Leden 4, 201411 r proč myslíš že to dělá ten napínák? spíš bude pěkně podojený řetěz .. pokud jsi někdy dělal rozvody na škodovackem motoru, tak určitě víš, o kolik je chopný se natáhnout po třeba 100tis.. pokud tam ten řetěz je 200 tis., tak mu nemůžeš vyčítat, že dělá sss sss... ale určitě budeš chytřejší, až to rozděláš
Leden 4, 201411 r Autor rozvody dělal, ale s řemenem ... ne s řetězem. Tady na tento řetěz není v žádné servisní příručce psáno, že by se měl někdy měnit .. Tak nevím no, ale jak říkáš, až se to rozdělá tak budu chytřejší.
Leden 5, 201411 r To je zajímavé. Doufám, že se z toho nevyklube nějaký větší problém. To už jsem tu psal, podle mě to sss .. sss .. dělají vyšoupané " kluzáky " od napínáku řetězu ženoucí olej. čerpadlo - viz obrazek A co se týče toho tvého nového "zvuku" tak to vůbec netuším .... :/ Zrovna ten můj nový občasný zvuk řeším. Na vině bude EGR ventil, zkusím ho zaslepit a když to bude ok, tak musím holt koupit nový, kdesi jsem ho viděl kolem 2tis.Kč. Takto vypadá můj EGR ventil na mazlíkovi, cca 2mm karbonu. Po vyčistění ventilu a klapky auto jede pocitově o něco lépe, ale ten občasný zvuk co popisuji, tak lze někdy slyšet. Upraveno Leden 5, 201411 r od Pawouk Upravena citace.
Leden 5, 201411 r rozvody dělal, ale s řemenem ... ne s řetězem. Tady na tento řetěz není v žádné servisní příručce psáno, že by se měl někdy měnit .. Tak nevím no, ale jak říkáš, až se to rozdělá tak budu chytřejší. Jo a ještě k tomu tvému zvuku ššššš. Já to ze začátku taky řešil, za studena zvuk šššš nebyl, ale za tepla již byl slyšitelný. Když to slyším u všech 1.4 tdi, tak to neřeším. U nás ty taxíky s těmito motory mají nalítáno přes 400tis.km a jezdí to pořád a jen slyšíš šššš. :-)
Leden 5, 201411 r Autor Tak důležité je, že si přišel na to, co to dělá. No možná začínám být klidný, když mají na tom nalítáno 400 tis.
Leden 9, 201411 r Ahojte. Prosím poraďte. Nedávno jsem zde psal příspěvek, o zvláštní zvuku od motoru 1.4tdi pd. Vylučovací metodou jsem vyčistil EGR ventil-občasný zvuk od motoru znějící jako pupupupu nepřestal. Dnes jsem zaslepil EGR ventil a zvuk stále přetrvává, když sundám tu hadici co jde od intercooleru do EGRu, tak ze sání střílí vzduch, to by určitě dělat nemělo, jako by to střílelo do sání. Podotýkám, že tento zvuk pupupupu co popisuju, nedělá pořád. Někdy to dělá při studeném startu, někdy při zahřátém motoru. V souvislosti s tímto zvukem při vytočení motoru na volnoběh, nebo když auto proženu, je slyšitelné takové klepání zhruba od 3000ot./min. Auto dobře táhne, žádný pokles výkonu nepozoruji, na VAG bez závady, olej se neztrácí. Nevím co tomu může být, jestli něco s ventilama, či hydraucliká zdvihatka, vstrikovac, ale zase si myslím, že by tyto závady měli vliv na výkon, avšak auto jede velmi dobře. Nejde mi do hlavy , že tento zvuk je slyšet jen občas. Nikdy to auto nedělalo, až teď z ničeho nic. Děkuji vám za jakoukoliv radu.
Leden 22, 201411 r Nakonec jsem na závadu zvláštního zvuku od motoru přišel. Myslím, že víc ani psát nemusím. Vačku budu měnit (kolbenschmidt), šálky origo škoda, hydroštely INA, u těch hydroštelů jsem se chtěl optat, jdou sehnat jen ty černé, jsou jako lepší, jiný tvrdší materiál?? Ještě byly vydřené ty kulové čepy a ty červíky na vahadlech, to budu měnit samozřejmě taky. Válečky na vahadlech jsou naprosto v pořádku, bez rýh či opotřebení, takže nechávám. Budu ještě čistit sací koš, bo bůh ví, co ta ku*va , která měla to auto předemnou, jak často měnil olej. Hlavně, že se u těch PD píše JASNĚ kvalitní olej dle specifikace a měnit pravidelně. Takže oprava zůstala na mě. Ale i tak je ten motor držák, v takovým stavu to v pohodě ještě jezdilo, doteď jsem na ten motor nemusel sáhnout. Díky za odp. Upraveno Leden 22, 201411 r od PARAMEDIC
Leden 26, 201411 r Vyměnil jsem vačku, gufero, hydroštely, šálky, jukové čepy na vstřikovačích+ty červíky co tlačí na vstřikovače, olej+filtr. Motor jede jako hodinky, má velmi pěkný chod, pocitově lepší tah. Domnívám se, že na vině byly možná hydroštely, originál jsou stříbrné a je na nich méně materiálu a jsou slabší, pak jsou náchylnější k prodření. Ty černé jsou o něco tvrdší a je na nich více kovu, tak snad to všechno bude už v pohodě. Setkali jste se s touto závadou někdy?
Leden 27, 201411 r Autor Tak super, že si na to přišel. Tak přeju mnoho bezproblémových km :-)) Já jsem nějaké větší problémy s 1.4 TDi zatím neslyšel. Zvuk ššš, ššš zůstal? Nebo zmizel?
Leden 27, 201411 r Tak super, že si na to přišel. Tak přeju mnoho bezproblémových km :-)) Já jsem nějaké větší problémy s 1.4 TDi zatím neslyšel. Zvuk ššš, ššš zůstal? Nebo zmizel? Zvuk ššš je od koupě pořád slyšet, to bych neřešil, protože to tak mají všechny 1.4 TDI. Hlavně to střílení do sání a cvakání je už vyřešeno. Motor má velmi hezký chod, opravovali jsme si to doma sami, jen origo materiál něco stál... Pro sichr si odšroubuj ten černý plastový kryt hlavy, to máš raz dva odšroubované a kukni jen tak na vačku a zdvihátka, jestli nejsou už "načaté". Kolik máš najeto? Odkud jsi? Napiš mi do zpráv. Třeba bychom ty motory porovnali, chod atd...
Leden 27, 201411 r chlapci mam na ni nalitono 300 tisic a motor zatim drzi posledni dobou zacala zlobit prevodovka
Leden 27, 201411 r Pěkné, držák motor. Ty taxíky u nás mají i 400tis.km a pořád to jezdí. I když jsem tam dělal komplet vačku se zdvihátky, tak se mi to oplatí, protože nedám na ten motor dopustit spotřeba/výkon super. Copak dělá ta převodovka? Jsem se kdesi dočetl, že pro tu převodovku je trauma podtočený motor, třeba na 5tku 70km/h jezdit nejde, duní to, pak odchází ložiska na 5.kole. nechal jsem si je preventivně vyměnit, byly slyšet a nechal jsem si pro jistotu vyměnit taky gufera+komplet spojka a samozřejmě origo olej-nestojí moc a převodovka jede jak máslo. Zkus vyměnit olej, ale dej tam origo škoda, má lepší přísady. Jak často měníš olej v převodovce? Upraveno Leden 27, 201411 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek!
Leden 27, 201411 r bud lozisko na prevodovce nebo na spojce po vyrazeni kvaltu jakoby spojka zustala vyset a drhnepritom cela spojkova sada a setrvak maj najeto necelych 50k Upraveno Leden 27, 201411 r od kortyzon
Leden 27, 201411 r Tak to netuším. Jak myslíš vyset a že drhne? Spojka to myslim nemůže byt, když je nová, co by tam drhlo... Tam bude asi problém přímo v převodovce. Težko říct. Spojkový váleček, že by byl nějaký čudný... Zajímavé, že to dělá jen na volnoběh a né v záběru, je tak? Upraveno Leden 28, 201411 r od Pawouk Nepoužívej tlačítko "Citovat" při odpovědi na přímo předcházející příspěvek!
Leden 28, 201411 r PARAMEDIC: tak to je nepříjemné, ale smetená vačka u PD není nic zvláštního, bohužel... A pod ten dekl se právě bojim kouknout, že pak začne téct olej, takže ještě zas těsnění a už to leze do peněz, za kouknutí... Kolik že máš najeto? Jinak já teda věci preventivně neměním, teď je tam myslim 249tkm a pohoda, jen spojka to bude mít už za pár a reakční vzpěra na motoru už má nejlepší za sebou.
Leden 28, 201411 r Holt nakonec na mě ta výměna padla...Záleží jestli máš auto od nova či ojeté. Pokud pravidelně měníš kvalitní olej dle specifikace, tak vačka s hydroštelama bude ok. Je podivuhodné, že najednou se vyrábí do těchto motorů jiná hydraulická zdvihátka, jsou z černého kovu a jsou tvrdší s vyšší příměsí kovu. Ta původní zdvihátka se promačkala, možná i z důvodu jiných, než materiálu, mohu jen spekulovat a došlo tím k ojetí vačky. Celkem najeto 216 000km, kupoval jsem při 174 000km. Zkusit to můžeš, odšroubovat dekl a podívat se na vačku, budeš mít hned jasno, je to záležitost chvilky a olej ti nepoteče. Plastovej kryt má kolem obvodu gumičku, potom nazpět nasadíš a pěkně dotáhneš, olej nepoteče. Upraveno Leden 29, 201411 r od Pawouk Odstraněna citace.
Leden 28, 201411 r PARAMEDIC: ok, jestli je to takto, tak to bych možná při další výměně oleje na to mohl mrknout... Jinak kupováno ojeté při 188tkm, teď jak jsem psal asi 249tkm, olej Valvoline po 15tkm, z 98% trasy 50+km a navíc to nějaké 3-4 litry oleje sežere, takže se náplň obnovuje Myslim, že podmínky to má dobré, ale myslim si, že je to spíš o náhodě jak dlouho to vydrží...
Leden 28, 201411 r one-z: Spotřebu oleje nebudeš řešit, nebo se do toho pustíš? Neztrácí se ti třeba olej do nafty přes tandemové čerpadlo? Některé PD motory na tuto závadu trpěly, muselo se pak čerpadlo vyměnit, pozná se to tak, že v palivovém filtru je přítomnost oleje, nafta je špinavá. Je to o náhodě na jaké auto narazíš a jak dlouho vydrží motor, kdo s tím před tebou jezdil, atd... Tak přeji ještě mnoho kilometrů.
Leden 28, 201411 r Tak to netuším. Jak myslíš vyset a že drhne? Spojka to myslim nemůže byt, když je nová, co by tam drhlo... Tam bude asi problém přímo v převodovce. Težko říct. Spojkový váleček, že by byl nějaký čudný... Zajímavé, že to dělá jen na volnoběh a né v záběru, je tak?dela to jen po vyrazeni na neutral kdyz klesnou otacky na volnobehjako by spojka porad trochu zabirala skrta si doufam ze je to jen lozidko
Leden 28, 201411 r PARAMEDIC: myslel jsem si, že turbo, tak jsem sehnal použité a spotřeba se nehla, nehledě na to, že to z auta vypadalo taky ok. Při výměně naftového filtru vylévám vždy krásně nažloutlou naftu, tak vstřiky a tandem by měly být ok, korekce se za celou dobu co je to doma se v podstatě nehly a jsou do 0,3, motor běží pěkně.. Startuje taky dobře, takže přes kroužky asi ne, tak mi napadaj gufera na ventilech... Řešit to ale nebudu, sice je to vyhozených cca 800, ale spotřeba je pořád stejná a kdo ví kolik by stála náprava..
Leden 28, 201411 r one-z: Težko říct, může to být těma guferama. Kroužkama asi ne, ale na 100% ti to neřeknu, do tvého motoru nevidím. :-)
Leden 28, 201411 r PARAMEDIC: to mi je jasné a nevidím do něj ani já Vzhledem k tomu, za jak málo to jezdí (myslim celkově, třeba i gumy), tak fabka nejspíš zůstane doma dokud se nerozpadne, doufám hlavně, že v tomto spolehlivém duchu pojede alespoň do 300tkm... Až nebude stačit další 5l kanystr s olejem na dolévání, tak možná pak to budu řešit... Ono se dnes nějaké opravy motoru moc nevyplácí mi přijde. Možná že to bralo od nova, někde jsem se to dočetl, že některá PD ze serie žerou, jiná vůbec, nvm, do 110tkm to byla služebka, pak to koupil známý toho co s tím jezdil a ten se tvářil při prodeji, že doléval taky, ukazoval mi flašku a olej co tam dává.. Dával Repsol.
Leden 29, 201411 r one-z: Rozhodně se ti nevyplatí dělat pomalu půl generálku motoru, pokud si motor neuděláš sám, řekněmě, dáš to do servisu, oni ti ten motor opraví, ale víme taky s jakou přirážkou, to se pak opravdu nevyplatí. Dávám ti za pravdu, taky s tím budu jezdit tak dlouho, až se to rozsype. Ano, některé motory, převážně benzínové motory, papkaly a papají olej od nova. Škodovka dokonce na některé motory píše spotřebuje oleje až 500ml/1000km nové auto!
Leden 29, 201411 r one-z: Rozhodně se ti nevyplatí dělat pomalu půl generálku motoru, pokud si motor neuděláš sám, řekněmě, dáš to do servisu, oni ti ten motor opraví, ale víme taky s jakou přirážkou, to se pak opravdu nevyplatí. Dávám ti za pravdu, taky s tím budu jezdit tak dlouho, až se to rozsype. přesně, motor musi trpět!! jezdit jezdit jezdit až to lehne :-D
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.