Přejít na obsah

Zimné pneumatiky


Diamant

Doporučené příspěvky

Ahoj, dám pár postřehů k zimním pneu Nokian, které jezdím na služební OI a teď OII /rozměr 195-65-R15/ :

zatím jsem měl 2 sady Nokian WR, 2 sady Nokian W+ a dnes jsem obul Nokian WR D3.

Na zimácích odjedu 2 zimy a dávám je pryč - většinou za ty 2 zimy najedu 36-38000km.

Vzorku potom zbývá cca 5mm.

A jaké jsou?

WR vynikající na všech površích, na sněhu asi nepřekonatelné - výborné i na mokru a ´´srágorách´´,

W+ jsou proti WR ve všem o něco horší, změnil se trochu dezén a celkově mám pocit , že i složení směsy na výrobu pneu - je taková o trochu tvrdší a o něco pomaleji ubývá , než předchozí WR.

WRD3 - najeto zatím 0 km , vzorek je úplně jiný než u WR a W+, vypadá velice slibně, už se těším až otestuji.

Podle mého úsudku /najedu 50.000km ročně, dříve jsem se pár let motal kolem závodů/ patří Nokiany k nejlepším zimním pneumatikám na našem trhu

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přezuto. 195/65 R15, Continental TS850 (Made in Germany, DOT 37/12), na suchu tiché, komfortní. Dokonce volant na místě můžu točit malíčkem (celkem jsem čučel). Špatná zpráva pouze ta, že mně ve značkovém servisu Škoda poškrábali brutálně všechny 4 kola jak mašinou, tak ku*va i u středu nešetrným zacházením, ale to je mimo téma (na místě nafoceno, sepsáno, bude se v pondělí dál řešit). Takže si případně vždy zkontrolujte, pokud kola neprohazujete komplet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dám pár postřehů k zimním pneu Nokian, které jezdím na služební OI a teď OII /rozměr 195-65-R15/ :

zatím jsem měl 2 sady Nokian WR, 2 sady Nokian W+ a dnes jsem obul Nokian WR D3.

Na zimácích odjedu 2 zimy a dávám je pryč - většinou za ty 2 zimy najedu 36-38000km.

Vzorku potom zbývá cca 5mm.

A jaké jsou?

WR vynikající na všech površích, na sněhu asi nepřekonatelné - výborné i na mokru a ´´srágorách´´,

W+ jsou proti WR ve všem o něco horší, změnil se trochu dezén a celkově mám pocit , že i složení směsy na výrobu pneu - je taková o trochu tvrdší a o něco pomaleji ubývá , než předchozí WR.

WRD3 - najeto zatím 0 km , vzorek je úplně jiný než u WR a W+, vypadá velice slibně, už se těším až otestuji.

Podle mého úsudku /najedu 50.000km ročně, dříve jsem se pár let motal kolem závodů/ patří Nokiany k nejlepším zimním pneumatikám na našem trhu

...............................

Ahoj,

navazuji na moje předchozí postřehy o Nokianech:

tak dám pár prvních pocitů z WR D3 - ujeto prvních 1000km /sucho, mokro/

na suchu zatím sklamání , skoro bych řekl, že horší než W+, na mokru cca jako W+., hlučnost - tichošlápek to tedy není, sníh jsem zatím nepotkal.

Musím se podívat , kde jsou vyrobené.

Vím, že soudit po 1000 km je brzo - budu dávat postupně další info

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den,

určitě bych doporučil CWC TS 850, pořídil jsem je nedávno, nejdříve pár set km na suchu a poté jsem je pilně vyzkoušel minulý víkend na všech možných povrchách se sněhem i mokrem a dobré to bylo. :kol-47: Zkoušel jsem si to porovnávat s Barum Polaris 2, které máme na starší Oktávce a napříkad jak je ten protoč z Hlávkova mostu na nábřeží Kapitána Jaroše tak Polaris mi tam nepěkně ujel do strany, zatímco TS 850 držel. Ale Polaris 2 je starší, tak 3 bude třeba mnooohem lepší. :kol-32:

Ale chtěl bych se prosím zeptat, jak velký by měl být zhruba prostor mezi diskem a brzdičem, jestli nevíte? Koukal jsem na starší oktávce tam máme ve předu snad 3 centimetry, leč u té nové 1.4 tam mám tak 5 milimetrů místo? Mám strach aby to kolo neškrtlo o ten brzdič... :kol-140: Vzadu samozřejmě v pohodě, místa spousta.

Děkuji a přeji pěkný zbytek víkendu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... tak Polaris mi tam nepěkně ujel do strany, zatímco TS 850 držel.

Sice pekny hodnoceni, ale stejne podminky se nikdy nedaji nasimulovat a to ani kdyby ta auta jela za sebou - malinko jina najezdova rychlost, jina stopa a uz je vse jinak. Cili takoveto hodnoceni nemuze byt vypovidajici.

Jinak TS850 je dneska jedna z nejlepsich voleb, sam jsem doporucil kolegovi.

Mám strach aby to kolo neškrtlo o ten brzdič... :kol-140:

Kolego, mas pocit, ze se za jizdy meni poloha disku oproti naboji, resp. brzdovemu trmenu? Je-li tam ted 5mm mista, bude tam tech 5mm za kazde okolnosti. Skrtnuti tedy skutecne nehrozi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za uklidnění, jsa zděšen, okukoval jsem s baterkou v ruce ostatním vozům kola, policii na mě zavolat nestihli, nicméně shledal jsem, že to asi tak bude normální. No měl jsem strach, že se třeba ten disk při brždění do zatáčky a nájezdu na díru (díra ve vozovce samozřejmě) mírně propruží, prohne a pocuchá nebohý brzdič. Těm materiálům moc nevěřím, může to být vyrobeno ze slitiny trusu a alobalu s vysokou inklinací k pruživosti. Tak snad to bude OK.

No a k hodnocení smýkání mého se na Polarisu, já vím, že nemohu udělat stejné podmínky a takové to laboratorní domácí prostření nevytvořím, ale tak nějak lidsky se mi zdá, že na těch Ba_rumech se to auto více potácelo. Ještě jednou děkuji za uklidnění a přeji příjemný start do nového týdne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já letos 15"ocelové disky s pneu Barum Polaris 2 vyměnil za 16" lité Vegy a pneu Dunlop SP Winter Sport 3D. Zatím (na mokru) vše v pohodě, lepší odvod vody jak Barum, vyšší směrová stabilita za vyšších rychlostí na německých dálnicích. Jsem zvědav na první sníh a následnou "silniční péči" silničárů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem ještě nikoho kdo má i zimní rezervu nepotkal :)

To já taky ne. Ale vždycky při zimním přezouvání si vzpomenu, jak jsem "dojížděl" na 15" zimákach a 16" rezervě v jednu krásnou večerní zasněženou neděli cca 120 km. Ne že by se auto chovalo špatně, ale prostě to nějak nebylo ono. Říkám si, když člověk investuje do různých krávovin, tak jedna guma mě nezabije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Copak řikate na Kleber?? ja jsem snima nadmiru zpokojeny bydlim spis v horskych podminkach kde je vetsinou snehu až až. Mel jsem dunlop a bridgestone a to byly nezkutečné hučáky a skoro nikam jsem nevyjel ... Za mě KLEBER :kol-47:

:kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28: :kol-28:

Editováno: , autor: BiGGy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já taky ne. Ale vždycky při zimním přezouvání si vzpomenu, jak jsem "dojížděl" na 15" zimákach a 16" rezervě v jednu krásnou večerní zasněženou neděli cca 120 km. Ne že by se auto chovalo špatně, ale prostě to nějak nebylo ono. Říkám si, když člověk investuje do různých krávovin, tak jedna guma mě nezabije.

Ja mam třeba na leto 17ky a rezervu 15 :kol-28: když jsem pichnul tak jsem ji tam dal a vpohodě.. protože rezervni 15ka je velikostne stejne velka jak ty 17ky z nišším profilem :kol-31: sorry ze tu mam 2 přizpevky pod sebou nejak jsem to zmastil :-)

Editováno: , autor: BiGGy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen ta 15ka je o 3cm užší, a pak to táhne ke straně.

Mám to na léto 17ky a 15ka v rezervě.

Ale 100 krát lepší než dojezdová rezerva (jitrnice)

Jinak pár tipů na nesměrovou zimní pneu:Bridgestone LM30,Dunlop Winter response,Continental TS830P,

Lalken HS439,Continental TS810,Pirelli Sottozero,Nokian WRG2,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...