Přejít na obsah

Jaký motorový olej?


vladac

Doporučené příspěvky

ještě to obkouknu co přesně za olej mám,..těch repsol ELITE je víc druhů,...je pravda že mě zas začal po výměně oleje trápit EGR ventil,...s autem mám najeto 5tis a 1500 zpět jsem měnil olej,..a za těch 1500km se mi ozval 2x EGR,... EGR odchází z důvodu zakarbonování,..tzn jestli je tam nějaký prvek který zanáší DPF,..může zanést i ten EGR,..každopádně zatím tomu moc nevěřím že to je olejem,..a hned se idu podívat který olej vlastně mám,..

 

jen BTW jak poznáš že se blíží regenerace DPF??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nuluji si tachometr když se pustí, před výměnou oleje se pouštěl mezi 600 a 800 km jezdím hlavně dálnice, ted je to prakticky vždy po 450 km. To že se blíží poznám tak že když mám zahřátý motor tak po regeneraci motor na volnoběh když stojí jde bez odporu a z výfuku se line líně spaliny, když se blíží tak se motoro poklepává a výfuk jako by poprdívá, prostě spaliny nejdou z výfuku volně ale jako by v dávkách, to mi nikdy před tím nedělalo, z toho usuzují že je DPFko od té doby zásadně přicpané, taky se zvedá výrazně spotřeba čím víc se blížím 450 km, v minulosti se zvedala spotřeba až když auto mělo 600 km po regeneraci a zdaleka ne tak výrazně jako teď... prostě jsem smířený s tím že se mi brzo rozsvítí kontrolka DPF znovu a už nenávratně.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak díval jsem se na ten můj olej a mám tam opravdu to co jsem dával do odkazu,..specifikace 505 00 a 505 01 viz foto, měl by mít i ten snížený obsah popela,.....

osobně ale netuším ani nemůžu říct jestli je to průser jak v tvém případě,..pač tobě dali olej 504 00 který je spíš pro TSI motory,...šak posud sám co píšou v manuálu,...

každopádně moc nechápu to jejich vysvětlení,...ano chápu že 507 00 pro 103kW ale opravdu nechápu proč je 505 00 pouze pro 125kW verzi??? ona nemá DPF??

505 00 je jen pro TDI 2.0 CR 125kw

505 01 jen pro TDI motory bez DPF

507 00 pro TDI motory s DPF + TDI 2.0 CR 125kw

 

 

IMG_3486[1].JPGSII_specifikace.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle je jasná věc,..jen se snažím příjít na to jak moc velký průser je že mám aktuálně v motoru olej 505 a proč mi to tam mechanik vůbec dal...navíc problémy s EGR přišli krátce po výměně, jestli to nemůže mít nějakou souvislost,.. a jestli ten olej radši nevylit a dat předepsanou 507

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, janmatejicek napsal:

505 = 15000 km, 507 = 30000, ale to je úplně jedno. 

 

Kupuj cokoliv s normou 507 00, vyměňuj po 15000 km, jestli chceš mít dobrý pocit, žeš udělal něco navíc, a nedělej z toho zbytečnou vědu...

 

507 je vždy long life ? Nechápu teda proč třeba lukoil prodává sudy 5W30 se specifikací 507 kde litr pro koncáka vychází na 150 kč a 5W30 se specifikací 507 + long life kde vychází litr na 280 kč. Můžeš to nějak osvětlit ? Díky

 

před 12 minutami, Rischwon napsal:

tohle je jasná věc,..jen se snažím příjít na to jak moc velký průser je že mám aktuálně v motoru olej 505 a proč mi to tam mechanik vůbec dal...navíc problémy s EGR přišli krátce po výměně, jestli to nemůže mít nějakou souvislost,.. a jestli ten olej radši nevylit a dat předepsanou 507

 

Jak jsem psal, potkalo mě něco podobného a po 3K km jsem to vyměnil, ano EGR mi odešel taky, ale ten už bliknul sem tam před výměnou oleje, netrufnu si říct že ten olej to dorazil, co ale vím že po tom co jsem najel 3K km s olejem co nesplňoval 507 tak ten motor nejde tak plynule jako dřív a má tendenci se občas rozkuckat, motoru jako takovému to určitě neublížilo, ale věřil bych tomu že to uškodilo systému recylgulace spalin...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady to máš jasně a jednoduše vysvětlené, kam který olej patří http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php

 

Netuším, jestli někdo dělá nelonglife ve specifikaci 507 a ani mě to upřímně nezajímá. Kup si cokoliv, co tu normu splňuje, vyměň to hned a pak každých 15000 km a bude to v pohodě. Zeptej se mechanika, proč tam máš 505, třeba jeho chemické znalosti dosahují daleko vyšší úrovně, než olejařů a motorářů... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ještě to s ním musím probrat ale říkal něco že to dával nedávno do SII ale do 125kW verze, kde ten olej dle manuálu patří. Takže si asi myslel že je to na stejno. A leje to i do svého 1,9TDI kde mění každých 10tis km. Jinak on je relativně poctivý ale asi to nemá moc načtené, každopádně je spíš dobrý praktik co se týče zručnosti. Nebo to věděl a chce vyvolat nějakou závadu :-) :-) ale to je už moc scifi, tomu nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, 15degren napsal:

507 je vždy long life ? Nechápu teda proč třeba lukoil prodává sudy 5W30 se specifikací 507 kde litr pro koncáka vychází na 150 kč a 5W30 se specifikací 507 + long life kde vychází litr na 280 kč. Můžeš to nějak osvětlit ? Díky

tohle může vysvětlit jedině lukoil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš v autě olej, který není určen i pro vozidla s DPF, očekávej brzy problémy. Na štítku oleje by to mělo být napsáno, resp.musí být napsáno

A někdo tady psal, že nechce longlife olej? Proč? Však je jedině dobře longlife olej dávat a měnit přeci po 15tis km nebo po roce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem volal do Repsolu tak mi řekli že by to zas takový problém být neměl že to berou do TDI 2.0 CR 125kw,...ale pro duše klid to v brzké době vyměním,..na obalu není vysloveně psané že je to pro motory s DPF viz foto výše, ale když se trošku člověk pročte tak je x druhů 505 01 olejů které jsou vhodné do motorů s DPF,...třeba olej v odkazu který je pro common rail motory, v tom aby se blbý vyznal,... :-)

 

http://oleje-repsol.cz/cz-detail-901777106-repsol-elite-common-rail-5w30-5l.html

 

 

jinak s tím longlife olejem pravda,....motor si bude chrochtat při takových intervalech,...

Editováno: , autor: Rischwon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Rischwon napsal:

Janmatejicek - to máš recht,...tam už je to pak jedno,.. :-)

 

15 degren - koumal jsem ty specifikace a třeba olej viz odkaz níže plní 504 00 a 507 00. Tobě tam dali olej co plní pouze 504 00?

 

http://oleje-repsol.cz/cz-detail-901777026-repsol-elite-long-life-5w30-4l.html

 

 

Podle dokladu to byl tento:

Shell Helix Diesel plus VA 5W-30 PD, 5 l

 

takže 505.00

 

Mechanik ani potom co jsem mu řekl že tam nalil špatný olej nedokázal přijmout myšlenku že VW taky vyrábí jiné nafty než s PD systémem... starší pán, je mi jasné že to nemyslel zle, ale mysl už zatuhla. (všiml jsem si toho PD když mi jsem to dával do účetnictví tak jsem zkoumal protože vím že mám CR)

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 25. 1. 2017 at 15:33, janmatejicek napsal:

@Rischwon jeď jinam, dokud máš čím...

 

Pro klid duše budu tento týden ten špatný olej měnit, mám před sebou delší cesty a ta tisícovka za olej se v nákladech nějak ztratí.

Bud vezmu Castrol Edge Titanium FST LL 5W30 nebo Mobil1 ESP Formula 5W30,..prostě cokoliv co bude na prodejně s normou 50700.

 

Každopádně borec co mi tam dal tu normu 505 bez DPF mi na to řekl že ten olej motor snese v pohodě (čemuž věřím), ale co to udělá s tím DPF nemůže potvrdit ani vyvrátit. Byl jsem se zeptat i v autorizovaném servisu škoda a technik mi řekl že ten olej může mět vliv na DPF ale taky nemusí . Poznamenal že právě skrz to DPF se tam dává norma 507 00 - což je všeobecná pravda,... Ale do jaké míry se může DPF reálně poškodit prej nikdo nikdy nezkoumal,..max to může urychlit problémy které byli už od dřívějška a stejně by se projevili a zmínil že pak to někdo může na ten olej jednoduše svédct.

A ještě jsem slyšel jednu zajímavou myšlenku a jsem zvědav jestli to někdo dokáže vysvětlit. Proč má olej vliv na DPF, když v nových motorech je téměř nulový úbytek při pravidelné výměně po 15t km. Kdyby to žralo 5dc na 1tis km, dá se to pochopit že se to zajebe, ale tak?? Nechci nic rozporovat, pouze chci být chytřejší :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý motor si olej vezme, některý víc a některý míň. Tj. olej mizí vždy, jen se jako nechtěný bonus regenerace DPF doplňuje částečně naftou.

 

U TDi se při regeneraci filtru DPF vstřikuje nafta v jiném (pozdním) režimu pro rychlé zahřátí DPF a jeho vypálení (nafta hoří až ve filtru).....

....Ale zpět k oleji. Při regeneraci se proto část nespálené nafty setře kroužky a mísí se s olejem.

 

Po 15 tis. km je tedy olej částečně zředěn právě nespálenou naftou a dochází k jeho degradaci.

To je to, proč máš na měrce oleje pocit že skoro nemizí :-D

 

Proto je vhodné měnit olej dřív. Když si k vyjetému oleji čichneš tak to je něco!

 

 

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

50700 je olej s nízkým obsahem síry proto sem má používat do motoru s dpfkem 

kdybych jezdil cca 300 km a víc  denně tak ho tam klidně na 30 tisíc km nechám ale na to moje hrkání leju 5w40 C3 a vychází mi do 15tis za rok vždy v létě před dovolenou hlavně litr valvolinu za 135 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale to není 507 ne?? a co máš za motor?? něco podobného tam mám taky,...ale radši to dám pryč než riskovat nákladnější problémy,...jak se říká když už má člověk na auto za 300tis kč+ , tak olej je to poslední na čem by se mělo šetřit,...ale jestli to máš odzkoušený a nemáš žádný problém,.. tak proč ne,...

 

Castrol zaplatil koncernu aby to byl doporučený olej,..tak ho tam dám taky,...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...