Přejít na obsah

(OI) MLHOVKY SPOJENÉ S DÁLKOVÝMA


šipan

Doporučené příspěvky

Zdarec



Tak se chci s vámi podělit o jakýsi "snad návod"jak si provest úpravu mlhovek jako dálková.Myslím,že se není třeba čertit ,že to tak být nemá,protože jednoduchým přepnutím vypínače je vše v původním stavu.Hodně z vás určitě tato myšlenka napadla například při projíždění nějakých Prdelovic pod Lesíkem-okr.Tma jak v pytli.



Takže co budem potřebovat:



-spínací relé 4polové

-cca 1až 1.5mm drát(lanko)asi s rezervou o délce 5m

-smrštovací bužírku(průměr 6mm)

-pojistkové hnízdo

-pojistku 15A(nožová)

-izolačku

-konektory(,samice-velikost dle vývodu na relé,vypínače který koupíme a výstupu na halogenu.Každý je většinou jiný.Předem prozkoumat,nebo

koupit od všech třeba 10ks)

-vypínač(pokud možno bez signalizace zapnutí)



NÁKLADNOST CCA 200KČ







Tak a jdem na to:

OCTÁVIA 1.6 







V autě si odkrytujeme spodní obložení u řidiče a demontujeme část kde se nachází spínač světel(viz ve foto).Je to pět torxů.

Sundáme dekl z baterky.U pravého světla(je jedno které si vybereme,ale pravé je přístupnější)odklapneme kryt halogenu a sundáme taky kryt od mlhovky.Zjistíme který drát na H4 je dálkové(je to bílý),Umístíme spínací relé do lampy dle foto.Svorku od dálek odštípneme a nahradíme novou,kde dopojíme další drát,který povedeme na relé na svorku č85.To samé uděláme z hnědým kabelem na halogenové patici(kostra).Následný drát vedeme na svorku č86 na relé.Z H3 halogenu vyvedem opět zdvojenou svorku(původní odštípneme-samici ,ne od žárovky!!-samec)a vedeme na relé na svorku č87.Na všechny konektory nezapomeneme dát smrštovací bužírku a zapalovačem nahřát,aby se bužírka stáhla.Ve světle vypilujeme drážku(viz foto)tak,aby drát vedoucí od vypínače na svorku č30 na relé byl zároveň z hranou a nevznikla tam přiliš velká díra(mohla by vnikat vlhkost do světla)Drát připrcneme trochou vteřiňáku.Po tomto kroku můžeme nasadit oba kryty halogenů.

Pokračujeme tažením drátú do vozidla(viz foto).Záleží na vás kama potáhnete.Já jsem volil jednoduchou a rychlou cestu.

Zvolíme umístění vypínače a provedeme zabudování.Vtažený drát rozstřihneme a dopojíme na vypínač.Vypínač ukostříme na volantový sloupek k ostatní kostře.Smontujeme

interiér do původního stavu

Pokračujeme posledním krokem,a to dopojením pojistkového hnízda na baterku.Z vypínače z auta do pojistkového hnízda a z hnízda na baterku(viz foto)Osadíme pojistku15A.Nasadíme kryt baterky.

Tímto je práce dokončena.Všechny kabely řádné v mototovém prostoru uchytíme stahovacíma páskama a omotáme nařídko izolačkou,nebo el.omotávačkou.Dobré je to,že pokud dopojíme dálkovomlhovkově jedno světlo,tak svítí v pohodě bez tažení dalšího drátu i to druhé(mlhovka)



No a teď k funkčnosti-



Pokud bude vypínač v autě zapnutý,tak půjde na relé proud a mlhovky po zapnutí dálek začnou součaně svítit taky(relé dostane info ze svorky č85,že se zaply dálky).Pokud vypínač vypneme je vše v původním stavu a funce mlhovek je jako u originálu.Stejně tak jdou zapnout i jen při potkávačkach čí parkovačkách.Relé to zpátky nepustí.Pokud nebudete chtít vypínač ,tak stačí natáhnout jen kabel od baterky na svorku č30 na relé.Samozdřejmě přes pojistku.



Tak totˇ vše.





Hodně zdaru v baslení.

Jinak pokud je vypínač zaplý tak se mlhy rozsvěcují i při světelné houkačce,Takže tohle jsem neobcházel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Luďa uzamkl následující téma
  • Luďa odemkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...