Leden 22, 201411 r Konecne si na to slapnul a trochu prevetral nadrz ja jel vcera Budejovice - Pelhrimov za 9,1 ale neparal jsem se s tim.
Leden 22, 201411 r Maverick: Keď to dobre vidím, tak na tej istej trase a cca. ten istý štýl jazdy 1,6 TDi je úspornejší len o 0,5l/100km oproti 1,4TSi?!
Leden 23, 201411 r Docela tomu věřím, to akorát vypovídá o tom, že motor je slabej, když člověk chce jet rychle
Leden 23, 201411 r techteb: neni to tak, vice info naleznes v mem vlakne, viz. odkaz v predchozim prispevku. V tomto rezimu pri srovnatelnem stylu jizdy odhaduju vysledny rozdil mezi 1.6 TDi a 1.4 TSi na necele 2 litry na kazdych 100km.
Leden 24, 201411 r Dnesni cesta domu, solidni vysledek. Trasa je celou cestu mirne do kopce, cil je cca o 40 vyskovych metru vyse nez start. Porovnani s 1.6 TDi zde.
Leden 25, 201411 r Nehoupes uz nas tou spotrebou trochu fotoshopem ? Nejak tomu prestavam verit, vzhledem k tomu ze ten motor vlastnim. Pokud chci aby motor pohyboval autem coz do mirneho prevyseni rozhodne musi tak na maxiku i kdybych se na hlavu stavel nejde pod spotreba pod 5.5 Cim to fotis ze ty obrazky mas jak z katalogu bez odlesku a odrazu atp. ? Do mirneho stoupani a pri tvoji prumerne rychlosti tomu sorry uz neverim.
Leden 25, 201411 r Hele ja proste nevim jak to delas. Tvoje spotreby mne nekolikrat motovovali to vyzkouset. Zkousel jsem ruzny jizdni veci, s ocima pricuclima na na okamzitou spotrebu vyzkousel jsem jak svoje davkovani plynu tak jizdu na tempomat a nic. A kdyz pozoruji okamtitou spotrebu v jakych cislech se pohybuji kdyz auto ma jet a neni to zrovna jizda z kopce tak nechapu jak se to to muze zprumerovat na 4.3 kdyz jeste si to zenes do mirneho stoupani. Prumer je cislo z nejvyssich ale i z nejnizsih hodnot a preve ty nejnizsi mi delaj vrazky na cele. Jak rikam kdyz motor pohybuje autem je okamtita vice nez 5 litru. Nizsi spotrebu bych chapal s vetsim podilem jizdy z kopce ale ne do kopce. Proste mi to hlava nebere at si to kdokoliv vyzkousi. A nebo si fakt nejaky eko silenec. Upraveno Leden 25, 201411 r od bicista
Leden 25, 201411 r Autor Prostě to neumíš, no. S tím se buď musíš smířit, nebo se to naučit. Já se svojí OII 1.4 TSI jsem také jel za 4.6 (i když s menší průměrnou rychlostí). Tam nejde jen o okamžité spotřeby (na ty se třeba já při snaze o úspornou jízdu nedívám, přinejmenším to odvádí pozornost od řízení), ale o plynulost jízdy - tzn. co nejméně brzdit a tím pádem co nejméně přidávat. Otázka také je, jak přesně Maverickův PP ukazuje.
Leden 25, 201411 r Ale tak ja jsem taky cestu zajel za 4.5 ale ne s prumerem 80 km/h coz je dost vysoka peumerna rychlost a taky to byl spis rovinaty a spis s naklonem dolu nez nahoru. Takze jo nejak usporne to jde, ale Mavrickuv to je pri tech jizdnich cislech fakt extrem kde se jak pises nabizi otazka zda mu PP trochu nepodmeruje. Nevim jakou ma PP vyrobcem povolenou +/- odchylku.
Leden 25, 201411 r Nechápu, že to řešíte. Jezdete jak umíte a je to. Pokud Vám to trhá žily, dejte to LPG
Leden 25, 201411 r 0.5 odchylka je dost by to ledacos vysvetlovalo. To taky jeden muze jet za 4.5 a druhy za 5.5. Losky : Jinak ja na spotrebu uplne kaslu. Ja PHM neplatim podle skutecne spotreby vozu ale dle prumeru z TP. Takze mne spotreba vubec netrapi. Jen sem si to asi 2x zkusil co jde nejmin. Upraveno Leden 25, 201411 r od bicista
Leden 25, 201411 r Ok, to chápu. Ale celkově mi to tady přijde přitažené za vlasy. Myslím ty spotřeby 4,3L atd atd... Takovéhle spotřeby jsem dokázal pouze s Citroenem C3 1.4 HDI a s Fábií 1.9 TDi. Nikde jinde jsem takhle malé spotřeby nikdy nedosáhl a upřímně si myslím, že takovou spotřebu dá tak 1 ze 100 lidí... Taky občas jedu těžce na pohodu okresky s malým provozem a občas koukám, jak se dá jet za málo, ale jak říkám, ani s naftou jsem nešel tak dolů
Leden 25, 201411 r Panove, prestante v tom hledat vyssi smysl, moje jizdy maji za ukol srovnat 1.6 TDi, ktere jsem mel, a současné 1.4 TSi. Nic vic, nic min. Proto ty trasy jezdim tak, aby bylo realne je s maximalni dosazitelnou presnosti zopakovat a moci tak porovnávat. Reci o nejakem stylu jsou liche, jezdim podle nalady a potreby, ale to se uz opakuju. Dukazem budiz to, ze dlouhodoby prumer za prozatim ujetych 3250km mam 6.4 l/100km pri prumerne rychlosti 79km/h... Pokud by nekdo vyzadoval foto, mohu behem dnesniho vecera dolozit (nez se to dalsima jizdama zase zmeni).
Leden 27, 201411 r Ono taky dělá hodně i dojíždění na neutrál. Když se na to zaměřím a snažím se předvídat s neutrálem místo brzdy, tak jde spotřeba drasticky dolů. Když tam ze 110 Km před obcí vyřadím 6ku na netrál a nechám to těch 500 m doplachtit do 60 km tak brzda nejsem a palivo šetřím. Je to hodně o stylu jízdy....
Leden 27, 201411 r Autor To je jak kdy - na neutrál ti to něco málo žere, zatímco se zařazenou rychlostí je spotřeba nulová (pokud příliš neklesnou otáčky motoru). Navíc, na šestku to skoro vůbec "nebrzdí motorem" (počítám, že u OIII to bude stejné, jako u OII). Chce to jen vystihnout, kdy se vyplatí jedno, nebo druhé.
Leden 27, 201411 r Pawouk: no nevím, ale pochybuji že při zařazené rychlosti motor nebere nic. Co jsem zkoušel tak za 4 brzdění motorem z mírného kopce (kolem 60km/h) mi PP ukazoval okamžitou spotřebu kolem 2,5-3l, kdežto u neutrálu do 1 litru. Prostě pokud máš se zařazenou rychlostí otáčky kolem 2 000 min, tak to jede sice bez zátěže, ale se 700 otáčkami neutrálu se to rovnat nemůže. Rozdíl jsou sice v decích na 100km, ale i tak.
Leden 27, 201411 r Pri brzdeni motorem, pokud otacky prilis neklesnou, auto nezere nic, to plati uz od te chvile, co jsme opustili karburator. Asi jsi jel z prilis maleho kopce. Upraveno Leden 27, 201411 r od mike_k
Leden 27, 201411 r Řešíte blbosti. Řešil bych průměr dlouhodobý např po 5000 km a ne z jedné jízdy. Taky mám běžně z dálky průměr 5,5 L, ale za 13000 km mám průměr skoro 7,5L.
Leden 27, 201411 r Pawouk: no nevím, ale pochybuji že při zařazené rychlosti motor nebere nic... Začal by něco brát teprve při poklesu otáček někam k 1000 1/min. Při šedesáti na čtyřku a brzdění motorem je spotřeba 0. Ale pozor, při jízdě na tempomat tam spotřeba být může, to mám odzkoušeno. Edit: oprava překlepu Upraveno Leden 27, 201411 r od oct
Leden 27, 201411 r Řešíte blbosti. Řešil bych průměr dlouhodobý... Proto to mám (i jiní) v podpisu, včetně odkazu ;-)
Leden 27, 201411 r Autor Vyzkoušej, do určitých otáček bys tam měl mít nulu. Ještě je možnost při tomto stylu, že to něco spotřebovává, když bude motor studený, či bude zapnuta AC a elektrické spotřebiče (výhřevy).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.