Přejít na obsah

Koupě 2.5 TDI - 120kW, automat


deni96

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Dobrý den,

 

chystám se koupit Superb s motorem 2.5 TDI - 120kW v automatu (jeden z posledních ročníků). Vím, že je brán jako poruchový, někdo ho chválí, jiný ne. Mě by zajímalo, kolik by v servisu (neautorizovaný, spíše dílna zaměřená přímo na Škodu) zhruba stálo opravení těch vyhlášených problémů: vstřikovací čerpadlo, vačky, jiné "bolesti" jsem nenašel. Pátral jsem po internetu a zjistil, že vačky přijdou zhruba tak na 20 000,- a čerpadlo 30 - 50 000,-. Jsou to ceny za díl z internetových obchodů, takže servisáci to měli mít za méně. Prošel již někdo z Vás touto opravou a mohl by říci na kolik ho to vyšlo i s prací?

 

Protože v případě, že to vyměním, tak bych měl mít klid, samozřejmě za správného chování k dieselu. Ptám se proto, že mám na výběr dva prověřené, nebourané, 1-2. majitel, servis, 200-300 tis.km najeto, v plné výbavě a za dobrou cenu. Ještě jsem je neviděl (teprve půjdou na prodej), a tak sháním info dopředu. Prostě bych to preventivně nechal rozebrat, zkontrolovat a případně vyměnil.

 

Nejprve jsem hledal (podle většiny nej volba) 1.9 TDI - 96kW, ale tento motor mi k autu více sedí a je vidět, že má s autem méně práce. Tu "jedna devítku" bych musel nechat decentně chipnout (asi TDIfun, podle rad zde na foŕu). Jenže, co jsem se zatím byl podívat, tak 1.9 TDI absolutně bez šance, když už sedí kilometry a motor je v pohodě, tak je bourané atd.

 

Samozřejmě bych vzal s sebou technika, ať to prohlédne, poslechne si atd. Přecházím z OI 1.9 TDI - 66kW :kol-47: , takže vím co diesel potřebuje (pozvolné zahřátí, dochlazování turba, kvalitní olej do 15k/rok, filtry atd.)

 

PS: tady na fóru jsem vše prošel i téma vačky a čerpadlo, ale ucelenou informaci mi to nedalo, myslím, že by to pomohlo i dalším.

 

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já ti to usnadním trošku.Pokud jsi slyšel nějaká negativa na tento motor,jednalo se o 114kW verzi.Na 120kW již bylo vše ok.A i na těch 114kW to spíše je takové řekl bych zbytečně přitažené za vlasy.Tak ty můžeš být naprosto v klidu.Jasně čerpadlo se může posrat,stejně tak jako turbo a milion dalších součástek,ale to už nemá nic společného s tím jestli to je takový motor nebo makový.Při správném a starostlivém opečovávání auta buď v klidu a zbytečně se nestrachuj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To brc.majkl: Přesně tak ty ceny jsou okolo 100k. Mám limit do 150k (nákup) na opravy zvlášť. V téhle ceně je ještě 2.8 benzín, většinou mladší ročník, 1. majitel a méně najeto, takže přemýšlím, zda to dát do benzínu či do případných oprav..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že to zase hodím na papír, protože ta 2.8 není k zahození. Vysoký nájezd by také neměl vadit, je to technologicky starší, ale kvalitní atmosféra. Obejdu pár kousků a uvidíme. Ohledně nákladů, jsou ty 2.8 hodně v LPG, takže budu mít možná i volbu paliva. Případné dodělání by se taky vyplatilo, ale spotřebu zvládnu, pokud se mi rapidně nezvýší roční nájezd. Na LPG nemám názor, kdysi jsme ho měli v rodině ve Formanu, ale to se s dnešní technologií asi nedá srovnat, takže by to nemuselo být špatné

 

Bohužel toho mám teď hodně v práci, takže chvilku potrvá než se někam dostanu...

 

Každopádně všem děkuji za dosavadní info, určitě ještě nějaké otázky přijdou.. Samozřejmě dám vědět, až se doberu k výsledku, aby vlákno splnilo účel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

pro ostatní co by kdy zvažovali V6 2,5TDI musím za sebe jednoznačně napsat, že ten motor doporučuju, mám rv. 2007 facelift a kupoval jsem ho jako 2 letý ojetý po prvním majiteli s najezdem 28,5tis km (nepřetočený - šel rovnou z MB jako refernční vůz), dneska mám na něm najeto 115 tis když pominu že se kolem 80 tis posralo čerpadlo (prej zadřené vlivem špatného paliva - já čerpal vždy na Benzině vervu nebo u Shell), tak kromě toho a jedné kompletní výměny destiček a kotoučů po sjetí za nové, jsem do ničeho neinvestoval. Destičky a kotouče jsem nechal dát origo. Teď řeším snížení podvozku přes B12 Pro-kit pevný podvozek Eibach pružiny + Bilstein B12 tlumiče + silentbloky Powerflex a veřím, že mi ještě nějaký ten pátek bude věrně sloužit :) Jezdím na 225/45/17", ale na příští jaro plánuju přechod na 18"
Jízdní vlastnosti jsou skvělé, vyrovnanost tohohle motoru perfektní, jezdím naše a Německé dálnice, takže je kde srovnávat i chování ve vyšších rychlostech.
Btw, po repasování čerpadla, už tankuju jen u OMW  maxxmotion
a v Německu Aral nebo když je nejhůř tak Shell. To co jsem viděl natankovaný na Benzině mě tehdy dost vyděsilo. Ale kvalita nemusí být všude stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro ostatní co by kdy zvažovali V6 2,5TDI musím za sebe jednoznačně napsat, že ten motor doporučuju, mám rv. 2007 facelift a kupoval jsem ho jako 2 letý ojetý po prvním majiteli s najezdem 28,5tis km (nepřetočený - šel rovnou z MB jako refernční vůz), dneska mám na něm najeto 115 tis když pominu že se kolem 80 tis posralo čerpadlo (prej zadřené vlivem špatného paliva - já čerpal vždy na Benzině vervu nebo u Shell), tak kromě toho a jedné kompletní výměny destiček a kotoučů po sjetí za nové, jsem do ničeho neinvestoval. Destičky a kotouče jsem nechal dát origo. Teď řeším snížení podvozku přes B12 Pro-kit pevný podvozek Eibach pružiny + Bilstein B12 tlumiče + silentbloky Powerflex a veřím, že mi ještě nějaký ten pátek bude věrně sloužit :) Jezdím na 225/45/17", ale na příští jaro plánuju přechod na 18"

Jízdní vlastnosti jsou skvělé, vyrovnanost tohohle motoru perfektní, jezdím naše a Německé dálnice, takže je kde srovnávat i chování ve vyšších rychlostech.

Btw, po repasování čerpadla, už tankuju jen u OMW  maxxmotion a v Německu Aral nebo když je nejhůř tak Shell. To co jsem viděl natankovaný na Benzině mě tehdy dost vyděsilo. Ale kvalita nemusí být všude stejná.

Klasika čerpadlo KO díky naší super naftě...bežne sem menil na passatech a superbech čerpadla kolem 90-100 tis.Když sem přitahl z DE Audinu A6 najetou 300- 370tis svete div se čerpadlo original nemenené pokaždé,divné že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem podelsi dobe opet zpet na foru. Nakonec se zadarilo a jiz par mesicu mam doma Supa 1.9 TDI-96 kw v automatu. Je to po prvnim majiteli z CR, dalnicni provoz, jeden z poslednich, co v 2005 vyrobili. Jedine, co jsem musel ozelet byla kuze, ale uz me to preslo:-)

Ty 2.5 TDI byly po dukladne prohlidce ve stavu...pokladnicka;-) Takze by se mi to nevyplatilo, papirova historie skvela, ale realny stav uplne jinde. V praci toho bylo hodne, tak jsem toho hledani na nejakou dobu nechal, no a pak jsem nasel toho, co mam ted, od soukromeho majitele.

K tem 2.8, taky jsem jich par obesel, ale nepotvrdilo se, ze jsou v lepsim stavu. Vetsina byla silne zakarbonovana uvnitr motoru, hladina oleje nedosahovala ani merky natoz min/max ukazatelu, nerovnomerny chod...prisavaly si vzduch atd. Holt indikace oleje na palubce, je opravdu info o kriticke hladine oleje. Ale pro motor je to v pytli jiz mnohem, mnohem drive a toto chovani se na nich podepsalo.

K memu Superbu: vyuzil jsem mnoho rad, zde na foru a za mnohe dekuji. Zatim jsem si vse delal sam, viz vyrobni chyby - tece do kufru, odtokove kanalky, podlepeni stahovacky tmelem atd. Komfortka me zatim ceka, spise preventivne, ale nejde pouze svetlo na nohy u spolujezdce a kufr na dalku. Rozvody na aute byli jeste pred koupi udelany majitelem spolu s vymenou casti predni napravy za novou.

Casem si snad zvladnu zalozit i sve vlakno. Momentalne, ale resim jednu vec a tou je SERVIS. Nejlepe v Usteckem kraji ci Praha. Muj servisak uz pred letem odesel do duchodu a nahradu jsem doted nenasel. Nevi nekdo o nejakem, kdo neni vymenovac dilu, ale opravdu najde chybu a opravi ji. Mame doma vice aut od Skodovky, tak abych je vozil na jedno misto a nezkousel vsude mozne.

Diky moc.

Ps: omluvte absenci diakritiky, ale jsem vetsinou jen na telefonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Dobrý den,

mám dotaz ohledně ohledně 2.5 TDI.

 

Naskytla se mi pracovní příležitost a za prací bych musel dojíždět (+-35km, převážně dálnice), tudíž přemýšlím o pořízení nového automobilu. Jmenovitě prvního Superba s motorizací 2.5 TDI s automatem.

 

Tudíž bych se rád dozvěděl od majitelů tohoto auta informace ohledně spotřeby, spolehlivosti, zda-li koupit či nikoliv (popř. co by jste mi doporučili jiného).
Předem moc děkuji.

V.P.

 

 

 

Editováno: , autor: Wigollan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...