Přejít na obsah

Letní pneu R15


stanmar

Doporučené příspěvky

praveze pre tie normy a vyrobne postupy. bavil som sa minuly rok s chalanom co robi cely zivot v gumarenskom priemysle. z tej diskusie to skusim v skratke zhrnut.

 

vyroba pneumatiky je dnes v prvom rade o chemii. chemickych latkach a vyrobnych postupoch (nie samotnom vzorku dezenu ako by si mohol mysliet laik, hoci aj ten je dolezity a ovplyvnuje charakter spravania vyrobku na roznych povrchoch, ovela dolezitejsia je samotna zmes jednotlivych vrstiev behuna a bocnic). kvalita vysledneho produktu potom bytostne zavisi od striktneho dodrziavania mnozstva/pomeru jednotlivych chemikalii a vyrobneho postupu.

 

u nas (da sa vztiahnut na EU a ine vyspele krajiny) su technologicke postupy a normy nielen na papieri.

vsetko, kazdy jeden ukon, kazda jedna davka chemikalie, ci polovyrobky podliehaju kontrole.

cinska fabrika viac menej vyraba ten isty vyrobok ako fabrika v Cechach. podla tej istej receptury, tym istym postupom.

akurat tam nie je kontrola taka prisna a ci sa niekde niekedy pritrafi primiesat do kade o 100 l kyseliny sirovej viac alebo menej tam nikto neriesi (ani si to nevsimne)... 

 

vo vysledku je to loteria. mozes kupit gumu ktora je kvalitna a mozes kupit gumu, ktorej sa za jazdy utrhne behun od bocnice.

 

automobilky v EU si toto samozrejme strazia a z EU vyroby zakaznik nedostane na novom aute cinsku Pirelli alebo cinsky Nexen.

nie tak davno vraj Continental zatvoril fabriku v Rumunsku, potom co mu VW vratil celu dodavku nekvalitnych pneumatik vyrobenych prave tam.

predpokladam, ze lokalny manazment to prepiskol v setreni a najjednoduchsie sa predsa setri na kontrolnych mechanizmoch...

 

nechcem nikoho odhovarat od kupy pneumatiky made in china, resp. made in P. R. C., to je kazdeho rozhodnutie.

 

ja som si vsak vedomy toho, ze pneumatiky su to jedine, co sprostredkuva kontakt medzi autom a cestou pri suhrnej ploche dotyku zhruba velkosti A4.

zaroven mam uz co to odjazdene na roznych autach a roznych gumach. aj uplnych shitoch typu (kleber ci kormoran, kedy sa auto sprava citelne horsie) a podla toho teda robim rozhodnutie o kupe.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidíš ,všetko je to pekné a v mojom rozmere nič iné ako nexen nebolo , a sú korea ... 

 

na Rapidoch najazdili čínske nexeny peknch pár desiatok tisíc km a viacmenej sa nedá nič na tú gumu povedať zlé , jediný problém kedysi bola dostupnosť,  dnes už ani to nie je pravda 

 

nesmieš to tak prežívať , ja osobne nemusím ani continental kedže 90% dezénov je guľatých a kraje miznú do stratena veľmi rýchlo , pár som ich pojazdil a asi jediné rozumné čo celkom odolávajú aj pílovému efektu bez prehadzovania kolies sú staré Sport2 ktoré aktuálne aj jazdím , ale v moc rozmeroch už nie sú 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se ještě jinak, řídí se tady někdo podle energetického štítku?  

Já teda dávám přednost dobrému hodnocení na heuréce     procenta/počet hodnocení

 

edit: mě totiž přijde, že zpravidla tvrdší pneumatika bude úspornější na palivo ale zároveň bude hůře držet.

Tak nevím, jestli mít všude A je dobré. Taky v přilnavosti za deště se měří jen brzdná dráha, řízení v tom není. Navíc se někde píše, že u zimních přilnavost za mokra není vhodný parametr  viz tady

 

 

Editováno: , autor: tomik.cesko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20 hours ago, tomik.cesko said:

Je zajímavý, že Nexen nikde v testech nejsou. 

zatial som viac testov kde by figurovali nenasiel, no v minulorocnom teste ADAC velmi neoslnili

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821

 

a ani v AMS: https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/sommerreifen-test-2019-kompakt-suv/

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...