Přejít na obsah

Praskliny v běhounu pneumatiky


Kedarek1

Doporučené příspěvky

Včera jsem zaparkoval s vytočenými koly a všiml jsem si prasklin v běhounu pneumatik - viz. foto. Je to na obou předních kolech, zadní jsem zatím nezkoumal. Pneumatiky jsou Dunlop SP Sport 225/50 R17 vyrobené 39/11, vzorek 6 mm. Setkal se s tímto někdo na takto mladé pneumatice, může to ovlivnit bezpečnost? Je možné pneu reklamovat.

post-53175-0-14557500-1372878590_thumb.j

post-53175-0-41641000-1372878624_thumb.j

post-53175-0-12243300-1372878683_thumb.j

post-53175-0-68931800-1372878722_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy byly na autě, auto jsem kupoval 31.5. z programu Škoda plus - roční vůz, při koupi najeto 19500 nyní 22000. Při přebírání jsem si toho nevšiml, ono to ani moc není vidět pokud jsou kola rovně. Podle velikosti vzorku moc nenajely.

Editováno: , autor: Kedarek1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přikládám vyjádření Škoda Auto:

 

Vážený pane,

reagujeme na Váš email ze dne 17. 7. 2013, zaslaný na naší adresu Škoda InfoLine, ve kterém zmiňujete radiální praskliny v
běhounu pneumatiky Dunlop SP Sport vozu Škoda Yeti 1.8 TSI.

Je nám velice líto, že ve Vašem případě došlo k Vámi uváděným potížím. Chtěli bychom Vás ujistit, že nám záleží na spokojenosti
zákazníků s užíváním vozů naší produkce, a proto jakékoliv vzniklé provozní potíže s výrobky naší produkce odborně řešíme v síti
autorizovaných servisů Škoda, kterým je výrobní závod vždy připraven poskytnout technickou pomoc, pokud je o ni daným servisem
požádán. V tomto smyslu jsme připraveni odborně participovat na řešení jakéhokoliv technického problému, pokud by jeho
odstranění nebylo z jakýchkoliv důvodů v možnostech daného smluvního servisu. Autorizované servisy jsou však samostatně
hospodařícími právními subjekty s vlastní právní subjektivitou, a nikoli našimi podřízenými subjekty. Posuzování a vyřizování
reklamací je proto v souladu s platnými právními předpisy plně v kompetenci těchto autorizovaných partnerů a do tohoto procesu
nemůžeme zasahovat, pouze můžeme v odůvodněných případech urychlit vyřešení případu tím, že poskytneme pro vyřešení sporu
odbornou pomoc nebo technické poradenství.

Pneumatiky se řadí do tzv. kategorie spotřebního zboží, stejně jako brzdové obložení, sestava spojky, žárovky atd. Na takové
zboží se nevztahuje dvouletá záruka na právní a věcné vady, viz podmínky servisní knížky.
Vůz byl uveden do provozu 12. 10. 2011 a poslední návštěva servisu byla, dle našich záznamů, při stavu 20 000km. Věříme ve Vaše
pochopení, že po takovém kilometrovém proběhu nelze reklamaci uznat jako oprávněnou. Na stav pneumatik má vliv mnoho faktorů,
zejména provozní tlak, styl jízdy, vystavení UV záření, údržba atd.
Dle přiložené fotografie lze považovat trhlinu za dalšího provozu schopnou. Vozidlo tedy lze dále používat, pokud se trhlina
nebude dále rozšiřovat. Litujeme, že Vám nemůžeme poskytnout příznivější odpověď.

S pozdravem,

Richard Cejnar, PST - Péče o zákazníky - Customer Care - Kundenbetreuung
ŠKODA AUTO a.s., V. Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Czech Republic
info@skoda-info.cz , www.skoda-auto.cz , www.skoda-auto.com
Škoda - Simply clever.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me maji celkem pravdu, ze to nema na nic vliv a da se s tim jezdit. Ta pneumatika nedrzi pohromade tou troskou gumy na povrchu, ktera je popraskana. Nicmene uznavam, ze mit to na svem vlastnim aute, tak bych se na to asi dival s mensim odstupem a znervoznel take. :)

 

Jinak obecne pneumatiku, ktera byla nekdy na aute, reklamovat temer nelze, vzdycky ti reknou, ze jsi si ji nekde zdupal sam.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

 jelikož pracuji v pneuservise , tak takové prasklinky jako jsou na fotkách , vznikají při velice prudkém brždění případně když je guma pudhuštěná nebo když někdo jezdí jako prase prudké brždění do zatáček hrabaní atd !!

 

jinak při normálním ježdění na Dunlop se takové věci nestavají !

 

ještě jaký mají vaše gumy zatěžový index a rychlostní limit ?  to je taky podstatné

 

ahá takže pokud to dobře chapu vy jste koupil jetý vuz ze staršíma gumama ?

 

tak v takovém připadě raklamace na staré gumy se asi nevztahuje , jelikož se jedná o starší gumy . v tom případě zaleží na konkretní smlouvě jak je napsaná a za co prodejce ručí / nebo / neručí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 let později...

Ahoj,

má smysl se zabývat těmito prasklinami v krajní části běhnounu pneumatiky? Jak to vidíte?

 

Pneu jsou staré 5 let (2012 na fotce není datum výroby :)), mají najeto cca 20.000. Problém je jen na předních pneu - tipuji od ježdění v plném rejdu.

 

Děkuji.

IMG_0553.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...