Jirka37 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Nechci zakládat nové téma, ale už se ví kdy bude v prodeji 1.4 s CNG ? Golf už ho má v konfigurátoru, ale Škoda ješte ne. Možná by zajímalo jak "jiný" motor od 1.4TSI to bude a další podrobnosti, neví někdo ? Díky za info. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
choceňák Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Člověk se musí stále učit, proto se omlouvám. Co znamená označení CNG ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Strýček Google napoví. CNG Jinak by ta 1.4 TSI CNG měla mít snížený výkon na 81 kW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
choceňák Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Díky !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ss.rambo Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 S těmi 81kW bych si nebyl tak jistý. Protože v VW Passat i Touran v aktuální generaci mají v konfigurátoru psaný výkon 110kW... V minulé generaci to tak bylo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Jenže Passat ani Touran nemají motor EA 211, ale EA 111. A když se podíváš do německého ceníku G7, tak ten motor tam je pod označením TGI Blue Motion a s výkonem 81 kW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ofenziva CNG: Nová ŠKODA Octavia G-TEC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 http://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-octavia-g-tec-2014-detailne-o-dojezd-1-330-km-se-staraji-tri-nadrze/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Příspěvky netýkající se přímo motoru přesunuty sem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 pěkná fotka G-TECu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 (edited) takže i 1,4 TSI s víceprvkem ... Edited May 30, 2014 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 (edited) a s tím souvisí ještě toto vidíte ten rozdíl? dva palivoměry Edited May 30, 2014 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 (edited) může to být dvojí mula, to už tu také bylo, současně testování toho i toho.... a ještě k CNG - když auto jede na CNG svítí pod levým palivoměrem zelená kontrolka jinak ještě malá spekulace, kterou jsem zaslechl... proč je pro ŠA model G-TEC tak důležitý... když pp. odpískali ellektropohon ... tato úspora emisí u podstatnější produkce umožní značde používat i méně ekologické motory, tedy víceobjemové, např. u plánovaného Snowmanna... Edited May 30, 2014 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clint Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Ty dvě zavěšené bomby vypadaj šíleně 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omicron Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ty dvě zavěšené bomby vypadaj šíleně V Thajsku, kde cca před 2 roky došlo k obrovskému boomu CNG (jezdí za nějakých 7 kč/kg !) jsem takové obří nádrže viděl třeba na střeše autobusů, nebo za kabinou trucků. Proti gustu žádný dišputát... To to u u O3 CNG vypadá ještě velmi dobře :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clint Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 (edited) Ovšem na úkor rezervy....no co se dá holt dělat. Ale mohli ty nádrže nějak designově upravit, aby trochu zapadaly do auta....Já nic proti CNG nemám, údajně to nesnižuje výkon jako LPG a jezdí se za hubičku. Bohužel problém je tu stále s čerpacími stanicemi. Edited May 31, 2014 by Clint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanek81 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Mohli být hranaté, čímž by lépe zapadly a taky by měli větší obsah, který se už teď kritizuje. Ale ten tvar má asi nějaký účel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 (edited) Spíš měli omezit nádrž pro benzín a nárvat větší nádrže cng Edited May 31, 2014 by kokta7 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omicron Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Mohli být hranaté, čímž by lépe zapadly a taky by měli větší obsah, který se už teď kritizuje. Ale ten tvar má asi nějaký účel. No, pokud by jsi znal alespoň zaklady fyziky, mozna by jsi vedel, proc nejsou nadrze pro CNG "hranate" :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanek81 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Dobrá tedy.Vzdělej mě! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 ... sem takové obří nádrže viděl třeba na střeše autobusů ... a copak v ČR nejezdí autobusy na CNG? kvůli tomu nemusíme jezdit do Thajska... je jich u nás poměrně dost jen si toho ani dost lidí nevšimne, neb ty bomby mají pěkné kapotované a pár tahačů u nás také už jezdí.... podobně i dodávek, vozidla PČR a třeba i Městské Policie v Brně.... (O II FL) ale myslím, že už jsme zase mimo, tedy v oblasti OT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Ale ten tvar má asi nějaký účel. určitě, je to tlaková nádoba a ty prostě mají tvar takový jaký mají.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Napalm Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 (edited) Přesně tak, je to tlaková nádoba - a platí, že tlak se šíří všemy směry stejně , takže musíš mít nějaký konzistentní tvar, např. kouli - což je ale prostorovně ještě horší . Druhá možnost by byla tato: Ale vzhledem k místu které je k dispozici pod autem je to řešení od ŠA nejlepší - bude to mít větší kapacitu... možná tam mohli ale dát nějaký kryt, klidně z plastu, ale asi zbytečně pár korun navíc... Edited May 31, 2014 by Napalm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 četl jsem že už se vyvíjí nové technologie, kdy CNG bude v jiné porézní hmotě, za jiných podmínek uloženo, takže by mohly být v budoucnu i nádrže nepravidelných i hranatých tvarů (podobně jako na benzín nebo naftu), ale je to zatím ve vývoji.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Dobrá tedy.Vzdělej mě! Základní důvod proč nejsou nádrže na CNG hranatý je v jejich vnitřním tlaku. Na rozdíl od nádrží na LPG, kterej je už při zhruba 5 atmosférách i za normální teploty kapalnej, protože se skládá jen ze dvou složek s hodně blízkým bodem varu a ten je navíc teplotně poměrně vysokej. Tlak sytých par obou látek při normální teplotě přitom je dostatečně nízkej. Propan s butanem prostě není potřeba ke zkapalnění nijak zmrazovat ani extrémně stlačovat, stačí je stlačit na poměrně nízkej přetlak a udržet přitom na obvyklý pokojový teplotě - a ony samy zkondenzujou. Následující část je hlavně pro kolegu Hravce : zemní plyn je úplně jiná liga - ten obsahuje podle naleziště od 70 do zhruba 90% metanu, etan, propan, butan, vodík, někdy i argon a hélium a další plyny - ty už ale jen ve stopovým množství. A největší problémy tam dělá právě metan, kterej protože je nejjednodušší a nejlehčí uhlovodík, tak má taky nejnižší bod varu a nejvyšší tlak sytejch par = jednoduše řečeno, na zkapalnění se musí o hodně víc stlačit a o hodně víc ochladit, než propan s butanem - a pro udržení v kapalný formě se musí pod tím vysokým tlakem udržet, navíc se musí udržovat v hodně nízký teplotě, protože při pokojový teplotě už je překročená jeho kritická teplota (-82,7°C = nad touto teplotou už je sloučenina bez ohledu na tlak vždy plynná). Nádrže na zemní plyn se proto buď musejí krutě chladit, aby se plyn udržel v kapalný formě, nebo se může uchovávat za obvyklejch teplot, ale jen v plynný fázi a tudíž pod extrémním stlačením. Právě kvůli jeho kritický teplotě ho nejde jen tak jednoduše "absorbovat do porézního materiálu", jak si naivně představuješ - asi podle toho, jak se uchovává svářecí acetylén. Velkej problém je v tom, že aby se dal plyn absorbovat, musí se v něčem rozpustit, v nějaký kapalině - u acetylénu je to čistej aceton. Zemní plyn, kterej není chemicky stejnorodej, ale je to směs několika různejch uhlovodíků s různou molekulovou váhou a tím i s různým bodem varu i různou kritickou teplotou se nedá tak jednoduše zkapalnit nebo "nasytit" do jiný látky. Bohužel, pokud ho nechceme složitě rafinovat a čistit, aby se z něj podobně jako z ropy "vydělily" jednotlivý složky - a ani pak není samotnej čistej metan technologicky nijak jednoduchý skladovat jinak, než v plynný fázi a pod vysokým tlakem. Technologie vysokotlakejch nádob je poměrně dobře zvládnutá, ale bohužel jak popsáno vejš, kvůli konstrukčnímu požadavku na současnou co nejmenší váhu při co nejlepší odolnosti proti vnitřnímu tlaku se musí konstrukce omezit na koule nebo válce, případně tělesa "složená" z částí koulí a válců. Pro stlačenej zemní plyn se navíc musejí používat opravdu pro běžnýho člověka extrémní tlaky v řádu 300atmosfér neboli technicky 30MPa - aby se vůbec dalo v obyčejným autě přepravovat dostatek paliva na aspoň několik stovek km jízdy. Objem nádrží by při nížším provozním tlaku byl takovej, že by auto nic jinýho nevezlo - anebo by jeho dojezd byl pár desítek km... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.