hunzin Vloženo 10. Duben 2014 Sdílet Vloženo 10. Duben 2014 Zdravím, Mám Fábii II, HTP 51kW, najeto 100000 km, a nelíbí se mi zvuk motoru. Při vyšších otáčkách (nad 3000) motor někdy během jízdy nepříjemně zní a cítím vibrace na plynovém pedálu. Stává se to při sešlápnutí plynu (nemusí být až k podlaze) na 4. nebo 5. převodový stupeň, nebo na nižší při jízdě do kopce. Na nižších převodových stupních je zvuk téměř neznatelný i při vysokých otáčkách. Jindy je vše v pořádku. Po pravidelné sevisní prohlídce - po resetu řídící jednotky - motor fungoval cca 200 km bez sebemenšího zádrhelu. Pak se zvuk zase začal opět příležitostně ozývat. Po druhém resetu to vydrželo asi 1000 km. Diagnostika bez jediné závady, parametry v normě kromě škrtící klapky (nedovírá?). V létě při startu je problém s volnoběhem. Přibližně první minutu až dvě otáčky kolísají, motor už i zhasl. Pak funguje bez problémů. V zimě startuje okamžitě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hunzin Vloženo 20. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Květen 2014 Nikdo nemá zkušenost s podobným problémem? Známý mechanik zkusil porovnat s hodnotami které dává škrticí klapka v jiném autě, které nemá prblémy. Bohužel nenašel žádný rozdíl. Zkusím nechat škrticí klapku vyměnit, ale pokud ani to nepomůže, tak nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 20. Květen 2014 Sdílet Vloženo 20. Květen 2014 Někde sem četl že jestli to dělá jenom když je venku teplo tak to způsobuje netěsný Magnetický ventil nádobky s aktivním uhlím (výrobce Valeo) tenhle problém se týkal motoru 1,4 16V 63KW. Tak se možná týká i tvého problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ranicek Vloženo 20. Květen 2014 Sdílet Vloženo 20. Květen 2014 Mám najeto na 1,2 44kw 70tis a ty stavy při jízdě do kopce znám. Jednou jsem dokonce zkoušel při jízdě do kopce sešlápnout spojku a přidávat plyn bez ní jestli to tak blbě zní a drnčí stejně, znělo, méně drnčelo. Neměl jsem možnost vyzkoušet jiné auto, ale říkám si, že to bude snad konstrukční věc kdy zrovna do toho kopce se ten tří válec při té zátěži nějak rozvibruje více. Pozoruji to tak snad od začátku co se auto zajelo a protože jezdím takhle do kopce jen občas tak se tím netrápím. Na jedničku nebo dvojku jsem to ale nezkoušel. Od roku po zajetí motor nemá moc v lásce teplý start, už po třeba 10 minutách. To se někdy zdá, že zdechne zatím ale vždy včas přidá jednotka otáčky a motor šlape nic nekolísá. Mám ale pocit, že toto je uvedeno přímo v návodu, že po takovém startu je doporučováno přidat jemně plyn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hunzin Vloženo 28. Květen 2014 Autor Sdílet Vloženo 28. Květen 2014 Mě se ten zvuk právě normální nezdá Protože každý den jezdím stejnou trasu, přibližně stejnou rychlostí. Takže víceméně konstantní podmínky. A vím, že se ten motor dokáže chovat "kultivovaně". Po pravidelném servisu, kdy se nechaly parametry v řídicí jednotce znovu "přizpůsobit" motoru, tak byl po několik set kilometrů zvuk motoru znatelně a konstantně lepší. Chtěl bych přijít na to, co ten zvuk způsobuje, protože se bojím, že se může snížit životnost motoru - ještě bych rád pár desítek tisíc kilometrů najel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yofresh Vloženo 17. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2015 Mohu zde něco se zeptat ? Nadpiš tématu mi tomu nahrává. Motor má normálni zvuk..klasicky 3 vál..Ale když zapnu klimu, kterou jsem ted dva dny zpátky nechal doplnit kompletně.. takže je top stavu.. Tak když klimu zapnu,motor má zvuk jak elektro motor... hroznéé a přesně podle otáček. Čím to ?? Mám 1.2 HTP 51kw... r.v. 2008 najeto 113tis. Díky za odpověd.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.