Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Jezdím nyní asi 14 dní s vypůjčenou Octavií G-Tec, má najeto cca 70000,- a mohu říci že je to paráda. Každý den jezdím trasu Klatovy - Praha což je cca 40km trasa vesnice/mimo vesnice a 85 km po dálnici D5. Udělal jsme zkoušku spotřeby. POkud na dálnici udržuju rychlost 137km/hod. na tachometru (dle GPS 130km/hod.) a mimo dálnice maximální povolené rychlosti měl jsem spotřebu 3,4kg/100km. Když jsem při několika dalších jízdách snížil na dálnici rychlost na 106km/hod dle tachometru (což je dle GPS 100km/hod.) a mimo dálnice stejně jako předtím (maximální limity dle zákona) byla spotřeba 3kg/100km. Poslední pokus byl na dálnici 100km/hod. na tachometru (dle GPS 95km/hod) a mimo dálnice pořád stejně tak jsem se dostal na 2,8kg/100km. Jinak maximální dojezd na nádrž byl 525km. Na benzín jsem spotřebu zkoušel jen jednou a dostal jsem se na cca 4,7l/100 při rychlosti 106 (100 dle GPS) na dálnici.

Ta rychlost 100 dle tachometru na dálnici je už fakt dost pomalá, ale zase kamiony nezdržuju a ti co v rychlém pruhu okolo mě sviští 180 tak je jedno jestli jedu 110 nebo 130.

No a když vezmu že rozdíl v čase dojezdu při 85km dálnice a rozdílu rychlosti 100 nebo 130 je něco kolem 12min. tak to už je fakt jedno, raději ušetřím cash za CNG.

Takže mohu říct že paráda. V Praze tankuju za 22Kč/kg a při spotřebě 3kg/100km jsou náklady na CNG 0,66Kč/km :kol-28:

 

Jinak jezdím sám s relativně prázdným autem a benzínu v nádrži s sebou moc nevozím (cca 1/4). PO cestě je čerpaček CNG dost (min.3) a pokud bych si zajel do Plzně tak asi 6. Takže u nás síť čerpaček na CNG DOBRÝ

  • 5 měsíců později...
V 27. srpna 2014 at 21:37, JirkaBrno napsal:

tak-mame tu další test octavie na CNG-realne hodnoty spotřeby 4,5-5 kg CNG na 100km, dojezd cca 330 km, cena za km kolem 1koruny.. skodovka se svými 3,5kg/100km opet vesi verejnosti buliky na nos.. dobra sranda je , že auto nema a nemuže mit tažné...

konečně, přečtěte si sami

http://www.novinky.cz/auto/testy/342990-test-skody-octavia-combi-g-tec-kilometr-za-korunu.html

za prodejový peníz zbytečná koupě....

dlouhodobá spotřeba 3,9kg/100km. rakousko v pěti lidech, plný kufr, střešní box 3,7kg/100km. Žádná ekojízda, po dálnici 120km/h. když ekojízda, tak budu na 3,2kg, když pojedu 150 km/h, tak se nedostanu přes 4,5 kg/100 km. Vše vlastní zkušenost. A mám tažné.

Upraveno od kohák

  • 1 měsíc později...

Kohak: mam rovnaku skusenost, plus minus nejaka desatina.

 

Momentalne som v Nemecku kde tankuje L-gas a spotreba 4,9kg, ale zase natankoval som 16,6 kg pri cene 0,77EUR/kg.

 

 

Takže vlastně jedeš 100 km při ceně Eura 27.02 Kč  za 101.92 Kč.....když vezmu auto na LPG se spotřebou 8 litrů a cenu plynu 11.90 Kč tak jedu za 95.20 Kč. Když pominu pořizovací náklady - LPG v průměru 25 tisíc, auto s CNG v hodnotě cca 100 000 Kč(a nemůžeš si vybrat jakékoliv), tak je o čem polemizovat....

Tak to tedy nevím. Průměrná cena přestavby motoru s přímím vstřikem za 25 tisíc Kč? V jiném vlákně si psal že systém kapalného vstřikování je tak za 60 tisíc. A následná spotřeba 8 litrů LPG na sto a kde je ten benzín pro chlazení vstřiků a pro straty?  

Dobře, tak TSI je v ceně 35-40 tisíc(podle typu zařízení), vstřikování kapalné fáze nebudeme brát na zřetel, G-Tech taky nevstřikuje kapalnou fázi, ani nemůže, je to CNG ne LNG....dnes už jsou programy udělané tak, že pracují s 8-12% benzínu, což je zanedbatelné, je to prakticky na 150-200km 1l benzínu....takže máš pravdu, je to srovnatelné, jde tu o jednu věc...ne každý má možnost koupit nové auto na CNG, pro normálního zákazníka je lepší jít tím pádem do LPG a vybrat si jakýkoliv motor a auto....

  • 2 týdny později...

Dlouhodobá spotřeba na CNG 3,8kg/100km, což je dáno častými kolonami.

Ale dá se jezdit běžně okolo 3,3kg/100km, takže se dá jezdit za míň než co Škodovka udává.

Zatím mám s G-TECem najeto cca 1200km při eko jízdě po dálnici spotřeba 2.6kg dle počítače, ale reál bude okolo 2.8kg

Při normální jízdě spotřeba okolo 3.7kg

Na benzín jsem jel při eko jízdě po dálnici za 4.3l při 120-150 se spotřebou 5.5.l

Natankováno do prázdné nádrže za 200kč a ujeto 244km do přepnutí na benzím. 30% město 10% okrsky 60% dálnice.

Myslím že jezdit za 5kg se s tím jezdit také dá, ale rozhodně to bude při rychlostech vysoko nad povolené hranice, či stylem ne-normálním.

udávaná spotřeba od Škoda Auto není zas až tak úplný nesmysl. Jezdit se za tuto spotřebu nechá, ale vše záleží na noze.

 

Priemerka 5kg/100km je pri h-gas čo sa predáva v CR je už dosť svižná jazda.

 

Na l-gas čo sa predáva v Nemecku to nie je problém. Jednak je menej kvalitný a rýchlosti sú to vyššie.

 

2.6kg po diaľnici je asi keď ideš sám 90km/h (tacho) plynule po rovine alebo mierne z kopca.

 

Plne obsadenym autom jazdim na tempomat 140- 145 a tam to je už okolo 4.5kg.

Ano za 2.6 kg bylo tach. rychlostí mezi 90-110 na trase mírně z kopce ujeto 60km. 

 

  • 1 rok později...

Ahoj, nevíte, proč plošně zdražilo CNG cca o 1 korunu? A jetsli se chystá nějaké další zdražování?

Zýšila se spotřební daň o 1Kč. Ze spotřební daně se platí ještě DPH, tzn. daňové zatížení vzrostlo o 1,21Kč za kg. Pokud dodavatel zdražil jen o korunu, ukrojil si 21 hal. ze své marže.

 

Spotřební daň byla do konce roku 2006 3,35Kč za kg, pak klesla na nulu. Od roku 2012 byla 0,5Kč/kg, od roku 2015 1Kč/kg. Tento a příští rok bude 2Kč/kg a od 2020 4Kč/kg.

 

Tzn. další zdražování kvůli zdanění by mělo být přespříští rok o cca 2Kč za kilo.

někde se zdražení zatím neprojevilo. JE to asi stanice od stanice různé

U nás v druhé polovině loňského roku otevřeli plničku na Benzině. To znamenalo pokles ceny u autobusového dopravce o korunu. A tam ta cena zatím taky zůstala. Takže tu korunu spotřební daně platí ze svého a cena je na 23,90Kč. U druhé, pokud si dobře pamatuju, tak zdražili o 60hal na 25,50Kč.

Tady alespoň vidíte, jak je tento stát naší vládou a poslanci imbecilně spravovaný.

 

Člověk by si myslel, že stát má zájem podporovat ekologická paliva, když už je to nyní v socialistické evropě tak populární a náš stát z toho má nějaké závazky. Takže by to i běžný člověk domyslel, že ta spotřební daň na CNG by měla být co nejnižší, nebo přímo nulová, aby si auta na CNG pořídilo co nejvíce lidí a hlavně firem. Až by za 10 let byla CNG aut většina, nastal by čas na pořádné zdanění. ... ale u nás ne, ti dementi začnou tlačit na daně už teď, kdy je rozvoj CNG teprve na počátku.

 

Abychom neskočili jako v Maďarsku, kde je CNG tak drahý, že by si nové auto na CNG pořídil jen naprostý šílenec.

 

Z praktických zkušeností v okolních zemích totiž vidíme, že sociální inženýrink (rozuměj státy se snaží ideologicky přetlačit racionální rozhodování lidí) v oboru druhu paliv u motorů do aut je možný v zásadě jen zpřísňováním emisních limitů a daňovými opatřeními - buď brutální exta daně, nebo daňové úlevy. Jinak to nefunguje.

Jinak abych se trochu vrátil k tématu, v roce 2017 jsem detailně počítal srovnání pro firemní auta, náklady na provoz D 1.6. kontra CNG 1.4, pro Octavie 3 po FL, pozor pro klasický firemní provoz v operativním leasingu na cca 4 roky a 150 tis. km. Nebudu vás unavovat detaily, ale kompletní náklady na 1km (bez DPH) takto vycházely u dieslu 3,32 Kč/km, a u CNG 3,17 Kč/km.

Provoz dvou Citigo po totoznych trasach, ale prvni casteji po dalnici

https://www.spritmonitor.de/en/detail/845419.html - 0,95 Kc/km (dlouhodobe prevazuje dalnice )

https://www.spritmonitor.de/en/detail/764786.html - 1,72 Kc/km

 

po cca 96 tis. km, coz bude za zhruba 2 roky a dva mesice, se mi zacne vyplacet koupe CNG varianty (o 70tis. drazsi nez benzinove Citigo, mesicne s druhym CG najedu 3500km). Pravdepodobne to vsak bude drive, protoze se zda, ze s tim mesicne budu jezdit cca 4500km.

 

 

wdog: tam bude hrát velkou roli pokles hodnoty, že? obecně se dají auta na CNG pořídit (minimálně poslední cca půlrok) velmi levně.

Ano, ten můj výpočet byl pro specifickou situaci, kdy se firma bere vždy nová auta na 3-4 letý operativní leasing na cca 150 tis. km, kdy firma tradičně používala základní diesely, a chce spočítat výhodnost/či nevýhodnost/  přechodu na CNG. V té hodnotě bylo zahrnuto vše, všechny náklady v průběhu těch cca 4 let provozu. Takže amortizace hodnoty vychází z oficiálních ceníků Škoda, mínus VO sleva, mínus očekávaná hodnota CNG auta po 4 letech, plus úroky.

Pro soukromé uživatele s menším km nájezdem to takto není finančně zajímavé, pro ně je ekonomické kupovat třeba jednoroční auta, a pak je držet déle.

já mám od zákazníků jiné info.

Porovnání OIII 1.6TDI vs. 1.4TSI CNG, nám hlásí dopraváci 30 - 50% úsporu na provozních nákladech.

A to jsou jak velké, tak malé firmy a většinou se shodují.

Ano, rozdíl 30% platí pro úsporu na palivu, ale musíš proti tomu ještě počítat rozdíl v amortizaci a ostatních nákladech.

 

Např. u CNG auta, pokud je na oper.leasing, platíš daleko vyšší amortizaci, protože leasingovka (nyní) očekává, že D auto prodá za 3-4 roky mnohem dráže než CNG auto. Zatím si myslím, že (4-letá) ojetina CNG = ojetina benzín, kdežto D ojetina +30 tis. Kč... Zatím, je to situace 2017. Takže u CNG je relativně vyšší nájemné.

 

Dále, pokud na každé CNG tankování musíš např. zajet zbytečně navíc 5km k nejbližší CNG čerpačce, kdežto klasickou pumpu máš za rohem, tak to taky něco udělá (CNG tankuješ častěji), toto je velmi individuální ... atd, je toho více.

 

Mě ten rozdíl vyšel cca 5% ve prospěch CNG za 150 tis. km a 4roky, ale samozřejmě chápu, že pro jinou modelovou situaci to může vyjít jinak.

Počítat čas tankování a zajíždění k němu mě nenapadlo, ale má to svůj smysl.

 

Je otázka, jak jsou na tom konkrétní lidé s konkrétními lokalitami. Já můžu plnit hned 2x cca 1,5km od baráku. To samé na druhé straně jízdy, kde jsou opět dvě možnosti cca 1,5km od zaměstnání/hotelu. Na trase jsou pak dvě plničky.

 

Bohužel, člověk si zvykne i na šibenici a mně už to časté tankování přijde skoro jako normální. Pozitivní na CNG je, že až na jednu lokalitu nemusím při tankování s nikým mluvit, nikam chodit platit a nikdo mě nenabízí kafe nebo párek v rohlíku. Asi to bude znít asociálně, ale být sám je někdy lahoda.

Mam skutecne vsechny plnicky po trase a nezajizdim vubec, byt teda ma nejdelsi a nejpravidelnejsi trasa ma cca 380km, takze vzdy tankuji 2x. Nastesti jedna z tech plnicek je takmer uprostred cesty, takze se to rovna i bezpecnostni prestavce. A dokonce mi to vychazi i tak dobre, ze kdyz se rozhodnu vyjet nadrz benzinu, tak mi zbyva cca 1 litr z 10 a aby toho stesti nebylo malo, je tam k dispozici Verva 100. Proste naprosto idealni podminky pro provoz CNG :-)

  • Autor

CNG nemám,ale vždy jsme měli minimálně jedno auto na LPG a co mě vždy sralo byl dojezd.Jezdím dálky,třeba do Itálie a tankovat třeba třikrát po cestě je hodně ztráta času.Toto s benzínem není.Dneska se dá najet skoro tisíc km na nádrž a to je fajn.Ale neříkám,že CNG nikdy nezkusím.Vždy mě táhly alternativni paliva,tak se necháme překvapit.Spíš ale budu mít elektro pohon.Tomu momentálně fandím nejvíc.Boužel s dojezdem to je zatím špatné.

dusan.k

No kdyby sis pořídil současnou CNG oktávku, tak máš dojezd řekněme 350km na CNG a k tomu 600-700km na benzín, protože furt máš originál nádrž ještě na 50ltr. benzínu. Když by tě nebavilo na delší jízdě tankovat CNG, vyjedeš plyn a pokračuješ klasicky na benzín. Ale pak se vytrácí ta úspora. V praxi je to většinou tak, že řidiči CNG aut s tím počítají, že si holt na dlouhé jízdě udělají každé tři hodiny pauzičku a doplní plyn. Já když jsem jezdíval do BG (1600km), tak jsem s D autem stejně tankoval 2x, a s CNG autem 4x. Zastavoval jsem stejně častěji, většinou krátké pauzy kvůli rodině, takže je to asi jedno.

 

.. ale pozor, od letoška bude nová verze CNG oktávky, kde bude dojezd jinak, cca 500km na plyn a jen cca 200km benzín. 

 

Pro zajímavost, současné dieslové oktávky mají dojezd jen okolo 850-900km, protože mají nádrž jen na 45ltr. nafty.

 

Jestli tě tvá duše táhne na alternativní paliva, tak si teď pořid CNG a třeba za 10 let nožná to elektro, třeba to pak už bude použitelné.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.