Přejít na obsah

podlozky pod kola ..


bajdik1...

Doporučené příspěvky

my na stavarne vejsce jo :-) studoval jsem ocelovy kce tak z toho vychazim, nevim jakej je pro to vyraz ve strojarine, ale rad se priucim

ale je preci rozdil v namahani sroubu co spojuje dva prvky a srouby co mezi dvema prvky je jeste vlozen prvek treti ne :-) v tom pripade je uz sroub namahanej i na ohyb zatim co v prvnim pripade pouze na strih

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

my na stavarne vejsce jo :-) studoval jsem ocelovy kce tak z toho vychazim, nevim jakej je pro to vyraz ve strojarine, ale rad se priucim

ale je preci rozdil v namahani sroubu co spojuje dva prvky a srouby co mezi dvema prvky je jeste vlozen prvek treti ne :-) v tom pripade je uz sroub namahanej i na ohyb zatim co v prvnim pripade pouze na strih

Hele, hele, hele, hele, nechte toho! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojení normálním šroubem (tedy nelícovaným) je spojení tzv. "silovým stykem" , což znamená, že šrouby jsou namáhány POUZE na tah. Přenos točivého momentu tak uskutečňují třecí plochy náboje a ráfku.

Něco jiného je spoj lícovaným šroubem, který je namáhán na střih a přenos točivého momentu zajišťuje šroub svým tvarem "tvarovým stykem". (tedy namáháním na střih) To je jako nýt, kolík, čep. Tam už dochází k lecčemu, hlavně u konstrukcí. Ale obyčejný šroub má jediný úkol: Držet dvě věci silou u sebe, aby o sebe třely a nerozjely se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojení normálním šroubem (tedy nelícovaným) je spojení tzv. "silovým stykem" , což znamená, že šrouby jsou namáhány POUZE na tah. Přenos točivého momentu tak uskutečňují třecí plochy náboje a ráfku.

Něco jiného je spoj lícovaným šroubem, který je namáhán na střih a přenos točivého momentu zajišťuje šroub svým tvarem "tvarovým stykem". (tedy namáháním na střih) To je jako nýt, kolík, čep. Tam už dochází k lecčemu, hlavně u konstrukcí. Ale obyčejný šroub má jediný úkol: Držet dvě věci silou u sebe, aby o sebe třely a nerozjely se.

Sám bych to nevysvětlil lépe :p

Založmě tady někde nějakou vzdělávací, myslím vyšší nebo přímo vysokou vzdělávací, sekci, bude legrace :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky uvažuji o podložkách... ale mám předek sníženej o 4,5cm byl by to asi problém a myslim že by uložení nápravy a všechno todle mělo asi velkej problém... no a největší strach mám samozřejmě z nějaký nabroušený hlídky na silnici... ted mě krom xenonů... (málo kdo o tom bude vědět...) mě nemůžou za nic buzerovat...

- 4.5 cm? Ty vole, to uz je dost hafo.... Mohl bys mi prosim te postnout fotku cumaku nejak z profilu? Taky mam o neco takovyho zajem, ale asi si dopredu koupim stavitelnej, abych s tim pripadne mohl neco udelat, kdyby to bylo moc/malo. Takze foto prosim prosim!

Jinak podlozky jsou super... je fakt, ze naprava se namaha trosicku vic, ale kdyz to rozsireni neprezenete, tak by to melo bejt v pohode....

Jsou 2 zakladni druhy podlozek. jedny pouzivaji srouby co jsou z kol... Je proto dobry zmerit si presah sroubu, a pak jsou ty druhy.... ty se prisroubujou na napravu a kolo prisroubujes na podlozku..... takze je tam vic veci k rozbiti.... Mno... Sam budu davat dozadu 1cm na kazdou stranu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenze na 1 cm neudelas osazovaci krouzek!!!!

podlozky pruchozi se pouzivaji max tak do 2cm, nekteri vyrobci doporucuji i mene z duvodu vetsiho namahani sroubu

a podlozky a na montaz ka nabuji a pote kolu k podlozce se pouzivaji hlavne u zmen roztece a nebo prave u tech silnejsich podlozek

jinak snizeni 4,5cm je snad pohoda ne ja mam 8 cm :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojení normálním šroubem (tedy nelícovaným) je spojení tzv. "silovým stykem" , což znamená, že šrouby jsou namáhány POUZE na tah. Přenos točivého momentu tak uskutečňují třecí plochy náboje a ráfku.

Něco jiného je spoj lícovaným šroubem, který je namáhán na střih a přenos točivého momentu zajišťuje šroub svým tvarem "tvarovým stykem". (tedy namáháním na střih) To je jako nýt, kolík, čep. Tam už dochází k lecčemu, hlavně u konstrukcí. Ale obyčejný šroub má jediný úkol: Držet dvě věci silou u sebe, aby o sebe třely a nerozjely se.

stejne se mi strojarina libi vic kurna :-))

ale nemluvis tu o styku tri veci u sebe tj kolo, podlozka, naboj

ale samo pokud jde podle vasi terminologie o nelicovany sroub tak je to v podstate jedno protoze je namahany tedy pouze na tah

v pripade ale podlozky a licovaneho sroubu uz je strihan ve dvou mistech a cim jsou tim mista od sebe dale (tzn cim je tlustsi podlozka) tim preci musi dojit od i k namahani na ohyb

ale jak rikam , jsem stavar takze vychazim ze spoju ve stavebnictvi, tam se nic netoci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky uvažuji o podložkách... ale mám předek sníženej o 4,5cm byl by to asi problém a myslim že by uložení nápravy a všechno todle mělo asi velkej problém... no a největší strach mám samozřejmě z nějaký nabroušený hlídky na silnici... ted mě krom xenonů... (málo kdo o tom bude vědět...) mě nemůžou za nic buzerovat...

- 4.5 cm? Ty vole, to uz je dost hafo.... Mohl bys mi prosim te postnout fotku cumaku nejak z profilu? Taky mam o neco takovyho zajem, ale asi si dopredu koupim stavitelnej, abych s tim pripadne mohl neco udelat, kdyby to bylo moc/malo. Takze foto prosim prosim!

Jinak podlozky jsou super... je fakt, ze naprava se namaha trosicku vic, ale kdyz to rozsireni neprezenete, tak by to melo bejt v pohode....

Jsou 2 zakladni druhy podlozek. jedny pouzivaji srouby co jsou z kol... Je proto dobry zmerit si presah sroubu, a pak jsou ty druhy.... ty se prisroubujou na napravu a kolo prisroubujes na podlozku..... takze je tam vic veci k rozbiti.... Mno... Sam budu davat dozadu 1cm na kazdou stranu.

No ale mám to na Ibize... Ta je krapet níž než fabie už v základu... výškově to mám něco mezi Amoghem a Mácou... Pod autem mi neprojde krabička cigaret na stojato... musí ležet na užší straně samozřejmě... ne na placato... to teda taky projde... noooo a už jsem se do toho zamotal... skrátka nejmižší bod je asi 6cm nad zemí... takže jízda v kolejích nepřichází v úvahu, nebot dřů výfukem a vanou o zem...

hodim semka nějaký fotky... jdu si to vyfotit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekny auticko... fakt moc pekny. Ja muj podvozek budu nejspis delat v pondeli, takze sem taky postnu nejaky foto.... Udelam to jako pro srovnani, aby to bylo videt... Je mi az trapne, jel jsem si pro podvozek 300 km a uz ho 14 dni vozim v kufru. Zasrana operace... Nemuzu vubec nic delat. Boli me celej clovek. Hosi, nechodte do nemocnice, pokud nemusite. BOLI TO :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to podvozek od HP sporting... Dopredu jen tlumice (pruziny asi puvodni) a vzadu jak tlumic, tak pruzina.... Vepredu je to stavitelny a vzadu to ma jit o 2 - 4 cm dolu... zalezi na hmotnosti, jelikoz mam sedana, tak bych to tipnul na ty 3cm... predek ma rozsah 2 - 8 cm, takze tam dam tak 5... uvidim... On je u sedanu trosku problem s jakousi "dirou" nad zadnim kolem, tak aby to nebylo tak patrny... Budu si s tim holt muset vyhrat no

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amogh: To je teorie. U spoje tří věcí je to stejné.

V praxi se ale stává, že tak tlustá podložka a dlouhý šroub pruží, rozhýbe se a rád se povoluje. Tam už může dojít ke střihu. Znám jednoho, co kola pravidelně dotahoval, ale měl to udělané prasácky amatérsky a ke kvalitním podložkám to mělo daleko. (Měměl ani středící pouzdro.)

Jinak při dobrém materiálu podložky, kvalitní výrobě a přítomnosti středícího pouzdra by to mělo být v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to podvozek od HP sporting... Dopredu jen tlumice (pruziny asi puvodni) a vzadu jak tlumic, tak pruzina.... Vepredu je to stavitelny a vzadu to ma jit o 2 - 4 cm dolu... zalezi na hmotnosti, jelikoz mam sedana, tak bych to tipnul na ty 3cm... predek ma rozsah 2 - 8 cm, takze tam dam tak 5... uvidim... On je u sedanu trosku problem s jakousi "dirou" nad zadnim kolem, tak aby to nebylo tak patrny... Budu si s tim holt muset vyhrat no

HP sportin s rozsahem stelovani vepredu 2-8cm??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak samo že ta náprava je otrochu víc namáhaná než bez nich

Ale asi stejne, jako kdyz mas nizsi ET, ne? Logicky by to tak melo byt, za predpokladu, ze jsou kvalitni podlozky...

jasne je jedno jestli podlozky nebo mensi ET, oboji znamena vetsi paku na napravy

akroat v pripade podlozky je dvoustrizne namahanej sroub

Kucíí, co to tady řešíte za dvojstřihy a tak? Mám strojárnu, vejšku, ale buď jsem zrovna chyběl nebo jsme se dvojstřih neučili :p

Vy jste se neučili dvojstřih???

Mimochodem si myslim že ten šroub nebude namáhanej dvojstřihem... dyt na podložku nebude pusobit nijaká velká síla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amogh: To je teorie. U spoje tří věcí je to stejné.

V praxi se ale stává, že tak tlustá podložka a dlouhý šroub pruží, rozhýbe se a rád se povoluje. Tam už může dojít ke střihu. Znám jednoho, co kola pravidelně dotahoval, ale měl to udělané prasácky amatérsky a ke kvalitním podložkám to mělo daleko. (Měměl ani středící pouzdro.)

Jinak při dobrém materiálu podložky, kvalitní výrobě a přítomnosti středícího pouzdra by to mělo být v pohodě.

No a to se rozhýbalo právě kvůli tomu středícímu pouzdru...

Dokážu si představit že ten šroub bude namáhanej větším střihem než bez podložky ale neřikej mi že jak jste psali nebude dostatečná třecí síla mezi podložkou kolem a podložkou nábojem...

ta podložka váží pár gramů a navíc na ní nepůsobí žádná síla... maximální setrvačná a ta při pár gramech a malým průměru bude mizivá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to podvozek od HP sporting... Dopredu jen tlumice (pruziny asi puvodni) a vzadu jak tlumic, tak pruzina.... Vepredu je to stavitelny a vzadu to ma jit o 2 - 4 cm dolu... zalezi na hmotnosti, jelikoz mam sedana, tak bych to tipnul na ty 3cm... predek ma rozsah 2 - 8 cm, takze tam dam tak 5... uvidim... On je u sedanu trosku problem s jakousi "dirou" nad zadnim kolem, tak aby to nebylo tak patrny... Budu si s tim holt muset vyhrat no

HP sportin s rozsahem stelovani vepredu 2-8cm??

:huh::o taky čumim kua :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amogh: To je teorie. U spoje tří věcí je to stejné.

V praxi se ale stává, že tak tlustá podložka a dlouhý šroub pruží, rozhýbe se a rád se povoluje. Tam už může dojít ke střihu. Znám jednoho, co kola pravidelně dotahoval, ale měl to udělané prasácky amatérsky a ke kvalitním podložkám to mělo daleko. (Měměl ani středící pouzdro.)

Jinak při dobrém materiálu podložky, kvalitní výrobě a přítomnosti středícího pouzdra by to mělo být v pohodě.

No a to se rozhýbalo právě kvůli tomu středícímu pouzdru...

Dokážu si představit že ten šroub bude namáhanej větším střihem než bez podložky ale neřikej mi že jak jste psali nebude dostatečná třecí síla mezi podložkou kolem a podložkou nábojem...

ta podložka váží pár gramů a navíc na ní nepůsobí žádná síla... maximální setrvačná a ta při pár gramech a malým průměru bude mizivá...

nj vlastne pokud mame osazovaci krouzek tak je veskera svisla sila z kola do napravy prenasena pouze tak

zatimco kdyz je krouzek neni tak pak preci srouby musi byt namahany i na ohyb .. proste klasika ... sila*vzdalenost = moment

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Amogh: To je teorie. U spoje tří věcí je to stejné.

V praxi se ale stává, že tak tlustá podložka a dlouhý šroub pruží, rozhýbe se a rád se povoluje. Tam už může dojít ke střihu. Znám jednoho, co kola pravidelně dotahoval, ale měl to udělané prasácky amatérsky a ke kvalitním podložkám to mělo daleko. (Měměl ani středící pouzdro.)

Jinak při dobrém materiálu podložky, kvalitní výrobě a přítomnosti středícího pouzdra by to mělo být v pohodě.

No a to se rozhýbalo právě kvůli tomu středícímu pouzdru...

Dokážu si představit že ten šroub bude namáhanej větším střihem než bez podložky ale neřikej mi že jak jste psali nebude dostatečná třecí síla mezi podložkou kolem a podložkou nábojem...

ta podložka váží pár gramů a navíc na ní nepůsobí žádná síla... maximální setrvačná a ta při pár gramech a malým průměru bude mizivá...

nj vlastne pokud mame osazovaci krouzek tak je veskera svisla sila z kola do napravy prenasena pouze tak

zatimco kdyz je krouzek neni tak pak preci srouby musi byt namahany i na ohyb .. proste klasika ... sila*vzdalenost = moment

No bez toho kroužku by se to určitě namáhalo víc... navíc i když by se to netočilo... při točení by se přenášelo i to namáhání na ten šroub a vlastně by se jakoby kroutil...

Při osazení si dokážu představit jen tan střih... ale myslim si že bude namáhanej klasicky na tah a ta podložka je vlastně jenom mezi kus a při velké třecí síle by to drželo stejně jako kolo náboj...

Ovšem puvodní debata o namáhání a podobně nebyla myšlena na šrouby... podložky má kde kdo a zatim jsem neslyšel o nikom kdo by řekl že se mu povolili a nebo ustřihly... původně to mělo směřovat k tomu jak je namáhanej podvozek auta a jak mu to škodí... ložiska, čepy, nápravy a tak... navíc jak je větší páka na tu pružinu tak to klesne asi ještě níže ne???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to podvozek od HP sporting... Dopredu jen tlumice (pruziny asi puvodni) a vzadu jak tlumic, tak pruzina.... Vepredu je to stavitelny a vzadu to ma jit o 2 - 4 cm dolu... zalezi na hmotnosti, jelikoz mam sedana, tak bych to tipnul na ty 3cm... predek ma rozsah 2 - 8 cm, takze tam dam tak 5... uvidim... On je u sedanu trosku problem s jakousi "dirou" nad zadnim kolem, tak aby to nebylo tak patrny... Budu si s tim holt muset vyhrat no

HP sportin s rozsahem stelovani vepredu 2-8cm??

Beru zpet.... je to 0-6 cm.... :)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...