Jump to content

Motorovy olej pre 2.0 TSI III.gen


Palo.k84
 Share

Recommended Posts

Ahojte, nepodarilo sa mi najst temu o type motoroveho oleja pre motor 2.0 TSi a tak som zaloz novu. 

auto mam zatial len dva tyzdne, no uz teraz rozmyslam nad tym ako urcite nedodrzim predlzeny servisny interval na 30t km. 

chcem sa opytat, aku znacku oleja pouzivate a  pri kolkych kilometroch menite. 

mozno by bolo lepsie tu temu presunut o uroven vyssie kedze sa tyka skor motorov vseobecne, ale to necham na moderatora. 

aj ked pravdupovediac mna zaujima predovsetkym tento motor. 

vopred dik za reakcie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

teď budu měnit v 15tis., mám tu v zásobách jedno balení castrolu edge 5w-30 což je norma vw504.00, ale ta zahrnuje 502.00. To by asi nebyl v servise problém, ale nechci někde dělat hloupou chybu v položce za pár stovek. Takže, když přejdu na interval 15000km/1rok je lepší použít tu 40ku?

Link to comment
Share on other sites

Doporučuj koupit 5w40 klidně toho kastrola edge, lepší než řidší longlife olej což mas ten 5w30 s normou 507.00

Ale jestli chceš kupovat longlife 5w30 a měnit dříve,můžeš take, ale je to zbytečný a o malinko dražší

Edited by kokta7
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

ahojte, tak mam najazdenych cca 5800 km a rozhodol som sa pre vymenu oleja.

a teda, urcite nepojdem do longlife, znacka zrejme shell helix (castrol mi nie je sympaticky, millers oils je asi zbytocne drahy a ja nie som zavodnik :)), ale:

 

naozaj ist teda do 5w40 namiesto 5w30?

 

na zahranicnych forach som sa docital, ze 5w40 bude pri zahriati hustejsi a ze zahriaty riedsi olej (5w30) skor straca "protection" (rozumiem tomu, ze skor straca  ale mne dava zmysel, ze riedsi olej to lepsie premaze nie? a ked budem menit poctivo kazdych 15 tis. km tak kvalitativne ten 5w30 musi vydrzat, alebo je to inak?

 

okrem toho, nebudu mat v skodovke problem naliat do auta olej iny od toho co predpisuje vyrobca?

Link to comment
Share on other sites

Doporučuji servisku nebo přímo zákaznickou podporu, tam se přesně dozvíš jaký olej je předepsaný pro jaké intervaly.

Navíc tohle je téma, které se řeší snad od samého počátku prodloužených intervalů u škodovky a obecně jsou dvě skupiny uživatelů - jedni nedají na prodloužené intervaly a 5W30 dopustit, jiní jim nevěří ani za mák a okamžitě mění za pevné. Osobně si myslím, že pravda je tak někde uprostřed - škodovka by na jednu stranu dál nejela v prodloužených intervalech, kdyby to bylo tak stráááášně špatné, jak tvrdí někteří a na druhou stranu s prodlouženými intervaly a řidším olejem se jeho doplňováním mezi servisními prohlídkami obvykle doplní dost nového oleje se všemi aditivy, takže si vyber.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

urcite suhlasim s tym co pises. ono totiz zivotnost motora zavisi predovsetkym od stylu jazdy.

no kazdopadne prechodom na standardny servisny interval 15 tis km urcite nic nepokazim. Akurat to pojde trosku do penazi.

 

inak to co pises o dolievani, ma zmysel. musim ale povedat, ze zatial som olej nedolieval, hladina sa stale drzi nad minimom a to je mojich prvych 5800 km, co by som povedal, ze by si mohol motor zobrat toho oleja viac. no uvidime, ako sa to bude spravat dalej.

Link to comment
Share on other sites

U nového motoru asi dolévat tolik nebudeš, ale časem...mám ve dvojkové Oktě 2.0 TFSI s asi 170 tis. km a mezi výměnami (obvykle těch 30 + 1 tis. km) doleju 5 litrů, takže je to prakticky stejné, jako kdybych měnil pevně po 15 tis., tedy alespoň co se objemu spotřebovaného oleje a tím pádem i ceny týká.

Link to comment
Share on other sites

ale nepujde to do peněz

olej stojí 740kč http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-12 (502.00 normu má na 15000km/1rok)

filtr 300kč  http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l115562-olejovy-filtr-1-8tsi-2-0tsi-rs-oe-20347.html

vyměna oleje v servise max 500kč.

 

longlife intervaly sou dobry, když fakt najedeš třeba 50000km ročně +- nebo když víš, že auto opravdu hned po záruce půjde pryč.

škodovka prodlouženy intervaly, nesmrtelny kapaliny atd atd má kvuli fleetovym tabulkám do firmy, aby měli nejnižší servisní náklady atd atd, vůbec se to nedělá pro vydrž auta... to samy, zapalovací svíčky těch 90000km dávají dooost špatně například, to samy vzduchovy filtry atd atd...

 

stačí když zahřeješ olej třeba na 85 stupnu a pak tomu mužeš dávat plnej do otáček a pak ovšem dochladit třeba minutu při velké zátěži... 

Edited by kokta7
Link to comment
Share on other sites

ale nepujde to do peněz

olej stojí 740kč http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-shell-12 (502.00 normu má na 15000km/1rok)

filtr 300kč  http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l115562-olejovy-filtr-1-8tsi-2-0tsi-rs-oe-20347.html

vyměna oleje v servise max 500kč.

 

longlife intervaly sou dobry, když fakt najedeš třeba 50000km ročně +- nebo když víš, že auto opravdu hned po záruce půjde pryč.

škodovka prodlouženy intervaly, nesmrtelny kapaliny atd atd má kvuli fleetovym tabulkám do firmy, aby měli nejnižší servisní náklady atd atd, vůbec se to nedělá pro vydrž auta... to samy, zapalovací svíčky těch 90000km dávají dooost špatně například, to samy vzduchovy filtry atd atd...

 

stačí když zahřeješ olej třeba na 85 stupnu a pak tomu mužeš dávat plnej do otáček a pak ovšem dochladit třeba minutu při velké zátěži... 

Jak jsem psal výše, někdo na prodloužené intervaly nedá dopustit a někdo na nich nenechá nit suchou, že?

Už jsem to psal, OII RS s TFSI na prodloužených intervalech 10 let, 170 tis. km, různé režimy a proměnná intenzita provozu, ale jak tak čtu, asi jsem jí měl před osmi lety prodat :-D

 

 

Vdaka ti za odpovede.

Este jedna otazka, netusis aky je rozdiel medzi tymito olejmi (okrem velkosti balenia a ceny:)):

http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_5W-40_5L__r_870.html

http://olejposta.sk/Shell_Helix_HX7_5W-40_4L__r_13201.html

Ten prvy je taky ako na tvojom linku

HX 7 je polosyntetický a doporučuje se pro starší vozy (někde píší 2-5 let), Ultra VX je plně syntetický.

Dokud jsem před 3 lety nepřešel na Castrol, dával jsem Ultra VX.

Edited by mischicka
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

vymenene..nakoniec som skoncil s olejom, ktory som vobec nechcel :D...castrol...5w30...aspon ze nie LL...

chlapik v servise sa dusoval, ze 5w40 je pre diesle, ze je prilis hustyy pre benzinovy motor...som sa s nim nechcel natahovat a presviedcat ho kedze to bol znamy tak som nechal v tom :)

Link to comment
Share on other sites

no pockaj, ved 507.00 je Longlife, mne tam longlife nedavali, teda vychadzam z toho, ze je to 502.00. ci myslis, ze sa mylim??

 

zaroven som si nechal prestavit premenlivy servisny interval na pevny, 15 tis km..tak aj preto vychadzam z toho, ze mi tam dali 502.00

Edited by Palo.k84
Link to comment
Share on other sites

No právě - normy pro benzínové motory jsou 502.00 a 504.00. Norma 507.00, kterou tu zmiňuje kolega kokta, je pro diesely.

Podle mne to ale celkově zbytečně řešíš - je celkem jedno, jestli tam máš LL olej nebo ne, viskozita je pořád stejná (5W30) a po 15 tis. km ho můžeš vyměnit tak jak plánuješ. Vliv to má jedině na to, že bys dál nechal nakódované prodloužené intervaly a auto máš v záruce, potom to musí být long life a norma 504.00.

Link to comment
Share on other sites

Mno v manuálu k O3 ano, nicméně když si přečteš co píšou na tom oleji, tak je určen i pro benzínové motory. Konkrétněji norma 507.00 není jak ty píšeš pro diesly ale je pro diesly u O3.

Průměrný olej téhle kategorie splňuje jak 507.00 tak i 504.00, takže je použitelný pro oba typy motorů, ale norma totožná není.

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...