Přejít na obsah

Svítí kontrolka ABS a ESP - problém se zadním ložiskem (snímač otáček)?


Dobrota

Doporučené příspěvky

Ctěl bych poradit s problémem. Vyměnil jsem čidlo snímače ABS u levého zadního kola (závada zjištěna VAG). Před výměnou svítila kontrola ABS a ESP neustále. Teď když jsem to vyměnil, tak po nastartování svítí kontrolka ABS dokus de nerozjedu. Potom zhasne. ABS i ESP funguje do doby než přejedu 35 km/hodinu. Potom se to všechno rozsvítí. a ABS a ESP vypne. Potřebuji poradit co s tím. Zadní kotouč nemá na unašeči mřížku pro snímač ABS.

Jedná se o RM 2005 OII, 1.6i 75Kw. Díky za každé info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Nevím jestli je to ta samá závada ale mně museli vyměnit ložisko zadního kola které je i z nábojem. Je na něm totiž takoví kroužek, který se rozpadne a vypadnou z něj magnety. Prý se to stává docela často,nemoc nebo spíš vlasnost O2 :kol-139: . To ložisko co mi tam namontovali (orygo) už by prý mělo být kvalitnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám úplně stejný problém. Myslel jsem že je to čidlo, jak mi psal VAG, ale po výměně závada přetrvává bez jakékoliv změny. Můžu usuzovat tedy na výměnu toho ložiska? A zvládnu to doma svépomocí? Jsem docela technicky zdatný. Mám O II 1.9. TDI 2006, BXE

Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím,také mám stejný problém.Na začátku to hlásilo pravé zadní čidlo po měsíci když jsem se odhodlal ho vyměnit svítilo ABS ESP a k tomu ještě blikala kontrolka ruční brzdy po výměně čidla to stále píše vadné a ještě k tomu to začlo hlásit i levou stranu.... je to taky těma kroužkama ABS? nebo závada může být jinde? Předem moc děkuji za rady.  :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím chlapi.

Mám Oktávku 2, 2.0 TDI, 103 kw, r.v. 2007. Několik měsíců se mi rozsvicuje kontrolka ABS+ESP, občas svítí samotné abs, ale většinou obě naráz. V autorizovaném servise to projeli přes diagnostiku a řekli mi, že se bude muset vyměnit levé zadní ložisko, že je na něm pevně napojený nějaký kroužek od abs(patrně rotor abs co jsem dohledal na netu) a ten hlásí tu chybu(zatím jen "sporadickou", ale rozsvicuje se to čím dál častěji). A kvůli tomu kroužku se prý musí vyměnit i celé to zadní ložisko.

 

Moje otázka zní, šlo by to nějak rozchodit bez nutnosti výměnit? Např. promazat to kontoxem apod...

Pokud jediná možná oprava bude výměna, je nutná měnit celé ložisko?

 

Díky za odpovědi;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promazat jako co? Buď je v řiti kroužek na snímání otáček nebo čidlo nebo kabeláž a nebo vše. Kroužek je součástí náboje kola s ložiskem, tedy je to celek který je třeba měnit celý. V servisu ti to předpokládám řekli česky, tady je to taky česky a ty to chceš opravovat Kontoxem? Zajeď si s tím za někým kdo tomu rozumí, opraví ti to a nešpekuluj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem na tom zřejmě stejně:

 

00287 - ABS snimac otacek kola vzadu vpravo (G44)
            003 - mechanicka chyba - Sporadická

 

Poznám jestli se jedná o čidlo nebo o kroužek na náboji kola? Jste tu někdo z Havlíčkova Brodu a okolí na výměnu?

 

"kola vzadu v pravo" je to z čelního pohledu na auto? Nebo je to pravé kolo z pohledu sedícího řidiče?

Děkuji

Editováno: , autor: kisik20
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky řeším pravé zadní kolo. Musíš sundat kolo a strčit hlavu do podběhu a podívat se z vnitřní strany. Chlape musíš pootočit ložiskem, tzn. že musíš mít povolenou ruční brzdu, takže si dej pod druhé zadní kolo klín nebo šutr. Když pak potočíš kotoučem, tak z té vnitřní strany uvidíš to ložisko. Po jeho obvodu je magnetický pásek a ten je snímán čidlem. V 99% případů je tato závada ne na čidle, ale právě na tomto pásku, protože časem vyrezne, případně se vydrolí a čidlo pak nemá info a vyhodí chybu do ŘJ. Pravá zadní znamená z pohledu sedícího řidiče v autě. Ložisko stojí i 4500 Kč, ale sehnal jsem FAG za 2000 Kč. Pokud si to budeš měnit sám...na čem to máš a budeš to měnit sám? Jsem netušil že napíšu slohové cvičení. Po 4 dcl vína.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fór je v tom, že ložisko pokud Ti nehučí je v pořádku, ale ten ABS pásek je jeho součástí a musíš vyměnit celé ložisko. A pokud nechceš aby Ti to na palubovce svítilo jak na diskotéce, tak to musíš vyměnit. Druhý fakt je, že v zimě pokud se dostaneš na hladký povrch, tak Ti ABS pravděpodobně nepomůže (protože nebude mít adekvátní info z čidla) a ty se budeš nekontrolovaně šoupat neznámo kam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4500,- za náboj je pecka. Když sem to vzadu měnil (3,5roku zpět) tak prvovýroba 2200,- a druhovýroba od stejnýho výrobce 1500,- koupil sem druhovýrobu a zatím 65tkm klid. Btw tenkrát se mi to tak pěkně odlupovalo že ten kroužek šmejkal o čidlo takže bylo taky KO :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menit to sam urcite nebudu nemam zadne naradi a neni to muj obor :), zjistuju info abych nechal vymenit jen to potrebne. Projizdel jsem to s diagnostikou a prijde mi divne ze vsechny 4kola ukazuji stejne hodnoty a vypada to jako by byly senzory abs v poradku. Nad 40km/h ale diagnostika prestane ukazovat hodnoty a do pameti zavad se zapise vyseuvedena chyba o pravem zadnim kole. Tak snad to bude opravdu ten snimaci krouzek na naboji. 

 

Postup te diagnostiky zda je to krouzkem na naboji jsem moc nepochopil jak se na nej podivat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, svítí mi taky kontrolky ABS+ESP (rozsvítí se mi při rychlosti nad cca 35km). Byl jsem na VAGU, ale tam to nic nepsalo (jen nějaké podpětí na kontrolkách palubky). Může i toto být špatným páskem na ložisku (zapisuje se toto do VAGu?)?

Díky

F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to vypsalo jako sporadickou závadu. Ale tak jak to popisuješ to vypadá na tento problém. Sundej kolo, podlož si kolem auto kdyby něco, strč hlavu do podběhu a podívej se škvírou na ten magnetický pásek. On jde vidět a když si ložiskem pootáčíš, tak si ho po obvodu zkontroluješ. Posvit si baterkou. Fotky máš výše. Ten magnetický pásek musí být pěkný neporušený. Jakmile bude vyrezlý je to ono.

Editováno: , autor: agent007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...