Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

není to výtvor jen Volva ;) jako první s tím přišel Mercedes v Actrosu někdy v 98, kdy proběhly první testy. Tehdy byl ten zásah brzd ještě takovej trhavej, dneska už je technika dál. Impozantní to je, to bez debat. Ale nejtěžší na tom je tu soupravu udržet rovně. Takhle na testovacích a demonstračních modulech je to hezký a "lehký", ale zažil jsem to na vlastní kůži v provozu - jen jako spolujezdec -  a bohatě mi to stačilo. Nemít pásy, tak je člověk rozpláclej jak moucha na skle.

 

Jediná nevýhoda, z mého pohledu, u těchto systémů je fakt, že si to nekoupí ti, kteří to potřebují nejvíc - tj. poláci a některé ugrofinské národy, jejichž řidiči nákladních vozidel křižují Evropu bez zastávek a daleko přes povolený limit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobré systém mají i jiné firmy, ale v praxi často selže...... nevidí všechny překážky, třeba couvací senzory nevidí vždy  lavičky, značky atd. Jen si matně vzpomínám, že když před pár roky zkoušelo volvo podobný systém na osobáku, byl to průšvih, při předváděčce 2x rána

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je ale jinej systém, pracující na jiné bázi ;)

 

Volvo osobní vozy mělo při demonstračkách několikrát smůlu... začaly kdysi dávno zlatým volvem S60, který zapasovali před zraky novinářů POD návěs, pak XC90 se systémem rozpoznání chodců toho gumový panáka totálně ignorovalo a přejelo, teď tenhle kombík. A to jsou pouze některá videa, která unikla na net. Kolik se toho nepovede (i u jiných automobilek), se raději nikdo dozvědět nemá. Stačí totiž jen lehce jiné hodnoty v SW a už to nevidí chodce jako překážku, ale jako NIC  :kol-28:

 

systémy u náklaďáků fungují na starých technikách radarů, laserů a lidarů. Sice to není tak high-tech, ale je to téměř vždy funkční a odzkoušený. Protože pokustónovat se 40ti tunama, není prdel.

 

I když teď mě napadá, že Mercedes demonstroval novou generaci ESP na busech někde v Turecku a na konci modulu jim vpředu vpravo bouchla při docela slušný rychlosti (tuším něco kolem 60ti) guma. To pak byla neplánovaná demonstrace přímo v reálu  :kol-28:  lidi uvnitř krapánek posr*ný, ale technika to ustála  :kol-47:

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dělám 30 let v automatizaci a vidím občas pěkně zamotané stroje, programátor prohlašuje, že to není možné, ale je, jen nepočítal se souhrou náhod  :-) .  Oko vidí a nedá se tak snadno  ošidit. Já bych bral termokameru na chodce a zvěř, u nás i na dementní neosvětlené cyklisty, to mně v autě chybí nejvíc ( kolega letos srazil neosvětleného cyklistu, to je potom nervů, vyšetřování a lítání )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je naprd. Je brzo tma. Clovek si ty vase kary ani neprohlidne. Navic jeste jezdite pozde. Mam pocit ze je to schvalne. Vsichni tam mate osazeny urcite 1.2 htp a jen prede mnou machrujete s 1.8 tsi, RS apod. A vse halite pod rouzkou tmy.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...