Publikováno Červen 29, 201411 r Ahoj všem, mám Fabii I v kombíku, r.v.2004/11, s tempomatem a klimou. Najezdil jsem s ni zatím 30tkm bez větších problémů nyní stav tacho 160tkm). Pravidelně ji nechávám servisovat, dodržuju veškeré intervaly. Za posledních 10tkm vyměněny některé spotřební díly- zadní ložiska, střední a zadní část výfuku, přední brzdy, chladič, baterie a pár dalších drobností. Nedávno jsem změnil práci a výdaje za benzín začínají být neúnosné. Několikrát v týdnu s ní ujedu 200km za den. Jezdím i dost po dálnici Ostrava-Olomouc většinou 120 - 130km/h. Myslíte si, že má smysl udělat přestavu na LPG s tolika kilometry? Vnímám to tak, že návratnst takovéto investice je 30tkm, přičemž já bych chtěl s autem najezdit ještě cca dalších 150tkm kter é plánuji ujet během 5ti let - tedy najezdit během následujících 5ti let 150 tkm). Počítám správně, že při aktuální ceně benzínu cca 36kc by mohla být úspora za těch 5 let 100 000 Kč? Kolik km se dá podle vást najet s touto fabií? Díky za veškeré připomínky Martin
Červen 29, 201411 r kamarát má tiež haťapku ale kod BME dal si tam namontovať plyn ked mal 140000 doteraz bez problémov autíčko lieta ako má a myslím že ešte dlho lietať bude, ja mám tiež htp plyn od novoty teraz je tam tuším niečo cez 150000 (neviem jazdí s ním žena ja ho len kontrolujem raz mesačne) tiež ohne probleme, daj si skontrolovať tlaky, zistiť v akej kondícii je motor čo píše vag.... ale čo tu budem kecať obráť sa na miestneho rekordéra maltu ten má na htp + lpg skoro 300000 tak to už hovorí za všetko
Červen 29, 201411 r předělání bych se nebál i s těma kilometrama ... jak už bylo řečeno, LPG mám od najetých 5t km u nového auta a více už vlastně tady http://forum.skodahome.cz/topic/102584-vydrz-motoru-12htp/?p=1921235
Červen 29, 201411 r Toto téma mě zajímá, máme taky HTP s podobnými km spíš se bojím toho, že dalších 150 000 km nevydrží sice jsou takové HTP, ale není jich zrovna moc. Sice ušetření 100 000 kč za 5 let je fajn, avšak si nejsem jistý, jestli ty peníze pak člověk nenarve do servisu. Nemluvě o tom, že v mém případě HTP ujede cca 7000 km za rok
Červen 29, 201411 r len si vyber dobrú dielnu lebo ja som si dal montovať lovato u montážnika ktorý sa hodil skôr na trh predávať mrkvu a auto nešlo blblo odišiel mi kat. ked som už po x-tých reklamáciach nemal na to nervy dal som si premontiť elpigas ale od firmy ktorá to fakt vie a sú dobrí odvtedy cca 80000 bez problemu ako naštartujem tak zhasnem bez toho aby som vyšiel z auta nasratý čo sa mi stávalo predtým často. Čiže zhrniem nie je ani tak dôležité aký systém ale kto ti ho tam montuje
Červen 29, 201411 r Toto téma mě zajímá, máme taky HTP s podobnými km spíš se bojím toho, že dalších 150 000 km nevydrží sice jsou takové HTP, ale není jich zrovna moc. Sice ušetření 100 000 kč za 5 let je fajn, avšak si nejsem jistý, jestli ty peníze pak člověk nenarve do servisu. Nemluvě o tom, že v mém případě HTP ujede cca 7000 km za rok no pri tvojom nájazde by som LPG neriešil pokial nie si lpg fanda a chceš ho mať za každú cenu
Červen 29, 201411 r Autor Ahoj, díky všem za rychlé a podnětné reakce. Mohli byste doporučit nějaký ověřený montážní servis v Moravskoslezském kraji? Asi bych tam zajel s nima probrat, která varianta by byla pro mě nejlepší, případně ještě prokonzultovat stav vozidla. Mimochodem - kdyby mi náhodou odešel někdy v budoucnu motor do věčných lovišt´ a já tam místo něj nechal namotovat nějaký jiný - daly by se použít ty lpg díly opětovně? - samozřejmě kdyby nebyly zničené.. nebo by se musela udělat nová montáž? Protože pokud nebude nedej bože bouračka, tak logicky motor bude to nejhorší, co by mě ohledně případné opravy mohlo potkat..
Červen 29, 201411 r jelikož já předělával fabku taky +- 150tisíc na LPG a nyní má najeto ke 290 tisicum bez problému,tak za mě klidně předělat.......viď Martine....:-)
Červen 30, 201411 r jasné kolega , ja mám dve autá na lpg a už si neviem predstaviť jazdiť inak a čo sa týka strachu že autíčko by šlo do večných lovíšť skôr ako by sa zaplatila prestavba a pod. neviem ako je to v čechách ale na slovensku sa dá sekvenčné vstrekovanie premontovať z auta do auta, švagrovi povedal tiež jeho opel papa a oprava by bola mastná kúpil fabku ll a dal si systém premontiť bez problémov
Červen 30, 201411 r mam tu stejnou Fabku...montovaná při 160 tisících, dnes má 420 tisíc, jezdí s ní jeden farář z Vranova...
Červen 30, 201411 r to si teda pan farář výletuje , to vypadá že objíždí každou ovečku ve farnosti osobně autem
Červen 30, 201411 r no on lítá s autem mezi Brnem,Vranovem nad Dyjí,Plzní,často Itálie,to mjsme mu na zimu dělali Suzuki SX4, aby projel všechny cesty kolem Vranova, dělali jsme jim už asi 14 aut, ti najezdí km, to byste koukali...
Červen 30, 201411 r Já osobně bych plyn do auta s 160 tis km nedával,ale to je můj názor.Aby se ti vrátila přestavba,tak to bude dejme tomu ve 200 tis.To už je na htp celkem dost.Samozřejmě,že jsou jedinci co mají najeto 300 tis a víc,ale také je plno lidí co najedou 100tis a méně a motor je ko.Je ale pravda,že v nejhorším,když klekne motor,zajdeš na vrakáč a jezdíš dál.
Srpen 12, 201411 r Toto téma mě zajímá, máme taky HTP s podobnými km spíš se bojím toho, že dalších 150 000 km nevydrží sice jsou takové HTP, ale není jich zrovna moc. Sice ušetření 100 000 kč za 5 let je fajn, avšak si nejsem jistý, jestli ty peníze pak člověk nenarve do servisu. Nemluvě o tom, že v mém případě HTP ujede cca 7000 km za rok Ahoj vespolek. Můžu se podělit s vlastní zkušeností. Mám již druhé auto na LPG, teď Superb 1.8 T ale předchozí auto bylo Octavia 1.6 MPi, plyn do něj byl namontován po skončení záruky tedy v cca 100tis. km, já ho koupil, když mělo najeto asi 190tis, najel jsem bez problémů za půldruhého roku okolo 100tis ( jezdím hodně). Pak jsem auto prodal kamarádovi taxikářovi, který už s tím taky jezdí něco přes rok, to znamená že teď bude mít Octávka nájezd něco kolem 370000 a kromě běžných věcí, které se opotřebovávají vždy se autem nikdy nic zásadního nebylo. A od přestavby ušetřila na PHM již téměř 500 000,- Kč
Srpen 12, 201411 r To je sice hezké že tolik najezdila, mě osobně 1.6 MPI 450 tisíc, ale srovnáváš tu úplně dva rozdílné motory....
Srpen 12, 201411 r ja bych do toho sel, ten motor se ti muze vysypat klidne i za 20t km a bez plynu.. v nejhorsim das 10000kc do opravy motoru a jezdis dal.. investice 20tkm do LPG neni zase tak velka ... hlavne je krasne jezdit za 1.30kc /km... jak pise tuttinko-zajet s tim do servisu, nech si zkontrolovat motor-tlaky a vse kolem a pak jdi do toho.. Upraveno Srpen 12, 201411 r od JirkaBrno
Srpen 12, 201411 r Já osobně bych plyn do auta s 160 tis km nedával,ale to je můj názor.Aby se ti vrátila přestavba,tak to bude dejme tomu ve 200 tis.To už je na htp celkem dost.Samozřejmě,že jsou jedinci co mají najeto 300 tis a víc,ale také je plno lidí co najedou 100tis a méně a motor je ko.Je ale pravda,že v nejhorším,když klekne motor,zajdeš na vrakáč a jezdíš dál. do tohoto auta lze koupi plyn i za 20t kc.. musis jen hledat... davat do 10let stare HTPky - byt s klimou a tempomatem - LPG za 30t kc je nesmysl..v akci lze sehnat lovato i pod 20t kc... Upraveno Srpen 12, 201411 r od JirkaBrno
Srpen 12, 201411 r Ahoj, díky všem za rychlé a podnětné reakce. Mohli byste doporučit nějaký ověřený montážní servis v Moravskoslezském kraji? Asi bych tam zajel s nima probrat, která varianta by byla pro mě nejlepší, případně ještě prokonzultovat stav vozidla. Mimochodem - kdyby mi náhodou odešel někdy v budoucnu motor do věčných lovišt´ a já tam místo něj nechal namotovat nějaký jiný - daly by se použít ty lpg díly opětovně? - samozřejmě kdyby nebyly zničené.. nebo by se musela udělat nová montáž? Protože pokud nebude nedej bože bouračka, tak logicky motor bude to nejhorší, co by mě ohledně případné opravy mohlo potkat.. co znamena odesel motor? myslis kdyz ho uplne zavaris, nebo jak to chapat? Pokud zminujes zname problemy motoru HTP, tak to se da tusim kolem 10-15t korun vyresit a mas zase jistotu toho, ze motor ujede dalsich x tisic kilometru... nedelej z toho zase hned tragedii, muj otec ma slabsi HTP v autoskole, najeto 200t km a bez problemu, pokud budes motoru davat kvalitni olej dejme tomu 5w40,5w50, pro tvuj klid ho budes menit v 10 000km, nebudes to honit na maximalku hlavne na dalnicich, tak ti klidne vydrzi dalscih 200 000km.. Pokud je doted fabka servisovana tak se dle me nemas ceho bat.. v nejhorsim muzes koupit novou, ona 10 let stara HTP fabia neni nijak draha zalezitost.. a priopadna montaz LPG a oprava motoru jeji cenu zdvojnasobi tak jak tak.. co se tyka montaze hledej-google, zde na foru atd .. ptej se montazniku na to jak dlouho to delaj, jaky maj zkusenosti s montazemi, je dulezity JAK ti to kdo namontuje, at pak nemusis jezdit 2x tydne na ruzne doserizovani atd.. dobrej plynar by ti mel tento typ auta namontovat na prvni pokus a pak bys mel jezdit jen na pravidelny servis... ja bych ti doporucil plynare, ktere ho mi doporucil malta, ale bohuzel nevim, zda je to pro tebe rentabilni vzdalenost..ale dobrejch plynaru je zde na foru dost.. Upraveno Srpen 12, 201411 r od JirkaBrno
Srpen 13, 201411 r Autor Takze jak to tak sleduju, je to stejné jako se vším jiným. Auto mi slouží dobře - za 30.000 km jsem musel vyměnit levé zadní ložisko, tekl chladič, vyměnil jsem střední a koncový díl výfuku, dal jsem nové přední brzdy, jinak běžná údržba. 160tkm není konec světa a co jsem se informoval, kdyby motor byl KO nebo oprava měla stát řekněme více jak 15tKč, tak už jsem se dotazoval v servisech, že bez problému motor vymění za mnou jiný dodaný a znovu napojí plyn. Když si vezmu, že motory na Fabii I jde koupit za 10 - 20 tis a že výměna motoru i s napojením plynu vyjde do 10tis, tak se to nejeví zle, když si vezmu, že do Golfa může stát jenom filtr prachových částic i 40 tKč, tak nemám co řešit. Až bude jezdit na plyn, tak pak budu tady pravidelně referovat, jak se věci mají. JirkaBrno: odkud ten plynař je? @všichni: Jestli víte o nějakém dobrém servisu v Olomouci nebo Ostravě, tak sem s ním. Máte někdo zkušenosti plynovou instalací Elpigas?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.