Přejít na obsah

únik chladící kapaliny


maco66612

Doporučené příspěvky

Prosim o radu. Za mesiac sa mi stratia 2-3 deci chladiacej kvapaliny. Raz som si vsimol ze to moze byt hadica pri chladici, lebo podnou bolo mokro, ale vcera so si vsimol na viecku oleja z vnutra skondenzovanu vodu. Planujem to zaniest znamemu nech sa nato pozrie, ale chcel by som sa spytat ci je mozne ze tece chladiaca niekde do oleja a k ano co by sa stym dalo spravit, ci by to bola nakladna oprava. Mate stym niekto skusenosti? Dakujem :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voda do oleje se může dostat, většinou přes těsnění pod hlavou, ale já bych to tak hrozně neviděl. Když odejde těsnění pod hlavou, tak se taky většinou dostávájí výfukové plyny do chladící kapaliny nebo i olej. Máš v nádržce na vodu olejové skvrny a zápach po výfuku? Myslím že ne. Kolik máš oleje v motoru? Pokud by tam šla voda, hladina oleje by se nejspíše trochu zvedla. Emulze na olejovém víčku je v zimně normální, mám jí tam taky i s kapkama vody. Pokud jsi našel nějaký únik vody u hadice, zaměřil bych se tam. Chladící kapalina zanechává barevné stopy, takže se dobře dohledává kde to teče. Takže bych ti doporučil, abys pořádně prozkoumal chladící soustavu, zjistil kde to teče a tam to opravil. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diki. No auto sme kupili v januari, takze moc onom neviem, ale predchadzajuci majitel vyzeral seriozne a nic nespominal. Oleja tam bolo uz vtedi viacej ako je na ryske meradla, ale to by nemalo vadit. V nadrzke na vodu nieje po oleji ani stopy, tak dufam ze bude niekde len hadica zla a ked tak maximalne to tesnenie. Zatial dakujem, musim niekedy cez vikend behnut tomu znamemu nech sa nato pozie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tento problém som mal aj ja na svojej felde. Stala asi mesiac (bol som v zahraničí) a keď som sa vrátil domov pozeral som vodu, olej pred jazdou. Zistil som že mám malo vody. Nevedel som prísť na to kde sa tratí chladiaca zmes. Po dlhom pátraní som prišiel nato že trochu slzí chladič. Keď sa auto nahrialo na prevádzkovú teplotu tak sa otvoril termostat a chladič trochu slzil a preto že bol nahriaty následne sa ta kvapka chladiacej zmesi odparila. vyriešil som to tak, že som si kúpil v mototechne taký prášok do chladiča. Nasypeš ho do vyrovnávacej nádržky a necháš bežať motor a ten prášok sa postará o upchatie dier v chladiacej sústave. No zatial mi nič netečie.

PS: K tvojmu problému:

keby ti tiekla voda do oleja tak by si mal namiesto oleja bielu emulziu.

Keď chceš zistiť kde ti tečie chladiaca zmes tak musíš natlakovať chladiaci systém a tam kde ti to tečie tak to uvidiš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělalo přesně obráceně. Když jsem měl děravej chladič na Oktě, tak to kapalo když byl motor studený. Když se motor zahřál, tak se chladič zatáhnul a nekápla ani kapka. Takže když jsem jezdil po městě s častým startováním, tak voda viditelně mizela, ale když sem jel dálku, tak skoro ani kapka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud těče chladič protože je prorezlej, tak bych do kapaliny nic nedával a rovnou bych ho vyměnil. Ta díra se bude zvětšovat a za půl roku stejně ten chladič vyměníš. Ná na oktu kupoval chladič neorigo u ACI a zatím je dobrej, pro tebe tam stojí 463,- Kč - http://www.aci.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=8565 a výměna je otázka hodinky. Myslím, že není co řešit. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravim, mam skodu glxi rok vyroby 95, a v posledni dobe mam problemy s mizenim vody v chladici, cca po 3 dnech je proste nadrzka prazdna, nikde mokro, nevim jestli to tece do oleje, sem amater a o motorech takrka nic nevim:) nevim tedy jak bych to mohl zjistit, ale byla nedavno na technicky tak by na to snad prisli ze by byla voda v oleji.

Dik za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na technický přijdou na prd, tam se starají o jiné věci, ne o mizející vodu z chlazení. Diagnostika je jasná - nejdřív odklop víčko na krytu ventilů (co se jím nalívá olej do motoru = to kulatý cca 10cm v průměru nahoře na motoru) a podívej se na jeho spodní část - jestli tam najdeš něco jako "špinavou šlehačku", máš prasklé těsnění pod hlavou a teče ti voda do motoru. Na měrce oleje to je poznat taky - stoupá pro nic za nic hladina, ale pokud je to menší únik, stačí se to vypařit, ta pěna zespodu ve víčku je spolehlivější ukazatel (emulze oleje a přísad z chladicí kapaliny). Ta prasklina je tenká, jinak bys vařil do několika minut po nastartování - ale i tak je potřeba to nejpozději ihned dát opravit. Jinak riskuješ, že "to brzo zadřeš". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možnost by to byla, pokud by při provozu teploměr ukazoval do červeného pole a kapalina by se vypařovala varem přímo v bloku a lítala by přetlakovým ventilem z expanzky. Ale pozvolné vypařování ne - buď nic, nebo prudké a proudem. Měl jsem stejný problém u Š120, byla to vlasová prasklina v těsnění pod hlavou mezi kanálem na vodu a válcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...