Přejít na obsah

Zvláštní zvuk z motorového prostoru 1.4 TDI.


Doporučené příspěvky

Posledniho pul roku jde slyšet na me Fabii 1.4 TDI 55kw ( najeto 165 000 ) zvlaštní zvuk z motoroveho prostoru.. Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak .. Rozvody dle servisni knižky jsou dělána ve 100 000 km ( neni zaručené, že měnili i vodní pumpu ), ale už je to 7 let. Přikladam odkaz na video .. Jde to slyšet při volnoběhu . takové .. sss (chvilinku nic) a zase sss .... Díky moc za rady a typy. 
https://www.youtube.com/watch?v=vx2ym_gSvrM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj neni to vubec zdravy zvuk ... Zitra ještě sjedu Vídeň, rozvody už mam koupeny i s vodní pumpou, tak v Pátek to budem měnit. Myslim si, že to dělá vodní pumpa .. Když to bude dělat pořád, tak budu pátrat dál. Každopadně rozvody budu mit alespon z krku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto nie:

taky jsem přemýšlel nad alternátorovou volnoběžkou, napínací kladkou a řemenem.... 

 

tu píše,že to skúšali bez klinového remeňa:

Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak ..

 

 

robí to aj pri vymáčknutej spojke??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dělá mi to úplně to samé. Když je auto studené, zvuk slyšet není, ale jak se ohřeje, tak to začne. Chtěl jsme se toho zbavit, tak jsem postupoval stejně - výměna kompletních rozvodů včetně pumpy, výměna napínací kladky řemene alternátoru, zkouška úplně bez alternátoru a bez úspěchu. Jediné co mě napadlo je ještě vyměnit napínák a řetěz co pohání olejové čerpadlo. Auto jsem kupoval z firmy, ve které pracuji, má najeto aktuálně poctivých 140tis a 40tis už to ten zvuk dělá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím, tak jsme měnili dnes olej. Náš známý - majitel servisu Audi, VW .. říkal, že to nemám řešit. Že tomu nic nehrozí, že je to zatím zbytečná investice to měnit. V případě , že by se to nějak zhoršilo, tak mám přijet. Ale, že si mam být jistý, že ten řetěz nespadne. Jen to trochu šustí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak tomu bych moc nevěřil. Minulý měsíc kolegovi z práce se ráno na služebáku rozsvítila kontrolka mazání. Volá můžu s tím jet? Říkám mu buď čidlo ,nebo opravdu nemaže. Nejeď. Zavolal odtahovku. Ten nastartoval, najel na odtahovku, odvezl z Jabluňkova  do Třince. Prasklý řetěz co žene olejové čerpadlo, oprava na firmu cca něco pod 30000,- Předpokládám, že dávali i ložiska Přesnou specifikaci opravy neznám.

Je to Fab 1,4TDI 59kW model 2007, najeto cca 160000km. Žádné podezřelé zvuky před tím nebyly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec jsme po tom pátrali a máš pravdu. Našel jsem na netu pár článků, kde se to řešilo a občas ten řetěz praská. Psal tam mechanik, že doporučuje to měnit po 150 tis. km. Akorát se mi nezdá, že platili okolo 30 000,- To mi přijde strašně moc.. Já budu kupovat celou sadu rozvodového řetěze za 2700,-  >>  http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop/Osobn%C3%AD_automobily/Produkty/FEBI/32266 . 
Takže všem  těm co mají 1.4 TDI doporučuji též provést po těch 150 tis. Ať předejdete zbytečným problémům. :)
Až to budeme mít hotové, tak dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde mi, že něco podobného slyším taky, ale nejvíce od rozvodů a myslim si, že celou dobu, co je doma auto, takže 50tkm. Mezitím se dávaly rozvody a drážkový řemen nový, altík a napínací kladka je teď taky měněná a asi nejhlučnější to bylo po výměně rozvodů, což jsem i někde četl, že jak je řemen tuhý a všechno nový, že jsou potom o trošku hlučnější. No já to řešit nebudu, teď to má 236tkm, tak jestli se to dožije 300tkm a bude to pořád doma, tak možná ten řetěz vyměním, ale imho by to znělo jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlučnější po rozvodech v souvislosti jako, že nový řemen je tuhý? To je nesmysl. Pokud je motor po rozvodech hlučnější je to zpravidla tím, že se třeba dělal na barvičky a pod. a není dobře nastavená buď synchronizace vačka klika ,nebo u rotaček je špatně předvstřik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak jak jste dopadli? mě to děla podobny zvuk.. měl jsem nejprve za to že to dělá altik  ale asi na tom budu stejně...

Ještě jsem nijak nedopadl, čekám na stréca kamioňáka, až přijede z práce, z Nizozemska, tak potom vyměníme ten rozvodový řetěz s napínakém .. Jak psal one-z, rovnou shoď řemen, ať vyloučíš alternátor a klimu. Zkus to a dej vědět.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo a prosím tě, zkus pak porovnat vibrace auta popř. motoru před a po výměně... zajímá mě jestli se ten motor trochu zklidní, protože ten řetěz když se vytahá tak  vyvažováky určitě nebudou v základní poloze a když to už ani napínak nepobere tak bude asi řetěz fest vytahaný.. díky,,,

PS: a bylo by fajn, kdybys nám to nafotil :)

Editováno: , autor: -honza_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím, tak jsme to ještě nedělali. Ale už to začínám pomalu zase řešit.. Na 80% to je ten napínák/klouzák řetězu pohánějící olejové čerpadlo. Problém pořád stejný. Za studena nechrastí, zahřátý chrastí ... 

Nene, toto se spojkou nemá nic společného, to jsme zkoušeli. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledniho pul roku jde slyšet na me Fabii 1.4 TDI 55kw ( najeto 165 000 ) zvlaštní zvuk z motoroveho prostoru.. Zkoušeli jsme sundat klinový řemen a jde to slyšet i tak .. Rozvody dle servisni knižky jsou dělána ve 100 000 km ( neni zaručené, že měnili i vodní pumpu ), ale už je to 7 let. Přikladam odkaz na video .. Jde to slyšet při volnoběhu . takové .. sss (chvilinku nic) a zase sss .... Díky moc za rady a typy. 

https://www.youtube.com/watch?v=vx2ym_gSvrM

To sss a sss dělá taky i mě, ale né tak razantně. Kámoš má taky 1.4 TDI 51kw a dělá mu to samé. Ve městě máme 2 taxíky 1.4 TDI a zvuk sss je totožný s mím i tvým. Je to normální. Taky mám měněnou nedávno komplet rozvody s pumpou, spojku novou. Už jsem si na ten zvuk zvyknul a to má auto najeto 200tis.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Prosím poraďte mi někdo. Mám Fab 1.4 TDI 59kw. Dnes jsem z ničeho nic zaslechl nově vzniklé cvakání z motorového prostoru. Problém je ten, že když jedu a "šlápnu na to" tak jakoby více z pravé strany se při vyšších otáčkách kolem 3000 ot./min. ozývá cvakání, jako by ze směru od toho ventilu zpětného vedení výfukových plynů, tam jak je ta stříbrná klapka, zvrchu vede hadička na podtlak. Při volnoběhu slyším jakoby takový zvuk koprese, když se něco pumpuje, nevím jak to popsat. Největší záhadou je pro to, že to nědělá pokaždé. O auto se poctivě starám, vše pravidelně měním, autu dopřeju, ale tento zvuk co popisuji a jeho četnost mi nejde do hlavy. Na VAG bez závady. Měl jsem sundaný horní dekl na vačce, ale tam je viditelně všechno ok. Motor krásně táhne, nikde nic neteče, olej se mi neztrácí. Sundával jsem sání co jde do té stříbrné klapky nad motorem, dělalo to abnormální rachot při zapnutém motoru, tlak vzduchu šel ven místo dál do motoru sacím potrubím. Potom jakmile ten cvakající/pumpující zvuk ustal, znova jsem vytáhnul rouru sání k tomu ventilu nad motorem a zvuk byl o mnohem slabší, takový normální. Ještě jsem sundal tu hadičku co je připoje shora a ta saje-podlak tam je. Nevím jestli nebude špatný ten ventil zpětného vedení výf.plynů. Děkuji za cenné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sss a sss dělá taky i mě, ale né tak razantně. Kámoš má taky 1.4 TDI 51kw a dělá mu to samé. Ve městě máme 2 taxíky 1.4 TDI a zvuk sss je totožný s mím i tvým. Je to normální. Taky mám měněnou nedávno komplet rozvody s pumpou, spojku novou. Už jsem si na ten zvuk zvyknul a to má auto najeto 200tis.km.

To je zajímavé. Doufám, že se z toho nevyklube nějaký větší problém. 

To už jsem tu psal, podle mě to sss .. sss .. dělají vyšoupané " kluzáky " od napínáku řetězu ženoucí olej. čerpadlo - viz obrazek 

 

A co se týče toho tvého nového "zvuku" tak to vůbec netuším .... :/

 

1596055_570817496327215_1225109282_o.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...