Přejít na obsah

Spotřeba oleje 2.0 TDI 135 kW (CUNA)


radim1234

Doporučené příspěvky

Ono je to divne vsetko, niektorym to neberie nic jazdia na tom jak na zavodnej trati, niektory jazdia normalne berie im to pol litra na 5tkm. 

 

Mne to berie tak 1l na 5tkm na modrej RS a na bielej medzi vymenou nic cize mozno na 15tkm pol litra. 

 

Vyskozita oleja na to nema vplyv to uz mam overene. Vyrobca no to je diskutabilne. Od Castrolu to bralo najviac a tak isto aj na origo oleji. Teraz tam mam Yacco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

No neviem,mne tiez 135kw tdi zralo olej. 1.5l/1000km. Najazdene malo 239000km. Tie nove TDI rady EA288 maju zvysenu a zvlastnu spotrebu oleja. Niekomu nezerie nic pripadne malo, niekomu zase zerie olej ako divy a popritom ziadny viditelny unik oleja, ako to bolo v mojom pripade.

Motor z vonku suchy, ziadny viditelny unik oleja z vonku.

 

Turbo bolo skontrolovane - v poriadku, nikde z neho netieklo. 

 

Vymena gufier ventilov, par ich bolo znicenych - nepomohlo.

 

Preplach motora - nulovy efekt.

 

Tak sa islo do kruzkov a cakalo ma nemile prekvapenie. Stieraci kruzok nizky 2mm a len vrtany s mikro dierkami bol doslova zapeceny: https://postimg.cc/LqWDK7Sg 

 

Takto vyzera piest 2.0 TDI EA288: https://postimg.cc/dDZyx3DB miesto toho aby mal stierak siroke drenazne otvory, su len vrtane - po urcitom km najazde sa tie male dierky upchaju a je vymalovane - podobny problem ako pri 1.8-2.0 TSI

 

Riesenie problemu bolo pouzitie upravenych piestov https://postimg.cc/zyJ0nKpv  so stieracimi kruzkami 3mm

 

Uprava piestov spocivala v tom ze sa rozsirila drazka stieracieho kruzka z 2mm na 3mm

 

Po vymene piestov za upravene spotreba oleja padla na absolutnu nulu, 4000km po oprave zatial nezozralo ani kvapku oleja....

 

 

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to som určite na tom rovnako s tými krúžkami. Pretože jednak mi to žerie olej ale aj pekne dýcha cez hlavu. Na druhej Octavii to bere medzi výmenami možno tak pol litra. 

 

Nezlepšil sa aj prejav motora ?? Prípadne výkon ??

 

Tie piesty s krúžkami sa dajú kde zohnať ?? Táto oprava ma neminie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkon aj prejav určite, pred výmenou piestov to bolo niečo strašné, výkon aj prejav to bola katastrofa. 

K tym piestom, znamy mechanik mi na Allegre ich našiel na vymenu za cenu 380€ https://allegro.pl/oferta/tlok-audi-vw-seat-skoda-pierscienie-2-0-tdi-cr-8516615136 

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, marian.marcin napsal:

LL interval v kombinácii s naftou dokážu s motorom narobiť riadnu neplechu .

Pravda. Lenze tie úzke a len vrtane krúžky s mikrodierkami potom nestíhajú odvádzať ten zdegradovaný olej a potom sa upchaju a zapečú.. Mi to pripomina ten problem, ktore mali volakedy motory 1.8-2.0 TFSI z rokov 2008-2013, a presne také stieracie krúžky tam boli. Len 2mm a vrtane. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Před hodinou, marian.marcin napsal:

Ano rozumiem ale aj tak 1,5 na 1000  je galaxia  ,pre dpf smrt.Nebol motor v minulosti prevareny???? .Ojničné šálky boli v akom stave,príadne si dával nové?.

Nie, nebol prevareny, znie to neuveriteľne, vobec nebol. Čo sa týka pre DPF - áno ten bol totalne za.raty.  ojnicne šálky boli ešte dobré, trošku opotrebované, dali sa nove salky

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo som teraz tak pozeral, tak predchádzajúca generácia dvojlitrov CR v Octavii 2 a Superbe 2, mali tie piesty rozmerovo totožné len s 3mm vysokým tretím krúžkom.

 

No a preto tie staršie dvojlitre nemali vôbec problém so spotrebou oleja.

 

Jednej veci ale nerozumiem, prečo niektoré žerú a niektoré nie. Čo sa dávali rôzne revizie napr iba krúžkov ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, marfan napsal:

Čo som teraz tak pozeral, tak predchádzajúca generácia dvojlitrov CR v Octavii 2 a Superbe 2, mali tie piesty rozmerovo totožné len s 3mm vysokým tretím krúžkom.

 

No a preto tie staršie dvojlitre nemali vôbec problém so spotrebou oleja.

 

Jednej veci ale nerozumiem, prečo niektoré žerú a niektoré nie. Čo sa dávali rôzne revizie napr iba krúžkov ?

Presne tak, v starych octavia 2 , superb 2, Passat B7, audi A6 c6 atd, ktoré mali motor Ea189 mali silný stieraci 3mm krúžok s prierezami. Celé mi to príde divné ohladom kruzkov na motoroch rady EA288, či sa dávali iné revízie to neviem, ani ja si to neviem vysvetlit niekomu to upcha niekomu nie,

podľa mna ten typ úzkych vrtanych kruzkov s mikrodierkami je náchylný na upchatie. niesom mechanik, len sa o to zaujímam. 

Ale viem že ta rada ea288 ma len vrtane stieracie krúžky 2mm.

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď budem s mojím mechanikom spýtam sa ho či by sa na to dal. Chcem to poriešiť a tiež ma to zaujíma. Pri 300tkm ma čaká výmena rozvodov tak, žeby sa to pri tom spravilo. 

 

Možno keby mal inú konštrukciu ten krúžok tak by sa nič nestalo aj keď má iba 2mm. 

 

To video som videl dávnejšie je to rovnaký prípad ako tieto TDI motory. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, marfan napsal:

Keď budem s mojím mechanikom spýtam sa ho či by sa na to dal. Chcem to poriešiť a tiež ma to zaujíma. Pri 300tkm ma čaká výmena rozvodov tak, žeby sa to pri tom spravilo. 

 

Možno keby mal inú konštrukciu ten krúžok tak by sa nič nestalo aj keď má iba 2mm. 

 

To video som videl dávnejšie je to rovnaký prípad ako tieto TDI motory. 

Musí být 3mm, stare TDI mali výhradne 3mm stieraky s prierezami ako 1.6 TDI , ci 2.0 tdi rady ea189

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, marian.marcin napsal:

Pokial je dobrá náhrada tak je vymalováno a treba to takto suplovať ako Zombiček ,mal by byť pokoj.Presahy nových piestov boli rovnaké ,či sa zmenila hrubka tesnenia?

Viem že presahy boli rovnaké ako pri starých, hrubka tesnenia vraj rovnaká možno desatinku naviac neviem si narýchlo spomenúť, mechanik mal to na starosti.

Editováno: , autor: Zombicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ak by Ti to pomohlo tak menil komlet piesty z rady motorov EA189 -staršia generácia 1,6-2,0 tdi cr + komplet krúžky tam nieje nad čím špekulovať a pravdepodobne ojničné šály ako mi písal Zombicek.Už pri takejto rozborke by som sa pozrel(skontroloval) na semeringy ventilov ,vačky ,hydroštely a vahadlá.Tesnenie pod hlavou je samozrejmosť,len treba preveriť presahy piestov a podľa toho dosadiť tesnenie s patričnou hrúbkou.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
V 12. 2. 2022 na 17:22, Zombicek napsal:

No neviem,mne tiez 135kw tdi zralo olej. 1.5l/1000km. Najazdene malo 239000km. Tie nove TDI rady EA288 maju zvysenu a zvlastnu spotrebu oleja. Niekomu nezerie nic pripadne malo, niekomu zase zerie olej ako divy a popritom ziadny viditelny unik oleja, ako to bolo v mojom pripade.

Motor z vonku suchy, ziadny viditelny unik oleja z vonku.

 

Turbo bolo skontrolovane - v poriadku, nikde z neho netieklo. 

 

Vymena gufier ventilov, par ich bolo znicenych - nepomohlo.

 

Preplach motora - nulovy efekt.

 

Tak sa islo do kruzkov a cakalo ma nemile prekvapenie. Stieraci kruzok nizky 2mm a len vrtany s mikro dierkami bol doslova zapeceny: https://postimg.cc/LqWDK7Sg 

 

Takto vyzera piest 2.0 TDI EA288: https://postimg.cc/dDZyx3DB miesto toho aby mal stierak siroke drenazne otvory, su len vrtane - po urcitom km najazde sa tie male dierky upchaju a je vymalovane - podobny problem ako pri 1.8-2.0 TSI

 

Riesenie problemu bolo pouzitie upravenych piestov https://postimg.cc/zyJ0nKpv  so stieracimi kruzkami 3mm

 

Uprava piestov spocivala v tom ze sa rozsirila drazka stieracieho kruzka z 2mm na 3mm

 

Po vymene piestov za upravene spotreba oleja padla na absolutnu nulu, 4000km po oprave zatial nezozralo ani kvapku oleja....

 

 

Ahoj mám taký istý problém mám golf 7 gtd 135 kw kód cuna, a dosť mi začal žrať olej a skoro stále mi regeneruje Dpf isto spôsobené s tým olejom... Prosím ťa koľko ťa tá generálka motora cca vyšla, ale poprípadne kto ti to robil?... Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepomôže, skúsil som spraviť ten preplach tri krát po sebe po 5000tkm s BG prípravkami a nezmenilo sa nič. Proste to nevie rozlepiť ten krabón v tých krúžkoch. 

 

Ja by som chcel cez leto to rozobrať a dať dokopy. 

 

V najbližšej dobe chcem skúsiť dať premerať kompresie. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...