Publikováno Srpen 1, 201411 r Ahojte, chcel by som vás poprosiť o radu ohľadne poruchy motora. Chyba sa prejavuje nepravidelným šklbaním motora, čo sa prenáša ma chvenie celého auta. Niekedy ide pol minúty úplne kľudne, a niekedy sa trasie 5 minút celé auto, až je to nepríjemné. Väčšinou to cítiť na voľnobehu. Problém pretrváva už vyše 3000 km, a pomaly sa zhoršuje. Bol som v autorizovanom servise, kde im diagnostika nič nevyhodila tak mi predali nejaké aditívum na čistenie palivovej sústavy a trisiek - nepomohlo. Tak som si svojpomocne vymenil sviečky, ktoré mali už 50k km. Tiež to nepomohlo, ale zistil som, že druhá sviečka z ľava, bola dosť čierna oproti ostatným. Avšak keď som tam dal novú, tiež sčernala asi po 5 minútach chodu motora. Ale zatiaľ zapaľuje. Kúpil som aj novú cievku nad tu sviečku, ale tiež nepomohlo. Tak som sa naštval a kúpil diagnostiku, a hlási mi chybu: 17535 - fuel trim: bank 1 (mult): system too rich, p1127 - 000 v preklade: 17535 - rada 1: prizpusobeni smesi (mult.) System prilis bohaty. Moja otázka teraz znie, čo to môže byť? Vychádzajúc z toho, že černá iba jedna sviečka, by to asi malo byt niečo čo sa týka len jedného valca a nie celej sústavy, avšak bojím sa vyhodiť ďalších 100e za vstrekovač ak mu nič nie je. Preto hľadam alternatívy. Alternativa je tiež ísť opäť do servisu, ale kedže ani oni nevedia, tak si to nechávam ako poslednú možnosť. Auto Škoda Fabia II, 2008, 1.4 63kW, benzín, Hatchback, najazdené 50000km, pravidelný servis (naposledy v máji).
Srpen 1, 201411 r Uplne rovnaky problem http://forum.skodahome.cz/topic/44102-14-16v-start-na-3-v%C3%A1lce/page-2#entry1860880 Vtedy by som povedal, ze vymena vstrekovaca pomohla, ale ten nepravidelny chod sa opat vracia v poslednej dobe (zatial je to relativne jemne, ale to bolo aj predtym zo zaciatku).
Srpen 1, 201411 r Už jen to, že svíce zčernala za 5 minut chodu signalizuje problém s bohatou směsí - a diagnostika to potvrzuje. Na zkoušku prohoď vstřikovač z podezřelýho válce s libovolným dalším, jestli se černání svíčky přestěhuje taky - pak budeš mít jistotu a nebude ti vadit, že dáš 100 bubáčků za novej vstřikovač...
Srpen 1, 201411 r to je BXW ?čierna sviečka znamená čierna mastná od oleja alebo len suchá a čiernejšia ako ostatné ? začal by som zmeraním tlakov , prehodením vstrekovačov medzi sebou aby si vylúčil vadný vstrek - netesný .. takisto by som prehodil aj cievky a pozeral ich stav v meraných hodnotách ...spotreba oleja je aká ?
Srpen 4, 201411 r Autor Je to suchá čierna, akoby od usadenín. Proste spálená. Áno v značnej miere čiernejšia od ostatných. Nová po 200km je na uhol oproti starej 50000km ktorá bola len trošku zošednutá. Cievku som už vylúčil, bolo to prvé čo ma napadlo, tak som kúpil novú ale nepomohlo. Čo sa týka tých presnejších meraní tak mám trošku problém s behom VAGu takže som relatívne rád že som sa dostal k výpisu chýb. Ale skúsim tie vstrekovače pomeniť. Spotreba oleja je normálna, resp. nikdy som ho medzi intervalmi nedopĺňal a nikdy som nezbadal na meradle že by niečo uniklo.
Srpen 4, 201411 r Je to jasný, vstřikovač prosakuje nebo prostě obecně dává moc. Těsnost pístu je OK, olej tam nesákne, ta černá suchá vrstva jsou saze z nespálenýho beneli. Možná bych se ani nenamáhal ten vstřikovač někam přehazovat a rovnou bych ho vyhodil a namontoval novej, ušetříš si tak jednu kompletní montáž...
Srpen 4, 201411 r Autor Ďakujem za pomoc, asi to tak aj spravím. Podarilo sa mi nájsť nový origo vstrekovač za lepšiu cenu, cca 40€, takže ho skúsim vymeniť a som zvedavý.
Srpen 6, 201411 r Autor Takže vstrek je úspešne vymenený a motor beží, že ho ani nepočuť. Dúfam že mu to vydrží. Keby sa do toho chcel inak niekto pustiť tak to nie je až tak zložité, ako som sa pôvodne bál ja, a do hodinky som to mal vymenené. Pri troche opatrnosti nie je veľmi čo pokaziť. Ďakujem všetkým za rady a pomoc
Srpen 6, 201411 r Můžu se zeptat, jakou sis koupil diagnostiku, kde a za kolik?? Je to jen kabel k noťasu, nebo celý počítač?? Díky
Srpen 6, 201411 r Autor Kúpil som kábel VAG-COM KKL OBD2 USB Cable, na ebayi za cca 9usd + 6usd poštovné z USA. Bolo tam aj priložené CD s VAG 409.1, ale ten mi trochu padá takže som nakoniec použil nižšiu verziu 304 stiahnutú z netu. Čiže iba kábel čo strčíš do notebooku.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.