Dobrý den,
chystám se koupit Superb s motorem 2.5 TDI - 120kW v automatu (jeden z posledních ročníků). Vím, že je brán jako poruchový, někdo ho chválí, jiný ne. Mě by zajímalo, kolik by v servisu (neautorizovaný, spíše dílna zaměřená přímo na Škodu) zhruba stálo opravení těch vyhlášených problémů: vstřikovací čerpadlo, vačky, jiné "bolesti" jsem nenašel. Pátral jsem po internetu a zjistil, že vačky přijdou zhruba tak na 20 000,- a čerpadlo 30 - 50 000,-. Jsou to ceny za díl z internetových obchodů, takže servisáci to měli mít za méně. Prošel již někdo z Vás touto opravou a mohl by říci na kolik ho to vyšlo i s prací?
Protože v případě, že to vyměním, tak bych měl mít klid, samozřejmě za správného chování k dieselu. Ptám se proto, že mám na výběr dva prověřené, nebourané, 1-2. majitel, servis, 200-300 tis.km najeto, v plné výbavě a za dobrou cenu. Ještě jsem je neviděl (teprve půjdou na prodej), a tak sháním info dopředu. Prostě bych to preventivně nechal rozebrat, zkontrolovat a případně vyměnil.
Nejprve jsem hledal (podle většiny nej volba) 1.9 TDI - 96kW, ale tento motor mi k autu více sedí a je vidět, že má s autem méně práce. Tu "jedna devítku" bych musel nechat decentně chipnout (asi TDIfun, podle rad zde na foŕu). Jenže, co jsem se zatím byl podívat, tak 1.9 TDI absolutně bez šance, když už sedí kilometry a motor je v pohodě, tak je bourané atd.
Samozřejmě bych vzal s sebou technika, ať to prohlédne, poslechne si atd. Přecházím z OI 1.9 TDI - 66kW , takže vím co diesel potřebuje (pozvolné zahřátí, dochlazování turba, kvalitní olej do 15k/rok, filtry atd.)
PS: tady na fóru jsem vše prošel i téma vačky a čerpadlo, ale ucelenou informaci mi to nedalo, myslím, že by to pomohlo i dalším.
Děkuji.