet dojezdu vs. přepočet doby výměny. S olejem je to samozřejmě úplně stejné jako s benzínem. Oleji ubývají vlastnosti, benzínu zase ubývá množství. Je to úplně to samé hoši. Když vyjedete půlku nádrže/půlku vlastností oleje za 100/10 000 km a potom změníte styl na úspornější, tak vám druhá půlka nádrže/druhá půlka vlastností oleje bude zbývat na delší vzdálenost. Proto PP může navyšovat obojí dle stylu jízdy. Benzín/vlastnosti oleje se prostě budou vyčerpávat pomaleji.
  15. Mě se nelíbí ta lišta nad SPZ vzadu...chtěl bych ji spíš dolů jak je ta nálepka. Kliky asi taky ne a ty žebra masky taky nevím no...ale jako ukázka paráda, je dobré to takhle vidět. Na ty okenní lišty mám stejný dotaz...jak to teda s nima je a jestli to má cenu objednávat.
×
×
  • Vytvořit nový...