Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Jak je to s prepinanim LPG/plyn - jezdim 6 km do prace

Doporučené odpovědi

Publikováno

Uvazuju o bazarove O2 1.6MPi, semtam se objevi v bazaru i s LPG. Drive jsem jezdil (S120) na LPG, ale ta startovala na LPG i v mrazu :-).

Co jsem tady procital, tak u novejsich zarizeni kvuli ochrane motoru se prepina na LPG az po dosazeni urcite teploty. Kdyz si vemu, ze jedu do prace asi 6 km, tak se bojim, ze v zime odjezdim vetsi cast cesty (az mozna celou) na benzin a na jare/podzim mozna pulku.

 

Celkem najedu asi 8000 km/rok, jizdy do mesta/prace delaji asi 3000 - 4000 km. Zbytek jsou "dalkovy".

 

Jsem ve stresu z okoli, ktere jednak nechape, ze "nechcu diesla" - bojim se moznych oprav u ojetiny a na druhe strane, zamyslene LPG mi neprinese takovou usporum jak jsem pocital, kdyz misto 8000 Km, muzu pocitat tak se 6 000 na LPG.

 

Ma cenu uvazovat o LPG? Porad je to dejme tomu uspora cca 5 000 Kc/ rok (jestli dobre pocitam).

 

 

Pokud to nebude origo zástavba LPG od škodofky tak budeš přepínat na plyn max. tak do 1,5 km, můj odhad, ale taky se to odvijí od trasy co jedeš atd.

Ale s nájezdem 8 tisíc km za rok a to ještě půlka jízd do 6 km, bych se na to asi vykašlal. Já dojíždím do práce 12 km, takže těch 10 jedu vždy na plyn, ale u tebe nevím nevím, těžko radit. Zase pak až to bude jezdit levně, tak budeš možná jezdit více.

do toho bych nešel, nevím jak rychle "vyhřívá" octávica, ale já s haťapkou při mrazech nad -15°C dokážu jet na beneli i klidně 5km, než to dovolí přepnout

co to máš za stroj, mě Bavo přepíná po 300 metrech...u BRC na 1.6 při 30 stupních tak max. do 1 km...

hele, zapomínáš Karle, že moje stroje mají jen poloviční počet válců oproti tvému bávu :kol-28: , méně válců = méně tepla. Jinak je rozdíl i mezi Tartarini a Tartarini ... na roomovi byť stejný motor se mi přepínání zkracuje tak o polovinu, holt 8 letý rozdíl v systémech musí taky být někde znát

  • Autor

1. Je fakt, ze extremni mrazy muzou byt vicemene maximalne mesic. To je "desetina" roku a cca 1/20 najezdu (ne vsechny cesty v mraze budou do prace/z prace)

2. Kdyz to koupim s LPG, bude dejme tomu do peti let nutno vymenit nadrz - na kolik to vyjde? Vlezu se do 5 000 Kc?

3. Chapu spravne, ze se to prepinani da nastavit tak "rozumne", ze prepinat bude pri nizsi teplote, ale tak nizke, aby to ublizilo motoru?

 

Diky

no nevím, dnes jsem v rádiu slyšel, že nás čeká letos extrémně mrazivá zima, nejhorší za posledních 100 let ... ale věřte metreorologům že :kol-46: . Ale je fakt, že jak jednou budeš mít LPG, budeš jezdit více jak s benzínem, to už prostě nebudeš řešit případné 100km výlety apod.

Já když svého času 4-5 let zpět uvažoval o koupi Feldy na ježdění do práce, tak jsem též zvažoval zda s nebo bez plynu a tehdy si to zjišťoval u jedné, ketrá měla plyn 10let, takže s výměnou nádrže a tehdy to bylo okolo 5000, různé dle montážníků.

Teplotu přepínání mám také 30°C na reduktoru, ale opravdu jsou auta která ho vyhřejí dříve a jsou auta, kterým to trochu trvá. Také záleží, jestli auto stojí přes noc na -20°C mrazu anebo vyjede z garáže kde je nula, nebo lehce nad. Pokud tu teplotu budeš mít nastavenou příliš nízkou, tak se ti plyn v reduktoru neodpaří a zamrzne tam, takže stejně na LPG nepojedeš.

  • Autor

Tak jeste prihodim otazku, mohu-li.

V bazaru stoji O2 2007, 1.6Mpi, 158 000 km, Melo by to mit LPG Prins z roku 2007 (asi 2 mesice po uvedeni do provozu). Na fotce jsou vstrikovace a na nich napsano KEIHIN.

Tady na foru jsem se docetl, ze jeden stoji 4000Kc. Je tedy duvod se bat techto vstrikovacu (i kdyz Prins by melo byt kvalitni, co jsem se tu docetl). Auto je z Nemecka.

jde o servis, někdo kdo Prins dělá, je jich málo, myslím ty, co tomu rozumí, ne ty, co mají někde stažený program....Keihiny jsou kvalitní vstřiky,osobně jsem na nich s BRC (dávali je do prvních systémů vstřikování) najel přes 200 tisíc, žádný problém, dnes je auto prodané a jezdí dál, ale je to o filtrech, čím dál se množí případy, že některé firmy  nebo jednotlivci koupí a vymění filtr za jiný,neoriginální a a pak začnou problémy, navíc po výměně filtrů nikdo neseřídí tlak, systém začne jinak dávkovat, a pak z toho tady pramení rozsáhlé diskuse proč a jak,,,,

  • 3 týdny později...

mě se fabie přepne v létě ihned(když je tak cca 7-8°C přes noc tak ihned kdykoliv) a v zimě 3km, LPG Lovato 2002 r.v(plynu) 1.4 Mpi

myslim ze jit do LPG u auta s kterym se jezdi tak malo a hlavne na kratke vzdalenosti je hloupost... me prepina auto v lete skoro hned v zime -20°C kdyz netopim tak po 2km kdyz zatopim tak klidne i po 4km.

 

A hlavne LPG je alternativni palivo se servisem navic plus na revizi by mel clovek jezdit kazdy rok. Takze clovek nic neusetri a ma akorat starosti navic... kdyz si clovek necha auto 5 let tak se mu to tak akorat vrati a mozna by mohl auto s LPG prodat trosku draz. takze asi na tom neprodelas ale vic bych od toho pri tomhle najezdu necekal

mě se fabie přepne v létě ihned(když je tak cca 7-8°C přes noc tak ihned kdykoliv) a v zimě 3km, LPG Lovato 2002 r.v(plynu) 1.4 Mpi

řekl bych že tak jak to popisuješ, tak tam budeš mít podtlak systém a tam je to normální, ovšem u sekvencu to takhle rozhodně nebude

Malta je to možné, neřeším, jezdím jako chro chro za 10l plynu z benzínem sem jezdil za 9-10, takže pro mě uspora 100%  týddně cca 200km. Co se týká revize jednou za rok ? Já jezdím jednou za půl roku(známý dělá v hl propan) takže to je v pohodě revize je hned.

tak i ta spotřeba tomu nasvědčuje  :kol-28: , že je to podtlak ... jinak k nájezdu ... já týdně 470km  :kol-31:  , takže bez plynu ani ránu :kol-46:

za rok najeto 30 000km na LPG... presne na den... pred plynem najezd 23000 na benzin za rok.. huraaaa..

ale zpět k tématu, známý mý aveo a vzimě se to přepína až po cca 5-6km takže se ti to nevyplatí :-)

záleží na tom, kde a jak je zapojený reduktor na vodu,nastavena teplota pro přepínání, ochrana vstřikovačů(pokud to nějakou má) a další věci kolem...

... a taky jestli to má tři válce :kol-46: , čtyři nebo taky šest :kol-28:

srandičky,že :kol-46: ,já to myslel jinak...každý systém má svá specifika, jinak přepíná, má jiné ochrany, podle toho přepíná....z mých systémů co montuji...BRC může přepínat při nižších teplotách reduktoru, ale...má ochranu vstřikovačů, aby při nízkých teplotách(-15 a výše, spíš níže) nedoslo k poškození vstřiků, takže i když bude teplota vody OK, nepřepne, když bude mít ledové vstřiky,algoritmy to přepočítavají a poté dají pokyn pro přepnutí, ale u teplého motoru přepne po 5 vteřinách ve volnoběhu...

Landi Renzo Omegas a Evo přepínají až při překročení 1600 otáček, taky vyhodnocují teploty vstřiků a vody, nikdy nepřepne dřív jak 35 vteřin po startu u teplého motoru...čím mají chladnější vstřiky, trvá delší dobu pro přepnutí,má obřev vstřikovačů,klapáním hned po startu... je to dáno SW jednotky plynu...

polský Stag ten přepne dle teploty vody, může ve volnoběhu i v otáčkách, jak je nastavený,vstřiky se dají nastavit, ze zkušenosti to ale stejně nikdo nedělá, takže dávkování pak u studeného motoru jinačí než u teplého....

všechny systémy fungují podle toho, jak výrobce udělá možnosti nastavení, ty dražší mají samozřejmě lepší ochrany...

Mno známý mý 1.4 aveo a přepíná se to až pri 35°C vody, a nějak zahřátých vstřikách. Tchyně má IX20 plyn od BRC a přepne se to cca po 3km, ale při vyšších mrazech byl problém že se to nepřeplo vůbec, svítila červená kontrolka - v service řekli , že je velká zima.

O Hyudai vůbec nemluv, neumí vůbec nic, předloni na podzim v každé firmě došli na dílnu, ukázali na jednoho,dva mechniky, poslali je na 2 dny na školení a tím pádem se stali "odborníky" na plyn (nařídilo jim to hlavní zastouení Hyundai)...

to že to nepřepíná v zimě je nenastavený údaj na teplotní ochranu vstřiků, takže i když bude auto ohřáté, nepřepne, protože tam má standartně vysokou teplotu, bohužel tito páni mechanici ani neví ve které části programu to je a kde to mají přepsat, není to problm zařízení, ten problém je v něčem jiném,jistě už víš v čem....to nemluvím o dynamickém nastavení,a ostatních úpravách plynu,oni když si neví rady, zavolají na dovozce,ten jim na dálku nastaví program a oni si bláhově myslí, že udělali maximum, ale mají jen základ, který se musí zase celý nastavit...

přesně tak, karel.lpg má pravdu, auto má normální spotřebu 7l benzínu, na lpg žere 15l plynu - auto najeto 27tis, v hjundé řekli že si auto ještě nezvyklo, to je hovno co pánové? A že nic měnit nemusí až za 10tis. km takže je uplně jedno jestli se jezdí na benzín nebo lpg, takže bacha na zmetky! Samozdřejmě vozidlo jinam na servis dát nemůžeme - zrtáta záruky vozu + lpg.

takže teď ještě čekat, kdy se podpálí ventily :kol-32:

tak dojeďte k nám, dáme to dohromady a ti experti to ani nepoznají...když nic jiného, bude to jezdit tak jak má i se spotřebou...

takže teď ještě čekat, kdy se podpálí ventily :kol-32:

 

Malto.....nemůže podpálit ventily!!!! Víš proč?

 

Benzín 33,50Kč * 7litrů = 234,5Kč/100km

LPG 16,20Kč * 15litrů = 243Kč/100km

 

:D :D (byla by hloupá, kdyby jezdila na LPG)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.