Březen 24, 201411 r lucasi jestli auto po záruce vyhodíš nech longlife a 30000km interval, jestli máš auto rád a chceš si ho teoreticky nechat tak max 15000km a lej tam 5W-40 a ne sračku typu longlife, když tam ten longlife lejt nemusíš.... (pohledem na olej nic nepoznáš, je prostě černej...) ano ten důvod tam je, že lidi "ušetří" na servis a nemusí tam jezdit každý rok či 15000km... ale po delší době se delší interval vymstí.... Upraveno Březen 24, 201411 r od kokta7
Březen 24, 201411 r longlife bych tam nikdy nenalil. A viděl si někdy dost jetej a novej olej? Ten rozdíl tam je už od pohledu sakra velkej. Vždyť to ví i moje holka, která umí sotva dolít olej Upraveno Březen 24, 201411 r od Lucasse
Březen 24, 201411 r Máš v tom zmatek - jelikož máš proměnlivý interval, tak máš v motoru LL olej. A ten jsi mimochodem koupil na dolití - viz příspěvek na předchozí straně.
Březen 24, 201411 r chceš říct, ze není rozdíl mezi http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-1l a http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-edge-5w-30-fst-1l ?
Březen 24, 201411 r Jelikož oba mají shodné specifikace VW 504 00 a 507 00, tak v tomto smyslu ne. Obě tyto normy jsou u koncernu VW určeny pro motory s proměnlivými intervaly výměny oleje (viz manuál OIII).
Březen 24, 201411 r profesional je pro servisy, tamtoje pro obyčejné zákazníky... http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol-1 tohle je na krátky interval.
Březen 24, 201411 r Chci se zeptat, jak poznám, jestli má moje Octa proměnlivý interval výměny oleje.
Březen 25, 201411 r Do OIII prostě musíš lejt olej specifikace 504.00 - 507.00 a to je vždycky LongLife, na značce nezáleží, ale když vyměníš už po 15tis. km tak to jistě motoru prospěje...
Březen 25, 201411 r Nemusíš, pro benzínové motory s pevným intervalem stačí VW 502 00. Diesely u obou druhů intervalů 507 00. Stačí číst manuál...
Březen 25, 201411 r kačer: přemýšlel jsem o tom, že bych to vyměnil po 15tis km, ale asi to nechám do první servisní prohlídky (30tis km). Koukal jsem na porovnání jak zhruba vypadá použitý olej u mého auta s jinou o rok starší octavkou II (najeto +/- stejně) a byl to velký rozdíl k lepšímu. Maj asi důvod proč to mění při 30tis km. Dřív to je asi u těchto motorů zbytečný. No nevím je to na tobě. Já osobně mění vždy po 15ti!!! Nemusíš na servis vyměň sám nebo u někoho kdo to dělá v ,,garáži". Je to pro motor lepší!!! Tady něco na počtení a ti mají hodně zkušeností! http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12 Upraveno Březen 25, 201411 r od kačer
Březen 25, 201411 r Psal jsem 504.00/507.00 protože každá OIII má z výroby nastavený proměnný nebo snad ne ??
Březen 25, 201411 r Nemusíš, pro benzínové motory s pevným intervalem stačí VW 502 00. Diesely u obou druhů intervalů 507 00. Stačí číst manuál... Ano a je to přesně tak: Měl jsem štěstí a jednou se dostal do kontaktu s profíkem (je to jeho práce a dokonce ho ještě baví) přes motorové oleje. Byl to velmi neoficiální a dlouhý hovor. A závěr byl jednoznačný-pro motor benzin OIII. je nejlepší volba olej normy 502 00 a po 15000Km výměna. Protože oleje normy 504.00/507.00 nemohou obsahovat "stará velmi dobře fungující aditiva" - a jsou nahrazována zdaleka ne tak dobře fungujícími přísadami. Staré a velmi dobře fungující aditiva nevydrží celé dva roky a proto v LongLife olejích nejsou. Těch důvodů je mnohem víc ale závěr byl - pokud chceš pro motor to nejlepší tak 502 00 a do 15 000 výměna.
Březen 25, 201411 r Psal jsem 504.00/507.00 protože každá OIII má z výroby nastavený proměnný nebo snad ne ?? Asi je to nedorozumění, protože moje reakce se tak nějak týkají Luccaseho poznámky že "longlife bych tam nikdy nenalil". A ano, jestli má proměnný z výroby a chce ho dodržet, tak 504 00 pro 1.4 TSI. Je ovšem možné, že olej jen této specifikace není, že jsou všechny s 504 i 507 dohromady, to já nevím. Přejde-li pak na pevný, tak poté stačí 502 00.
Březen 25, 201411 r Pokud bych měnil olej (třeba i za ten VW 502 00) mimo ofic. servis, tak nepříjdu o záruku? V případě, že bych použil 502 00, nemusí se auto pak i softwarově přenastavit?
Březen 25, 201411 r teď tam při 15000 naleješ 5W-40 (já jsem to udělal až při 22000 jelikož sem auto kupoval ojetý) a při prohlídce mě to vyměnili (5W-40 olej opět) a překodováli na 15000 interval, no problem... Upraveno Březen 25, 201411 r od kokta7
Březen 25, 201411 r Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-)
Březen 26, 201411 r Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-) Přesně jak píšeš v 15ti mimo autorizák bez zápisu a ve 30ti normálně na servis
Listopad 17, 201410 r ahoj, dnes jsem take kontroloval olej v aute a zjistil jsem ze mam na minimu , najeto cca 11000 km , jakym olejem to mam dolit - znacka , oznaceni atd ., celkovou vymenu oleje si udelam az na jare na 15 000 km radeji
Listopad 17, 201410 r Manuál k vozu, sekce Provozní pokyny, část Kontrola a doplňování, kapitola Motorový olej - tam to najdeš. Jaký olej pro tento motor se řeší ZDE.
Listopad 17, 201410 r Castrol -> bruska motorů ;-) mám podobné zkušenosti, proto už mi do auta Castrol nesmí :-) Jakej olej používáš???
Leden 13, 201510 r Autor Moje nové poznatky s olejmi Castrol: - olej z výroby ... 1. doliatie po 5.600km (0,75l) ... 2. doliatie po 6.000km (0,25l) - výmena oleja po 15.000km ... Castrol podľa VW502.00 na pevný interval (dal som ešte jednu šancu olejom Castrol, aby nebola výhovorka na long life) ... 1. doliatie po 8.500km (0,75l) - výmena oleja po 15.000km ... Shell podľa VW502.00 na pevný interval (presný typ doplním) ... momentálne mám nabehaných viac ako 10.000km a hladina oleja je stále medzi min a max. Tento experiment som robil na dvoch autách naraz, keďže vlastníme ďalšiu Octaviu s motorom 1.4TSi a výsledok je skoro rovnaký. Moje predchádzajúce skúsenosti s olejmi Castrol boli rovnaké ako teraz ( či sa jednalo o auto alebo motorku.... stále bolo potrebné dolievať olej. Po prechode na inú značku podstatne menej som dolieval alebo vôbec. Záver: ja už viac nedávam do svojho auta olej Castrol. Upraveno Leden 13, 201510 r od techteb
Leden 13, 201510 r Jakej olej používáš???Do RSa bohuzel to co dava skodovka, pac proste stale patri ALDecku...Nicmene do ostatnich aut davat Total, Q8, Motorcraft (Ford) nebo Liqui Moly
Březen 9, 201510 r Ahoj, chtěl bych se zde poptat, máme doma Octavii 1.4 TSI 2013 a je to jeden z prvních vyrobenejch kousků a poslední dobou(od 15tkm) to začalo žrát hodně oleje cca 0,8l na 5000km, aktuálně máme najeto 39tkm, a spíše se to zhoršuje,olej byl měněnej po 12tkm, v servisu říkali,že je to pořád u tohoto typu motoru v normě,na zahraničních fórech se již také tento problém u tohoto motoru objevuje, údajně se kvůli tomu do posledního Golfu začal tento motor dávat až později, až se to vyřešilo, v zahraničí to řeší novejma pístníma kroužkama. Nesetkal jste se s tímto již někdo?, auto je ještě v záruce takže Škodovku ještě budu popotahovat. Jinak mi to docela dost sere,protože podobný štrapáce jsem si užil dost s předchozí Octou 1.8 tsi, začínám asi už chápat ,proč japončící stále dělají jenom atmosférický benzíny Upraveno Březen 9, 201510 r od lakrij
Březen 9, 201510 r Tak já mám zatím nejeto 14 tis a dolito cca 0,3 l. Překvapilo mě, že olej je zcela čistý. Když jsem utřel měrku do bílého ubrousku, byl ubrousek jen lehce béžový a ne černý.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.