Přejít na obsah

Denní svícení


Džordž

Doporučené příspěvky

Ahoj. Vyhlášce to určitě odpovídá. Také s tím jezdím. To by si výrobce nedovolil, aby to bylo v rozporu s vyhláškou. Při

denním svícení ti svítí pouze světla bez podsvícení ovládacích prvků, rádia a přístrojové desky. Možná ty světla svítí o něco

slaběji, to ale nevím jistě. Bude tam pravděpodobně jinak veden kabel než u klasického rozsvícení světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavně si myslím, že pravý význam termínu "světla pro denní svícení" je někde úplně jinde, zde se ve funkci "Day Lights" nejedná o nic jiného, než že se po zapnutí zapalování rozsvítí parkováky a po nastartování motoru potkávačky... prostě feature pro zapomětlivé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas tak citlive oci, ze musis vypinat palubovku? :) Len snad vidis aspon na rychlost dobre...aby ta to nestalo pokutu. :D

Asi jsme si neroměli, jednalo se mi o to, jestli při jítdě přes den, hlavně v létě se mohou používat Day Lights. Vozím třeba syna do kroužku a je to jen 1,5 km. Take se chystáma na cestu přes celé Polsko a zajímá mě, jestli Day Lights mohu přes den použít? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli je řeč o denním svícení co je ve výbavě Fabie (tzn. nastartuješ a svítí normální světla) a nehovoříš o nějakém přídavném denním svícení, tak nevidím důvod, proč bys to nemohl používat, navíc to zvenku stejně nikdo nepozná, jestli jsi otočil tím vypínačem nebo ne ;)

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas tak citlive oci, ze musis vypinat palubovku? :) Len snad vidis aspon na rychlost dobre...aby ta to nestalo pokutu. :D

no obcas v noci mi to vadi ze to svieti .. a mam radsej tmu .. no tak to je ten minus ze nevidim na rucicky .. no tych pokut uz bolo dost snad na cely zivot dopredu .. :aggressive:;)

Editováno: , autor: Arts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no obcas v noci mi to vadi ze to svieti .. a mam radsej tmu ....

Suhlasim. Jedna z prvych veci ktore som na novej Fabke urobil bolo to, ze som vypol funckiu denne svietenie (= DAY LIGHTS). Nie som ziaden "skrblik" (o ziarovky mi vobec nejde). Skor mi ide o to, ze ked niekde stojim vecer/v noci a chcem si napr. vyhriat auto, tak pri tom nemusim svietit ako lampion. Okrem toho mam uz vypestovany reflex - ked sa pohnem zapinam svetla (vo dne aj v noci).

Editováno: , autor: triktrak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidim dovod preco by si nemohol v Polsku pouzivat cez den len denne svietenie...a nevidim dovod ani preco by si nemohol mat denne svietenie v noci. je to len a len na tebe. Kedze policajta zaujima ci si videny a nie ci ty vidis na budiky vo svojom aute. Ale je dobre si zvyknut zapinat stretavacky aj ked ides len na 200m a pouzivat denne svietenie len ako nejaku poistku keby si v zhone zabudol zapnut svetla. Ked sa to stane rutinou, nezabudnes...a my na slovesnku sa to musime zacat ucit...bo februar a novy zakon sa blizia... :)

A s tym stmievanim pristrojovky suhlasim...nechapem preco to tam nie je...teda viem ze vramci setrenia...ale aj tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suhlasim. Jedna z prvych veci ktore som na novej Fabke urobil bolo to, ze som vypol funckiu denne svietenie (= DAY LIGHTS). Nie som ziaden "skrblik" (o ziarovky mi vobec nejde). Skor mi ide o to, ze ked niekde stojim vecer/v noci a chcem si napr. vyhriat auto, tak pri tom nemusim svietit ako lampion. Okrem toho mam uz vypestovany reflex - ked sa pohnem zapinam svetla (vo dne aj v noci).

jj mam to uplen stejne u R. tuto funkvi sem vypnul (nastesti to jde, u OII to nejde). Jakmile sedam do auta, tka automaticky rosvecim. nezapomel sem jeste ani jednou. a kdybyt nahodou, tak porad je dost solidarnich ridicu, kteri na me bliknou.

hiih hodi se to nejen kdyz chci auto vyhrat, ale taky kdyz potrebuju stat nekde u lesa, topit a nebyt videt. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

To si nemyslím, s dennými svetlami je to trošku zložitejšie čo sa legislatívy týka, audi to nastavuje napríklad tak aby svietili aj zadné obrysové svetlá. Informácie mám z článkov:

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/196642/clanok-cislo-196642.html

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/197210/Svetla-pre-denne-svietenie-je-to-komplikovanejsie-ako-sa-zda.html

Mňa by skôr zaujímalo či je možné to tak nastaviť aj u škodovky, jednak je to bezpečnejšie, a aspoň na mňa nebudú trúbiť a ukazovať mi na predné svetlá keď ma dobiehajú/obiehajú (stalo sa mi to dnes a to mám auto len dva dni) vidia že mi nesvietia zadné obrysové a predpokladajú teda že nesvietim ani vpredu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

noo nevim jak na slovensku, ale v CR to tak zatim je. Nechci polemizovat co je a neni lepsi. Svitit ( cimkoli) je lepsi. :)

Obavam se ale ,ze u skodofky to proste nepujde. resp asi ne jen nakodovanim RJ. Asi by slo nejak to propojit dratove. Ty svetlomety pro DL budou dratama propojeni na pozici o spinace a po zapnuti klicku je tam poslany nepeti. Kdyz prepnes do polohy 1, tak se rosviti parkovacky ( predni a v zadu obrysovky). Myslim, ze tim padem proste fyzicky odpojiz privody k tem dennim svetlum.

ale fakt jen hadam. Treba se ozve nektery z mistnich specialistu na kodovani a najde nejakou moznost. :palec2:

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice zákon říká, že denní světla mají svítit bez čehokoliv dalšího, tedy vlastně i bez obrysovek vzadu, já osobně to ale pokládám za pitomost - auto s rozsvícenými obrysovkami vzadu je v porovnání se zhasnutým kočárem obdobně stejně nápadnější, jako když svítí čímkoliv výraznějším vpředu. Byl bych pro "novelizaci" - tedy že day-light ano, ale s obrysovkami vzadu (když už ne i vpředu). Těch pár wattů zadních obrysovek i číslovek nikoho nezabije, když se navíc dají mnohem snadněji (než přední potkávací světla) nahradit zdroji světla osazenými LED.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z těchto zákonů je nejlíp vidět totální neznalost a odtržení zákonodárců od reality - odsouhlasují zákony, které v reálném světě znamenají naprosto nelogické řešení situace. Odhlasovali povinnost celodenního svícení, aby se snížil počet nehod. Pak přišli ekoteroristi s požadavkem snížit emise, které spotřebou zvýšenou nutností živit celodenně rozsvícená potkávací světla také narostly - tak se odsouhlasila možnost používat světla pro denní svícení se sníženým příkonem, dokonce i s LED - jenže zase se k jejich použití ZAKÁZALO svítit zadními obrysovkami, které takto spousta řidičů rozsvítí až v momentě, kdy už sami nevidí od denních světel na cestu - a v městě, kde svítí veřejné osvětlení, mnohdy nerozsvěcují celkové osvětlení vůbec - vždyť oni vidí... Jenže právě v této době by bylo nejvíc potřeba, aby bylo auto osvětlené i vzadu - což samozřejmě v momentě použití pouze denních světel vpředu není... Spousta aut už má osvětlovacího asistenta, ty starší, kterých je zatím většina, ale nic takového nemají a právě od nich hrozí největší nebezpečí - že totiž za snížené viditelnosti narazíte zezadu na vozidlo, které nemá rozsvícené zadní obrysové osvětlení, i když vpředu svítí (denními) - a podle názoru svého řidiče správně, vždyť on přece vidí... Nějak nám z celých pos.raných zákonů vypadlo pravidlo o tom, že není nejdůležitější sám vidět, jako být viděn - a všechny z toho vyplývající věci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že takovou tragedií bych z toho zase nedělal. Protože jsou řidiči, kteří uvažují při řízení a řidiči, kterým je vše jedno. V minulosti se nesvítilo vůbec a přežili jsme, dneska se z toho akorát dělá věda. Osobně přiznávám, že ledky pro denní svícení namontované mám. Ovšem vůbec by mě nenapadlo, že když jedu za podzimního šera, třeba i ve 12h odpoledne, tak jimi budu svítit. Vždyť již v autoškole nás přeci učili, že se mají světla rozsvicovat již za snížené viditelnosti. Ovšem na druhé straně, když je jasno, krásný letní den, tak nevidím potřebu svítít celým autem a opravdu postačí ty ledky v předu. Onehdá se mě snažil do kopce a na plnou čáru předjet borec s "tuningovou" úpravou škody MB1000. Pro něj to byl těžký zápas v rychlosti okolo 90 km/h - vyhrál, protože já ubral plyn, neb mám mičo v autě a nemám potřebu někomu něco dokazovat. Tady si myslím, že by měla legislativa zapracovat. Myslíte si, že kdybych přidal, tak by toho ten mladej nechal, vůbec ne!!!Musel dokázat své kočce, kterou vezl vedle sebe, že na něj nikdo nemá a tohle je spíše ukázka dnešních problému na silnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...