Přejít na obsah

na co se připravit u Roomstera


sparrow1

Doporučené příspěvky

Ahoj

Příští týden nám přibude do rodiny jako auto pro manželku Pokojstr 1,4 r.v.2008

Na co se mám připravit co se týká nějakých typických závad?

Vzhledem k tomu že jsem měl dlouho Fabču I.generace s 1,4 16v a nemohl jsem si jí vynachválit předpokládám že

motoru se obávat nemusím ale co ostatní?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono záleží kolik ta 2008 budu mít najeto jak byla udržovaná apod. Jinak jak napsal kolega, více méně nad 100km/h je v autě už poměrně hluk, což mne třeba štve. Já jsem celkem zklamaný z toho motoru, že to prd jede. Je takový hodně líný, ožívá ve vyšších otáčkách, ale to už zase na můj vkus řve. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info :kol-47:

 

Já s Pokojstrem něco najel počítám tak 2tis.km takže auto znám a za mě v pohodě.

To s tím hlukem jsem zas až tak neregistroval mě přijde o hodně hlučnější FII ale

možná je to tím že v době kdy jsem jezdil Roomstrem jsem měl naftové Kangoo II

a v době FII benzínového Megana. 

Htp 47Kw svižnější než 1,4 no nevím měl jsem možnost chvilku jezdit s praktikem s touhle motorizací

a měl jsem pocit že někdo ukradl motor :kol-31: ale to je asi věc názoru.

Takže nějaké závažné závady na které bych se měl připravit tedy nemá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K Roomu ( nejen v motorizaci 1,4 16V 63kW) mám následující výhrady:

 

- horní hrana čelního skla je vzhledem k unifikaci skla s F II a přitom vyšších předních sedačkách Roomstera umístěná vůči očím řidiče natolik nízko, že už průměrně vysokej řidič si musí při zastavení na semaforech v jiným než krajním pruhu vykroutit hlavu nad volant nebo zastavovat o cca jedno místo dál před semaforem než ostatní, aby vůbec na světla nad jízdníma pruhama viděl;

 

- pokud je řidič poněkud vyšší a hlavně prostorově výraznější postavy, pri nasedání a vystupování si relativně rychle rozedře zadkem těsnění kolem dveří v oblasti vedle opěradla = cca uprostřed sloupku B. Osoba s menší vejškou = používající sedačku nastavenou víc dopředu to nezjistí, kdo ale sedí se sedačkou hodně vzadu bude brzo kupovat novou gumu;

(ke dvojici předchozích výhrad podotýkám, že měřím 185cm a vážím přes metrák - subtilnější a hlavně menší člověk asi tyhle problémy nezaregistruje)

 

- některý exponovaný místa v interiéru vyrobený z lacinýho materiálu = relativně velice rychle se projeví opotřebení hmatáním nebo častým otíráním se o pořád stejný místo, třeba věnec volantu a hlavice šaltrpáky začnou jevit známky ohamtání a odírání už po několika málo desítkách tisíc najetejch km;

 

- sloupek B je vzhledem k poloze předních sedaček příliš vpředu - boční výhled v křižovatce kolmo od auta na obě strany a hlavně výhled mírně vzad od pozice řidiče není zrovna něco, čím by se auto mohlo chlubit;

 

- bezpečnostní pásy po obou stranách zadních sedadel narážejí díky debilně umístěným zarážkám proti sjetí spon kamsi k podlaze právě těma sponama na plastový kryty zadních podběhů po stranách sedaček - pokud nejsou sedačky obsazený, dělá to při jízdě příšernej rachot;

 

- opravdu "ftipně" je vyřešený umístění jediný z interiéru přístupný zásuvky 12V místo na palubovku do místa u páky ruční brzdy - k jakýmukoliv elektronickýmu zařízení na palubní desce nebo na čelním skle jako je například GPS nebo kamera se musí buď udělat nová další přípojka, nebo se musí natahovat káble od nabíječky přes půlku auta;

 

- projektorový světla u předface varianty (bihalogen 1x H7) jsou srovnatelný s bludičkama, bez přídavnejch dálkovejch světel nebo aspoň žárovek s vyšší svítivostí je jízda v noci ve srovnání se světlama favorita nebo jedničkový fábule děs běs;

 

- motor 1,4 16V 63kW je oškubanej koncernem = z "ekonomickejch důvodů" vnucenou absencí proměnnýho časování aspoň sacích ventilů, který má jeho "větší bratránek" 16V šestnáctistovka, přičemž právě slabší kubatuře by tenhle technickej fígl hodně přilepšil hlavně v oblasti nižších otáček - čtrnáctistovka je pod 2500RPM opravdu hodně líná, pokud se nevytočí, při akceleraci třeba z křižovatky na běžnou "městskou rychlost" 40-50kmh jí to HTPčko klidně natře - taky díky celkově lehčímu zpřevodování osazovanýmu do HTP;

 

- v převodovce zřetelně chybí šestka, se kterou by se dalo plynule "plachtit" v dálničním provozu rychlostí kolem 130-140kmh s otáčkama na hranici 3000RPM a spotřebou spolehlivě pod 7 litrů - stávající odstupňování končící pětkou s poměrem 39:48 = 0,813 (HTP má V. stupeň 38:49 = 0,776) a stálým převodem 67:16 = 4,188 (HTP 69:14 = 4,929) vede při dálniční rychlosti ke spotřebě nad hranicí 8 litrů = auto se na dálnici opravdu ohlíží i po mršinách přejetý zvěře, ovoci na stromech a trávě kolem silnice - řešením by možná byl i ještě o něco těžší stálej převod;

 

Určitě by se našly i další výhrady, jednak související s koncepcí auta, druhak s vedením koncernu ve Vlkohradě poměrně krutě uplatněným ekonomickým diktátem vůči nový konstrukci z Boleslavi : poměrně vysoká nakládací hrana kufru, absence původním konceptem slibovanejch bočně odsuvnejch zadních dveří, absence verze s podvozkem v uspořádání 4x4, absence silnějších benzínovejch i naftovejch agregátů než je 77kW (konstrukce platformy naprosto bezpečně snese mnohem vyšší výkon), designově i funkčně nedořešený zakrytí prostoru mezi opěradlama zadních sedadel a platem v kufru, absence plnohodnotný třetí sedačky vzadu uprostřed (Yeti s obdobnou šířkou může přitom vzadu mít plnohodnotný 3 sedadla) atd atd.

 

Je ale vidět, že většina (mejch) výhrad je vůči doslova maličkostem, kterejch je ale poměrně dost - žádnej problém není natolik výrazně vážnej, aby znemožňoval fungování auta, jsou jen prostě ve svým souhrnu do slova a do písmene VOTRAVNÝ. Přitom by stačilo věnovat víc času a financí "dotažení" detailů a třeba uplatnit i změny během výroby tak, aby se daly sady pro úpravy na novější verzi ne příliš draho pořídit ve značkový síti.

 

A abych nebyl jen negativní, tak sem přihodím ještě pár kladů, který jsem za 4 roky ježdění s Roomem potkal:

 

- obrovská variabilita vnitřního uspořádání, hlavně kombinace samostatně vyjímatelný všechny 3 zadní sedačky a kufr je nepřekonatelná v možnostech kombinací - vejška kufru navíc umožňuje převážet takový věci jako je pračka i s podkladní paletou nebo 200litrovej sud "na stojáka" a bez nutnosti mít při jízdě sklopený zadní opěradla (pro lepší přístup při nakládce/vykládce je lepší opěradla sklopit, ale pak je lze normálně vrátit a jet v plným počtu osob);

 

- spolehlivost motoru - kromě svíček preventivně vyměněnejch ve 33 000km a oleje/filtrů jsem za 4 roky provozu a víc jak 35 000 ujetejch km na motor nemusel "sáhnout";

 

- podle mne velice dobře "naladěnej" podvozek - tomu asi kinematiku nastavoval nějakej opravdu namakanej maniak, protože přes jednodušší konstrukci zadní nápravy (vlečná kliková shodná s OI) je problém Roomstera "urvat do smyku". Někomu se Roomster možná zdá příliš tvrdě naladěnej, ale podle mne je daleko důležitější, že se jízdní vlastnosti, směrová stabilita podélná i příčná jen minimálně mění s velikostí nákladu (akcelerace samozřejmě klesá, ale to je daň relativně v poměru k váze auta slabšímu agregátu) a auto si zachovává velice dobrou stabilitu i ve vyšších rychlostech - svoji roli asi taky sehrává, že trvale jezdím na 15" kolech a gumy mám jak letní, tak zimní s profilem 195/55;

 

- příjemně působící servořízení, jednak dostatečně posilující v malý rychlosti, druhak potřebně "tuhnoucí" při zrychlování, až na řídký výjimky například v podobě parkování ale umožňující trvale řídit s rukama v pohodlný poloze "3/4 na 3", přitom ale řidič neztrácí kontakt s kolama a po zkušenosti z jízdy zručnosti na parkovišti u výrobní fabriky v Kvasinách na letošním srazu RoomsterClubu musím potvrdit, že ve volantu je při malý rychlosti zřetelný i najetí jen jedním kolem na kus vlnitý lepenky (!!! - pneu Hankook Optima 405 - rozměr 195/55 R15);

 

- velice solidní brzdy a dobře odladěný ABS s dostatečně razantním nástupem a přitom neobtěžující funkcí - svůj podíl na tom určitě mají i kotoučový brzdy C54 (288mm x 25mm) vpředu a bubny 256mm vzadu, přitom ty "velký kotouče" vepředu jsou (podle mne příjemnej) následek otypování konkrétně mýho auta jako "skříňový nákladní" = v kategorii N1, ostatní "normální" roomstery typovaný jako "osobní" M1 s výjimkou 77kW motorizací (benzín i nafta bez rozdílu) dostávají dopředu kotouče jen 256mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co píše kolega celkem odpovídá, ale ještě bych přidal hodně špatně nastavené dávkování brzdného účinku  a slabé brzdy (256mm + bubny vzadu). Ale co mě nejvíc rozčiluje, je hodně špatnej výhled šikmo vpřed, do zatáček přes A sloupek +zpětné zrcátko není nic vidět a už mě připravily hodně nebezpečných a horkých chvil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky Ekkarovi za vycerpavajici rozbor ;-)

V tech pozitivech me nejvic tesi podvozek protoze doted ma manzelka Mazdu 323 a ta ma jizdni vlastnosti velmi slusne a ona to bere jako velke plus.

Vyhled nahoru nebude problem ma 163 cm do toho boku je to horsi ale z Megana je taky kulovy videt a jezdi s nim bez problemu.

Spotreba na dalnici neni problem vzhledem k tomu ze je to druhe auto do rodiny bude jezdit hlavne stredocesky kraj a prahu.

Vzhledem k tomu ze tohle auto je taky byvala N1 mohlo by mit taky vetsi kotouce.

S tou spotrebou je to stejne zajimave ja s nim nikdy nemel vic nez 7,5l :hm a vy pisete jak hodne zere.

No dnes jsem dal penizky a auto odfrcelo do servisu na vycisteni apod. takze myslim ze do ctvrtka bude doma.

Dopoledne me to nedalo a uz jsem dokoupil nejake policky do kufru co tam nejsou a takovou tu kulatou prihradku do kufru ceny teda super oproti doplnkum treba na rencka.

Az se proda mazdicka planuju jeste cernou strechu a zrcatka k bile to bude vypadat pekne a na leto nejaka alu kola.

Jinak gumy mam oboje 195/55 docela nizke na takovy typ auta zda se me.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ano samozdřejmě. Každého přeci zajímá průměrná spotřeba při nějaké dálkové trase a průměrné ustálené rychlosti. Okamžitě ti tam při rozjezdu na tuto trasu udělám třeba 25. Při akcelaraci, předjíždění a nevím jak ještě, normálně přes deset, to ale asi někoho zajímá tak max. jako perlička.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NE, já to beru tak jak říkám - pokud jedu po dálnici a při nájezdu na ni vynuluju "měřák", mám při sjíždění z dálnice, respektive v momentě zpomalení na "nedálniční" rychlost "průměr od posledního nulování" kolem 8,5 litru. Okamžitá spotřeba samozřejmě lítá nahoru dolů podle toho, jestli člověk předjíždí kamión nebo s ubraným plynem sjíždí setrvačností z nějakýho kopce - a jen lechtá pedál, aby udržel tempo. Rozmezí spotřeby při takový jízdě po dálnici je dejme tomu 5,5 až 12-13 litrů, přitom těch 8,5 je spotřeba při ustálený jízdě po rovným úseku rychlostí kolem 130-133kmh GPS (asi 135-140 tacho). Mám to ověřený jízdou po několika RŮZNEJCH úsecích silnic dálničního typu a ten průměr určenej pouze pro rychlost 130-140kmh se liší maximálně o decku. Jsou to úseky D11 od Prahy k Hradci, od Mohelnice přes Olomouc až do Ostravy po R35 a D1 a od Brna k Břeclavi - kousíček po D1 a zbytek po tankodromu D2. Room prostě na dálnici chlastá - je to daň za jeho vejšku i váhu, ve srovnání s fábulijí je o 16cm na vejšku vyšší = má vyšší koeficient aeroodporu Cx (skutečná hodnota u Rooma je 0,33 = stejně jako u starý škodifky šáde 120L!!!) plus k tomu je ještě minimálně o metrák těžší = má větší valivej odpor ...

 

Ale DLOUHODOBEJ průměr, neboli celková spotřeba za delší období podělená celkově ujetou vzdáleností dává i mně ten tebou napsanej průměr kolem 7,2 - 7,5 litru - se zahrnutím městskýho provozu i cestama po "nedálnicích", kde se jede 90kmh se spotřebou kolem 5,5-6 litrů na 100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare : To ti teda opravdu hodně, ale hodně chlastá. Pokud jedu po dálnici a při nájezdu na ni vynuluju "měřák", mám při sjíždění z dálnice, respektive v momentě zpomalení na "nedálniční" rychlost "průměr od posledního nulování" do 7,5 litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale s tim mixem 7,5l je to pravda pokazde kdyz jsem Roomstera mel jezdil jsem taky s timhle prumerem.

Megane 1,6 co mam je na tom se zranim travy okolo dalnice podobne kdyz jedu okolo 150 s prehledem mam prumer 9,5 az 10l

Ale treba posledni cesta do Brna a zpet za 6,6l s prum. rychlosti 111km,h. jak se jede do 125 pohoda.

Pocitam ze Room. na tom bude podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máte pánové nějak moc rozchlastané, a stavíte na tom obecný závěr o spotřebě. Při 130 km/h na dálnici se dá jet do 7,5l. Jezdím tak, spotřebu mi to ukazuje dobře, kontrolním dlouhodobým měřením, a přesto z toho nědělám raději obecný závěr pro všecny. Prostě to někomu asi víc papá  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hod si to do plynu a budes jezdit za 8 max 9 l LPG.. pri cene 15.90za 1l lpg  3/4 roku je to naprosto ekonomicky mazel.. ekare, pri cteni tveho elaboratu se divim, ze to auto jeste mas a nekoupil sis neco lepe propracovaneho...je to proste kus zeleza v cene 280t korun.. co bys za to chtel.. krevety?? :kol-31:

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaOltec - krevety NEŽERU. A auto jsem si koupil na to, aby mě vozilo, aby v něm bylo dost místa pro rodinu a případnou bagáž a aby nějakej pátek vydrželo. A vzhledem k tomu, že když bylo nový, tak nestálo 280, ale 340 kapříků, tak bych už předpokládal že aspoň budou odchytaný takový doslova pitomosti, jako ty zadní pásy hrkající o plastový dekly. Netoužím po koženejch sedačkách a po tikání hodin jako po jediným zvuku v interiéru, ale byl bych spokojenej, kdyby fabrika kurva odváděla za MOJE prachy aspoň stejně kvalitní práci, jakou já musím odvádět ve svým zaměstnání - tisíckrát nic zabilo i vola, tak prostě při žádosti o uvedení možnejch závad vypisuju, co mě v tom autě vadí. 

 

Dick - pokud máš průměr při jízdě po dálnici 7,5 litru, tak zcela jistě nejedeš po tý dálnici DÁLNIČNÍ rychlostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...