tomikabobika Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Zdar chlapi, potřeboval bych poradit, připravovali jsme felicii na STK, svařovali se podběhy a prahy, měnil se kulák a manžeta poloosy a čistily brzdy, problém je v tom že po odpojení baterky při svařování (cca jeden den) a znovuzapojení se stává že praskají žárovky, stěrače strašně rychle stírají a při přidání otáček za jízdy se strácí digitální hodiny, budu vděčný za jakoukoliv pomoc nebo radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kedarek1 Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Pravděpodobně došlo k poškození alternátoru a ten dává do palubní více než je zdrávo. Nech změřit dobíjení, pokud bude na baterce více jak cca 14 V odešel regulátor alternátoru. Pokud praskají žárovky, tak napětí bude odhadem více něž 18 V a to hrozí zničením všeho elektrického v autě včetně baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomikabobika Vloženo 22. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 ok, díky moc,nechám to změřit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomikabobika Vloženo 24. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 24. Duben 2014 Tak jsem to změřil a když se přidá plyn tak napětí stoupá až k 18 V, kdybych přidal víc tak to možná bude aj 20 V. Mám teda zkusit vyměnit ten regulátor nebo je to na novej altík, díky moc za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Duben 2014 Sdílet Vloženo 24. Duben 2014 Nic nezkoušej, ale rovnou ho vyměň - je to jasná diagnóza. A radši bych nechal pro jistotu přeměřit ještě i výkonový diody v alternátoru, občas se taky prorazí - hlavně při vaření na kastli, když se použije svářečka CO2, zapalovací napětí oblouku je 70 - 100V a na to ty diody nejsou běžně dimenzovaný. Když se prorazí, do rozvodu i do regulátoru jde střídavina a ta zničí i novej regec - takže bych to neriskoval, nabil baterku externí nabíječkou a s odpojeným alternátorem (stačí jen dočasně shodit řemen) to dovezl nejkratší cestou do dílny, kde udělají aspoň tu základní diagnostiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 ...a s odpojeným alternátorem (stačí jen dočasně shodit řemen) ..... Jak dlouho ten motor bez chlazení pojede, co myslíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 I bez pumpy se bude chladit - jen to nesmí hnát pod plynem jak Fittipaldi. Neboj, na krátkou trasu se protlačí dost kapaliny na to, aby se ten motor neuvařil - nesmí se to brát u huby, ale jde to. Přinejhorším prostě zastaví a počká čtvrt hodiny než to zchladne - rozhodně tím motoru ublíží míň, než aby přebuzeným alternátorem na 18 až 20V trápil celou elektrosoustavu auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 Není jednodušší a taky bezpečnější pouze odpojit (a zaizolovat) dráty od alternátoru? Kolik? Jeden faston a jedno očko na M6 šroubku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 Není, protože altík bez zátěže a bez fungujícího regulátoru může sám o sobě dosáhnout na svým výstupu tak vysoký napětí, že pokud už teď nejsou prošvihnutý hlavní usměrňovací diody, tak s tím odlehčeným altíkem by jim to reálně hrozilo. Uvědom si, že obvyklý TRVALÝ závěrný napětí těch výkonovejch alternátorovejch usměrňovaček je kolem 40 - 45V, zatímco nezatíženej a hlavně NEREGULOVANEJ altík může vyšplhat klidně i na 70-80V, špičkově klidně i na 120-150V. A to už může ten můstek v pohodě poslat do křemíkovýho nebe - pokud už tam samozřejmě není... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 Jízdu bez chladícího čerpadla bych rozhodně neriskoval. To můžeš poslat do nebe i motor. Jestli se tolik bojíte samonabuzení při jen odpojeném regulátoru, tak vyndat celej regulátor i s uhlíky a nic se nabudit nemůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 Není, protože altík bez zátěže a bez fungujícího regulátoru může sám o sobě dosáhnout na svým výstupu tak vysoký napětí,... Furt přemýšlím co že ho nabudí, když bude úplně odpojený a není v něm kousek permanentního magnetu aby mohl indukovat ve vinutí jakékoliv napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 Pokud už teď nefunguje regec = napětí lítá nad 15V, tak to znamená, že nic neomezuje buzení - to na začátku jde z řídicího obvodu, ale potom už se budí altík sám přes pomocný vnitřní diody v regulátoru. Nabudí se pomocí tzv. REMANENTNÍHO magnetismu = zbytkovýho zmagnetování železovýho jádra. Pro naindukování počátečního napětí to bohatě stačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 OK, to mi nedošlo. Ale i tak odejde max altík, pořád menší škoda a riziko než jet bez chlazení. A ne, samotížný oběh zde fungovat nebude, to fakt ne. To už vyndat celý reglér jak radí McMatěj a je po starostech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rojan Vloženo 25. Duben 2014 Sdílet Vloženo 25. Duben 2014 V prvni Felde pri spatnem regleru odesla mi baterka, altik a elektronicka jednotka. Zhruba 30 tisic pryc. Ve druhe Felde (pri zjisteni nadmerneho napeti) na ceste jsem zapnul 12 V zarovku 15 W (s objimkou a kabliky) do kabliku ktery vede do regleru. Timto (aspon docasne) jsem omezil proud do altiku, a dojel domu. Stejne to chce okamzitou reakci - a budto omezit buzeni alternatoru - nebo opacne - maximalne ho zatizit - tzn. vsechny svetla, ventilator topeni, vyhrivani skel, radio, a dalsi spotrebice (ktere jsou dostupne). A pak - je mozne jeste jedno reseni - na urcitou dobu jizdy - odpojit kablik na regleru - altik nebude "pracovat" - a auto jede jenom z baterky. Podle stavu a stari baterky - je mozna jizda na 30 az 90 min bez dobijeni - pak je treba "zapnout" kablik na alternatoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomikabobika Vloženo 26. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 26. Duben 2014 Tak po výměně regulátoru to vypadá že je všechno zase v pořádku, takže děkuju všem za pomoc a hlavně Kedarekovi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.