Jump to content

Krenstik

Uživatel
  • Content Count

    316
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

62 Excellent

About Krenstik

  • Rank
    Profesional
  • Birthday 05/10/1984

Recent Profile Visitors

1,834 profile views
  1. Jednoduše, STK nemá co seřizovat světlomety, má kontrolovat, že vozidlo neoslňuje. Navíc u nově homologovaných světlometů není ani klasický 15° lom, ale ostrá hrana i v režimu tlumeného světlometu, tj. jsem strašně zvědavý jak se s tím pánové popasují, protože ani DEKRA ani centrum služeb které to primárně pro STK školí netuší, o čem je řeč. A regloskop se dneska z vybavení které je certifikované, mění na vybavení které musí mít předepsané vlastnosti, tj. servis VW group má větší volnost v nákupu, Na druhou stranu je Škoda poslední kdo nevyžaduje digitální regloskop a pořád si vystačí s např. VAS 5047, což je eqivalent toho zeleného, který nabízíme pro normální servisy. Jinak pro moderní inteligentní světlomety je potřeba matnice, která umí zobrazit referenční segment, dle kterého se jen SW zadává adaptační hodnota. Nicméně toto není případ O III FL a neměl by být ani u O IV.
  2. OIII Fl jde nastavit na každém normálním regloskopu, jde dokonce i na zdi, je to jen o základním nastavení a pečlivosti mechanika. Co na zdi nelze je DLA, Matrix a vicezdrojové světlomety, jako má například SEAT. Jinak dosvit tlumenych světlometů má být okolo 55-65 m. EDIT:
  3. Bohužel, to nastavení je dvojí, O III to nečeká, až nástupce. Jinak níže pro zajímavost seřízení Matrixu a DLA. To už vůči zdi prostě nejde.
  4. Martin Bednar: Problem je ze spousta aut pada dneska z tovarny spatne nastavenych, Skoda neni jedina, v ramci koncernu jich v Blave denne vyjelo 400, a reseni trvalo neskutecne dlouho. MB ma na nekolika serich taky komplet spatne a co mam osobni zkusenost tak BMW to stejny. Navic kdyz po letech dojedou na STK tak LED na drahych aute jen pousteji. Clerfayt: jako pokus dobry, ale celkem mimo cil. Spoustu veci doma uz proste neudelas, to je fakt a navic s Matrixem k tomu zarad i svetla. Bud rad ze nemas BMW, protoze takove prezuti run-flat gumy se musi delat za spravneho rozmezi teploty, jinak dochozi k poskozeni patky. jinak ten posledni prispevek ma konecne smysl. Za me pokud nemam regloskop tak ideal v podzemnich garazich na 5m. Samozreme zakladni svetla, zadne DLA, MAtrix nebo Pixelovky.
  5. To netvrdím, ve spoustě zemí mám spoustu kolegů, navíc každý kdo prošel minimálně mým školením, by měl vědět co je třeba. S STK se bohužel opět mýlíš, doporučuji najít si konkrétní legislativu. Mohou, ale pouze na světelných zdrojích, které nejsou opatřeny nivelací, navíc postupují v rozporu s předpisy EHK o připravení vozidla pro seřízení světlometů. Třeba takovou maličkost jako plnou nádrž a 75 kg na místě řidiče. Za to práce s imbusem a šroubovákem jim jde skvěle. Rozdíl ve sklonu vozu s prázdnou a plnou nádrží si určitě umíš představit. Do Škody jsem psal, včetně VIN jednotlivých aut ( 11 vozidel, které jsem měl z CZ,SK, PL a Německa) a odpověď byla, že je to práce dealera při předprodejním servisu. Za mě je to asi jedna směna, spoustu OIII FL svítí v pohodě. A počty světel, nevím ale nejen před novináři stovky,spíše tisíce. Stejně jako kalibrací kamer, radarů a dalších moderních vymožeností. O servisech škoda mluvit, a ještě hůře psát, za to mě kdysi import Porsche chtěl žalovat a pomohlo mi jen doložit, že ten nesmysl, který jsem já napsal v rámci úvodu článku do jednoho magazínu, tvrdí jejich servisní síť. O nucení servisů pořizovat si vybavení, které mechanik nepoužívá, neumí použít si tady na foru psát nemusíme. Těchto případů jsou tu stovky.
  6. Potrefená husa se ozve, 5 let dělám pro výrobce světel ( Hella ), ročně mi projde školícím v CZ, SK a D mraky lidí, které učím jak fungují světla a jak se s nimi pracuje, tak lehce tuším, neřkuli vím co je a není třeba nejen teoreticky, legislativně ale dokonce i prakticky a odborně. STK je dozorový orgán, který nemá co seřizovat, zvlášť pokud neplní evropské ( závazné ) předpisy. Nejsem moralista, klidně světla nastavím vůči zdi, což legislativa povoluje, ale pánové na STK ( včetně centra služeb s Dekrou, které je zastřešuje) vůbec netuší o čem je řeč. Ano čest výjimkám, ale na tu jsem ještě nenarazil.
  7. Super, dalsi adept kdy technik STK vi vic nez vyrobce. Zakladni nastaveni nic, takze spravne serizeni taky nic. I lampa na A6, nebo MB ma imbusy, ale pro serizeni se musi nastavit do zakladniho nastaveni. STK ma kontrolovat zda vozidlo neoslnuje, max. serizovat halogenove svetla podle EHK 48, coz nedelaji, protoze o tom nic netusi.
  8. Ahoj všem, školení s Osramem děláme 17.9.2019 e Zruči. Víc přes PM.
  9. Pošli mi do PM VIN, vytáhnu ti to....
  10. O2FL měla jen natáčení, neměla plnohodnotné AFS, nezpochybňuju výkon LED, ale funkcemi je to prostě ořezané. V koncernu Golf, když začnu střílet kolem tak třeba Astra, ta má stejně jako Golf už v minulé generaci i tunel(DLA), který má u našeho okřídleného šípa jen Sup a oktavka si musí počkat do další verze..... O japoncích se ani nezmiňuju, tak už je to taky standart.
  11. Njn, Mohelnice není Jihlava a Magneti Marelli není Hella. Nicméně "naši" němci to nechtěli, protože to nemá "přidanou hodnotu" a raději děláme Golfa. :-( Každopádně to kolem AFS jen šlo a v porovnání s tím předcházejícím xenonem, i když LED svítí líp, tak o pár funkcí přišel..... K pokročilým LED světlometům to má navíc neskutečně daleko....
  12. 1. SUP měl spoustu technologií, které dál nebyly. Dvojka SUP měl vzadu full LED a aktuál má žárovky, výhřev měla dokonce před radarem i stará Q7, a tady není, prostě náklady, atd. Neříkám že to chápu, naopak mě to brždění koncernu sere, ale nadruhou stranu mohli jsem vyrábět Dacie....
  13. Je to vlastnost, stejně jako u jiných systému v autě fungují u VW jinak. Světla u Škodovky jsou hloupé, Golf už má druhou generaci neoslňující dálku. Takže jak píši jiní, prostě vlastnost.
  14. Ta krytka je tak daleko, že ti to určitě nevyhřeje......
  15. Ano, přímo před, ale pokud máš světlomety v základním nastavení, tj. po zásahu diagnostikou. Ev. Pokud jsi z Vysočiny, tak přijeď za mnou na školící a ukážu ti jak má seřízení vypadat. DOPLNĚNÍ PRO VŠECHNY: V rámci školícího střediska se dá domluvit, minimálně jednou za měsíc tam dělám školení na moderní světlomety a ADAS systémy, a kouknout na to co máte na autě špatně, resp. nejen podívat ale samozřejmě i nastavit. 😄😎
×
×
  • Create New...