marfan Vloženo 23. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2021 Ono je to divne vsetko, niektorym to neberie nic jazdia na tom jak na zavodnej trati, niektory jazdia normalne berie im to pol litra na 5tkm. Mne to berie tak 1l na 5tkm na modrej RS a na bielej medzi vymenou nic cize mozno na 15tkm pol litra. Vyskozita oleja na to nema vplyv to uz mam overene. Vyrobca no to je diskutabilne. Od Castrolu to bralo najviac a tak isto aj na origo oleji. Teraz tam mam Yacco. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 12. Únor 2022 Sdílet Vloženo 12. Únor 2022 (editace) No neviem,mne tiez 135kw tdi zralo olej. 1.5l/1000km. Najazdene malo 239000km. Tie nove TDI rady EA288 maju zvysenu a zvlastnu spotrebu oleja. Niekomu nezerie nic pripadne malo, niekomu zase zerie olej ako divy a popritom ziadny viditelny unik oleja, ako to bolo v mojom pripade. Motor z vonku suchy, ziadny viditelny unik oleja z vonku. Turbo bolo skontrolovane - v poriadku, nikde z neho netieklo. Vymena gufier ventilov, par ich bolo znicenych - nepomohlo. Preplach motora - nulovy efekt. Tak sa islo do kruzkov a cakalo ma nemile prekvapenie. Stieraci kruzok nizky 2mm a len vrtany s mikro dierkami bol doslova zapeceny: https://postimg.cc/LqWDK7Sg Takto vyzera piest 2.0 TDI EA288: https://postimg.cc/dDZyx3DB miesto toho aby mal stierak siroke drenazne otvory, su len vrtane - po urcitom km najazde sa tie male dierky upchaju a je vymalovane - podobny problem ako pri 1.8-2.0 TSI Riesenie problemu bolo pouzitie upravenych piestov https://postimg.cc/zyJ0nKpv so stieracimi kruzkami 3mm Uprava piestov spocivala v tom ze sa rozsirila drazka stieracieho kruzka z 2mm na 3mm Po vymene piestov za upravene spotreba oleja padla na absolutnu nulu, 4000km po oprave zatial nezozralo ani kvapku oleja.... Editováno: 12. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 12. Únor 2022 Sdílet Vloženo 12. Únor 2022 No tak to som určite na tom rovnako s tými krúžkami. Pretože jednak mi to žerie olej ale aj pekne dýcha cez hlavu. Na druhej Octavii to bere medzi výmenami možno tak pol litra. Nezlepšil sa aj prejav motora ?? Prípadne výkon ?? Tie piesty s krúžkami sa dajú kde zohnať ?? Táto oprava ma neminie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 12. Únor 2022 Sdílet Vloženo 12. Únor 2022 (editace) Výkon aj prejav určite, pred výmenou piestov to bolo niečo strašné, výkon aj prejav to bola katastrofa. K tym piestom, znamy mechanik mi na Allegre ich našiel na vymenu za cenu 380€ https://allegro.pl/oferta/tlok-audi-vw-seat-skoda-pierscienie-2-0-tdi-cr-8516615136 Editováno: 12. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 LL interval v kombinácii s naftou dokážu s motorom narobiť riadnu neplechu . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 před 2 hodinami, marian.marcin napsal: LL interval v kombinácii s naftou dokážu s motorom narobiť riadnu neplechu . Pravda. Lenze tie úzke a len vrtane krúžky s mikrodierkami potom nestíhajú odvádzať ten zdegradovaný olej a potom sa upchaju a zapečú.. Mi to pripomina ten problem, ktore mali volakedy motory 1.8-2.0 TFSI z rokov 2008-2013, a presne také stieracie krúžky tam boli. Len 2mm a vrtane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 Ano rozumiem ale aj tak 1,5 na 1000 je galaxia ,pre dpf smrt.Nebol motor v minulosti prevareny???? .Ojničné šálky boli v akom stave,príadne si dával nové?. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 (editace) Před hodinou, marian.marcin napsal: Ano rozumiem ale aj tak 1,5 na 1000 je galaxia ,pre dpf smrt.Nebol motor v minulosti prevareny???? .Ojničné šálky boli v akom stave,príadne si dával nové?. Nie, nebol prevareny, znie to neuveriteľne, vobec nebol. Čo sa týka pre DPF - áno ten bol totalne za.raty. ojnicne šálky boli ešte dobré, trošku opotrebované, dali sa nove salky Editováno: 13. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 Čo som teraz tak pozeral, tak predchádzajúca generácia dvojlitrov CR v Octavii 2 a Superbe 2, mali tie piesty rozmerovo totožné len s 3mm vysokým tretím krúžkom. No a preto tie staršie dvojlitre nemali vôbec problém so spotrebou oleja. Jednej veci ale nerozumiem, prečo niektoré žerú a niektoré nie. Čo sa dávali rôzne revizie napr iba krúžkov ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 (editace) před 38 minutami, marfan napsal: Čo som teraz tak pozeral, tak predchádzajúca generácia dvojlitrov CR v Octavii 2 a Superbe 2, mali tie piesty rozmerovo totožné len s 3mm vysokým tretím krúžkom. No a preto tie staršie dvojlitre nemali vôbec problém so spotrebou oleja. Jednej veci ale nerozumiem, prečo niektoré žerú a niektoré nie. Čo sa dávali rôzne revizie napr iba krúžkov ? Presne tak, v starych octavia 2 , superb 2, Passat B7, audi A6 c6 atd, ktoré mali motor Ea189 mali silný stieraci 3mm krúžok s prierezami. Celé mi to príde divné ohladom kruzkov na motoroch rady EA288, či sa dávali iné revízie to neviem, ani ja si to neviem vysvetlit niekomu to upcha niekomu nie, podľa mna ten typ úzkych vrtanych kruzkov s mikrodierkami je náchylný na upchatie. niesom mechanik, len sa o to zaujímam. Ale viem že ta rada ea288 ma len vrtane stieracie krúžky 2mm. Editováno: 13. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 Ale ináč sa oplatí pozrieť nemecký dokument, benzinove motory TSI mali rovnaký problem so zráním oleja ako tie nové tdi , a riešili to rozšírením drážky stieracieho kruzka na sustruhu https://m.youtube.com/watch?v=MstEuljOwyI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 Keď budem s mojím mechanikom spýtam sa ho či by sa na to dal. Chcem to poriešiť a tiež ma to zaujíma. Pri 300tkm ma čaká výmena rozvodov tak, žeby sa to pri tom spravilo. Možno keby mal inú konštrukciu ten krúžok tak by sa nič nestalo aj keď má iba 2mm. To video som videl dávnejšie je to rovnaký prípad ako tieto TDI motory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 (editace) před 4 minutami, marfan napsal: Keď budem s mojím mechanikom spýtam sa ho či by sa na to dal. Chcem to poriešiť a tiež ma to zaujíma. Pri 300tkm ma čaká výmena rozvodov tak, žeby sa to pri tom spravilo. Možno keby mal inú konštrukciu ten krúžok tak by sa nič nestalo aj keď má iba 2mm. To video som videl dávnejšie je to rovnaký prípad ako tieto TDI motory. Musí být 3mm, stare TDI mali výhradne 3mm stieraky s prierezami ako 1.6 TDI , ci 2.0 tdi rady ea189 Editováno: 13. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 @Zombicek Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Toto je zase len dôsledok nezmyselného šetrenia škoda no..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Dohovie aké má piesty BiTDI. U nich som zatiaľ nepočúl žeby nejak žrali olej. Idem čeknúť podľa katalógu aké majú či náhodou tam neurobili zmenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Také isté si myslím, ale ked som pozeral zahraničné fóra, píšu, že ten motor tiež rád si cucne olej. kodiaq vrs, Passat B8, Tiguan, apod.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Pokial je dobrá náhrada tak je vymalováno a treba to takto suplovať ako Zombiček ,mal by byť pokoj.Presahy nových piestov boli rovnaké ,či sa zmenila hrubka tesnenia? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zombicek Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 (editace) před 9 hodinami, marian.marcin napsal: Pokial je dobrá náhrada tak je vymalováno a treba to takto suplovať ako Zombiček ,mal by byť pokoj.Presahy nových piestov boli rovnaké ,či sa zmenila hrubka tesnenia? Viem že presahy boli rovnaké ako pri starých, hrubka tesnenia vraj rovnaká možno desatinku naviac neviem si narýchlo spomenúť, mechanik mal to na starosti. Editováno: 15. Únor 2022, autor: Zombicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaPCE Vloženo 4. Březen 2022 Sdílet Vloženo 4. Březen 2022 @Zombicek ahoj, mužu se ještě zeptat, co všchno jste měnili? 1) Písty 2) Kroužky (všechny nebo jen ty stíráky) 3) jaký typ stíráku jste použili nebo dělal to ještě někdo? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 7. Březen 2022 Sdílet Vloženo 7. Březen 2022 (editace) Ak by Ti to pomohlo tak menil komlet piesty z rady motorov EA189 -staršia generácia 1,6-2,0 tdi cr + komplet krúžky tam nieje nad čím špekulovať a pravdepodobne ojničné šály ako mi písal Zombicek.Už pri takejto rozborke by som sa pozrel(skontroloval) na semeringy ventilov ,vačky ,hydroštely a vahadlá.Tesnenie pod hlavou je samozrejmosť,len treba preveriť presahy piestov a podľa toho dosadiť tesnenie s patričnou hrúbkou. Editováno: 7. Březen 2022, autor: marian.marcin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 9. Březen 2022 Sdílet Vloženo 9. Březen 2022 Ahojtre, ktory olej vam bral najmenej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bodro Vloženo 25. leden 2023 Sdílet Vloženo 25. leden 2023 V 12. 2. 2022 na 17:22, Zombicek napsal: No neviem,mne tiez 135kw tdi zralo olej. 1.5l/1000km. Najazdene malo 239000km. Tie nove TDI rady EA288 maju zvysenu a zvlastnu spotrebu oleja. Niekomu nezerie nic pripadne malo, niekomu zase zerie olej ako divy a popritom ziadny viditelny unik oleja, ako to bolo v mojom pripade. Motor z vonku suchy, ziadny viditelny unik oleja z vonku. Turbo bolo skontrolovane - v poriadku, nikde z neho netieklo. Vymena gufier ventilov, par ich bolo znicenych - nepomohlo. Preplach motora - nulovy efekt. Tak sa islo do kruzkov a cakalo ma nemile prekvapenie. Stieraci kruzok nizky 2mm a len vrtany s mikro dierkami bol doslova zapeceny: https://postimg.cc/LqWDK7Sg Takto vyzera piest 2.0 TDI EA288: https://postimg.cc/dDZyx3DB miesto toho aby mal stierak siroke drenazne otvory, su len vrtane - po urcitom km najazde sa tie male dierky upchaju a je vymalovane - podobny problem ako pri 1.8-2.0 TSI Riesenie problemu bolo pouzitie upravenych piestov https://postimg.cc/zyJ0nKpv so stieracimi kruzkami 3mm Uprava piestov spocivala v tom ze sa rozsirila drazka stieracieho kruzka z 2mm na 3mm Po vymene piestov za upravene spotreba oleja padla na absolutnu nulu, 4000km po oprave zatial nezozralo ani kvapku oleja.... Ahoj mám taký istý problém mám golf 7 gtd 135 kw kód cuna, a dosť mi začal žrať olej a skoro stále mi regeneruje Dpf isto spôsobené s tým olejom... Prosím ťa koľko ťa tá generálka motora cca vyšla, ale poprípadne kto ti to robil?... Ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 25. leden 2023 Sdílet Vloženo 25. leden 2023 Skus ešte vyplach motora napr BG109 a následne naliať lacný olej Fanfaro 6719, nechať bežať 10minut vypustiť olej a nalej hustý Motul Sport Ester 5W-50. Ak ani toto nepomôže tak generálka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 25. leden 2023 Sdílet Vloženo 25. leden 2023 Nepomôže, skúsil som spraviť ten preplach tri krát po sebe po 5000tkm s BG prípravkami a nezmenilo sa nič. Proste to nevie rozlepiť ten krabón v tých krúžkoch. Ja by som chcel cez leto to rozobrať a dať dokopy. V najbližšej dobe chcem skúsiť dať premerať kompresie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.