Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

lucasi jestli auto po záruce vyhodíš nech longlife a 30000km interval, jestli máš auto rád a chceš si ho teoreticky nechat tak max 15000km a lej tam 5W-40 a ne sračku typu longlife, když tam ten longlife lejt nemusíš.... (pohledem na olej nic nepoznáš, je prostě černej...)

 

ano ten důvod tam je, že lidi "ušetří" na servis a nemusí tam jezdit každý rok či 15000km... ale po delší době se delší interval vymstí....

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo (editace)

longlife bych tam nikdy nenalil. :) A viděl si někdy dost jetej a novej olej? Ten rozdíl tam je už od pohledu sakra velkej. Vždyť to ví i moje holka, která umí sotva dolít olej :D

Editováno: , autor: Lucasse
Vloženo

Máš v tom zmatek - jelikož máš proměnlivý interval, tak máš v motoru LL olej. A ten jsi mimochodem koupil na dolití - viz příspěvek na předchozí straně.

Vloženo

Jelikož oba mají shodné specifikace VW 504 00 a 507 00, tak v tomto smyslu ne. Obě tyto normy jsou u koncernu VW určeny pro motory s proměnlivými intervaly výměny oleje (viz manuál OIII).

Vloženo

Do OIII prostě musíš lejt olej specifikace 504.00 - 507.00 a to je vždycky LongLife, na značce nezáleží, ale když vyměníš už po 15tis. km tak to jistě motoru prospěje...

Vloženo (editace)

kačer: přemýšlel jsem o tom, že bych to vyměnil po 15tis km, ale asi to nechám do první servisní prohlídky (30tis km). Koukal jsem na porovnání jak zhruba vypadá použitý olej u mého auta s jinou o rok starší octavkou II  (najeto +/- stejně) a byl to velký rozdíl k lepšímu.

Maj asi důvod proč to mění při 30tis km. Dřív to je asi u těchto motorů zbytečný.

No nevím je to na tobě. Já osobně mění vždy po 15ti!!! Nemusíš na servis vyměň sám nebo u někoho kdo to dělá v ,,garáži". Je to pro motor lepší!!!

Tady něco na počtení a ti mají hodně zkušeností!

http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12

Editováno: , autor: kačer
Vloženo

Nemusíš, pro benzínové motory s pevným intervalem stačí VW 502 00. Diesely u obou druhů intervalů 507 00. Stačí číst manuál...

Ano a je to přesně tak:

Měl jsem štěstí a jednou se dostal do kontaktu s profíkem (je to jeho práce a dokonce ho ještě baví) přes motorové oleje. Byl to velmi neoficiální a dlouhý hovor.

A závěr byl jednoznačný-pro motor benzin OIII. je nejlepší volba olej normy 502 00 a po 15000Km výměna.

Protože oleje normy 504.00/507.00 nemohou obsahovat "stará velmi dobře fungující aditiva" - a jsou nahrazována zdaleka ne tak dobře fungujícími přísadami. Staré a velmi dobře fungující aditiva nevydrží celé dva roky a proto v LongLife olejích nejsou.

Těch důvodů je mnohem víc ale závěr byl - pokud chceš pro motor to nejlepší tak 502 00 a do 15 000 výměna.

Vloženo

Psal jsem 504.00/507.00 protože každá OIII má z výroby nastavený proměnný nebo snad ne ??

Asi je to nedorozumění, protože moje reakce se tak nějak týkají Luccaseho poznámky že "longlife bych tam nikdy nenalil".

A ano, jestli má proměnný z výroby a chce ho dodržet, tak 504 00 pro 1.4 TSI. Je ovšem možné, že olej jen této specifikace není, že jsou všechny s 504 i 507 dohromady, to já nevím. Přejde-li pak na pevný, tak poté stačí 502 00.

Vloženo

Pokud bych měnil olej (třeba i za ten VW 502 00) mimo ofic. servis, tak nepříjdu o záruku? V případě, že bych použil 502 00, nemusí se auto pak i softwarově přenastavit?

Vloženo (editace)

teď tam při 15000 naleješ 5W-40 (já jsem to udělal až při 22000 jelikož sem auto kupoval ojetý) a při prohlídce mě to vyměnili (5W-40 olej opět) a překodováli na 15000 interval, no problem...

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo

Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-)

Vloženo

Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-)

Přesně jak píšeš v 15ti mimo autorizák bez zápisu  a ve 30ti normálně na servis :kol-31:

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

ahoj, dnes jsem take kontroloval olej v aute a zjistil jsem ze mam na minimu , najeto cca 11000 km , jakym olejem to mam dolit - znacka , oznaceni  atd ., celkovou vymenu oleje si udelam az na jare na 15 000 km  radeji 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Moje nové poznatky s olejmi Castrol:

- olej z výroby ... 1. doliatie po 5.600km (0,75l)

                       ... 2. doliatie po 6.000km (0,25l)

- výmena oleja po 15.000km ... Castrol podľa VW502.00 na pevný interval (dal som ešte jednu šancu olejom Castrol, aby nebola výhovorka na long life)

                       ... 1. doliatie po 8.500km (0,75l)

- výmena oleja po 15.000km ... Shell podľa VW502.00 na pevný interval (presný typ doplním)

                       ... momentálne mám nabehaných viac ako 10.000km a hladina oleja je stále medzi min a max.

 

Tento experiment som robil na dvoch autách naraz, keďže vlastníme ďalšiu Octaviu s motorom 1.4TSi a výsledok je skoro rovnaký. Moje predchádzajúce skúsenosti s olejmi Castrol boli rovnaké ako teraz ( či sa jednalo o auto alebo motorku.... stále bolo potrebné dolievať olej. Po prechode na inú značku podstatne menej som dolieval alebo vôbec.

Záver: ja už viac nedávam do svojho auta olej Castrol.

Editováno: , autor: techteb
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Ahoj, chtěl bych se zde poptat, máme doma Octavii 1.4 TSI 2013 a je to jeden z prvních vyrobenejch kousků a poslední dobou(od 15tkm) to začalo žrát hodně oleje cca 0,8l na 5000km, aktuálně máme najeto 39tkm, a spíše se to zhoršuje,olej byl měněnej po 12tkm, v servisu říkali,že je to pořád u tohoto typu motoru v normě,na zahraničních fórech se již také tento problém u tohoto motoru objevuje, údajně se kvůli tomu do posledního Golfu začal tento motor dávat až později, až se to vyřešilo, v zahraničí to řeší novejma pístníma kroužkama. Nesetkal jste se s tímto již někdo?, auto je ještě v záruce takže Škodovku ještě budu popotahovat. Jinak mi to docela dost sere,protože podobný štrapáce jsem si užil dost s předchozí Octou 1.8 tsi, začínám asi už chápat ,proč japončící stále dělají jenom atmosférický benzíny :(

Editováno: , autor: lakrij
Vloženo

Tak já mám zatím nejeto 14 tis a dolito cca 0,3 l. Překvapilo mě, že olej je zcela čistý. Když jsem utřel měrku do bílého ubrousku, byl ubrousek jen lehce béžový a ne černý.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...