Jump to content

Statie na semafore a DSG prevodovka


matelkoxxl
 Share

Recommended Posts

Nazdar.

Dnes ked som sa tak pomaly popohynal na semaforoch v zapche mi napadlo, ci je lepsie pri takom stati prehadzovat stale do polohy N, alebo to radsej nechavat na D-cku? Ked stojim na brzde a mam D-cko, tak motor aj viac huci a trocha akoby triasol s celym autom, ked to hodim do N-ka, tak to trasenie prestane a aj hluk je mensi.

Rad by som vedel, ci to je pre tu prevodovku dobre, alebo to radsej nechavat stale v D-cku?

Vdaka.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Chtěl bych oživit toto starší téma protože mne zajíma jedna věc. Mám automata poprvé v životě. A chtěl bych vědět když dojíždím do křižovatky kde se těsně předemnou rozesvítí červená a vím že bude trvat třeba 2 minuty tak už za jízdy vytadím na N. Tak stejně někdy vyřadím na N a i když auto stále jede dám zpět D a jedu dál. Ničím si tím převodovku nebo je to OK?

Link to comment
Share on other sites

no já když dojíždím ke křižovatce a vidím na dálku že budu zastavovat tak klidně taky vyřadím a nechám tam auto dojet setvačností... proč ne? Když blikne červená a já su blízko tak naopak nechám zařazené a brzdím motorem. při nouzovém brždění bych právě nevyřazoval aby motor brzdil taky ne?

Link to comment
Share on other sites

Pojistka proti zařazení se aktivuje asi pod 10km/h. Už si to moc nepamatuji.

Pokud dodržíš volnoběh a počkáš, až si zařadí potřebnou rychlost, tak by se nic stát nemělo. Nové typy dsg s volbou jízdních režimů, mají už zabudovanou funkci plachtění v režimu eco. Je to i popsané v návodu k použití k danému MR.

Jinak taky nevyřazuji. Proto mám automat. A taky z důvodu, že pak v případě potřeby nemohu ihned zrychlit. To je stejný, jako bych vypínal motor.[emoji16]

Edited by motosman
Link to comment
Share on other sites

Na jakém příkladu bych to vysvětlil...

 

Dojíždíš do křižovatky a piješ horkou kávu  :kol-19: no a když podřazuje DSG ať chceš nebo nechceš k určitým záškubům tam dochází.

No tak vyřadím dam N a dobrzdím plynule na brzdě. A když náhodou skočí zelená dám tam zpět D a jedu dál.

 

Jako zveličený příklad ale proto jsem se ptal. Opravdu jen kvuli záškubům při podřazování. Převodovku i mechatroniku mám ok a nejsou to horentní záškuby ale prostě kdybych si měl podřazovat manuálně sám tak pouštím spojku o hodně lepe než to dělá DSG. Ja jsem jinak s DSG nadmíru spokojen. A udělám to opravdu jen z řídka to vyřazení ale raději jsem se chtěl zeptat než mému supovi nevědomě ubližovat.  :kol-18:

Link to comment
Share on other sites

Od cloveka ze Skodovky mam potvrzene, ze za jizdy (z kopce) je klidne mozne vyradit. Pri zarazeni ve volnobehu pockat, nez se prevodovka chytne a pak pridavat plyn. Pouzivam to, kdyz jedu z kopce a chci "plachtit", tj. nechci, aby mi auto brzdilo motorem.

 

V navodu je uvedena tusim hranice 4Km/h, pod kterou nelze z N zaradit D. Na krizovatce osobne pouzivam P + rucka, pokud budu stat dlouho a nebavi me stat na pedalu. Nko se podle me hodi akorat, pokud jste v kolone z kopce a chcete popoustet auto.. Tam ovsem muze nastat ten problem s 4Km/h...

 

Jinak Hill Holder je snad jenom software vec, ktera se da aktivovat via ferda25 apod. Mam ho a trochu mi vadi, ze pridavam plyn rychleji, nez HH pousti brzdy. Takze se mi stava, ze ho predbehnu a auto mi zaskube, jak se pere motor s brzdou... Musim vzdy chvilku pockat, az se pusti, coz zdrzuje...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...