Přejít na obsah

čidlo klepání


century

Doporučené příspěvky

Koukám, že nikdo nic asi neví.... třeba jestli ho stačí vyměnit nebo se musí i něco nastavovat přes počítač... divil bych se že by 16V nikomu nezvonil a to i na víceoktanovej benzin a nehonil to a nezkoušel co stím

16v co já vím zvoní při prudkém přidání plynu v nízkých otáčkách všem, ať jde o slabší či silnější variantu motoru. Nijak se to čidlo neseřizuje, pouze se dá vyměnit.

Pokud je špatné, zapíše se chyba, měnit ho ale preventivně, nevím, jestli by to pomohlo, spíš ne. Pochybuju, že máme všichni rozbité čidlo klepání.

Jen pro zajímavost, teď nedávno jsem byl svědky prudšího rozjezdu nového VW Golfu s motorem 1.6FSI, ten motor zvonil na jedničku i na dvojku, ale jen krátce myslím, že je to normální. Problém by byl, kdyby motor klepal např. po celou dobu při jízdě do kopce, jak jsme zvyklí u starých škodovek.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jakej je to problém? třeba když pojedu na čtyřku a budu mít lehce nad dva tisíce otáček a začne to zvonit a já budu dodržovat otáčky do kopce tak mi to bude zvonit pořád,a le jak šlápnu na plyn a začne to ládovat směs tak to přestane... prostě pořád šlapat na plyn

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jakej je to problém? třeba když pojedu na čtyřku a budu mít lehce nad dva tisíce otáček a začne to zvonit a já budu dodržovat otáčky do kopce tak mi to bude zvonit pořád,a le jak šlápnu na plyn a začne to ládovat směs tak to přestane... prostě pořád šlapat na plyn

Problém je v tom, že 16v je potřeba točit, proto když jedeš na čtyřku pod otáčkami s malým plynem není se čemu divit. Řešení je jednoduché, podřadíš na trojku, dáš víc plynu, otáčky se zvednou a motor zvonit přestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jakej je to problém? třeba když pojedu na čtyřku a budu mít lehce nad dva tisíce otáček a začne to zvonit a já budu dodržovat otáčky do kopce tak mi to bude zvonit pořád,a le jak šlápnu na plyn a začne to ládovat směs tak to přestane... prostě pořád šlapat na plyn

no ist na 4 do kopca a mat cca kusok nad 2000ot. tak to je trapenie motora to necitis ako ti to netaha a ma co robit aby vobec tie otacky udrzal. do kopcov pouzivat radenie takto: na 3-ke chodim bezne do 80km. dolezite je aby ti otacky po preradeny nepadli pod 3000. lebo prave od 3000 to zacina tahat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jakej je to problém? třeba když pojedu na čtyřku a budu mít lehce nad dva tisíce otáček a začne to zvonit a já budu dodržovat otáčky do kopce tak mi to bude zvonit pořád,a le jak šlápnu na plyn a začne to ládovat směs tak to přestane... prostě pořád šlapat na plyn

no ist na 4 do kopca a mat cca kusok nad 2000ot. tak to je trapenie motora to necitis ako ti to netaha a ma co robit aby vobec tie otacky udrzal. do kopcov pouzivat radenie takto: na 3-ke chodim bezne do 80km. dolezite je aby ti otacky po preradeny nepadli pod 3000. lebo prave od 3000 to zacina tahat.

Zase až tak bych to neviděl, chce to cit a poslouchat motor. Dá se jet i na čtverku 50, nebo na pětku 70, ale za předpokladu, že jedu po rovině nebo s mírného kopce a jen lechtám plyn. Pokud to chce zrychlit, nebo se začne motor namáhat, byť v mírném kopci, šup tam o rychlost níže...

Zrovna teď to učím manželku čerstvě po autoškole, tak vím o čem mluvím :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Pava: Ale toto zvonenie som si vsimol len pred nedavnom,myslel som ze su to ventili.Takze to klepanie pri rozbehu je normal?Robi mi to na 1-2 a obcas aj trojke v podotackach

Tak mi to dělá, jak píšeš, ale je to jen kratičké zazvonění, připadá mi to přesně okamžik, než snímač klepání upraví předstih.

Napadlo mě, jestli nepomůže výměna svíček, mám těsně před výměnou, tak uvidím. Ale problém v tom nevidím, řešit to neřeším, myslím, že je to v normě.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Leonin: Pokud máš 16ti ventil tak tam je to zcela určitě jinak, já jsem psal o 1,4 Mpi 8V. Čidlo klepání je přišroubováno na bloku motoru vzadu pod výfukovými svody klasickým šroubem s šestihrannou hlavou M8 na 13klíč, na pravé straně bloku mezi 3 a 4 válcem. Poněvadž momentový klíč nevlastním, musel jsem si vystačit s očkovým klíčem a mincířem, momenťákem by se tam podle mě stejně nedalo dostat. Přepočítal jsem poměr pák, takže na rameni 15 cm 20tiNm odpovídala síla 13,3 kg na mincíři. Asi na tom utahovacím momentu fakt záleží, i když si to nedovedu moc logicky vysvětlit proč to má na funkci čidla takový vliv. Je to prostě tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 15 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...