Přejít na obsah

zadni ramena octavia 1.9 tdi 4x4


Zdenek3737

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny skodovaky.

Nedavno mi prasklo zadni spodni rameno na me octe 4x4. Provedl sem vymene ramene a prislusnych veci a zhruba po 1800km rameno prasklo znovu. Podotykam auto nikdy nedostalo ranu a geo je taky dobra. Chci se timto zeptat jestli nekdo nemel stejny problem na 4x4. Dik za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, onehdá mi prasklo zadní rameno při najetí do výtluku, opravdu zajímavá zkušenost  :kol-27: - tudíž odtah a následný servis. Koupil sem originální ramena a vyměnil raději na obou stranách. Když jsem je prohlížel, nechápal jsem jak dvě "pacičky 1 mm plechu" na koncích ramen mohou vydržel ten tlak a váhu při jízdě (u mě jízdu po lesních cestách). Po asi dvou týdnech mi při couvání na parkovišti (rovný povrch bez překážek) znova prasklo to vyměněné "nové". Absolutně sem se vytočil a za tyto supr originální díly bych nakopal nějaké inženýry do prd.... :kol-46: Znova do servisu, ale ke známému, který pacičky hezky vystužil 2mm pásovinou, odborně vybrousil a natřel supr černou barvou, takže vypadaly jako orig díl. Koupili se delší pevnostní šrouby na uchycení a již nemám problém. Auto jezdí stejně a nemám strach do něčeho vjet  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Taktiež sa mi stalo toto isté ako vám tu. V miernej zátačke mi prasklo spodné rameno v tom najužšom mieste. V predajni autodielov som bol objednať nové náhradné kĺbové uloženia a oni mi dali silentbloky. Neviem, ako vám, ale mne sa použitie silentblokov na tomto mieste vidí nie príliš vhodné. Teda keď som videl ako sú skrútené pôvodné kĺbové uloženia, tak som si povedal, že sem silentbloky nedám, lebo by to dopadlo za chvíľku tak isto. Radšej som jedno zadreté kĺbové uloženie výfúkal stlačeným vzduchom a riadne namazal vazelínou, aby sa rozhýbalo. A samozrejme som namontoval nové priečne ramená. Horšie je to ale s odklonom, ktorý sa mi nedarí dostať do normálneho stavu - stále vychádza okolo -2°, čo nie je ideálnych 30´.

 

Keď pozriete na obrázky nižšie, je tam porovnanie starého typu (spomínané kĺbové uloženie) a nového typu (silentblok). Neviem si ale pomôcť, keď vidím ako je dokrútené rameno vzhľadom na kĺbové uloženie na druhom obrázku. Proste silentblok mi tam logicky nepasuje. Aký je na to váš názor?

a3bb5a4s-960.jpg

image_zpsf37f3b29.jpg

Editováno: , autor: miggy
Pridanie ďalších informácií
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja měl všechny  4ks L/P strana origo silenbloky. Kloubky pry byly statši verze u novších ročniku nahrazeny silenbloky, ktere se již nezadírají. Silenblok se bude zřejmě na gumě kroutit stále než se stářim utrhne, kloubek se zadře a praskne ramínko. Za mně nalisovat silenbloky. Dal jsem nové a není žáfný problém. Vlastně jsem přelisoval všechno co na zadni nápravě šlo vyměnit a prvotní problém nevyřešen s odklony. Pak už mi došla trpělivost, pustil se do výroby stavitelných spodních ramen a po realizaci problém vyřešen. Na geometrii pochvala a vše nastaveno do továrních hodnot. Kola jsou rovně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tým silentblokom a zadretým kĺbom má niečo do seba. Silentblok je teda asi lepšia voľba, aj keď mi to nesedí hlavne kvôli tomu ohnutiu.

 

Ako pozerám, máš lepšie možnosti servisu, keď si mohol celú nápravnicu vytiahnuť vonku. Keď som natieral tú moju, tak som to robil pod autom: kladivkom oklepať podhrdzavenú farbu, trošku prejsť drôtenou kefou, ofúkať vzduchom, natrieť základnou farbou a potom gumoasfaltom. A aj tak to zďaleka nevyzerá tak dobre, ako to Tvoje. Ale aspoň tá hrdza nebude na STKčke biť do očí :)

 

Keď som montoval nové ramená, tak som sa snažil koleso čo najviac narovnať (alebo teda vykloniť do "V") a potom dotiahnuť skrutky na predpísaných 75Nm + 90°. Ono v tých priečnych ramenách tie otvory nie sú kruhové, ale dosť oválne, takže som sa snažil na hornom ramene dostať skrutku čo najďalej od stredu auta a na spodnom zase čo najbližšie k stredu. Keď som to podoťahoval, tak vyzeralo fajn. Ale prešiel som s tým pár metrov a všetko bolo späť.

 

Ináč celkom zaujímavé je to, že nové spodné rameno je kratšie ako staré, čiže odklon kolesa by sa mal trošku narovnať. No nestalo sa tak a stále je to všetko po starom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horní ramena máš kradší o 3mm než spodní ramena. U oreginálních ramen jsoubrozlišeny zářezi na konci ramene na jedné straně té vidlice. Krádké rameno 1 zářez delší rameno 2 zářezy. Okem nerozeznatelné. Pouze podle těch výrobních zářezů a nebo metrem. V nahražce zářezy chybí a obvykle i prodéjci sami nevědí, co prodávají a myslí si, že všechny 4ks ramen jsou stejné, ale není tomu tak. Jinak k tomu zázemí mám ho uplně standartní a to je garaž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robil som to v práci a aj keď máme veľkú halu so všetkým možným, šéf po mne zazeral a dával nemiestne poznámky, keď auto stálo vo vnútri 1,5 mesiaca a nič sa s ním poriadne nedialo. Raz nebol čas, potom neboli náhradné diely, alebo náhradné diely nepasovali, potom nebola chuť a tak sa to vlieklo 1,5 mesiaca.

 

Keď budem veľký, kúpim si garáž s dvojstĺpovým zdvihákom a budem mať priestor len pre seba.

 

Predvčerom som šiel 100km na aute po snehu a bol som rád, že som ho na ceste udržal. Celou cestou mi zadok auta odskakoval raz do jednej a potom do druhej strany. Takže ma čaká výmena silentblokov vlečných ramien zadnej nápravy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravim Vas,

 

Chcem sa opytat ako to cele dopadlo ?

 

Miggy, ja mam dost velky problem udrzat auto ma ceste.

Mam OC 1 combi, r.v.2003, 1.9TDi ATD 4x4, Manual 6st.

 

Kupoval som ju pred 2 rokmi a dosteraz neviem co s tym je.

Ked je mokro alebo nebodaj v zime sneh, nemozem ist rychlejsie

nez 70km/h inac dostavam smyk a idem mimo drahu.

 

Pneumatiky mam do "A", ale zjazdene mam stale vonkajsie strany gum.

Geometriu je na tom nemozne urobit.

 

Vazne si uz neviem rady.

 

Vdaka za Vasu odpoved. Peter

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 1. 2017 na 8:57, miggy napsal:

Robil som to v práci a aj keď máme veľkú halu so všetkým možnýem, šéf po mne zazeral a dával nemiestne poznámky, keď auto stálo vo vnútri 1,5 mesiaca a nič sa s ním poriadne nedialo. Raz nebol čas, potom neboli náhradné diely, alebo náhradné diely nepasovali, potom nebola chuť a tak sa to vlieklo 1,5 mesiaca.

 

Keď budem veľký, kúpim si garáž s dvojstĺpovým zdvihákom a budem mať priestor len pre seba.

 

Predvčerom som šiel 100km na aute po snehu a bol som rád, že som ho na ceste udržal. Celou cestou mi zadok auta odskakoval raz do jednej a potom do druhej strany. Takže ma čaká výmena silentblokov vlečných ramien zadnej nápravy. 

Miggy si tu este ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím
Skúsim sa spýtať tu. Nikde neviem nájsť "klasické" gumové silentbloky do ramien - na vnútornú stranu, bližšie k diferenciálu. Našiel som iba polyuretanové.
Zle hľadám alebo úmyslom Škody bola výmena celého ramena pri rozsypanom silentbloku?

Ďakujem
Pali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...