Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Plynová vzpěra přední kapoty – mluví se o ní poslední dobou stále více a více. Někdo si jí objednal na internetu, někdo, jako například já, se rozhodl jít jinou, snad levnější, cestou.

Poprosil bych Tygříka, Goga, aby sem daly fotky, jak plynová vzpěra vypadá, když jí udělá profík, k tomu nějaké pokecání o zkušenostech. Tygřík by sem mohl překopírovat zajímavý příspěvek z 26.7 a já sem pak dám ukázku, jak by na to šel Pat a Mat.

  • Autor

Tohle fórum postihl menší výpadek, některé příspěvky zmizely, takže já tohle píši znova.

Stačí se podívat na internet a člověk zjistí, že plynové vzpěry zase tak drahé nejsou. Jde jen o to, najít tu, která bude použitelná. Mě se zalíbila plynová vzpěra z Favorita nebo z Felicie  Její rozměry: celková délka 527mm, pístnice 219mm, síla 450N jsou hodně podobné údajům pístnice z internetové sady. Dodělat horní a dolní uložení pístnice není nic neřešitelného.

Na autovrakovišti jsem za stovku koupil starší plynovou vzpěru pátých dveří Favorita. Samozřejmě i s čepy.  Doma jsem pak našel vhodný „L“ profil 30x15mm pro úchyt čepu pístnice na kapotě a další kus plechu pro spodní úchyt. Trošku obkreslit umístění šroubů, odvrtat, nic složitého a plynová vzpěra je tam.

Kapota jde nahoru přiměřeně rychle, v horní části zpomalí. Někdo se tu do mě pustil, že ta vzpěra je na odpis, že mi kapota v zimě spadne na hlavu. Já tu vzpěru dnes dal na hodinku do mražáku, do -18°C a pak zpět. Chodila bez problémů. Možná by bylo lepší za dvě stovky koupit novou….

  • Autor

Pár fotek.

post-54880-0-24487500-1375474754_thumb.j

post-54880-0-21871000-1375474769_thumb.j

post-54880-0-28007200-1375474785_thumb.j

post-54880-0-45832900-1375474794_thumb.j

Ten někdo jsem byl já,psal jsem že stará vzpěra z Favorita dlouho nevydrží a v zimě Ti kapota spadne na hlavu.

  • Autor

Gogo, já vím, že jsi to byl ty, i co jsi přibližně napsal a byla tam i poznámka od Tygříka, který neváhal a už mi i volal, jestli jsem už do povinné výbavy Yetiho zařadil přilbu na hlavu.

Byl jsem na vrakovišti se poptat, jestli se mohlo stát, že ta vzpěra je vadná. Majitel mi řekl, že mi prodal skoro novou vzpěru, ale že mi jí kdykoliv vymění, že má posledních asi 350ks.

Pár postřehů z montáže:  horní i dolní uchycení plynové vzpěry - myslím, že není nutné dbát na milimetry. To samé bude asi platit i pro plynovou vzpěru. Centimetr sem, centimetr tam, upraví se pouze držák. Bude jen nutné dodržet sílu vzpěry 420 – 450N. 

Chci se vyjádřit k předešlému: Zřejmě se mnou bude souhlasit i Gogo, protože jsme to spolu probrali a ve 350% se shodli. Proč jsme tedy koupili vzpěru? 1)Protože si oba myslíme, že v autě za víc jako půl mega by měla být normálně. Sice pod kapotu nelezu denně, ale přece jenom "ten drát" mě přinejmenším esteticky irituje. Vzpěra vypadá opravdu mnohem mnohem lépe a každý, kdo ji viděl, mi to jistě potvrdí. S kapotou podle mne i jiných (i mechošů) to nic neudělá, je to pořádný kus plechu. V servisu jsem jen upozornil, že mám místo drátu vzpěru, ať dávají pozor v konečné fázi zdvihu. Nemělo by to nic udělat ani s panty, zas tak silný zdvih to není... V servisu s tím neměli vůbec problém, stejně jako např. s nerez podpěrou nohy.

2)S Goginem jsme se chtěli vyhnout tomu, co tu Artigas popisuje: Koupím vzpěru za 200,- a další věci dodosam, případně experiment, zda se součástka dělaná na něco jiného osvědčí. Na tyhle věci nemám čas a ani nejsem tak zručný. Raději dám něco přes 800,- za součástku, která je na Yetíka dělaná, montáž mi zabere 10 minut (včetně vyřezání dorazové gumy, kterou návod radí odstranit) a nemusím řešit, jak udělám a z čeho, případně kdo udělá úchyty apod. Zajímalo by mě, kolik by byla reálná cena dodělávané vzpěry i s prací vynaloženou na dodělávky. Mám spoustu jiných aktivit, kterým se chci ve volném čase věnovat (žena, alkohol...  ).

 

Jinak je to každého věc, jakou cestu zvolí.

 

Opět musím konstatovat, že si stojím za tím, co jsem napsal na Artigasově vlákně (viz výše). Ano, je to obdivuhodné, co Artigas zvládne, ale já opravdu zjišťuji, že mám čím dál méně času na tyhle věci a asi mě to ani nebaví (jezdit, hledat, zkoušet...). :kol-72: 

Artigasi, prosím Tě, ta přilba by měla být stylová v červené barvě. Kdybys nesehnal, zbyla mi červená barva... však víš ... :kol-28: 

 

Vzpěra funguje bez problémů. Co bych chtěl ještě dořešit na Yetíkovi je kryt motoru a izolace kapoty...a možná ještě něco. kol108  

 

 

 

 

post-51068-0-01667500-1375543377_thumb.j

post-51068-0-34895200-1375543397_thumb.j

Upraveno od Tygrik

  • Autor

Učitelé se prý mají poslouchat, tak já tedy poslechnu a do výbavy auta zařadím přilbu.

post-54880-0-94899700-1375602719_thumb.j

:kol-47:  Pekne pristane. :kol-47:  Ešte vytunovať ten nápis na nej. ;):D

 

A co za zvieratko je to za oknom?? :)

Upraveno od ImrichMATO

To bude asi tá Artigasova cvičená kuna-elektrikárka :kol-28:

  • Autor

Sehnat tu červenou přilbu byl pro mě větší problém jako ta vzpěra, vylepšovat jí rozhodně nehodlám.

Za oknem je moje kamarádka kuna od Tygříka.

Byl tu už soukromý dotaz, proč ten výřez v dolním uchycení. - Domnívám se, že šroubek v kroužku drží světlomet, že jeho povolením by možná došlo ke změně úhlu světlometu, proto jsem se mu vyhnul obloukem.

post-54880-0-19307600-1375645584_thumb.j

  • Autor

Podle slov člověka, který v dávnověku testoval Felicii, tak plynové vzpěry pátých dveří byly v seznamu závad pro svůj chod v horní části. Do výroby se tak dostaly původní vzpěry a nové, které mají chod v horní části zpomalený.  V současnosti jsou k dostání levné  ( 150 - 250 Kč ) bez úpravy a ty druhé za dvojnásobnou cenu. Já asi nevědomky dostal  tu lepší. Přilbu tedy z povinné výbavy vypouštím.

Šroubek předního světlometu, mnou označený za regulační, pouze světlomet drží, není určený k seřizování světla.

 

Dodatek:

Jak se ranní teploty nedávno dostaly k nule, tak moje plynová vzpěra nějak zrychlila chod v horní části. V odpoledních hodinách, kdy auto stálo na sluníčku, plynová vzpěra opět v horní části zpomalila. Její chování je tak nějak naruby, než bych čekal.

Upraveno od Artigas

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.