Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nazdar.

Dnes ked som sa tak pomaly popohynal na semaforoch v zapche mi napadlo, ci je lepsie pri takom stati prehadzovat stale do polohy N, alebo to radsej nechavat na D-cku? Ked stojim na brzde a mam D-cko, tak motor aj viac huci a trocha akoby triasol s celym autom, ked to hodim do N-ka, tak to trasenie prestane a aj hluk je mensi.

Rad by som vedel, ci to je pre tu prevodovku dobre, alebo to radsej nechavat stale v D-cku?

Vdaka.

Vloženo

tak neviem, ale skusal som tlacit na brzdu tak silno ako sa dalo ale aj tak je citelny a pocutelny rozdiel medzi D a N polohou. mne prave nerobi problem to davat do N-ka, len ci to nieco nespravi tej prevodovke? 

Vloženo

Nemělo by. Nicméně mě při stání spojky vypínají. V záběru nejsou, protože ti auto v kopci i couvne, než zaberou. Dokonce i na rovině, když pustíš brzdu, tak chvilku nic, pak to trochu škubne a jede.

Vloženo

Tak ako pises, na rovine ked pustim brzdu, tak najprv nic a potom sa to rozbehne, ale v kopci nie, kedze mam nastaveny hill hold, auto stoji kym nepridam na nieco vyse 2000 ot, potom pusti brzdu a rozbehne sa.

Vloženo

Přesně. Když jsem neměl HH tak auto couvlo klidně i o metr. Já osobně nikdy do N neřadil. Max. dám P , abych nemusel stát na brzdě. Jen pozor na pojistku řazení, kdyby jsi používal N při jízdě.

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Chtěl bych oživit toto starší téma protože mne zajíma jedna věc. Mám automata poprvé v životě. A chtěl bych vědět když dojíždím do křižovatky kde se těsně předemnou rozesvítí červená a vím že bude trvat třeba 2 minuty tak už za jízdy vytadím na N. Tak stejně někdy vyřadím na N a i když auto stále jede dám zpět D a jedu dál. Ničím si tím převodovku nebo je to OK?

Vloženo

no já když dojíždím ke křižovatce a vidím na dálku že budu zastavovat tak klidně taky vyřadím a nechám tam auto dojet setvačností... proč ne? Když blikne červená a já su blízko tak naopak nechám zařazené a brzdím motorem. při nouzovém brždění bych právě nevyřazoval aby motor brzdil taky ne?

Vloženo

Třeba proto, že se dostaneš do určité rychlosti a zařadit nepůjde. Budeš muset zastavit a poté zařadit.

Při nouzovém brždění dsg ani neví co má dělat, takže ve finále může i uškodit.

Vloženo

Pokud jedeš na volnoběh třeba i 40kmh tak tam ten kvalt musí vlézt vždy ne? A to je další můj dotaz právě jestli tomu neuškodí když za jízdy vyřadím a pak jedu např 30km/h otáčky jsou na volnoběh a já tam vrátím D.

Vloženo (editace)

Pojistka proti zařazení se aktivuje asi pod 10km/h. Už si to moc nepamatuji.

Pokud dodržíš volnoběh a počkáš, až si zařadí potřebnou rychlost, tak by se nic stát nemělo. Nové typy dsg s volbou jízdních režimů, mají už zabudovanou funkci plachtění v režimu eco. Je to i popsané v návodu k použití k danému MR.

Jinak taky nevyřazuji. Proto mám automat. A taky z důvodu, že pak v případě potřeby nemohu ihned zrychlit. To je stejný, jako bych vypínal motor.[emoji16]

Editováno: , autor: motosman
Vloženo

Na jakém příkladu bych to vysvětlil...

 

Dojíždíš do křižovatky a piješ horkou kávu  :kol-19: no a když podřazuje DSG ať chceš nebo nechceš k určitým záškubům tam dochází.

No tak vyřadím dam N a dobrzdím plynule na brzdě. A když náhodou skočí zelená dám tam zpět D a jedu dál.

 

Jako zveličený příklad ale proto jsem se ptal. Opravdu jen kvuli záškubům při podřazování. Převodovku i mechatroniku mám ok a nejsou to horentní záškuby ale prostě kdybych si měl podřazovat manuálně sám tak pouštím spojku o hodně lepe než to dělá DSG. Ja jsem jinak s DSG nadmíru spokojen. A udělám to opravdu jen z řídka to vyřazení ale raději jsem se chtěl zeptat než mému supovi nevědomě ubližovat.  :kol-18:

Vloženo

Od cloveka ze Skodovky mam potvrzene, ze za jizdy (z kopce) je klidne mozne vyradit. Pri zarazeni ve volnobehu pockat, nez se prevodovka chytne a pak pridavat plyn. Pouzivam to, kdyz jedu z kopce a chci "plachtit", tj. nechci, aby mi auto brzdilo motorem.

 

V navodu je uvedena tusim hranice 4Km/h, pod kterou nelze z N zaradit D. Na krizovatce osobne pouzivam P + rucka, pokud budu stat dlouho a nebavi me stat na pedalu. Nko se podle me hodi akorat, pokud jste v kolone z kopce a chcete popoustet auto.. Tam ovsem muze nastat ten problem s 4Km/h...

 

Jinak Hill Holder je snad jenom software vec, ktera se da aktivovat via ferda25 apod. Mam ho a trochu mi vadi, ze pridavam plyn rychleji, nez HH pousti brzdy. Takze se mi stava, ze ho predbehnu a auto mi zaskube, jak se pere motor s brzdou... Musim vzdy chvilku pockat, az se pusti, coz zdrzuje...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...