Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

v  rámci výměny oleje v 45 tis. km jsem byl i na geometrii, která dopadla jinak než normálně.

Na výstupu z diagnostiky zůstaly hodnoty "Závlek" vlevo/vpravo mimo Škodovkou doporučenou mez.

post-420-0-18512200-1435904053_thumb.jpg

 

Ptal jsem se technika, proč to neopravili a odpověď "To nejde" mě úplně neuspokojila, auto je v záruce, nebylo nikdy bourané, tak jsem doufal, že to opraví, ale prý ne.

Chtěl poprosit o radu, co hodnoty "Závleku" vlastně znamenají, zda to mám řešit a pokud ano jak?

 

FraZI

Rychlý dotaz: Ty máš opravdu sportovní podvozek ? A standartní kola? 

Multilink a zaklon přední nápravy?? Asi nééé.... ;-) 

 

parametry zadní nápravy má v pohodě ;-)

Chybovat je lidské, přiznat si chybu dělá chlapa ;-) 

 

Jinak vracení kol do přímého směru není jen o záklonu, pokud je k tomu špatná sbíhavost tak to nebude fungovat správně. Osobně bych začal u toho jaký podvozek tedy na autě je, i když parametry všech ostatních podvozků se příliš neliší od hodnot které jsou na protokolu, a jaké kola s jakými pneu jsou na autě. pak se můžem posunout dál.

Co mě taky zaráží tak je rozdíl světlých výšek, mezi pravou a levou stranou 15 mm? v tom autě někdo seděl? Nebo to mechanik jen tak naťukal a tím padem ani třeba pořádně neměřli záklon? Měří se při vytočení kol min. na 10 ° a zabržděných kolech!   

Upraveno od Krenstik

  • Autor

Rychlý dotaz: Ty máš opravdu sportovní podvozek ? A standartní kola? 

Ano, je to služební auto rozpočet byl omezeny

  • Autor

holt multilink po kterém nejen tu hodně lidí touží, a kritizují kliku - podbně jsem na tom byl u O II i O II FL, pravda né při tak málo kilometrech, chudáci pneumatiky a tvoje peněženka

K čemu je mi tato odpověď?  Pokud sbíráš počty příspěvků, tak  aspoň k věci.

  • Autor

Osobně bych začal u toho jaký podvozek tedy na autě je, i když parametry všech ostatních podvozků se příliš neliší od hodnot které jsou na protokolu, a jaké kola s jakými pneu jsou na autě. pak se můžem posunout dál.

Co mě taky zaráží tak je rozdíl světlých výšek, mezi pravou a levou stranou 15 mm? v tom autě někdo seděl? Nebo to mechanik jen tak naťukal a tím padem ani třeba pořádně neměřli záklon? Měří se při vytočení kol min. na 10 ° a zabržděných kolech!   

díky za vstřícný přístup:

podvozek: sportovní / multilink

pneumatiky: Michelin 225/45 R17 z výroby na standardních discích

 

Průběh měření geometrie nevím, dostal jsem až přiložený protokol.

Chybovat je lidské, přiznat si chybu dělá chlapa ;-) 

 

Jinak vracení kol do přímého směru není jen o záklonu, pokud je k tomu špatná sbíhavost tak to nebude fungovat správně. Osobně bych začal u toho jaký podvozek tedy na autě je, i když parametry všech ostatních podvozků se příliš neliší od hodnot které jsou na protokolu, a jaké kola s jakými pneu jsou na autě. pak se můžem posunout dál.

Co mě taky zaráží tak je rozdíl světlých výšek, mezi pravou a levou stranou 15 mm? v tom autě někdo seděl? Nebo to mechanik jen tak naťukal a tím padem ani třeba pořádně neměřli záklon? Měří se při vytočení kol min. na 10 ° a zabržděných kolech!   

Vracení kol do přímého směru je jen o záklonu. Kola se vrací i na jednostopých vozidlech. Odklon kol v tom může dělat paseku, sbíhavost kol ale opravdu ne.

 

Ale to je mimo téma. ;-)

Upraveno od McMatej

  • Autor

Pěkné odpoledne všem,

prosím máte tedy nápad co s tím? Pokouším se to reklamovat, auto je v záruce a hodnoty jsou mimo výrobcem stanovený rozsah, zatím se mi nedaří získat žádné stanovisko garančního technika.

Předem díky za vaše nápady k tématu

Upraveno od FraZi

mě spíš nasralo že mi geometrii dělali už v 15tis/km a vycáloval jsem to!

Nárok na geometrii zdarma v rámci záruky je jen do půl roku od koupě. Pokud jsi tuto dobu nepřesáhl, měl bys to ukecat, jedná se o seřízení v rámci sedání si komponent auta. Vím to, reklamoval jsem špatný odklon kol a po roce mi to neuznali. Přitom při odklonu se musí posouvat nápravnice a do žádný díry (jak mi tvrdili) jsem nevjel.

geometrie se vždycky platila navíc. Kdy je předepsaná kontrola, po 30tis/km?

Upraveno od Hurikan88

  • Autor

Geometrii si nechávám kontrolovat každý rok, ani mě nenapadlo, že by mohla být zadarmo.

Otázka zní, má cenu udělat scan toho výsledku a poslat to do Boleslavi? Pokud ano, stačí ten jejich generický e-mail?

Hlavně potřebuješ ze servisu papír s důvody, proč nejde vše nastavit. Pěkně s razítkem a podpisem. Pokud Ti ho nechtějí dát tak jim prostě oznámíš, že geometrii nebudeš platit, protože ji pro tebe z neznámých technických neprovedli, protože nikde není uveden důvod proč nelze vůz nastavit do standardů daných výrobcem a vůz nebyl nikdy havarován. Protože nejsi odborník postoupíš tento papír na zákaznickou linku firmy Škoda s dotazem o technickou pomoc. V případě, že ani zde Ti nebude pomoženo tak jediná cesta je soudní znalec. Nejlépe se obrátit přímo na Dekru. Třeba se nakonec zjistí, že vůz má konstrukční vadu, která neumožňuje tento stav vůbec řešit, ale to předjímám. K tomuto závěru jsem došel na základě, že technik v autorizovaném servise prohlásil, že nejde nastavit hodnotu podvozku do standardu daným výrobcem. V opačném případě Tě záměrně uvedl v omyl a měl by za to nést plné důsledky.

Upraveno od ferda25

přesně není součástí prohlídek jako dalších plno věcí(převodový olej u manuálu, chladící kapalina atd atd).... 

 

Pro "alešeBXXX" ne není předepsána výměna pro chladící kapalinu, ani pro převodový olej. takže pokud ti to nechčije, tak ti to nikdo nevymění sám od sebe .....

Upraveno od kokta7

myslím, že O3 stejně jako všechny škodovky nemá záklon nastavitelný - je to prostě na pevno. Částečně se to dá dohnat posunutím nápravnice, ale to je vpředozadním směru zakázané (otázka jestli tam není špadně usazená). S nápravnicí se dá šíbovat jen zleva doprava, čímž se nastavuje odklon - ale ani ten většina servisů nedělá, protože se to dá udělat jen od oka. Takže i odklov bývá považován za "pevný" parametr. Otázkou je, jestli ta zvýšená hodnota něčemu vadí, základem je, že není podstatný rozdíl mezi levou a pravou stranou

To je pravda, mě kola na prohlídce nafoukali tak že jsem jel domů jak na žebřiňáku a doma musel zase upustit, nafoukali totiž na max. hodnoty, tzn. 5 lidí a plný kufr :-)

  • Autor

@ferda25:

Moc děkuji, přesně tuto odpověď jsem hledal  :kol-47:  :kol-47:

Jdu se připomenout s dotazem, jak se na ty hodnoty tváří jejich garanční specialista a případně si požádám o vyjádření, proč to nenastavili podle hodnot udávaných výrobce.

 

@Wittmann:

Díky za vysvětlení, přijímající technik právě operoval tím, že ta odchylka v podstatě ničemu nevadí, ale když mají na formuláři předepsané hodnoty, bylo mi divné, že po "uprave" část hodnot není v doporučených odchylkách.

Jak to dopadlo, Ferda ti napsal postup, já bych po nich chtěl jen opakové měření než se obrátíš na fabriku. To by je mohlo inspirovat udělat to přesně..... Z asebe si myslím, že mechanik lehce ošidil postup práce....

  • Autor

Dopadl jsem klasicky, garanční technik, který se může k tomu vyjádřit je na dovolené.

Ráno poslal PDF-ko s výsledky měření do ŠA s tím, že když autorizují servisy a určují limitní hodnoty, ať se prosím vyjádří k výsledkům mého vazu a především k tomu, že některé hodnoty servis neopravil.

Tak uvidíme jak to dopadne, určitě dám vědět.

  • Autor

Tak jsem po týdnu dostal odpověď ze ŠA, oddělení péče o zákazníka.

Myslím, že to vzdám a budu hledat jiný servis a za 2 roky jiného výrobce auta  :kol-44:

 

Na Vaše dotazy týkají závleku přední osy a rozdílné hodnoty světlé výšky vlevo/vpravo lze odpovědět takto:

 
- Závlek, resp.záklon předního kola je úhlová hodnota, která se nedá seřizovat. Má vliv na stabilitu vozu při přímé jízdě a zajištění vracení předních kol do přímého směru. Hodnota uvedená v protokolu geometrie vozu je mimo toleranci a mohla být způsobena mechanickými změnami na dílech přední nápravy způsobených provozem vozu.
 
- Rozdílné hodnoty ve světlých výškách vozu vlevo/vpravo mohly být způsobeny při měření geometrie vložením předepsané zátěže do vozu na jednu stranu – vlevo, přičemž je předepsáno zátěž umísťovat do středu vozu.

Informoval bych je, že auto nebylo nikdy bourané a že pokud se po nájezdu v rámci záruky změní stabilita vozu pro jízdu v přímém směru tak je dle tvého laického názoru něco špatně. Rovněž bych je informoval, že pokud nevyřeší stav sami, budeš nucen přizvat k řešení soudního znalce a pokud se prokáže, že nedošlo k žádnému mechanickému poškození, budeš nucen požadovat nejen odstranění vady na voze, ale rovněž o proplacení těchto znalců. Můžeš je rovněž informovat, že jsi jediný řidič tvého vozu a jsi si jist, že k mechanickému poškození nikdy nedošlo. Lze doplnit o Čestné prohlášení.

Pokud s tím chceš opravdu něco dělat, tak to v první řadě oficiální cestou reklamuj - u prodejce vozu, že nesedí předepsané hodnoty. Doposud si se servisem a potažmo Škodovkou vpodstatě jen tak neformálně povídáte a odpovědi s tím plně korespondují. Aby mohli být konkrétnější, musel by to vidět nějaký technik (možná přímo ze Škodovky), který vyřkne nějaký oficiální verdikt. Teprve s ním je pak možné pracovat dál.

  • Autor

Tak to jsem se trefil do uvažování ferda25, už odešla následující odpověď:

 

děkuji za vaši odpověď, ale moc mi nepomohla. 

K čemu je “závlek” jsem si našel, zbytek odpovědí je spíše marketing, než cokoliv jiného.
 
Mohu je tedy shrnout do dvou odrážek, zda jsem ji správně pochopil?
1. Závlek přední nápravy
je způsoben "mechanickými změnami na dílech přední nápravy způsobených provozem vozu” což si mohu přeložit jedině tak, že životnost přední nápravy Octavie je méně jak 2 roky a 45.000 km? 
Auto nikdy nebylo bourané, vždy jsem jej řídil já nebo jsme byl jako spolujezdec, takže jsem si jist, že nikdy nedostalo žádnou ránu na přední nápravu ať již od obrubníku nebo výtluku na vozovce.
 
2. Rozdílná světlá výška
byla způsobena "vložením předepsané zátěže do vozu na jednu stranu” což si překládám tak, že autorizovaný servis neměří geometrii vozu podle předpisu výrobce?
 
dneska se měl vrátit z dovolené garanční technik, tak do zítřka počkám zda se  mi ozvou a pak budu mi nezbude nic jiného než zkusit klasikou reklamaci. S autem budu jezdit minimálně další 2 a půl roku, tak bych ho chtěl mít v pořádku.
 
Díky moc

hele s tou škodovkou to zatím zbytečně hrotíš a plýtváš energií na nesprávném místě. Myslím že jejich odpovědi jsou zcela korektní a plně odpovídají množství informací, které mají k dispozici. Ještě chvíli si budete takhle dopisovat a pak tě vyzvou, ať to reklamuješ... jiná cesta neexistuje.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.