Přejít na obsah

Zimné pneumatiky


Diamant

Doporučené příspěvky

To jsem si osobně taky myslel, že ty 16" budou na zimu nejrozumnější (jízda, cena i vzhled - tím myslím že budou hezčí než moje dosavadní 15" plecháče). Ty 17" by teda vyšly o hodně dráž. Myslíš, že budou mít horší jízdní vlastnosti než ty moje 15" 195/65R15? Co si myslíš o těch Apollonech - myslím jejich vzhled. Mě osobně se ze všech origo Škoda 16" palcových kol nejvíce líbí. Ještě mě zajímá tvůj názor, když všichni jste pro Continentaly (nyní už i já a už na tom nebudu nic měnit) a říkáte že jsou lepší než Michelin Alpin 4 proč jsou ty Micheliny dražší? Myslíš, že se platí ta značka Michelin?

Obecně mají Micheliny delší kilometrový výkon než třeba Continental. A ano, platíš značku, stejně jako třeba u BMW. Ovšem u gum je ve většině případů cena úměrná kvalitě, stejně jako u aut. Jezdil jsem 4 roky na Michelin Alpin A3 a naprostá spokojenost, na českou zimu je to ideální guma myslim. Letos jezdím na Alpin A4 a rovněž jsem maximálně spokojen. Auto drží jako přilepený, gumy se málo sjíždějí a jsou velmi komfortní (prvních 3000 km sice trochu hučely, ale pak to zmizlo a ted o nich nevím). Navíc když třeba Michelinku píchneš a chvíli jedeš na prázdné gumě, tak jí nezničíš (struktura gumy se nepoškodí) jako o levnějších gum. Já už bych nic jiného než Michelin na své auto (jezdím hodně - cca 50tis. km/rok) nechtěl. (možná ještě Pirelli Sotozerro 2 - to je taky luxusní zimák) Jo a mám je obuté na Craterisech v rozměru 205/55 R16.

Mimochodem Alpin A4 v rozměru 205/55 R16 T se dá pořídit už za 2300,- Kč. Pirelli Sottozero 2 v indexu H pak dokonce za 2100,- Kč.

Editováno: , autor: molczik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jedeš po prázdné gumě tak ji zničíš a je jedno co to je za značku pneu,

musela by to být konstrukce runflat ,aby to přežila. Měnil jsem A4 i po 100 metrech

jízdy bez tlaku a z gumy totální šrot.

Jinak Michelin je dobrá guma ,ikdyž preferuji

Continental,ale to už je věc podle zkušeností jednotlivých lidí.

Doporučuji před koupí pneu podívat se na testy pneumatik třebas ADAC atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně mají Micheliny delší kilometrový výkon než třeba Continental. A ano, platíš značku, stejně jako třeba u BMW. Ovšem u gum je ve většině případů cena úměrná kvalitě, stejně jako u aut. Jezdil jsem 4 roky na Michelin Alpin A3 a naprostá spokojenost, na českou zimu je to ideální guma myslim. Letos jezdím na Alpin A4 a rovněž jsem maximálně spokojen. Auto drží jako přilepený, gumy se málo sjíždějí a jsou velmi komfortní (prvních 3000 km sice trochu hučely, ale pak to zmizlo a ted o nich nevím). Navíc když třeba Michelinku píchneš a chvíli jedeš na prázdné gumě, tak jí nezničíš (struktura gumy se nepoškodí) jako o levnějších gum. Já už bych nic jiného než Michelin na své auto (jezdím hodně - cca 50tis. km/rok) nechtěl. (možná ještě Pirelli Sotozerro 2 - to je taky luxusní zimák) Jo a mám je obuté na Craterisech v rozměru 205/55 R16.

Mimochodem Alpin A4 v rozměru 205/55 R16 T se dá pořídit už za 2300,- Kč. Pirelli Sottozero 2 v indexu H pak dokonce za 2100,- Kč.

Já mám zatim 15" plecháče a na nich Michelin Aplin 3, nemůžu si na ně stěžovat ohledně jízdních vlastností a výdrže, ale ohledně hluku je to horší. Mám je už třetí zimu a hučí furt stejně. Na léto mám Michelin Pilot Sport 3 225/45R17 a ty jsou naprosto tiché, vůbec o nich při jízdě nevim. Ale ty zimní hučí na mě až dost. Tak právě přemýšlím jakou gumu vybrat na nové 16". Podle názorů tady na fóru všichni doporučujou ty Continentaly většinou z vlastní zkušenosti a ty Micheliny buď nikdo nemá nebo je všichno odsouvají až právě za ty Continentaly a někdy za Dunlopy. Tak ty říkáš, že ty Alpin 4 vůbec nehučí ? To si zatim jedinej kdo se ozval že má Micheliny Aplin 4 a ne Continentaly. Nemohl by si sem dát foto tvýho auta s těmi zimními koly? Máš OII nebo OII facelift? Taky se rozhoduju mezi alu právě Crateris nebo Apollon, ale zatim vítězí ty Apollony. Nevim jestli by se ty Crateris ne před facelift hodily. Jám mám OII Combi r.v. 2007.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na testy pneumatik.Zrovna Michelin A3 dost často dostala jen 2 hvězdičky.

Letos A4 v některých testech vyhrála.

Už jsem viděl dost testů a v tomhle rozměru byla vždy první Continental a Michelin byl většinou 2. nebo 3. za Dunlopem. Akorát v rozměru 225/45R17 vyhrála Michelin a Continental byl 2. Foto nebude?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád obul pneumatiky SAVA a je velice spokojen.Když jsem s autem jel tak opravdu jsem si hodně dovolil a auto se chovalo opravdu neuvěřitelně. :palec2:

Zrovna minulý týden mi taky 2 lidi povídali, že mají Savy a jsou maximálně spokojení. Z toho jeden kamarád, k jehož chalupě v malé osadě se jede do celkem prudkého kopce a zrovna když jsem u něj byl tak tam byl pod sněhem místy prima led. Mám Barum Polaris a vyjel jsem bez problémů ale ASR úřadovalo. Jak jsem vylezl z auta, tak jsem se tam natáhnul na zem :) Jinak s Polarisama jsem spokojen. Teď přes ty kalamity na dálnici taky párkrát příjemně překvapily.

Editováno: , autor: :Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna minulý týden mi taky 2 lidi povídali, že mají Savy a jsou maximálně spokojení. Z toho jeden kamarád, k jehož chalupě v malé osadě se jede do celkem prudkého kopce a zrovna když jsem u něj byl tak tam byl pod sněhem místy prima led. Mám Barum Polaris a vyjel jsem bez problémů ale ASR úřadovalo. Jak jsem vylezl z auta, tak jsem se tam natáhnul na zem :) Jinak s Polarisama jsem spokojen. Teď přes ty kalamity na dálnici taky párkrát příjemně překvapily.

Nechci pomlouvat nějake gumy ,ale Savy nic moc.Nová neznačková pneu je teda rozhodně lepší než sjetá značková .

A hodně velký vliv na jízdní vlastnosti je prostředí kde ta guma jezdí .Nokian špica na horách na sněhu ,

ale dálnice nic moc po zahřátí hodně plave .

Také hodně záleží na stáří pneu kvůli složce zvané silika která časem vyprchává.

Měl jsem pět let staré Klebry záběr výborný, ale auto nešlo zastavit a to jezdím opatrně.

A bude též záležet natom kde byly pneu vyrobeny. Dělám v pneuservisu a musím říct neuvěřitelný

rozdíl třeba u Klebru vyrobeným ve Franci a Británii úplně jiná váha a tuhost bočnice.

Pro mne je nejdůležitější faktor brždění nato se dívám zevšeho nejvíce ,vždy se najde někdo kdo pomůže

strčit,aby člověk vyjel ,ale hlavně zastavit třebas u přechodu u školy, tam ti nikdo nepomůže.

A némá cenu se přít ,která značka je lepší a která horší ,každému vyhovuje jiná a do toho zahrňme v dnešní

době hodně důležitou věc a to jsou finanční možnosti.

Tak že všem , hodně kilometru bez nehod a nesnází.

Editováno: , autor: Škrabi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Mám takový dotaz, někteří píšete, že čím širší guma tím, je horší třeba na sněhu. To jako znamená, že když má jeden na OII zimní 195/65R15 a druhý 225/45R17 tak ten se 225/45R17 neprojede nebo bude mít větší problémy s jízdou než ten se 195/65R15?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě jde o to, že čím užší pneumatika tím má lepší záběr a ovladatelnost na sněhu. V létě na asfaltu je to přesně opačně. lol

Takže platí to co jsem napsal že? Mám právě 15" plech na zimu a 17" na léto a chystám se nechat 17" i na zimu. Takže je to špatná volba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám takový dotaz, někteří píšete, že čím širší guma tím, je horší třeba na sněhu. To jako znamená, že když má jeden na OII zimní 195/65R15 a druhý 225/45R17 tak ten se 225/45R17 neprojede nebo bude mít větší problémy s jízdou než ten se 195/65R15?

To platilo dříve,když zimní pneu byl jen hrubý vzorek a měl za úkol se prohrabat na pevný podklad.

Dnes naopak výrobci tvrdí ,je lepší širší pneu ,jelikož je větší styčná plocha s povrchem vozovky. Zimní pneu obsahuje složku

zvanou silika a ta dělá zimní pneumatiku zimní pneumatikou.Tato složka vyprchává, proto se udává životnost zimní

pneumatiky 4 roky po montáži.Silika dělá zimní pneu měkčí a přilnavější při teplotách pod bodem mrazu.

A naopak jezdit v létě na zimních se silně nedoporučuje ,jelikož pneumatika je abnorrmálně měká jako žvýkačka a začíná se strašně rychle

opotřebovávat,vytrhávat vzorek a vůz začne plavat.Proto je doporučená průměrná teplota +7 až +8 stupňů pro výměnu pneu

na léto nebo zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To platilo dříve,když zimní pneu byl jen hrubý vzorek a měl za úkol se prohrabat na pevný podklad.

Dnes naopak výrobci tvrdí ,je lepší širší pneu ,jelikož je větší styčná plocha s povrchem vozovky. Zimní pneu obsahuje složku

zvanou silika a ta dělá zimní pneumatiku zimní pneumatikou.Tato složka vyprchává, proto se udává životnost zimní

pneumatiky 4 roky po montáži.Silika dělá zimní pneu měkčí a přilnavější při teplotách pod bodem mrazu.

A naopak jezdit v létě na zimních se silně nedoporučuje ,jelikož pneumatika je abnorrmálně měká jako žvýkačka a začíná se strašně rychle

opotřebovávat,vytrhávat vzorek a vůz začne plavat.Proto je doporučená průměrná teplota +7 až +8 stupňů pro výměnu pneu

na léto nebo zimu.

Já právě chci jít do 17"alu i na zimu, protože na ty 15" plechy se prostě nedá koukat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To platilo dříve,když zimní pneu byl jen hrubý vzorek a měl za úkol se prohrabat na pevný podklad.

Dnes naopak výrobci tvrdí ,je lepší širší pneu ,jelikož je větší styčná plocha s povrchem vozovky. Zimní pneu obsahuje složku

zvanou silika a ta dělá zimní pneumatiku zimní pneumatikou.Tato složka vyprchává, proto se udává životnost zimní

pneumatiky 4 roky po montáži.Silika dělá zimní pneu měkčí a přilnavější při teplotách pod bodem mrazu.

A naopak jezdit v létě na zimních se silně nedoporučuje ,jelikož pneumatika je abnorrmálně měká jako žvýkačka a začíná se strašně rychle

opotřebovávat,vytrhávat vzorek a vůz začne plavat.Proto je doporučená průměrná teplota +7 až +8 stupňů pro výměnu pneu

na léto nebo zimu.

S tím nesouhlasím. Koukni se na rallyové speciály co mají na sníh nazuto. Silika je příměs do směsi, aby pneumatika v nízkých teplotách neměnila svou pružnost, nic víc za tím nehledej. Co se týká mě tak 15" na zimu a 17" na léto jsou nejlepší volbou!!!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě chci jít do 17"alu i na zimu, protože na ty 15" plechy se prostě nedá koukat.

Tak si kup alu patnáctky na zimu, v bazaru je seženeš za pár kaček. Já plecháče taky nechtěl, tak jsem nechal na alu patnáctky, co na autě byly, dát zimní gumy a na léto koupím asi šestnáctky. V zimě jsou patnáctky lepší hlavně kvůli dírám v silnici, výška pneu je na nich vyšší a víc pruží, když někam vletíš. podvozek tolik netrpí. Ale na dálnici nad 140km/h už ty 15 zimáky nejsou nic moc, dost to plave. Asi záleží, kde a po jakých silnicích člověk nejčastěji jezdí a podle toho vybírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím nesouhlasím. Koukni se na rallyové speciály co mají na sníh nazuto. Silika je příměs do směsi, aby pneumatika v nízkých teplotách neměnila svou pružnost, nic víc za tím nehledej. Co se týká mě tak 15" na zimu a 17" na léto jsou nejlepší volbou!!!! :palec2:

Při závodech se také používají pneu s hřeby a nepoužíváš je.Kolik mají sad pneu?

Zimní pneu jsou hlavně o brždění jak jsem tu několikrát psal a ,až v druhé řadě je záběr pneu.

Vždycky se najde někdo kdo pomůže roztlačit,ale ještě jsem nepotkal nikoho kdo by si leh

pod kola a pomohl mi zastavit :_icon_smich2:

A co takový Scout ten je určen pro horší podmínky a má předepsané 17" kola.

Abych byl férovej tak se přiznávám ,že na zimu mám 15" originál alu.

Ale z důvodů děr na silnicích,ty 15" mají přeci jenom větší množství gumy na propružení

a nejsou tak náchylný na poškození bočnice jako u nižších profilů a netrpí tolik disky.

Zdůvodů peněz mám 195/65 r 15 ,ale raději bych namontoval 205/60 r 15.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale podle tvého tvrzení jsou šiřší pneu lepší. Tím pádem, kdyby rallyové speciály měli širší kola tak se tam dokonce vejde víc hřebů. ;) A podle mě je podstata zimních pneu v právě záběru na vozovce za snížené adheze a i brzdný účiněk. Užší pneumatiky – lépe odolávají aquaplaningu, mají nižší hluk, jsou pohodlnější, mají menší valivý odpor, a tedy i nižší spotřebu paliva. Taky lépe vyhazují sníh od středu pneumatiky, jelikož mají kratší dráhu na odvod. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale podle tvého tvrzení jsou šiřší pneu lepší. Tím pádem, kdyby rallyové speciály měli širší kola tak se tam dokonce vejde víc hřebů. ;) A podle mě je podstata zimních pneu v právě záběru na vozovce za snížené adheze a i brzdný účiněk. Užší pneumatiky – lépe odolávají aquaplaningu, mají nižší hluk, jsou pohodlnější, mají menší valivý odpor, a tedy i nižší spotřebu paliva. Taky lépe vyhazují sníh od středu pneumatiky, jelikož mají kratší dráhu na odvod. :)

Na zimních závodech se nejčastěji jezdí řízeným smykem proto proto užší pneu,

širší pneu hlavně lépe brzdí.To samé kam se dávají lepší pneu(hloubka dezénu) z 99% na předek a opět doporučení

výrobce pneu je na zadek ,jelikož zadek tě nesmí předběhnout,aby jsi se nepřetočil, ale zaběrová je přední náprava.

S tou hlučností máš pravdu.Aquaplaningu zabraňují podelné drážky,ale podívejse na výsledky testu zimních pneu.

Michelin A4,Goodyear UG7+,Continentál TS830,Dunlop 3D kolik jich má podelné drážky na odvod vody.

Vše to jsou samé protiklady,o kterých asi nejvíce vědí inženýři v těch gumárnách a ti vydávají tyto doporučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem to asi blbě napsal, příčné drážky vyhazují sníh. Podélné jsou na zabránění Aquaplaningu. ;) Stejně nejlepší bude, když si to každý vyzkouší sám. Mnoho produktů pro mnoho lidí. :)

Teď jsi to přesně vystihnul. :palec2: Taky nedodržuju všechny doporučení výrobců.

Jak my se nemůžeme dohodnout co je lepší a co není,stejně se nedohodují výrobci aut s výrobci pneu. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

No zima je ještě doufejme hodně daleko a nehrne se k nám, ale už jsem si všiml, že některé webovky on-line prodejců pneu, už nabízejí akční ceny na zimní pneu. Podle recenzí nejen zde bych rekl, že kvalita bude v Conti WC TS830, Dunlop WS 3D, GY UG7+ a Michelin A4. Velkou chválu, ale v malém počtu recenzí jsem četl na pneu Nokian, tak se chci zeptat, či s těmito nemáte někdo zkušenosti?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No zima je ještě doufejme hodně daleko a nehrne se k nám, ale už jsem si všiml, že některé webovky on-line prodejců pneu, už nabízejí akční ceny na zimní pneu. Podle recenzí nejen zde bych rekl, že kvalita bude v Conti WC TS830, Dunlop WS 3D, GY UG7+ a Michelin A4. Velkou chválu, ale v malém počtu recenzí jsem četl na pneu Nokian, tak se chci zeptat, či s těmito nemáte někdo zkušenosti?

Díky

Jen pro upřesnění letošní novinky : Dunlop 4D ,už jsem jí měl v ruce a vypadá moc pěkně.

GY ULTRAGRIP 8

Nokian WR D3

Nokian je špičková guma ,ale nedoporučuji na dálniční provoz, po zahřátí změkne a začíná plavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...