orlov Vloženo 23. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2016 Orlov tam má prach. Ak by bola spečená alebo inak narušená izolácia, ten alternátor by už nefungoval a tebe namerali, že všetko je v poriadku. Tak by som sa nad tým nevzrušoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 14. Duben 2017 Sdílet Vloženo 14. Duben 2017 Zdravím. Můžete mi poradit jaký alternátor patří do mého vozí FII 51kW 2012? Vin: TMBJH25JXC3181069 Nejsem si jist jestli tam v základu patří 70A nebo 90A a jaká značka se tam dávala... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 15. Duben 2017 Sdílet Vloženo 15. Duben 2017 Vlož do dekodéru výbavy kódy ze štítku, který je v kufru u rezervy nebo v servisní knížce. http://igorweb.org/equidec.aspx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 13. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2017 Při servisce mi v servisu udělali test baterie, prý neprošla 7,4 V. Tak jsem se technika zeptal jestli to není špatným dobíjením. Technik mi řekl, že je dobíjení v pořádku, že už je to staré auto a že jestli jezdím krátké trasy, tak si mám dávat auto na nabíječku. No nevím jak, auto stojí před panelákem. Po příjezdu jsem nechal auto u tchána do rána na nabíječce. Další den jsem měřil napětí akumulátoru při spuštěném motoru a naměřené napětí bylo 13,8V. Po zapnutí světel, ventilátoru na 4, odmražování zadního skla + zrcátek a rádia, kleslo napětí na akumulátoru na 12,6V. Další den jsem odmontoval kostřící kabel akumulátoru + převodovky a plus na alternátoru. Co šlo, tak jsem obrousil smirkovým papírem, kostřící šrouby + koncovky kabelů, plochy matek a ještě vše stříkl sprejem na kontakty, nechal chvilku působit a otřel. Poté vše složil a pořádně dotáhl. Po následném nastartování a všech zapnutých spořebičích naměřené napětí na akumulátoru 14,2 - 14,3V, klidové napětí akumulátoru je teď 12.87V a při startování neklesá pod 11,6V. Takže byla špatná kostra a špatně to dobíjelo. Ještě se chci zeptat, jestli tam není ještě jiný ukostřovací kabel, protože jsem tam jiný nenašel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 3. Květen 2018 Sdílet Vloženo 3. Květen 2018 (editace) Tak tady je další vývoj ohledně špatného ukostření. Dnes mám opět problém s nízkým napětí, ale tentokrát to na kostru nevypadá. V zimě jsem si tohoto problému nevšimnul, ale až teď v teplech a při spuštěné klimatizaci. Při nastartování (rožlá světla, větrák na 2, rádio) mám napětí cca 14,4 - 14,5V, ale při zapnutí klimatizace a po určitém čase cca 10 minut, mě začne klesat napětí až na cca 13,8V a je jedno jaké mám otáčky motoru. Když dále zatížím elektrickou soustavu, větrák na 4, zapnu vyhřívání zrcátek + okna, sešlápnu brzdu, párkrát sjedu s oknama nahoru a dolů, mě klesne špičkově napětí až na cca 12,8V a stabilizuje se na cca 13,4V, je jedno jaké mám otáčky motoru. Po vypnutí klimatizace a spotřebičů, zapnuta jenom světla a větrák na 1, mám napětí jenom cca 13,9V, víš už napětí nejde, až do vychladnutí motoru. Druhý den po nastartování opět napětí cca 14,4 - 14,5V. Napětí bez, i při zátěži, je cca stejné, jak na baterce, tak přímo na alternátoru kostra a B+. Taky jsem zkoušel propojit kostru alternátoru, přímo s autobaterií, pomocí startovacího kabelu, beze změny. Mám podezření na špatný alternátor, buď diody a nebo regulátor, co by to mohlo dělat podle vás? Pokud je to regulátorem, tak ten vyměním sám, pokud je to diodama, tak si koupím radši už nový alternátor. A teď ještě jedna otázka pokud nový alternátor tak tam mám 90A, nemám už rovnou koupit místo 90A, 110A? Dík za rady. Editováno: 3. Květen 2018, autor: ales-r Překlepy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 3. Květen 2018 Sdílet Vloženo 3. Květen 2018 Moc to sleduješ.Pokud to funguje jak má,nekoukal bych na napětí a jezdil.Při plném zatížení všemi spotřebiči po určité době napětí klesne,to je normální.Druhý den po nastartování je zase vyšší,to je také normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 3. Květen 2018 Sdílet Vloženo 3. Květen 2018 Právě že mě to normální nepřijde, pokud na napětí nemají vliv otáčky a tím i výkon alternátoru. A hlavně po zatížení a následném vypnutí spotřebičů, se již napětí nevrátí na původní hodnotu 14,5V, ale zůstává na 13,9V. Takže po vypnutí spotřebičů je napětí nižší o cca 0,6V a otáčky nemají na napětí žádný vliv. A to je špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 3. Květen 2018 Sdílet Vloženo 3. Květen 2018 Mně z toho vychází spíš baterka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 3. Květen 2018 Sdílet Vloženo 3. Květen 2018 (editace) Baterka je nová, silná a nabitá. Napětí je měřeno na alternátoru, baterkou to na 100% není. Baterka právě pomáhá alternátoru stabilizovat napětí okolo 12,8V. Editováno: 3. Květen 2018, autor: ales-r Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 4. Květen 2018 Sdílet Vloženo 4. Květen 2018 Díly se samozřejmě provozem opotřebovávají,časem přestane fungovat všechno.Dobíjení ti funguje,kontrolka nesvítí.Až svítit začne,tak pořád ještě dokážeš dojet do servisu kde to opraví,nebo domů.Alternátor přece není nic strašného,co by v krajním případě nešlo vyměnit i na silnici.Kdyby měl člověk neustále měnit všechny díly,aby stále fungovaly jako nové,tak by musel každý rok vyměnit celé auto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 5. Květen 2018 Sdílet Vloženo 5. Květen 2018 David7001 to že se díly opotřebovávají sem vůbec nepleť, má otázka je ůplně o něčem jiném. Snažím se předejít možnému problému s nízkým napětím a do servisu (třeba v zahraničí na dálnici) se kvůli možnému problému vůbec nedostat. Tak sem prosím nepiš nesmysly a už prosím nereaguj, děkuji. Prosím o pomoc někoho, kdo se vyzná v nabíjecí soustavě a může mě poradit. Jsem prozatím rozhodnut vyměnit regulátor, tak jestli je to krok správným směrem. Jinak jsem dnes proměřoval znovu a při maximálním zatížení je rozdíl mezi kostrou na alternátoru a plusem na alternátoru B+ a plusem na baterce 0,2V, je to normální, nebo to může být ještě přechoďák na plusovým kabelu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Zdravím všetkých členov, prišiel som si poradu či pomoc. Mám nasledovný problém. V zime mi začala odchádzať pôvodná baterka z výroby po asi 7rokoch v mojej Fabi 2 FL 1.4 16V 63KW tak som kúpil novú. Nová je Banner Bull Starting 44Ah, 12V, 360A. Všetko odvtedy v cajku auto štartovalo jak malo. Posledný mesiac, ale auto prestalo štartovať ako má. Keď auto odstavím po práci pred barákom (čas okolo 17:00) a auto stojí celú noc tak ráno (čas okolo 7:30) auto točí viac krát štartérom ako je obvyklé kým naštartuje. Keď chytí a prejdem autom do práce 4-5km tak potom celý deň už štartuje na brnk. Keď po práci auto odstavím má batérka cca 12,66-12,7V ale ráno má pokles na cca 12,55-12,53V. Meral som napätie jak po prejazde pár km tak po prejazde trasy Praha-Brno a pohybujem sa okolo 12,66-12,72V. Nabíjacie napätie pri voľnobehu je cca 14,23V a keď prejdem pár km a dobijem batériu tak bolo cca 13,97V (neviem či ne pokles nabíjacieho napätia po nabití batérie normálny). Meral som aj odber auta keď ho zamknem a nechám nejaký čas aby sa úplne uspali riadiacie jednotky a vyšlo mi 0,033A = 33mA. Na internete som našiel tabuľku kde sa uvádzalo že normál je 20-25mA čiže mám síce zvýšený odber ale nepovažujem to za hodnotu ktorá by mala vybiť batériu. Ak sa mýlim opravte ma. Skúšal som aj odpájať základné poistky ako svetlá, osvetlenie interiéru, výhrev zrkadiel, rádio a hodnota stále rovnaká. Batériu som dal na reklamáciu a dnes mi prišla odpoveď z obchodu, že batéria je úplne v poriadku len bola nabitá len čiastočne a nie až do plna. Ohľadne štartovania tak okrem ranného štartu nepozorujem zmenu vo zvuku štartéru že by bol napríklad poškodený. Napadá Vás kde môžem ešte hľadať chybu ? Vopred ďakujem všetkým za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.