Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pred rokmi som kupil Favo 94. Malo zabudovane radio. Po kupe ďalšieho auta už nejazdilo každodenne a tak som zistil, že sa vybíja batéria. Bolo to spôsobené rádiom, ktoré ja zapojené iba na trvalé plus. Tak som rádio vybral a všetko OK. Teraz som tam chcel vyskúšať nové rádio, ktoré ale chcem zapojiť dobre. Je mi jasné ako sa rádio zapája, aj ISo konektor. Ale nenašiel som tam káblik s plusom zo spínačky. Síce tam je žltý vodič, ale nie je na ňom napätie po otočení kľúča. Zhodil som tiež kryt pod volantom, ale ku spínacej skrinke sa neviem dostať. Mám tiež vybratý panel s kúrením a vystražnými blinkrami. Kde by som sa mohol pripojiť na plus pól zo spínačky?

Vloženo

to asi nie je to pravé orechové.

Nemá niekto skúsenosť so zapojením? Dá sa nejako dostať k spínacej skrinke? Dá sa nejako vybrať?

prípadne nejde k rádiu alebo okolo neho taký kábel pre nejaké iné zariadenie?

Vďaka za tipy.

Vloženo

A meril si spotrebu radia ve vypnutem stavu? Ono ty spotreby se muzou u ruznych radii lisit, ja mam stareho Blaupunkta zapojeneho primo z baterky uz nekolik let a baterku mi to nevybiji.

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...
Vloženo

A tym padom inducka pod prudom. :)

Sice po půl roce, ale tohle je pitomost jak noha - Fáčko ´94 už dost dobře nemůže mít "indukčku pod proudem" při zapnutém klíčku, protože má impulsní transformátor BOSCH s integrovaným spínacím tranzistorem a na něj jdou jen řídicí impulsy z ŘJ motoru/zapalování, takže nic trvale pod proudem není.

Já jsem ale tenhle probém vyřešil instalací malé krabičky do prostoru pod palubní deskou - na spínací skříňce Favoritů/Formanů je jeden Fast-On konektor, na který je přivedeno napětí 12V PO vytažení klíčku ze spínačky - slouží to k automatické aktivaci alarmu a immo. Toto napětí jsem pomocí dvojice malých tranzistorů převedl na funkci sepnutí relátka PO ZASUNUTÍ klíče do spínačky - a relátkem spínám červený drát od rádia (svorka 30 - v návodu popsaný jako "IGNITION - zapalování"). Žlutý jsem ponechal trvale na 12V přes pojistku č.2 (trvale napájené spotřebiče). Baterka se nevybíjí, protože vytažením klíče ze spínačky se rádio vypne a při zasunutí klíče a odemknutí volantu opět zapne.

Vloženo

Tady to je - upozorňuju - má to "obrácenou" funkci, relé spíná aktivační napětí pro rádio tehdy, když je vstupní svorka "+12V od spínací skříňky" ODPOJENA OD 12V - spínací skříňka pro Favorit/Forman má tento vývod, původně určený pro automatickou aktivaci alarmu a immo. Bez klíčku ve spínačce je na této svorce napětí +12V, po jeho zasunutí a odemknutí volantu se toto napětí odpojí. Bohužel si nepamatuju označení té svorky, ale dá se velmi jednoduše najít pouhou žárovkovou zkoušečkou - je kromě přívodní svorky na spínačce jediná, na které je bez zasunutého klíčku napětí.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Já bych to udělal jednoduše. Hodil bych někam vypínač, protože když dlouho nejezdím tak to vypnu. A když jsem někde krátce tak to nevadí, protože jízdou se to zase dobije. A je po problému.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Dobrý den,

potřeboval bych poradit se zapojením autorádia ve Favoritu 136, r.v. 1990. Vůbec nevím, jak se to dělá... Zřejmě to již zde bylo řečeno hodněkrát, ale já se v tom bohužel nevyznám...

Díky

Vloženo

Vůbec totiž nevím, kam co patří... od spínačky tam vedou dva kabely červený a žlutý, které jsou spojeny jakoby v jeden....ale když jsem zapojil červený a žlutý od rádia, tak se po nastartování nic nestalo....

Vloženo

Zdravím,

spínací skříňka je takový váleček a na něm pár konektorů...označené číslem...

Konektor č. 30 - k tomu vedou dva kabely...červený a černý...přímý proud.

Konektor č. 50 - vede ke startéru...takže ten je také pase

Konektor č. 16 - tam vedou dva kabely nevím co má konkrétně za úkol ale dává proud jen tehdy když když se startuje-točí klíčkem a na přístrojovce rozsvěcí kontrolku s " ! "

Konektor č. 15 - (myslím si, že pro nás nejdůležitější) tam je zapojený elektrický proud pro přístrojovou desku (po otočením klíčku se rozsvítí) - černý kabel a palivové čerpadlo - červený kabel.

Co se rádia týče, mělo by býti zapojené přes iso konektor a z toho vedou tři kabely...červený, černý, žlutý...

Červený je přímý proud a měl by míti funkci pouze k zapamatování uložených stanic. - zapojit na přímý proud.

Černý je kostra - takže připojit na kostru

Žlutý je vlastně proud od spínací skříňky takže zapojit na konektor č. 15 a mělo by to fungovat...

Na na druhém iso konektoru jsou zapojené reproduktory

Některé autorádia jsou ještě kostřeny přes anténu, takže při testu doporučuji zapojit i anténu...

Přeji hodně zdaru.

M.

Vloženo

Tak jsem to zapojil, ty čísla konektorů jsem nenašel, protože nevím, jak se dostat k té spínačce.... trčely mi tam dva dráty, červený a žlutý, tak jsem to spojil a rádio jede, ale rádio se nevypíná při vytáhnutí klíče ze zapalování... Nevím, jak na to... Poradíte mi prosím??

Vloženo

Co bych zkusil já...

Odpojil bych jeden kabel po druhém (samozřejmě si dobře zapamatovati jejich polohu při zpětném zapojení) a až bych našel ten co dává a vypíná proud po otočení a vytažení klíčku...k tomu bych připojil kabel, který je dle návodu pro to určený...v podstatě zapíná a vypíná rádio...

Jakpak je to teď připojené... :o)

Vloženo

Já jsem měl na FAV Blaupunkta (typ už nevím) napojeného z baterky přímo a nežralo mi ju, jinak kontakt vytažení klíčku měly až Fabie, možná i Felicie, ale na FAV sem ten kontakt nenašel.

Vloženo

Favorit s rokem výroby 91+ (modelový ročník 92 a modernější) dostával spínačku s vývodem pro aktivaci imobilizéru a alarmu - exportní verze ji měly ještě dřív. Je to vývod, na který se +12V připojí v okamžiku vytažení klíče ze zámku. S klíčem v zámku a otočeným do libovolné polohy je tento vývod bez napětí. Pomocí 2 tranzistorů a maličkého relátka na 12V jsem udělal obrácení téhle funkce a využil jsem ji místo "spínaného plus" pro aktivaci rádia. Zastrčením klíče do zámku a jeho otočením do polohy "odemčeno" se rádio zapne, uzamčením a vytažením klíče se vypne. Celé zapojení už takhle bez jediného problému šlape od roku 2004, kdy jsem ho do auta namontoval.

Vloženo

Ono to spojení "žlutýho drátu s červeným" (na ISO konektoru rádia pozice 4 a 7) není vždycky špatná věc - bohužel, nelze říct dopředu jak se to projeví. Typ od typu a výrobce jsou rádia jiná = jinak se chovají, pokud zůstanou pod napětím oba tyto přívody. Některé rádio po vypnutí tlačítkem nebo po odejmutí panelu ("tatranky") odebírá pouhých několik mA proudu, takže baterka to téměř nepozná - a jiné žere jak ruskej zájezd (odběr v řádu 1,5-2A není u takových rádií vzácností!), takže baterka tak-tak vydrží do druhého dne a pokud se auto s takovým nenažrancem v palubovce nechá odstavené dva a více dnů, je pokus o start motoru beznadějný. Nelze předem říct, jestli zrovna tohle konkrétní rádio bude skromné, nebo nenažrané - je to nutno vyzkoušet. Pokud si nejseš jistý, udělej si na palubovku spešl vypínač, kterým budeš ten drát, který patří na spínačku (červený), manuálně připojovat na +12V - a k tomu vypínači si dej velmi výraznou kontrolku, abys ho nezapomínal vypnout...

Vloženo

Já tam mám udělaný vypínač na celou elektriku, takže když to zmáčknu, nikde nejde proud.... A mám ještě jeden problém, rádio si nepamatuje stanice... Nevím, jestli je to tím, že vypnu ten proud nebo co.... Nevíte, co s tím?? Někde jsem četl, že stačí přehodit červený drát se žlutým....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...