Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

No je to nějakej patlal, už jsme mu to několikrát říkali, a že prý nám pouští max rychlost, ale hovno. Nakopat do prdelky a odejít, jen že to by tady někdo musel mít čas si projít možnosti jiných poskytovatelů. Ale asi začnu do bosse víc hučet, pak si člověk v práci nemůže ani v klidu zaserfovat  :kol-98:

Ty jsi nečetl článek Nürburgring není jen rovně. I když toto už pro běžný ježdění nebude stačilo by mi GT350 bez R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motosi a je to dobře, protože když vysypeš DPF, tak se stejně do normy vejdeš a to je něco špatně že? My pak dýcháme ty micročástice a chcípáme na rakoviny.

Hele to mi prijde divny, v nemecku jakmile prijdou na auto bez DPF, tak jdes domu pesky (ne jen Ford, ale klidne i na Skodu to funguje). Maj tedy prisnejsi normy? Vzdyt normu urcuje vyrobce a urcite mu to nekdo sveti.

jenze mikrocastice ti prave vytvari DPF a to ti projde i kuzi do tela, kdezto ty vetsi, kdyz to DPF nema, tak to odfiltruje kuze a pri dejchani se to taky procisti...

Ee, mikrocastice produkuje prime vstrikovani paliva a cim dal tim uzsi vstrikovace. Rotacka je mela siroke, tim z nej litaly velke kapky a tyto velke kapky rapidne horely = znamy turbo efekt; velke saze; velke emise; vstrikovace se nezanasely (berme s rezervou).

TDi PD (pumpe - düse / cerpadlo - tryska) jiz ma primy vstrik, coz samo o sobe snizuje spotrebu a zaroven ma uzsi trysky. Coz zpusobuje mensi kapky paliva - neprobiha tak rapidni horeni; tim se eliminuje turbo efekt; produkuji se nizsi emise. Nevyhody jsou jasne, potreba vyssi tlak do vstrikovacu - zname duneni a klapani; zanaseni vstrikovacu; mensi castice sazi ktere jiz nezachyti chlupy v nose.

TDi CR je stejne jako PD, jen je od slova common rail, coz je v prekladu spolecne vedeni. Ve zkratce, vstrikovace jsou napojene na spolecne tlakove vedeni paliva (rekl bych, ze to je ta trubka, co se tahne po mororu a je hned pod deklem), ktery tlakuje palivo vsem valcum. Vyhoda je zase jasna, potreba nizsiho tlaku - omezeni klapani a duneni; vstriky jsou budto mensi nebo stejne jako u PD a tim spojene vyhody a nevyhody. Co CR prinasi v horsim, tak iluzi, ze motor tahne min, nez PD, ikdyz ma o par KW vic. Pravda je to z casti, CRku chvili trva nez natlakuje trubku, tim je zpusobena casova prodleva, kterou PD netrpi a proto neznalci mluvi o turbo dire, ktera neexistuje. Jinak jede a tahne motor lip. DPF je zde jen kvuli EU a otazka je, zda-li vypalovani opravdu skodliviny vypousti. Ja bych rekl ze ne, pokud vse funguje jak ma. Motory TSi maj emise jak 5 starych naftovych aut. A jedna namorni nakladni lod za plavbu, ma emise jako cela planeta za rok. Turbo s tim nema nic spolecneho. Maximalne lze rict, ze vlivem preplnovani se spaluje vice paliva a tim padem je vice emisi ("fakticky se dela z motoru vyssi obsah").

Doporucuju precist si knizku od Bosche na toto tema.

S netem je to osemetny, klidne vam opravdu pousti (ne zilou), ale bezdratem plnej kotel. Je potreba se podivat na kvalitu spojeni. Pokud ma Mikrotik, tak ve vlastnostech wifi karty je zalozka a tam to ukazuje rychlost spoje a kvalitu. Pokud to samo o sobe skace k 90% a nebo niz, tak je to ztrata na rychlosti i 30%. Na mem 30Mb to bylo presne 10Mb a kdyz jsem se hybal uz na 85%, tak to slapalo uz jen 10Mb = ztrata 60% rychlosti. Stezoval jsem si asi 3 mesice a pak jsme Mikrotik prepli na jinou frekvenci a snizil se vykon (paradox co), od ty doby je klid, drzi to kolem 100 - 98% a rychlost pres 20Mb. Za vsim tedy stalo plne pasmo. Je to hold "kabel/medium" s malou propustnosti a kdyz tam ma kazdej poskytovatel 3 Wifiny na Nku tak to zabere pulku pasma, pokud se bavime o 5Ghz, pokud o 2.4Ghz, tak zebere cele pasmo a jeste by potreboval dalsi k tomu. Navic na 2.4 se frekvence o polovinu prekryvaji. Cili frekvence zasahuje do 2 okolnich (krom prvni a posledni - ty jsou obsazene hned jako prvni).

Editováno: , autor: Radius
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rotačka je ale také přímovstřik... Turbodíra je něco jiného, než čekání na natlakování palivového vstřikovacího systému. To "turbo" ve slově "turbodíra" tam není jen tak, tudíž to má souvislost s přeplňováním. Radiusi, čím delší příspěvek máš, tím víc nesmyslů v něm je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim o tom ze by to melo primy vstrik, je to mozny. Kazdopadne o turbodire si precti znovu, co jsem spal. A ostatni na nepresne prispevky neupozornis? Typu DPF produkuje mikrocastice a nebo ze turbo za ne muze?

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o tom ze turbo produkuje mikrocastice jsem nepsal

ze je DPF produkuje - respektive to co citujes bylo mysleno jinak a je to spatne napsane

 

Myslenka byla:

Velke castice se chyti v DPF, mikrocastice tim rovnou prolitnou ven. Tedy problem je, ze ven ti leti jen mikrocastice, kdezto kdyz letej s nima i castice vetsi, tak je ma sanci telo aspon castecne pochytat. Tuto sanci DPF minimalizuje a tim se dostava do tela vice spatnych castic, ktere mohou zpusobovat rakovinu a jine zdravotni nesmysly.

Pokud pak vezmeme v uvahu cisteni DPF, tam dojde k tomu, ze prolitne ven briketa slozena z malych i velkych castic, ale zase je jich takove mnozstvi, ze to to telo neodfiltruje. V konecnem vysledku je pouziti DPF pro lidske telo horsi, nez nepouziti.

 

Souvislost s emisema si napsal ty, do te doby jsem ji nevidel. A to ze lodni doprava ma nejvetsi emise a letecka spali nejvic kysliku jsou pomerne zname veci. A to uz si u uplne jinde, nez jsme zacinali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radius je hotovej Karel May. S tím turbem jsem to psal já, ovšem to bylo myšleno tak, že turbo se snaží natlačit do válců více vzduchu a i to pomáhá k jemnějšímu rozprášení smíchání paliva se vzduchem, tedy menší částice spalin, nebo se pletu?  V Německu to dělají jak píše Ozi, netřeba ani nic měřit. Pokud má DPF tak koncovka výfuku je uvnitř čistá, pokud ho nemáš, stačí šáhnout prstem a máš ho černej od sazí. Jednou to ukazovali v TV tak to musí být pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No o turbu psal Petrrr, ja to chtel uvest na pravou miru a hned nepisu tytyty,zase mimo misu apod...

To ze jsem upozornil na lod je hlavne pro eu a Vas ze kazdej tu hani ropaky, ale benziny jsou horsi a namorni doprava je doslova tristni.

Jak chces prijit na vykuchany DPF dle diagnostiky? Pokud neco na povel v aute "jsi ok DPF" odpovi pravdu tak neni problém odpovedet stejne i s vykuchanym DPF. Nejjistejsi je potrubi vyfuku (ci kam se to montuje). Ale jestli ho nekdo prorve sroubovakem, tak poznas prt. Tak pak asi jedine kourici auto a nebo saze na vyfuku a emise... jinak mne fakt nenapada jak to bezpecne poznat.

Ma jiz nekdo ten clanek ze sveta motoru k dispozici?

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...