Přejít na obsah

Hlava motoru, tlaky


Bohosu

Doporučené příspěvky

Tak se přidávám se svou 40kw verzí k těm, kterým odešla hlava motoru, případně ventily.  :kol-26:

 

Po 31 tisících se rozblikala kontrolka motoru, jednotka se přepla do režimu kdy běží dva válce a jet se samozřejmě nedá.

Po snad dvouminutovém opouštění křižovatky v Praze-Štěrboholích jsem to odstavil. Po vychladnutí motor běžel dvě minuty

normálně, ale při volnoběhu do velmi krátké chvíle se situace opakuje.  Návštěva servisu - kontrola cívek, diagnostika.

Jednu cívku vyměnili, chybu smazali. Změřili tlaky ve válcích. Hodnoty 8.7  ,  8.8  a 7.9 hezké fakt nejsou  :kol-44:

 

Doporučili opravnou sadu za nekřesťanský peníze (20-25 tisíc). Motor vydržel po oživení v servisu asi 400 km a je to tu zase.

Motor nepodtáčím ani netočím do červenýho pole, olej měním pravidelně.  31 tisíc kilometrů mi přijde vážně k smíchu, aby

to bylo takhle vypálený.

 

Nabízí se otázka:
- jít do té jejich sady?  (Mechanik na moji otázku, zda-li by to problém vyřešilo alespoň na několik let či natrvalo řekl, že se to i poté

může za dalších 20-30 tisíc objevit) 

nebo:

- jsem četl o Motorservise Kasl v Řevnici u Prahy, kde opravují hlavy/ventily (levněji) a pár lidí už je doporučovalo

 

Co myslíte? Vidím, že těch podobných zkušeností je tu dost. To, že je konstrukčně motor řešen nešikovně vím. Na druhou stranu

co je nám to platné. Škodovka se začne ohánět spokojeností lidí, kteří mají najeto 200 tisíc a pak ještě řeknou, že zas až tak moc

případů jako já, nemají.  Což evidentně není až tak pravda.

 

A to, že do 40kw motoru 1.2 mám dávat každý rok olej do závodních rallye speciálů je už jen k pousmání.  :kol-44:

 

Dodatek:
Teď je situace taková, že i při studeném motoru se vypnutí jednoho válce provede klidně i do 3 minut a při mírně zahřátém motoru 

nemůžu nechat auto při volnoběhu víc jak 20-30 vteřin.  A šlapat na plyn na každý křižovatce mě taky nebaví :)

Editováno: , autor: Bohosu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 31 tisíc kilometrů mi přijde vážně k smíchu, aby to bylo takhle vypálený.

Olej měníš sám nebo v servisu?

 

 

- jsem četl o Motorservise Kasl v Řevnici u Prahy, kde opravují hlavy/ventily (levněji) a pár lidí už je doporučovalo

Továrna pana Kasla v Letech (mezi Řevnicemi a Dobřichovicemi) dělá precizní práci. Těžko najdeš někoho lepšího.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej měníš sám nebo v servisu?

V servisu a pravidelně ;)

 

 

 

Továrna pana Kasla v Letech (mezi Řevnicemi a Dobřichovicemi) dělá precizní práci. Těžko najdeš někoho lepšího.

To je on :)  Musím říct, že mi připadal jako sympaťák :)  Tak budu věřit, že precizní bude i tentokrát :)

Editováno: , autor: Bohosu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem na tom podobně jako ty, najeto 54 000 a vynechávání prvního válce na volnoběh.  Načtení dignostiky , změření tlaků ve válcích a konstatováno že jde asi o  podpálený ventil :-( . Auto chodí pravidelně na garančky každy rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo to má po 30 nebo 50 tkm, někdo to nemá ani po 400 tkm. Ten rozdíl nemůže být v motoru, ale v údržbě a provozních podmínkách. Ten motor je k tomu náchylný, o tom není sporu. Nicméně chybí mi tady někdo, kdo si tam ten olej lil sám každý rok / 7500km, nehonil to a stejně mu to odešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem taky těžce otrávenej, r.v2005 (provoz 3/06, první majitel). Mám najeto 45tkm a podpálené ventily v prvním válci. Olej měním sám každý rok ( castrol 5W 40), po najetí 5- 6tkm- jezdím málo. Má opravdu neskutečnou péči . Oprava v autor. servisu do 30.000,-!! myslel jsem, že  mě trefí. Čekal bych běžné výdaje, ale že se odkouří něco v motoru po najetí tak málo km,to je hrůza.Pročítám a zjistil jsem, že HTP 1,2 40KW se jaksi nepovedl-bohužel. A to jsem škodovku vychvaloval, kde se dalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je mazec. 45tkm, olej měníš sám a podpálené ventily hned v prvním příspěvku. Myslím ale, že 30000 Kč to stát nebude, to je cena spíš pro odrazení zákazníka v servisu, který to dělat nechce. Motorservis Kasl tyto motory opravuje od 3 do 6 tisíc podle rozsahu poškození.

 

P.S. Pokud jsi olej měnil a příčinou poruchy tudíž nemůže být karbon, další příčinou může být katalyzátor, ze kterého létají kovové piliny. Platí to opět do doby, než výrobce provedl změnu. Najdi si článek Hromada Technických Problémů od recenzenta Martina Vaculíka.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem se byl ptát na opravu ve značkovém servisu a bylo mi řečeno :  Oprava do 30 000 kč, je potřeba vyměnit hlavu protože když se udělá jen repas tak je to brzy to samé. Příčinou je prý katalyzátor. Pokud je to tak tak jde podle mě o výrobní vadu ze škodovky.

Moje auto  chodí na pravidelné prohlídky  a nehoním ho, za rok najedu tak 2 500 km.

Takže to asi nechám opravit v neznačkovým servisu za  cca 9 000 kč, odjedu s tím dovolenou a auto prodám. Pokud budu kupovat jiný tak už teď vím že to nebude škodovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem se byl ptát na opravu ve značkovém servisu a bylo mi řečeno :  Oprava do 30 000 kč, je potřeba vyměnit hlavu protože když se udělá jen repas tak je to brzy to samé. Příčinou je prý katalyzátor. Pokud je to tak tak jde podle mě o výrobní vadu ze škodovky.

Moje auto  chodí na pravidelné prohlídky  a nehoním ho, za rok najedu tak 2 500 km.

Takže to asi nechám opravit v neznačkovým servisu za  cca 9 000 kč, odjedu s tím dovolenou a auto prodám. Pokud budu kupovat jiný tak už teď vím že to nebude škodovka.

Proč by se měla měnit hlava, když příčinou je katalyzátor? Podle mě to chce repasovat hlavu a vyměnit katalyzátor. Pokud jde o tu škodovku, měl jsi smůlu na volbu motoru v době, kdy nebyl vychytaný. Pokud by jsi měl 1,4MPi, tak by jsi patrně říkal, že nic jiného než škodovku nechceš. Z toho plyne poučení - nekupovat novinky, ale osvědčené věci. Já bych si klidně škodovku koupil, ale zřejmě bych nevolil HTP ani TSI - nýbrž 1,4 16V 63kW - momentálně nejspolehlivější motor pro fabii, sázka na jistotu. Já sám jsem v minulosti udělal chybu, když jsem prodal MPi a pořídil si HTP. Zatím jsem za ni nezaplatil, můj motor šlape dobře.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pan Kasl sídlí:

 

ulice Karlštejnská,

Lety u Prahy

má novou budovu hned na začátku této ulice poblíž benzínové pumpy.

 

Tak přináším nové informace:

 

Dnes jsem si byl vyzvednout auto u pana Kasla. Celková oprava: 11.000,-

(opravená hlava, nový olej, filtr, vzduchový filtr, nový ventil, těsnění, nové svíčky,nové šrouby, srovnání hlavy,...)

Dále diagnostika, vymazání chyb.

 

Auto šlape jako hodinky, konečně má zase tu svoji sílu jako nové, dokonce má i lepší zvuk :D

 

Jak mi sám říkal, někdo ten motor ani servisovat nemusí, jinej (třeba já) tam je po 30 tisících kilometrech.

Ten katalyzátor na tom má velký vliv.  Jednak motor nemá chladič oleje, takže velmi rychle karbonizuje a motoru škodí. Doporučil měnit častěji a častěji.

Podle jeho slov je lepší ho vyměnit po roce, bez ohledu na kilometry. Jinak tak max. po 10 tisících, spíš lepší třeba po 7-8 tisících.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám, že jsem taky modelový ročník 2006 :)  
Katalyzátor se neměnil, údajně snad verze 2005/6+ je lepší a měl by být ok. Nevím.

Plánuji se zastavit na emisích, udělat test.

 

Jinak Škodovka snad údajně už tu opravnou sadu nevyrábí / nedodává.

P.S. četli jste ten článek o Němci, jak se svojí Fábií ujel 1.000.000 kilometrů? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, četl, byla to Fabia TDi 74kW, rok výroby 2000. Postavil to před boleslavské muzeum škodovky a na tachometru 999999, denní 999,9. Pak ujel zbylých 100m a na tachometru už jenom čárky. Byla veliká sláva okolo toho.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...