Publikováno Červenec 23, 201411 r Ahojte, nepodarilo sa mi najst temu o type motoroveho oleja pre motor 2.0 TSi a tak som zaloz novu. auto mam zatial len dva tyzdne, no uz teraz rozmyslam nad tym ako urcite nedodrzim predlzeny servisny interval na 30t km. chcem sa opytat, aku znacku oleja pouzivate a pri kolkych kilometroch menite. mozno by bolo lepsie tu temu presunut o uroven vyssie kedze sa tyka skor motorov vseobecne, ale to necham na moderatora. aj ked pravdupovediac mna zaujima predovsetkym tento motor. vopred dik za reakcie
Září 6, 201411 r Autor este je na to asi priskoro ..hadam sa tato tema rozbehne az pride cas na prve vymeny oleja. len prosim nedodrziavajte predlzene servisne intervaly
Září 6, 201411 r 15000km/1rokNorma vw 502.00castrol edge 5w40, shell 5w40 nebo něco dražšího Millera oil ee 5w40(http://www.escape6.cz/motor-a-performance/provozni-kapaliny/motorove-oleje/Plne-synteticky-motorovy-olej-Millers-Oils-NANODRIVE---EE-LONGLIFE-5w40-5l-ID176536/#) Upraveno Září 6, 201411 r od kokta7
Září 8, 201411 r teď budu měnit v 15tis., mám tu v zásobách jedno balení castrolu edge 5w-30 což je norma vw504.00, ale ta zahrnuje 502.00. To by asi nebyl v servise problém, ale nechci někde dělat hloupou chybu v položce za pár stovek. Takže, když přejdu na interval 15000km/1rok je lepší použít tu 40ku?
Září 8, 201411 r Doporučuj koupit 5w40 klidně toho kastrola edge, lepší než řidší longlife olej což mas ten 5w30 s normou 507.00 Ale jestli chceš kupovat longlife 5w30 a měnit dříve,můžeš take, ale je to zbytečný a o malinko dražší Upraveno Září 8, 201411 r od kokta7
Únor 4, 201510 r Autor ahojte, tak mam najazdenych cca 5800 km a rozhodol som sa pre vymenu oleja. a teda, urcite nepojdem do longlife, znacka zrejme shell helix (castrol mi nie je sympaticky, millers oils je asi zbytocne drahy a ja nie som zavodnik ), ale: naozaj ist teda do 5w40 namiesto 5w30? na zahranicnych forach som sa docital, ze 5w40 bude pri zahriati hustejsi a ze zahriaty riedsi olej (5w30) skor straca "protection" (rozumiem tomu, ze skor straca ale mne dava zmysel, ze riedsi olej to lepsie premaze nie? a ked budem menit poctivo kazdych 15 tis. km tak kvalitativne ten 5w30 musi vydrzat, alebo je to inak? okrem toho, nebudu mat v skodovke problem naliat do auta olej iny od toho co predpisuje vyrobca?
Únor 4, 201510 r klidně vem shell 5W40 s normou 502.00, dobrá volba. zbytečný tam lejt 5W30 507.00 na 15000km/1 rok... škodovka předepisuje, že např shell 5W40 s 502.00 normou na 15000km/1 rok v pohodě můžeš. Upraveno Únor 4, 201510 r od kokta7
Únor 4, 201510 r Doporučuji servisku nebo přímo zákaznickou podporu, tam se přesně dozvíš jaký olej je předepsaný pro jaké intervaly.Navíc tohle je téma, které se řeší snad od samého počátku prodloužených intervalů u škodovky a obecně jsou dvě skupiny uživatelů - jedni nedají na prodloužené intervaly a 5W30 dopustit, jiní jim nevěří ani za mák a okamžitě mění za pevné. Osobně si myslím, že pravda je tak někde uprostřed - škodovka by na jednu stranu dál nejela v prodloužených intervalech, kdyby to bylo tak stráááášně špatné, jak tvrdí někteří a na druhou stranu s prodlouženými intervaly a řidším olejem se jeho doplňováním mezi servisními prohlídkami obvykle doplní dost nového oleje se všemi aditivy, takže si vyber.
Únor 4, 201510 r Autor urcite suhlasim s tym co pises. ono totiz zivotnost motora zavisi predovsetkym od stylu jazdy. no kazdopadne prechodom na standardny servisny interval 15 tis km urcite nic nepokazim. Akurat to pojde trosku do penazi. inak to co pises o dolievani, ma zmysel. musim ale povedat, ze zatial som olej nedolieval, hladina sa stale drzi nad minimom a to je mojich prvych 5800 km, co by som povedal, ze by si mohol motor zobrat toho oleja viac. no uvidime, ako sa to bude spravat dalej.
Únor 4, 201510 r U nového motoru asi dolévat tolik nebudeš, ale časem...mám ve dvojkové Oktě 2.0 TFSI s asi 170 tis. km a mezi výměnami (obvykle těch 30 + 1 tis. km) doleju 5 litrů, takže je to prakticky stejné, jako kdybych měnil pevně po 15 tis., tedy alespoň co se objemu spotřebovaného oleje a tím pádem i ceny týká.
Únor 4, 201510 r ale nepujde to do peněz olej stojí 740kč http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-12 (502.00 normu má na 15000km/1rok) filtr 300kč http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l115562-olejovy-filtr-1-8tsi-2-0tsi-rs-oe-20347.html vyměna oleje v servise max 500kč. longlife intervaly sou dobry, když fakt najedeš třeba 50000km ročně +- nebo když víš, že auto opravdu hned po záruce půjde pryč. škodovka prodlouženy intervaly, nesmrtelny kapaliny atd atd má kvuli fleetovym tabulkám do firmy, aby měli nejnižší servisní náklady atd atd, vůbec se to nedělá pro vydrž auta... to samy, zapalovací svíčky těch 90000km dávají dooost špatně například, to samy vzduchovy filtry atd atd... stačí když zahřeješ olej třeba na 85 stupnu a pak tomu mužeš dávat plnej do otáček a pak ovšem dochladit třeba minutu při velké zátěži... Upraveno Únor 4, 201510 r od kokta7
Únor 5, 201510 r Autor Vdaka ti za odpovede. Este jedna otazka, netusis aky je rozdiel medzi tymito olejmi (okrem velkosti balenia a ceny:)): http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_5W-40_5L__r_870.html http://olejposta.sk/Shell_Helix_HX7_5W-40_4L__r_13201.html Ten prvy je taky ako na tvojom linku
Únor 5, 201510 r ale nepujde to do peněz olej stojí 740kč http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-12 (502.00 normu má na 15000km/1rok) filtr 300kč http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l115562-olejovy-filtr-1-8tsi-2-0tsi-rs-oe-20347.html vyměna oleje v servise max 500kč. longlife intervaly sou dobry, když fakt najedeš třeba 50000km ročně +- nebo když víš, že auto opravdu hned po záruce půjde pryč. škodovka prodlouženy intervaly, nesmrtelny kapaliny atd atd má kvuli fleetovym tabulkám do firmy, aby měli nejnižší servisní náklady atd atd, vůbec se to nedělá pro vydrž auta... to samy, zapalovací svíčky těch 90000km dávají dooost špatně například, to samy vzduchovy filtry atd atd... stačí když zahřeješ olej třeba na 85 stupnu a pak tomu mužeš dávat plnej do otáček a pak ovšem dochladit třeba minutu při velké zátěži... Jak jsem psal výše, někdo na prodloužené intervaly nedá dopustit a někdo na nich nenechá nit suchou, že? Už jsem to psal, OII RS s TFSI na prodloužených intervalech 10 let, 170 tis. km, různé režimy a proměnná intenzita provozu, ale jak tak čtu, asi jsem jí měl před osmi lety prodat :-D Vdaka ti za odpovede. Este jedna otazka, netusis aky je rozdiel medzi tymito olejmi (okrem velkosti balenia a ceny:)): http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_5W-40_5L__r_870.html http://olejposta.sk/Shell_Helix_HX7_5W-40_4L__r_13201.html Ten prvy je taky ako na tvojom linku HX 7 je polosyntetický a doporučuje se pro starší vozy (někde píší 2-5 let), Ultra VX je plně syntetický. Dokud jsem před 3 lety nepřešel na Castrol, dával jsem Ultra VX. Upraveno Únor 5, 201510 r od mischicka
Únor 27, 201510 r Autor vymenene..nakoniec som skoncil s olejom, ktory som vobec nechcel ...castrol...5w30...aspon ze nie LL... chlapik v servise sa dusoval, ze 5w40 je pre diesle, ze je prilis hustyy pre benzinovy motor...som sa s nim nechcel natahovat a presviedcat ho kedze to bol znamy tak som nechal v tom
Únor 27, 201510 r castrol 5W30 je 507.00, co by to bylo jiného, prostě VW olej na jejich delší intervaly.... ježiši to sou bláboly. mishicko lej si tam co chceš, měn si kdy chceš.... Upraveno Únor 27, 201510 r od kokta7
Únor 27, 201510 r Autor no pockaj, ved 507.00 je Longlife, mne tam longlife nedavali, teda vychadzam z toho, ze je to 502.00. ci myslis, ze sa mylim?? zaroven som si nechal prestavit premenlivy servisny interval na pevny, 15 tis km..tak aj preto vychadzam z toho, ze mi tam dali 502.00 Upraveno Únor 27, 201510 r od Palo.k84
Únor 27, 201510 r tak na pevnej můžeš použít i 507.00, je to běžný...no nenapsal si přesný typ oleje, jediná možnost je asi tenhle: http://www.123-olej.cz/CASTROL-MAGNATEC-5W-30-C3-1L Upraveno Únor 27, 201510 r od kokta7
Březen 1, 201510 r Udělal bys líp, kdyby ses aspoň podíval co má za motor, než mu sem začneš cpát normy pro vznětové motory, když má zážehový. Upraveno Březen 1, 201510 r od mischicka
Březen 2, 201510 r Autor no pockat, skusis to prosim ta vysvetlit? motor je uvedeny v nazve temy a tema je vlozena v kategorii s nazvom motora, tak hadam je to jasne
Březen 3, 201510 r No právě - normy pro benzínové motory jsou 502.00 a 504.00. Norma 507.00, kterou tu zmiňuje kolega kokta, je pro diesely.Podle mne to ale celkově zbytečně řešíš - je celkem jedno, jestli tam máš LL olej nebo ne, viskozita je pořád stejná (5W30) a po 15 tis. km ho můžeš vyměnit tak jak plánuješ. Vliv to má jedině na to, že bys dál nechal nakódované prodloužené intervaly a auto máš v záruce, potom to musí být long life a norma 504.00.
Březen 4, 201510 r Mno v manuálu k O3 ano, nicméně když si přečteš co píšou na tom oleji, tak je určen i pro benzínové motory. Konkrétněji norma 507.00 není jak ty píšeš pro diesly ale je pro diesly u O3.
Březen 4, 201510 r No já všude vidím VW 507 00 pro diesel. Tak jak to tedy je? Namátkou: https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/vykonove-klasifikace.aspx http://www.hazmioil.cz/pdf/normy_vw_%20a_prislusne_oleje.pdf
Březen 4, 201510 r Mno v manuálu k O3 ano, nicméně když si přečteš co píšou na tom oleji, tak je určen i pro benzínové motory. Konkrétněji norma 507.00 není jak ty píšeš pro diesly ale je pro diesly u O3. Průměrný olej téhle kategorie splňuje jak 507.00 tak i 504.00, takže je použitelný pro oba typy motorů, ale norma totožná není.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.