Publikováno Duben 21, 201411 r Zdravim vás, už jsem tu dlouho nic nepsal, Nedávno jsem se dostal do styku s pěknou Octavkou 1.6 MPI r.v. 2007, která měla najeto 283 000km a byla v moc krásném stavu, interier krásně navoněný, čistý a exterier taky, taky jsem se s ní svezl, při jízdě se chovala stejně jako auto, které nemá najeto ani 100 000km, nikde nic nevrzalo, neklepalo, jízda jako roční škodovkou. Kdyby mi majitel zakryl na palubním počítači ty najeté kilometry, tak bych si tipnul, že to auto má maximálně 100 000km. Koukal jsem na to jako blázen, kolik vůbec tenhle motor a vůbec všechny ty součástky vydrží? Kdybyste měl někdo třeba osobní zkušenost s tímto motorem nebo byste něco o něm vědel, byl bych rád. Klidně mi nějaké informace můžete poslat i přes SZ.
Duben 21, 201411 r poznám ich viac s tými km , všetko závisí od šoféra a údržby , rozhodne by som sa toho nebál
Duben 21, 201411 r On tenhle motor podle mě bude třeba oproti TDI servisně nenáročný ne? Nemá turbo, vstřiky, čerpadlo prostě nic co by se mohlo porouchat a oprava nebo výměna by vyšla na desítky tisíc.
Duben 21, 201411 r tak doposiaľ na týchto motoroch prevádzkovaných na benzín s normálnou údržbou neboli problémy , a ak hej tak typu : špinavá klapka , zlé sviečky - častý nešvár servisov kde vymenia krajné dve alebo žiadnu kvôli nič moc prístupu , prípadne nejaké tie gumičky sania a odvetrávania , o inom som nepočul ani fyzicky nevidel
Duben 21, 201411 r Takže kdyby si měl volit mezi 1.9TDI nebo 1.6MPI z pohledu nákladů na servis a údržbu, tak by sis vybral bezinový motor, i když by měl najeto třeba 300 000km než diesel, který by měl třeba 170 000km? Upraveno Duben 21, 201411 r od 007
Duben 21, 201411 r ja by som si vyberal podľa stavu konkrétneho auta nie podľa km , ale k otázke sa vyjadriť nemôžem ja PD77kw nemôžem ani vidieť a nie na tom ešte jazdiť
Duben 21, 201411 r Tak je jasné, že záleží na stavu auta, ta benzinová 1.6 je velmi tichá a není vůbec slyšet, což se o TDI rozhodně říci nedá. Takže když budeme brát, že to auto bude v super stavu, ale bude mít najeto 300 000km, tak by si do toho šel?
Duben 21, 201411 r dilema je to v tom že 1,6 sa narozdiel od 1,9 dá nájsť aj v súkromnom vlastníctve s málo km v rozumnej cene
Duben 28, 201411 r Na tipcars byla recenze od chlapíka, který s tímhle motorem najel okolo půlmilionu. Já osobně mám najeto 230 000km a to jezdím na lpg a prakticky bez údržby.
Duben 28, 201411 r http://www.tipcar.cz/magazin-skoda-octavia-16-mpi-a-zkusenosti-majitele-po-620-000-km-6252.html#utm_source=tipcars&utm_medium=obsah&utm_campaign=presmerovani.
Duben 28, 201411 r Jo na to jsem už koukal a docela jsem se divil, že to vydrží takový nájezd. A jak začínám zjišťovat, tak asi tenhle motor bude držák.
Duben 29, 201411 r Stará a prověřená 8-mi ventilová technika:) Ale některým to celkem žere olej, co jsem tak četl.
Duben 29, 201411 r Jo na to jsem už koukal a docela jsem se divil, že to vydrží takový nájezd. A jak začínám zjišťovat, tak asi tenhle motor bude držák. takový nájezd má i moje haťapka a taky jezdí
Květen 13, 201411 r Ahoj, zrovna před měsícem jsem prodal svojí jedničkovou octávku z roku 2001 která měla najeto podstivých 260 tisíc. Jediné co se na motoru dělalo byla škrtící klapka, odešla při cca 250 tisících. Takže celkem spolehlivé auto.
Leden 5, 20196 r Tak už jsem taky majitelem O2 s tímto starým jednoduchým motorem, kód motoru BSE (nemá ani EGR) nájezd 373 xxx km, rok 2009 modelový rok 2010, přestavba na LPG (Magic) v roce 2012, pravidelný servis. Vyměnit volant který už má nejlepší za sebou, a lehce se loupající kapotu (lakovaná - lehká nehoda 2010) tak autu odhadnu tak 150 tisíc... Motor je i za studena tichý, startuje bez problémů, má stále původní výfuk vč. katalyzátoru a vlnovců, nic nevrže nemlátí apod. Jen jsem zvědavý na spotřebu oleje, je mi jasné že brát olej bude otázkou je kolik, ale zatím nekouří tak to snad nebude tak zlé :) Dnes výměna oleje filtrů a svíček, vše byly originální díly, já použil svíčky NGK a filtry Bosch, svíčky čistý což jsem nečekal, nedalo mi to a změřil jsem rovnou tlaky a je tam pěkných 11,7-12,5 barů :) Upraveno Leden 5, 20196 r od Romix95
Leden 6, 20196 r LPG je montované při nájezdu ani ne 100 tisíc km, jelikož nejbližší záznam v servisce je 04/2011 při nějakých 70 tkm a montáž LPG je dělaná 12/2011, v TP zapsána 1/2012. Je tam systém Magic, vstřiky jsou měněny v roce 2018 ostatní zásahy do LPG nevím :) každopádně to LPG bude chtít doladit, skáče mi tam bohatá směs a lehce prolíná reduktor, ale to jsou maličkosti... :)
Leden 6, 20196 r Ja sa staram o dost tychto motorov a BSE su naj vo vsetkom.Najmenej zeru olej lebo nemaju to nasavanie od odlucovaca.Nemaju Egr ventil a tym padom menej prechodovych stavov pre RJ.Takto je vypisovanie chyb minimalne.Mam aj BGU 2004 s 420 000km a tiez tlaky su fajn ale zerie olej a ak by som sa rozhodol ze si ho necham prekruzkujem ju.
Leden 6, 20196 r mpatrikm: to se mi na tom motoru líbí že se postupně zbavil všech blbostí, škoda že zůstal "vysavač" neboli čerpadlo sekundárního vzduchu ale to často nezlobí. Při těch 420 tisíc km na tom BGU to žere kolik oleje ? A je to delší dobu furt cca stejně nebo se to zhoršuje ? Já jsem si říkal že když to bude papat hodně oleje tak třeba ve 400 tisícich udělám komplet hlavu + kroužky šály rozvody atd. vše na jednou, ale uvidíme když to nebude nějaká hrůza zbytečně do toho hrabat nebudu. suri.: To je pravda čekal jsem že svíčky budou od spalování oleje vypadat hrozně ale vypadají v pohodě, ale oleje tam bylo málo, otazka za jak dlouho zmizel.
Leden 7, 20196 r To je furt únosné když si vezmu že to kolikrát žere olej ve 150 :) při 420 žádná hrůza.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.